Přejít na obsah

převodovka


Sarstedt

Doporučené příspěvky

to že je olej černý ještě neznamená, že nemaže. V motoru olej zčerná po pár desítkách kilometrů. Svého času na tom některé americké pumpy vydělali celkem slušné peníze - odsáli zákazníkovi trochu oleje, ukázali mu ho (samozřejmě byl špinavý) spolu se vzorkem nového oleje. Dotyčný nešťastník si samozřejmě nechal olej vyměnit.

Při konstatování, že ve Fabii se není o olej nutné starat vycházím z jednoduché úvahy. Podle DP se měnit nemusí, tudíš předpokládám, že ho ve většině servisů také nemění. No a teď ruku na srdce, kdo z vás tady má vyběhanou převodovku - myslím celkově rovnoměrně opotřebovanou pod únosnou mez. Nemyslím tedy stav, kdy jde špatně řadit nějaký stupeň což je spíše známka únavy materiálu konkrétního dílu či nešetrného zacházení s převodovkou. Výměna oleje může v tomto případě přechodně pomoci (minimálně se odstraní kovové částice, které se do oleje dostaly při poškození dílu).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JA som menil olej v prevodovke po 120000 km a vyzeral byt v pohode bol cisty .Po dalsich 100000 ho vymenim to je take optimalne.

Jasně, že je vypadá cool není na závadu - já tuhle natankoval u jedné pumpy, ten benzín vyzeral taky v pohodě a auto pak kuckalo na každé křižovatce.

Pokud to máš podloženo rozborem toho oleje, prosím. Na nějaké dojmy ti nedám.

Brzdová kapalina taky vypadá skvěle po 2 letech. Ona vypadá dokonce skvěle i po 4 letech... na delší období se už statistická data těžko shánějí :)

Editováno: , autor: marvin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podle DP by se hladina oleje měla kontrolovat každých 30 000 km. Pokud nechybí a nejsou problémy s chodem převodovky, není třeba jej měnit neb životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. Je ale možné, že po 15 letech by přeci jen bylo dobré olej vyměnit :-)

Olej v převodovce vydrží minimálně 10 let (pokud se nezasviní kovovými pilinami), stejně jako vydrží minimálně 5 let olej v motoru. Je možné, že životnost se sníží, ale co je mi potom, že motor nebo převodovka nevydrží 500 tisíc, ale jen 400 tisíc kilometrů. Auto už v té době bude stejně na prach. Tohle je dědictví po starých škodovkách, kde člověk jednou zapomněl vyměnit olej a hned měl na krku genrálku motoru.

Definuj mi prosím : Životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. To je kolik tkm, prosím ? Nebo zase hodíš nějakou domněnku ? A na čem je závislá životnost ? A co ji ovlivňuje? Těch 15 let budu hádat - opět tvůj odhad.

Olej v motoru vydrží 5 let ?! Grr !! Ano, pokud ho budeš používat jako skladovací nádobu (hodně drahou nádobu). Hodně drahou nádobu. Protože v okamžiku kontaktu oleje s palivem dochází k degradačním pochodům.

Dědictví po starých škodovkách - řekl bych, že staré škodovky se svýma vůlema v převodovce byly na kvalitu oleje méně háklivější, než ty moderní, vysoce přesné převodovky.

Ale jo, na staré motory je střeba si zanadávat vždycky. Byly fuj, žraly 7/100, nejely a byly málo výkonné a hlavně, furt se generálkovaly.

A na závěr nám už chybí jen pohádka o dubových pilinách v diferáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to že je olej černý ještě neznamená, že nemaže. V motoru olej zčerná po pár desítkách kilometrů. Svého času na tom některé americké pumpy vydělali celkem slušné peníze - odsáli zákazníkovi trochu oleje, ukázali mu ho (samozřejmě byl špinavý) spolu se vzorkem nového oleje. Dotyčný nešťastník si samozřejmě nechal olej vyměnit.

Máš pravdu, černý olej maže. Jak oproti novému, to je na laboratoř, ne na odhad. Navíc obsahuje ještě nežádoucí abrazivní částice a sloučeniny, které pomalu ničí motor. Výrobce motoru toto vzal v potaz a proto předepisu pravidelnou výměnu oleje po ujetí určitého počtu tkm nebo uplynutí určitých let. To, že v rámci konkurenčního boje jsou u určitých motorů tyto intervaly na hraně nebo za hranou je jiná.

Pokud je někdo tak chytrej, že si nechá na pumpe něco vnutit, je to čistě jen a pouze jeho problém. Takže nechápu, proč se tady nad tím pozastavuješ.

Při konstatování, že ve Fabii se není o olej nutné starat vycházím z jednoduché úvahy. Podle DP se měnit nemusí, tudíš předpokládám, že ho ve většině servisů také nemění. No a teď ruku na srdce, kdo z vás tady má vyběhanou převodovku - myslím celkově rovnoměrně opotřebovanou pod únosnou mez. Nemyslím tedy stav, kdy jde špatně řadit nějaký stupeň což je spíše známka únavy materiálu konkrétního dílu či nešetrného zacházení s převodovkou. Výměna oleje může v tomto případě přechodně pomoci (minimálně se odstraní kovové částice, které se do oleje dostaly při poškození dílu).

