bArt_Teschen Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 Zdravím, nechal jsem vyměnit přední a zadní kotouče za nové ATE, přední Powerdisk, zadní klasické. Po prvních cca 60 km se mi subjektivně zdá, že auto brzdí hůře, pedál je takový měký, zabírá až dole, předtím zabíral shora. Brzdy jsme dvakrát odvzdušnili, brzdovku jsme použili DOT 5.1. Kolega mi říkal, že si není jistý jestli nebudu muset zajet na reset ABS, není to blbost ? Poraďte pls ... díky moc. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mirdas Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 Ahoj,když dáš nové kotouče,tak je možné,že to bude chvilku brzdit slaběji,než se brzdy zabrousí,ale pedál by měl zůstat stejný,nevím proč jste odvzdušňovali brzdy,když jste neměnili třeba pístky nebo vedení.Vždy.když se hrabu v brzdách,tak je lepší odpokit baterku-kvůli ABS protože pak se to zavzdušní! V tom případě pak na VAG. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 Zdravím, nechal jsem vyměnit přední a zadní kotouče za nové ATE, přední Powerdisk, zadní klasické. Po prvních cca 60 km se mi subjektivně zdá, že auto brzdí hůře, pedál je takový měký, zabírá až dole, předtím zabíral shora. Brzdy jsme dvakrát odvzdušnili, brzdovku jsme použili DOT 5.1. Kolega mi říkal, že si není jistý jestli nebudu muset zajet na reset ABS, není to blbost ? Poraďte pls ... díky moc. DOT 5.1??? Jestli se nepletu tak ta tam nemá co dělat!!! EDIT: Tak DOT 5.1 tam opravdu nesmí být, jelikož k tomu nejsou uzpůsobený komponenty a ta kapalina ti po čase rozežere všechny gumičky, takže doporučuju co nejdřív kompletní výměnu za DOT 4! Proto ti taky možná pedál zabírá někde až dole... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 5.1 je ny vyšší teploty o tom že rozežírá gumičky jsem neslyšel ani nečetl a podle mě je nto nesmysl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 5.1 je ny vyšší teploty o tom že rozežírá gumičky jsem neslyšel ani nečetl a podle mě je nto nesmysl To je pravda že je na vyšší teploty, ale já jsem právě slyšel že pak jdou gumičky do háje, že je nějak víc agresivní nebo co, ověřený to teda nemám, protože mám ve zvyku všude dávat co je předepsaný... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vaša Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Tak nevim, to mě napadlo, protože u motorek se to opravdu nedoporučuje... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 10. Září 2007 Sdílet Vloženo 10. Září 2007 Horší brždění po výměně destiček je normální - jednak se musí zabrousit na kotouče (i nové) a pak nové destičky jak jsou tlustý tak pruží (stačují se) kdežto na těch starých ojetých kde už je jen železná deska a 2-3 mm obložení nemá co pružit. Nestlačitelnost je jedním z důležitých prvků kvalitních destiček - četl jsem o tom někde na webu nějakého (ferodo? bendix?) výrobce kde s tím operoval proč nemáme kupovat noname destičky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bArt_Teschen Vloženo 11. Září 2007 Autor Sdílet Vloženo 11. Září 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Matrix Vloženo 11. Září 2007 Sdílet Vloženo 11. Září 2007 Mám stejné kotouče a skutečně než si to sedne chvilku to trvá. Dej tomu čas. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pepa007 Vloženo 12. Září 2007 Sdílet Vloženo 12. Září 2007 EDIT: Tak DOT 5.1 tam opravdu nesmí být, jelikož k tomu nejsou uzpůsobený komponenty a ta kapalina ti po čase rozežere všechny gumičky, takže doporučuju co nejdřív kompletní výměnu za DOT 4! Proto ti taky možná pedál zabírá někde až dole... Neblázni. Dot 5.1 má lepší specifikaci. Mám ji v naší Octě asi už 5 let a bez problémů. Měkký pedál časem sedne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 13. Září 2007 Sdílet Vloženo 13. Září 2007 Ne že má lepší specifikaci, ale že je na vyšší teploty a já jen prostě vím že u motorek se nedoporučuje dávat 5 nebo 5,1 když není předepsaná... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 16. Září 2007 Sdílet Vloženo 16. Září 2007 (editace) díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ... Barte, brzdovku 5.1 tam nechej!!! Jak píše Vaša, DOT 4 a 5.1 jsou stejné specifikace (jsou navzájem mýsitelné), jen ta 5.1 snese větší teploty, doporučuje se do sportovních aut apod. Nesmí se používat brzdovka DOT 5, ta by ti rozežrala gumičky, 5.1 je OK. Po výměně kotoučů a destiček, je brždění takově jalové, ale neboj, ono si to sedne a i ten pedál přitvrdí. ABS se ti nezavzdušní pokud starou brzdovku nevypustíš, ale postupně vytlačíš při soustavném dolévání nové. Postup výměny brzdovky je někde zde popsán, ale je to myslím takto: Nejdřív odsaj starou brzdovku z nádržky, potom vytlačit 0,1l ze spojkového válce, potom po 0,2l ze třmenů, první je pravé zadní, potom levé zadní, pak pravé přední a nakonec levé přední. Při tom odvzdušňování ti nikdy nesmí poklesnout hladina brzdovky pod minimum ve vyrovnávací nádržce. Editováno: 16. Září 2007, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stihacka Vloženo 16. Září 2007 Sdílet Vloženo 16. Září 2007 díval jsem se na specifikaci a DOT 4 i DOT 5.1.splnují SAE J 1703 DOT 5.1. splnuje DOT 4,DOT 3 Myslím že tam tu DOT 5.1 nechám, pochybuju o tom že poškozuje nějaké gumičky, nechápu proč by ji potom dělali kdyby byla tak špatná, a navíc jak tady někdo psal, splňuje DOT 4 a 3, čímže jedno vylučuje druhé. Zkusím ještě na ten VAG a uvidím ... Barte, brzdovku 5.1 tam nechej!!! Jak píše Vaša, DOT 4 a 5.1 jsou stejné specifikace (jsou navzájem mýsitelné), jen ta 5.1 snese větší teploty, doporučuje se do sportovních aut apod. Nesmí se používat brzdovka DOT 5, ta by ti rozežrala gumičky, 5.1 je OK. Po výměně kotoučů a destiček, je brždění takově jalové, ale neboj, ono si to sedne a i ten pedál přitvrdí. ABS se ti nezavzdušní pokud starou brzdovku nevypustíš, ale postupně vytlačíš při soustavném dolévání nové. Postup výměny brzdovky je někde zde popsán, ale je to myslím takto: Nejdřív odsaj starou brzdovku z nádržky, potom vytlačit 0,1l ze spojkového válce, potom po 0,2l ze třmenů, první je pravé zadní, potom levé zadní, pak pravé přední a nakonec levé přední. Při tom odvzdušňování ti nikdy nesmí poklesnout hladina brzdovky pod minimum ve vyrovnávací nádržce. Takže podle toho co píšeš je rozdíl v DOT 5 a DOT 5,1 Tak zas vím něco novýho... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.