Wittmann Vloženo 17. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2007 to že je olej černý ještě neznamená, že nemaže. V motoru olej zčerná po pár desítkách kilometrů. Svého času na tom některé americké pumpy vydělali celkem slušné peníze - odsáli zákazníkovi trochu oleje, ukázali mu ho (samozřejmě byl špinavý) spolu se vzorkem nového oleje. Dotyčný nešťastník si samozřejmě nechal olej vyměnit. Při konstatování, že ve Fabii se není o olej nutné starat vycházím z jednoduché úvahy. Podle DP se měnit nemusí, tudíš předpokládám, že ho ve většině servisů také nemění. No a teď ruku na srdce, kdo z vás tady má vyběhanou převodovku - myslím celkově rovnoměrně opotřebovanou pod únosnou mez. Nemyslím tedy stav, kdy jde špatně řadit nějaký stupeň což je spíše známka únavy materiálu konkrétního dílu či nešetrného zacházení s převodovkou. Výměna oleje může v tomto případě přechodně pomoci (minimálně se odstraní kovové částice, které se do oleje dostaly při poškození dílu). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 17. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 17. Říjen 2007 JA som menil olej v prevodovke po 120000 km a vyzeral byt v pohode bol cisty .Po dalsich 100000 ho vymenim to je take optimalne. optimalne? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
stukator Vloženo 18. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2007 Podla mna hej staci Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 18. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2007 (editace) JA som menil olej v prevodovke po 120000 km a vyzeral byt v pohode bol cisty .Po dalsich 100000 ho vymenim to je take optimalne. Jasně, že je vypadá cool není na závadu - já tuhle natankoval u jedné pumpy, ten benzín vyzeral taky v pohodě a auto pak kuckalo na každé křižovatce. Pokud to máš podloženo rozborem toho oleje, prosím. Na nějaké dojmy ti nedám. Brzdová kapalina taky vypadá skvěle po 2 letech. Ona vypadá dokonce skvěle i po 4 letech... na delší období se už statistická data těžko shánějí Editováno: 18. Říjen 2007, autor: marvin Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 18. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2007 podle DP by se hladina oleje měla kontrolovat každých 30 000 km. Pokud nechybí a nejsou problémy s chodem převodovky, není třeba jej měnit neb životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. Je ale možné, že po 15 letech by přeci jen bylo dobré olej vyměnit :-) Olej v převodovce vydrží minimálně 10 let (pokud se nezasviní kovovými pilinami), stejně jako vydrží minimálně 5 let olej v motoru. Je možné, že životnost se sníží, ale co je mi potom, že motor nebo převodovka nevydrží 500 tisíc, ale jen 400 tisíc kilometrů. Auto už v té době bude stejně na prach. Tohle je dědictví po starých škodovkách, kde člověk jednou zapomněl vyměnit olej a hned měl na krku genrálku motoru. Definuj mi prosím : Životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. To je kolik tkm, prosím ? Nebo zase hodíš nějakou domněnku ? A na čem je závislá životnost ? A co ji ovlivňuje? Těch 15 let budu hádat - opět tvůj odhad. Olej v motoru vydrží 5 let ?! Grr !! Ano, pokud ho budeš používat jako skladovací nádobu (hodně drahou nádobu). Hodně drahou nádobu. Protože v okamžiku kontaktu oleje s palivem dochází k degradačním pochodům. Dědictví po starých škodovkách - řekl bych, že staré škodovky se svýma vůlema v převodovce byly na kvalitu oleje méně háklivější, než ty moderní, vysoce přesné převodovky. Ale jo, na staré motory je střeba si zanadávat vždycky. Byly fuj, žraly 7/100, nejely a byly málo výkonné a hlavně, furt se generálkovaly. A na závěr nám už chybí jen pohádka o dubových pilinách v diferáku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 18. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 18. Říjen 2007 to že je olej černý ještě neznamená, že nemaže. V motoru olej zčerná po pár desítkách kilometrů. Svého času na tom některé americké pumpy vydělali celkem slušné peníze - odsáli zákazníkovi trochu oleje, ukázali mu ho (samozřejmě byl špinavý) spolu se vzorkem nového oleje. Dotyčný nešťastník si samozřejmě nechal olej vyměnit. Máš pravdu, černý olej maže. Jak oproti novému, to je na laboratoř, ne na odhad. Navíc obsahuje ještě nežádoucí abrazivní částice a sloučeniny, které pomalu ničí motor. Výrobce motoru toto vzal v potaz a proto předepisu pravidelnou výměnu oleje po ujetí určitého počtu tkm nebo uplynutí určitých let. To, že v rámci konkurenčního