Opotřebovanou převodovku mám já. Je v autě už nějaký čas a není jako nová. Sice nevykazuje žádnou vadu a synchrony už nejsou nejpřesnější, občas se zařadí i "přes zuby" V autě už nějaký čas prostě je a párkrát už tu zeměkouli objela. Olej měním proto, abych zamezil jejímu většímu opotřebení - protože, byť se dá starší převodovka sehnat za pár tisíc, práce spojená s její výměnou je drahá (kupodivu dražší než výměna oleje po cca 80-100 tkm) a navíc nikdo neví, v jakém stavu bude ta druhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nehoním žádnou doměnku, ale údaje uvedené v dílenské příručce. Prostě to tam je napsaný. Jestli s tím nesouhlasíš, napiš do Škodovky.

Jinak uznávám, že na výměnu olejů (ale i brzdových či chladicích kapalin) jsem tak trochu prase, ale vycházím z vlastní mnohaleté zkušenosti. Vlastním několik vozidel, pár jich mám už více než 15 let. Takže přesně vím, jak to vypadá, když se to s výměnou oleje nepřehání. Olej stárne hlavně provozem, proto jej měním výhradně podle ujetých kilometrů nikoli podle stáří. Dosud jsem nezaznamenal jedinou indicii, že tím dochází ke zhoršení stavu vozidla. Nikomu to nenutím, někdo může mít opačnou zkušenost.

podle DP by se hladina oleje měla kontrolovat každých 30 000 km. Pokud nechybí a nejsou problémy s chodem převodovky, není třeba jej měnit neb životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. Je ale možné, že po 15 letech by přeci jen bylo dobré olej vyměnit :-)

Olej v převodovce vydrží minimálně 10 let (pokud se nezasviní kovovými pilinami), stejně jako vydrží minimálně 5 let olej v motoru. Je možné, že životnost se sníží, ale co je mi potom, že motor nebo převodovka nevydrží 500 tisíc, ale jen 400 tisíc kilometrů. Auto už v té době bude stejně na prach. Tohle je dědictví po starých škodovkách, kde člověk jednou zapomněl vyměnit olej a hned měl na krku genrálku motoru.

Definuj mi prosím : Životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. To je kolik tkm, prosím ? Nebo zase hodíš nějakou domněnku ? A na čem je závislá životnost ? A co ji ovlivňuje? Těch 15 let budu hádat - opět tvůj odhad.

Olej v motoru vydrží 5 let ?! Grr !! Ano, pokud ho budeš používat jako skladovací nádobu (hodně drahou nádobu). Hodně drahou nádobu. Protože v okamžiku kontaktu oleje s palivem dochází k degradačním pochodům.

Dědictví po starých škodovkách - řekl bych, že staré škodovky se svýma vůlema v převodovce byly na kvalitu oleje méně háklivější, než ty moderní, vysoce přesné převodovky.

Ale jo, na staré motory je střeba si zanadávat vždycky. Byly fuj, žraly 7/100, nejely a byly málo výkonné a hlavně, furt se generálkovaly.

A na závěr nám už chybí jen pohádka o dubových pilinách v diferáku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nehoním žádnou doměnku, ale údaje uvedené v dílenské příručce. Prostě to tam je napsaný. Jestli s tím nesouhlasíš, napiš do Škodovky.

Do Škodovky psát nechci, spíš bych od tebe chtěl slyšet odpověď, na co jsem se tě ptal.

Definuj mi prosím : Životnost náplně odpovídá předpokládané životnosti převodovky. To je kolik tkm, prosím ? Nebo zase hodíš nějakou domněnku ? A na čem je závislá životnost ? A co ji ovlivňuje?

Takže ještě jednou : Jaká je předpokládaná životnost převodovky ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Wittmann: proč to chci slyšet od tebe ? Protože se tu tím oháníš. Tak jsem byl zvědavej, jestli to víš nebo tušíš. A jak to tak vypadá, tak jen tušíš.

Dobře, dělej si co chceš. Je to tvöje auto a tvoje peníze. Co s ním budeš dělat, je mi šumák.

Jen je lepší občas nenapsat nic, než lecjaké domněnky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, máš pravdu. On má pravdu tady každej. Od toho diskuze je.

Já jen chtěl od Wittmanna vědět, jaká je životnost převodovky, když má celožitní náplň, tj. jestli ten olej neměním moc často :) Bohužel mi na toto neodpověděl, jen mě opět odkázal na dílenskou příručkou - číst umím.

Toto není útočný tón, to je tón konstatovací. Bohužel jsme se dostali v diskuzi do patu, takže já budu už mlčet.

Howgh!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, máš pravdu. On má pravdu tady každej. Od toho diskuze je.

Já jen chtěl od Wittmanna vědět, jaká je životnost převodovky, když má celožitní náplň, tj. jestli ten olej neměním moc často :) Bohužel mi na toto neodpověděl, jen mě opět odkázal na dílenskou příručkou - číst umím.

Toto není útočný tón, to je tón konstatovací. Bohužel jsme se dostali v diskuzi do patu, takže já budu už mlčet.

Howgh!

:doh Nekdy fakt nenachazim slova.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Když koukneš zespoda tak zepředu převodovky je veliká zátka na imbus,číslo ted nevím,ale odhadem tak cca 15-18mm,to je kontrolní otvor,po který musí sahat olej. Vypouštěcí zátku to nemá,takže vyndáš čidlo zpátečky,které je nejníž a to poslouží jako vypouštěcí šroub.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...