Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj,

vím že se tu toto téma již několikrát propíralo, ale víceméně se to většinou zvrhlo v diskusi jestli zimní servisní prohlídku ano nebo ne.

Letos si dám první zimu s 81kW TDI r.99 a po svojí 10ti letý zkušenosti ze 120L vím o zimě víc než dost :) - ale vždycky jsem nad ní vyhrál lol .

Vůbec si nedělám iluze že se do dveří nedostane vlhkost, takže prosím, jaké máte zkušenosti s mechanikou otevírání, popř. stahování oken, je třeba něco včas ošetřit?

Zatím jsem neměl čas si tu Okinu rozebrat a poznat tak mám strach abych někde něco nepodcenil.

Také jsem někde čet, že u TDIčka nemá smysl zahřívat motor při škrábání oken, protože se volnoběhem zahřát nedá ...

Jestli máte někdo nějakou nečekanou zkušenost, taxe prosím podělte.

Díky Ajk.

Já jsem četl, že se motor nemá zahřívat stáním ani diesel ani benzín. Že se zamrzlý špatně maže, a to mu docela hodně škodí. Nasednout a hned jet, samozřejmě netočit

ja jsem nikdy skoro nedelal pred zimou, akorat umyl navoskoval a takove ty nesmysle zmeril kapalinu, a mrknul jsme se na baterku a nikdy zadny problem, nikdy jak jsem nasedl do auta tak jsme "nepoznal" ze je venku metr snehu :)

jinak zahrivani motoru pri stani se nedoporucuje a je to taky nesmysl, proc kdyz motor jak se rozjede tak se zahreje rychleji

bacha bycj si dal na stahování oken, když jsou přimrzlý, to je pak nejlepší cesta k novej stahovačkám, ty blbý vodítka rádi praskaj. Každopádně bych změřil odolnost chladiva +- -18°C

V každém případě pořádně nabít baterii. Já osobně ji nabíjím před a po zimě. Vytáhnu z auta, vyšroubuji zátky ať dobře odvětrává doplním destilkou a 48 hodin na slabý proud nabíjím do plné kapacity. Poté ještě je potřeba zkontrolovat, zdali je na tom dobře chladící médium. A víc stejně nenaděláš.

V každém případě pořádně nabít baterii. Já osobně ji nabíjím před a po zimě. Vytáhnu z auta, vyšroubuji zátky ať dobře odvětrává doplním destilkou a 48 hodin na slabý proud nabíjím do plné kapacity. Poté ještě je potřeba zkontrolovat, zdali je na tom dobře chladící médium. A víc stejně nenaděláš.

já měl za to, že všude je psáno nabíjet max 24h :kuk:

muzes nabijet jak chces, klidne i udrzovacim proudem a mit to porad v garazi napojene

ono záleží pod jakým proudem to nabíjíš. Já si spočítám celkovou kapacitu, podělím to počtem hodin, a výsledek upravím na ampérmetru. Raději po meněj a déle, než to mít rychle. Ale většinou to nechávám max. do 36 hod. Takže jsem to asi výše trošku s tou délkou nabíjení přepísk. Dík za opravu. Jinak kdo má auto v zimě venku, tak s klidem bych se nebál ho udržovat slabým proudem přes noc. Teda spíše pro ty, co parkují u RD a nemají na vozítko garage.

  • Autor

Díky za rady,

ještě mi prosím někdo poraďte, když bych chtěl mabíjet baterku, jak je to s tachometrem? Jak dlouho může být baterie odpojená aby se údaje nevymazaly? Nebo je ta paměť realizovaná jako nějaká EEPROM a údaje drží furt?

Díky Ajk

celkove ujete km jsou ulozene v EEPROM takze jim nevadi kdyz tam neni baterka

akorat se ti vymazou denni km, radio okna atd

Přbalil bych do kufru řetězy, šrabku-kreditka se dost rychle opotřebovává, nám na Vysočině se hodí i lopata, rukavice, někdy i spacák :p

A na autě k předešlému silikonovým olejem natřít těsnící gumy.

Přbalil bych do kufru řetězy, šrabku-kreditka se dost rychle opotřebovává, nám na Vysočině se hodí i lopata, rukavice, někdy i spacák :p

A na autě k předešlému silikonovým olejem natřít těsnící gumy.

tak v tom případě ještě ocelový lano, když tě tahá rolba nebo traktor ze závěje, tak ti normální většinou prdne :p

a pak ještě kus lepenky na okno ;)

tak u me to je to poradna vrstva autovosku a poradne nalestit,namazu sterace a vsechny dvere,natru vyfuk,namazu vazelinou odtokove diry na podvozku,kdyz vydelam spunty,naplne to je snad jasne a rozdelam zadni kotouc.brzdy a mrknu,zda nejsou kousle desticky a namazu jejich vedeni + rucni brzda,plast podbehy predni sundam a u zasterek vydelam ten bordel,co se tam za rok nachyta,ale ja mam na to prostor a čas.........ale je to takove hrani

Tak já před zimou včas přezuju na zimní kola lol (mám sadu plecháčů a 1 rok staré

Barum Polaris 2 -šetřím tak hliníkové disky a letní pneu).

Zjistím stav kapalin, tedy doleju, eventuálně vyměním, dále stav baterie (doleju, nabiju :)

a vždy nakonec promažu panty a zámky (mechanismus západek při zavírání dveří).