boje jsou u určitých motorů tyto intervaly na hraně nebo za hranou je jiná. Pokud je někdo tak chytrej, že si nechá na pumpe něco vnutit, je to čistě jen a pouze jeho problém. Takže nechápu, proč se tady nad tím pozastavuješ. Při konstatování, že ve Fabii se není o olej nutné starat vycházím z jednoduché úvahy. Podle DP se měnit nemusí, tudíš předpokládám, že ho ve většině servisů také nemění. No a teď ruku na srdce, kdo z vás tady má vyběhanou převodovku - myslím celkově rovnoměrně opotřebovanou pod únosnou mez. Nemyslím tedy stav, kdy jde špatně řadit nějaký stupeň což je spíše známka únavy materiálu konkrétního dílu či nešetrného zacházení s převodovkou. Výměna oleje může v tomto případě přechodně pomoci (minimálně se odstraní kovové částice, které se do oleje dostaly při poškození dílu). Opotřebovanou převodovku mám já. Je v autě už nějaký čas a není jako nová. Sice nevykazuje žádnou vadu a synchrony už nejsou nejpřesnější, občas se zařadí i "přes zuby" V autě už nějaký čas prostě je a párkrát už tu zeměkouli objela. Olej měním proto, abych zamezil jejímu většímu opotřebení - protože, byť se dá starší převodovka sehnat za pár tisíc, práce spojená s její výměnou je drahá (kupodivu dražší než výměna oleje po cca 80-100 tkm) a navíc nikdo neví, v jakém stavu bude ta druhá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2007 nehoním žádnou doměnku, ale údaje uvedené v dílenské příručce. Prostě to tam je napsaný. Jestli s tím nesouhlasíš, napiš do Škodovky. Jinak uznávám, že na výměnu olejů (ale i brzdových či chladicích kapalin) jsem tak trochu prase, ale vycházím z vlastní mnohaleté zkušenosti. Vlastním několik vozidel, pár jich mám už více než 15 let. Takže přesně vím, jak to vypadá, když se to s výměnou oleje nepřehání. Olej stárne hlavně provozem, proto jej měním výhradně podle ujetých kilometrů nikoli podle stáří. Dosud jsem nezaznamenal jedinou indicii, že tím dochází ke zhoršení stavu vozidla. Nikomu to nenutím, někdo může mít opačnou zkušenost. podle DP by se hladina oleje měla kontrolovat každých 30 000 km. Pokud nechybí a nejsou problémy s chodem převodovky, není třeba jej měnit neb životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. Je ale možné, že po 15 letech by přeci jen bylo dobré olej vyměnit :-) Olej v převodovce vydrží minimálně 10 let (pokud se nezasviní kovovými pilinami), stejně jako vydrží minimálně 5 let olej v motoru. Je možné, že životnost se sníží, ale co je mi potom, že motor nebo převodovka nevydrží 500 tisíc, ale jen 400 tisíc kilometrů. Auto už v té době bude stejně na prach. Tohle je dědictví po starých škodovkách, kde člověk jednou zapomněl vyměnit olej a hned měl na krku genrálku motoru. Definuj mi prosím : Životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. To je kolik tkm, prosím ? Nebo zase hodíš nějakou domněnku ? A na čem je závislá životnost ? A co ji ovlivňuje? Těch 15 let budu hádat - opět tvůj odhad. Olej v motoru vydrží 5 let ?! Grr !! Ano, pokud ho budeš používat jako skladovací nádobu (hodně drahou nádobu). Hodně drahou nádobu. Protože v okamžiku kontaktu oleje s palivem dochází k degradačním pochodům. Dědictví po starých škodovkách - řekl bych, že staré škodovky se svýma vůlema v převodovce byly na kvalitu oleje méně háklivější, než ty moderní, vysoce přesné převodovky. Ale jo, na staré motory je střeba si zanadávat vždycky. Byly fuj, žraly 7/100, nejely a byly málo výkonné a hlavně, furt se generálkovaly. A na závěr nám už chybí jen pohádka o dubových pilinách v diferáku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2007 marvin: kolik má převodovka najeto? měnil si olej a přesto šla do kytek? Jinak souhlasím s tím, že pokud už převodovka závadu má, tak se olej měnit musí. Řazením přes zuby se olej kontaminuje kovovými částečkami a ty musejí pryč. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 19. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2007 nehoním žádnou doměnku, ale údaje uvedené v dílenské příručce. Prostě to tam je napsaný. Jestli s tím nesouhlasíš, napiš do Škodovky. Do Škodovky psát nechci, spíš bych od tebe chtěl slyšet odpověď, na co jsem se tě ptal. Definuj mi prosím : Životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. To je kolik tkm, prosím ? Nebo zase hodíš nějakou domněnku ? A na čem je závislá životnost ? A co ji ovlivňuje? Takže ještě jednou : Jaká je předpokládaná životnost převodovky ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Wittmann Vloženo 19. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 19. Říjen 2007 tipuju, že při slušném zacházení vydrží minimálně 250 až 300 tisíc kilometrů. Jak to mají spočítané ve Škodovce netuším, ale 100 tisíc kilometrů to asi nebude. Jen nechápu, proč to chceš slyšet ode mě, já tu DP nepsal Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 Wittmann: proč to chci slyšet od tebe ? Protože se tu tím oháníš. Tak jsem byl zvědavej, jestli to víš nebo tušíš. A jak to tak vypadá, tak jen tušíš. Dobře, dělej si co chceš. Je to tvöje auto a tvoje peníze. Co s ním budeš dělat, je mi šumák. Jen je lepší občas nenapsat nic, než lecjaké domněnky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 Jen je lepší občas nenapsat nic, než lecjaké domněnky. A nekdy je lepsi diskutovat konstruktivne a vyvarovat se zbytecne utocnyho tonu. Forum je od toho, aby se tu diskutovalo treba o domnenkach a ty aby se pak potvrzovaly nebo rozporovaly. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 Myslím,že je to jednoznačné ak škoda napíše:potrebná výmena po x km tak je to potrebné!Ak napíše naplň doživotná tak výmena nutná asi nieje,pokial sa nejedná o závadu. Záleží potom na každom prevádzkovatelovi vozu či ten olej vymení alebo nie! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
fabka2004 Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 Inac sa mi paci ako diskutujete o to ci vymenit ci nevymenit celozivotnu napln, a prave niektori jedinci spekuluju na predlzenie vymeny oleja po X tkm ci chladiacej kvapaliny ci brzdovej atd.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vikino1 Vloženo 20. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 20. Říjen 2007 VOTOM TO JE! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
marvin Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 jasně, máš pravdu. On má pravdu tady každej. Od toho diskuze je. Já jen chtěl od Wittmanna vědět, jaká je životnost převodovky, když má celožitní náplň, tj. jestli ten olej neměním moc často Bohužel mi na toto neodpověděl, jen mě opět odkázal na dílenskou příručkou - číst umím. Toto není útočný tón, to je tón konstatovací. Bohužel jsme se dostali v diskuzi do patu, takže já budu už mlčet. Howgh! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 jasně, máš pravdu. On má pravdu tady každej. Od toho diskuze je. Já jen chtěl od Wittmanna vědět, jaká je životnost převodovky, když má celožitní náplň, tj. jestli ten olej neměním moc často Bohužel mi na toto neodpověděl, jen mě opět odkázal na dílenskou příručkou - číst umím. Toto není útočný tón, to je tón konstatovací. Bohužel jsme se dostali v diskuzi do patu, takže já budu už mlčet. Howgh! Nekdy fakt nenachazim slova. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Xp3 Vloženo 21. Říjen 2007 Sdílet Vloženo 21. Říjen 2007 Klucí serte na to, přece si nedáte do huby, že jeden měmí olej a druhý ne To je jako na fotbale, když se nějaký vemena servou proto, že jedno družstvo dalo o gól víc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kristian Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 Chcel by som sa spytat ze kde sa da pozriet ze ci mam dost oleja v prevodovke?a kde ho mam popripade doliat??dik mam 1.4mpi 50kw Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 Když koukneš zespoda tak zepředu převodovky je veliká zátka na imbus,číslo ted nevím,ale odhadem tak cca 15-18mm,to je kontrolní otvor,po který musí sahat olej. Vypouštěcí zátku to nemá,takže vyndáš čidlo zpátečky,které je nejníž a to poslouží jako vypouštěcí šroub. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kristian Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 diky moc idem sa nato pozriet Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 Ok,bez toho imbusu to ale nerozděláš,kupoval jsem ho v obchodě s nářdím,myslím že tuhle velikost v dílničce jen tak mít nebudeš:-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kristian Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 no imbusu mam dost tak uvidim...a olej jaky do prevodovky ide?ked bude treba doliat normalny prevodovy?? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
juke.box Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 jedině plná syntetika, viskozitu z hlavy ted nepovím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kristian Vloženo 27. Červen 2009 Sdílet Vloženo 27. Červen 2009 noo diky chlapy a este jedna otazka odkial sa doplna ten olej??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.