Přejít na obsah

Záruka ?!


Petrando

Doporučené příspěvky

Tak neváhej a hned si zítra zavolej............Jiříku

A proč bych měl někam volat? Nějak asi nechápu.. Já mám záruční opravy absolutně v pohodě..navíc konkrétně rádio z mého auta bylo na přezkoumání a posouzení přímo v Bolce (vyžádali si ho tam) a servis čekal, jak se k tomu Bolka postaví.. Bylo zřejmé, z jakého je auta..tak si říkám, když v zakázce zcela zřejmě nebyl psaný němec a vozidlo, expedované původně do SRN, mělo v té době českou RZ..pročpak mi to neomlátili o hlavu?

A dál..mezi námi, koukám, že jsem napsal konkrétně podložený argument, všechno proti je jen co kde kdo asi povídal..tak sem dejte někdo taky něco konkrétního..takhle je to jen dohadování, nic víc. Co tedy to závazné právní stanovisko?

Editováno: , autor: Jirik.DC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak se mi to celý tady nějak nezdá. Jirka tu hodil výpis ze servisní knížky a Diagnostik píše něco ve smyslu, že to není pravda. tzn mi z toho plyne, že tady někdo pěkně kecá. bud je to mladá boleslav, která píše v servisní knížce v podstatě lež nebo je to Diagnostik. druhá věc, která se mi nezdá je ta plná moc. záruka 2roky je přece poskytovaná na automobil jako takový a ne na majitele, tzn nevidim jedinej rozumnej důvod, proč by mi měl původní majitel vozu při prodeji vystavovat nějakou podivnou plnou moc o tom, že souhlasí s dalším prováděním záručních oprav na vozidle, na který už v podstatě nemá žadné právo. jak to řeší salon s předváděčkama? pokud by byla záruka jenom na prvního majitele, pak bych kupříkladu já, ve chvíli, kdybych prodával auto po půl roce zbavil budoucího majitele práva na záruční opravy? jestli je to v rámci ČR nebo Evropy je přece po vstupu do EU jedno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no, tak se mi to celý tady nějak nezdá. Jirka tu hodil výpis ze servisní knížky a Diagnostik píše něco ve smyslu, že to není pravda. tzn mi z toho plyne, že tady někdo pěkně kecá. bud je to mladá boleslav, která píše v servisní knížce v podstatě lež nebo je to Diagnostik. druhá věc, která se mi nezdá je ta plná moc. záruka 2roky je přece poskytovaná na automobil jako takový a ne na majitele, tzn nevidim jedinej rozumnej důvod, proč by mi měl původní majitel vozu při prodeji vystavovat nějakou podivnou plnou moc o tom, že souhlasí s dalším prováděním záručních oprav na vozidle, na který už v podstatě nemá žadné právo. jak to řeší salon s předváděčkama? pokud by byla záruka jenom na prvního majitele, pak bych kupříkladu já, ve chvíli, kdybych prodával auto po půl roce zbavil budoucího majitele práva na záruční opravy? jestli je to v rámci ČR nebo Evropy je přece po vstupu do EU jedno.

nevim, teď jsem kupoval auto, který patřilo autosalonu Škoda, sami oni mi řekli že záruka pokračuje a že si mám v případě problému nechat vůz opravit na záruku v Čechách.. nikde žádný slovo o zplnomocňování atd... navíc, v autoplusu v chomutově měnily budíky na jedný moji octavce na zaruku a všechno proběhlo v pořádku. Pokud vím tak autosalony nemají mezi sebou ještě online spojení, aspoň tak mi to bylo řečeno u nás ve Škodovce. Podle EU má dávat výrobce záruku na svuj produkt, i když je reklamován v jiném státě než byl pořízen. A mě osobně mi přijde jako nesmysl zrušit záruku po tom co vůz přejde pod jiného majitele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

me to prijde, ze ted meli soudruzi z autorizovanych servisu nejaky slet, protoze ca pred mesicem jsem na zaruku v tom konkretnim servise toto auto resil (prepsani RJ a odstraneni pateho setreni) a vsechno ok. Prijel jsem tam ted a uz problem. I ten prebiraci technik se vyjadril v tom smyslu, ze je to novinka a ze si to jeste overi. Dneska tam skaknu - naznacim moznosti, ze mam plnou moc od puvodniho majitele na ceste a uvidim jak bude reagovat.