Dále přibalím řetězy (vozím celou zimu), škrabku, a skládací lopatu + 1kg písku ve 2 igelitových pytlících.

Už se mi totiž jednou v Alpách stalo, že se na parkovištním ledu (mírně do kopce) se nešlo rozjet.

Zatímco ostatní "okopávali" rozjezd kameny, tenhle zvyk od otce, co měl VAZ 2107 jsu přejal.

Takže stačilo lehce naházet písek pár metrů před rozjezd a už se jelo :palec2:

(ale to berte fakt jen v případě, že jezdíte na hory, jako já).

Jinak standardně před příchodem 1. sněhu je třeba auto pořádně umýt a navoskovat.

Tož tak to dělám já. Zapomínám na něco???? Poraďte... :palec2:

Upraveno od Petr

tak u me to je to poradna vrstva autovosku a poradne nalestit,namazu sterace a vsechny dvere,natru vyfuk,namazu vazelinou odtokove diry na podvozku,kdyz vydelam spunty,naplne to je snad jasne a rozdelam zadni kotouc.brzdy a mrknu,zda nejsou kousle desticky a namazu jejich vedeni + rucni brzda,plast podbehy predni sundam a u zasterek vydelam ten bordel,co se tam za rok nachyta,ale ja mam na to prostor a čas.........ale je to takove hrani

Jakým voskem voskuješ?

celkove ujete km jsou ulozene v EEPROM takze jim nevadi kdyz tam neni baterka

akorat se ti vymazou denni km, radio okna atd

A jak po namontování baterky zpět, když mám zaslepený zámky?? Vím, že se musejí restartovat okýnka, ale jak ??

Díky

celkove ujete km jsou ulozene v EEPROM takze jim nevadi kdyz tam neni baterka

akorat se ti vymazou denni km, radio okna atd

A jak po namontování baterky zpět, když mám zaslepený zámky?? Vím, že se musejí restartovat okýnka, ale jak ??

Díky

tak to netusim, ale stejne ve skodovce mi elektrikar rekl ze zadne okna se nastavovat nemusi cert se vtom vyzna

tak to netusim, ale stejne ve skodovce mi elektrikar rekl ze zadne okna se nastavovat nemusi cert se vtom vyzna

Tak to by bylo super :palec:

tak to netusim, ale stejne ve skodovce mi elektrikar rekl ze zadne okna se nastavovat nemusi cert se vtom vyzna

Tak to by bylo super :palec:

Jde jen o to že si vymažou dorazy a nevěděj v který jsou poloze, takže ti přední nesjedou a nevyjedou na ťuknutí, musíš je podržet ale potom už si to zas pamatujou. O nic víc nejde...

noo jedine to zavest povinne, ale ne od do ale podle situace, jak tu nekdo psal ze babi jede jednou za zimu do obchodu jen kdyz je pekne tak je blbost mit zimni, i moje mamka kdyz nasnezi tak uz by nejradeji zahrabala garaz at se neda vyjet, je pravda ze clovek to neodhadne jestli nenajede na nejakou vrstvu ledu:)

A resil bych to tak naboural si v zime kvuli tomu ze nemas zimni kola tak poradna pokuta a body dolu(teda nahoru:))

noo jedine to zavest povinne, ale ne od do ale podle situace, jak tu nekdo psal ze babi jede jednou za zimu do obchodu jen kdyz je pekne tak je blbost mit zimni, i moje mamka kdyz nasnezi tak uz by nejradeji zahrabala garaz at se neda vyjet, je pravda ze clovek to neodhadne jestli nenajede na nejakou vrstvu ledu:)

A resil bych to tak naboural si v zime kvuli tomu ze nemas zimni kola tak poradna pokuta a body dolu(teda nahoru:))

sakrys sakrys but jsem to omylem tu napsal nebo to nejak preskocilo psal jsem to do jine diskuze lol

tak to netusim, ale stejne ve skodovce mi elektrikar rekl ze zadne okna se nastavovat nemusi cert se vtom vyzna

Tak to by bylo super :palec:

Jde jen o to že si vymažou dorazy a nevěděj v který jsou poloze, takže ti přední nesjedou a nevyjedou na ťuknutí, musíš je podržet ale potom už si to zas pamatujou. O nic víc nejde...

Díky F16 za info nebo MIGino-29?

Teď nevím co lítá a stíhá líp lol

Přbalil bych do kufru řetězy, šrabku-kreditka se dost rychle opotřebovává, nám na Vysočině se hodí i lopata, rukavice, někdy i spacák :p

A na autě k předešlému silikonovým olejem natřít těsnící gumy.

Co řetězy na 4x4? Bude to má první zima ...

No asi dělám všechno co se tu píše , ale na ty gumy okolo dveří doporučuji glycerýnový olej je fakt nejlepší. Gume změkne a nepřimrzne, potíral sem loni svoji octu a ještě ted je to znát :palec2: A samozřejmě zimní kola

Přbalil bych do kufru řetězy, šrabku-kreditka se dost rychle opotřebovává, nám na Vysočině se hodí i lopata, rukavice, někdy i spacák :p

A na autě k předešlému silikonovým olejem natřít těsnící gumy.

Co řetězy na 4x4? Bude to má první zima ...

No kdybych měl 4kolku tak bych řetězy určitě neřešil, kámoš s tím jezdí po krkonoších a nemel zatím problém. Jeto prima svezení , přidáš a vono to přidá , zatočíš a vono zatočí , chceš brzdit a vono nic :)

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.