Oficialni formular jak ma plna moc vypadat zrejme neexistuje - museli by ji mit logicky i v CR servisech a vypisovat pro dalsi majitele

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele myslím,že je to naprosto jasné!!!Dokonce se na to ptal přímo servis,kde jezdím přímo v MB,tak ať to tu někdo nerozmazuje.Záruka je na auto a né na majitele.Pokud je poctivě vedená serviska podle daných intervalů,může mít auto i 4 majitele a záruka pokračuje!!Jak jsem psal,problém může být,pokud je auto dovezeno ze států,kde mají jiné techn.specifikace-pouze pro příklad.Dovezete auto z "teplých krajin",kde se nedává PTC do topení,předehřev vody atd a vy si budete stěžovat,že to v zimě nepřitápí,že se to pomalu zahřívá,tak vás pošlou do.......,protože vůz byl vyexpertovám do "teplých krajin",ale záruka.Tak asi tak.A věřte,že to tak je.Pokud Vám servis tvrdí jiné,stěžujte si.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

právě proto mě zajímá, jak to Diagnostik vysvětlí

To by mně taky zajímalo, protože zatím jediný právní názor, který je tady doložený, je znění příslušné pasáže v servisce..a to je závazné pro výrobce i zákazníky..A nějaké argumenty Diagnostika typu, tak si někam zavolej..proč bych to dělal? Bodnul by aspoň nějaký odkaz, jinak zatím to je jen o "přehnané" aktivitě některých jedinců v servisech, kterým se nechce něco řešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svoji Octavii II jsem koupil v čechách, jsem druhý majitel.. Už asi dva roky s ní jezdím v Anglii a také už několikrát jsem byl s ní tady ve značkové prodejně Škoda kvůli záručním opravám. Naposledy se mi začla vybíjet baterka, po dvou dnech už jsem nenastartoval.. Auto jsem zavezl do servisu, přišli na závadu podvolantové řídící jednotky kterou týden před tím namontoval Alessio spolu s multifunkčním volantem. Závadu uznali a dokonce s tou řídící jednotkou vyměnili celé servo!!! prý se to nedá obědnat zvlášt mi od nich bylo řečeno... Kvůli servu už jsem tam byl předtím, při otočení volantem tam něco klepalo a poblikávaly světla.. Tam ale závadu nenašli, prý že tomu nic není. Ted už mám vyměněné vše, také mi zdůraznili že už tam nic neklepe.. Druhou závadu našli vadná gps anténa od Nexuse, který jsem si dodělával sám... Anténu jsem měl na palubovce, samozřejmě neorigo... K mému překvapení vyměnili obyčejnou anténu na střeše za anténu originál pro navigaci.. k mému údivu si vůbec nevšimli že tam ani není originál gps kabel pod střechu k anténě gps, prostě zapojili anténní kabel k rádiu a nechali to být... Kabel už jsem si poté natáhl sám... (dostal jsem gps origo anténu zdarma) :) Další z závad bylo stále svítící třetí brzdové světlo..Natekla tam voda a v zadních dveřích to nějak zkratovalo.. vše vyčistili, zdarma vyměnili světlo které bylo prasklé a nově přepinovali rezavějící konektory... Vždy mi vše opravili na záruku a nic jsem neplatil a poctivě zapsali do servisky!!!

Perlička nakonec: když jsem namontoval zminovaného Nexuse, jel jsem si k ním obědnat rámeček kolem navi, technik co obědnává díly se mně ptal, na co to mám? Ukázal jsem mu že jsem si dodělal navigaci sám, že jenom potřebuju rámeček.. 10 minut kroutil hlavou a nevěřil, opravdu nevěřil... Tvrdil že to nejde, že se to dodává pouze s novým autem a dodatečná montáž není prý možná!!! Tady jsou prostě úplně padlí na hlavu, ničemu nerozumí.. Maximálně umí auto napíchnout na diagnostiku, tot vše!

Tomu já říkám záruční servis, kdekoliv a kdykoliv!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak chlapi ja vám to objasním - Dle občanského zákoníka může záruku uplatňovat pouze 1 kupující tzm. 1 majitel vozu. Dle obchodnbího zákoníka je to to samé. Takže když si koupíte auto a máte ho v záruce ale nejste první majitelé tak podle našich zákonů nemáte nárok na nic --- pokud ovšem nemáte zplnomocnění od 1 majitele že ho můžete zastupovat při reklamacích.

Vše se to odvíjí od technika. Boleslav ještě dneska nemá tak důkladnou databázi takže se to tak moc neřeší. Ale přesně jak říkal Diagnostik bude hůř bo škodovka teď šlape po garancích a chce jich co nejméně - dnes jaká koliv chybička ze strany technika je nekompromisně trestána od výrobce vrácením reklamovaných dílů - neproplacením.

Vše máte popsáno v servisní knížce - přesný opis zní - K uplatnění práv z odpovědnosti závady věci je oprávněn kupující. Kupující však může písemně zmocnit jinou osobu. např nového nabyvatele.

K tomu potřebujete samozřejmě servisní knížku - dnes bez ní nedostanete na záruku ani šroubek. A je jedno zda je to duplikát nebo ne. Servisům se jedná pouze o splnění všech servisů .

Tak jak jsem to napsal tak je to pravda. Byl jsem na to školen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě dodám k tomu že jeden servis uzná a druhý ne .

Škodovka teprve nedávno zavedla centrální systém pro garance . A nově zavedla školení pro garanční techniky. Takže předpoklad je že do budoucna až budou znát všichni stejná pravidla tak ve všech servisech to bude stejné. A jak toto příjde tak bude hůř. S tím počítejte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že Jiřík to napsal naprosto výstižně a na rozdíl od ostatních to jasně dokladuje citací ze záručních podmínek samotnýho výrobce. Pokud auto koupila fyzická osoba, řídí se pravidla Občanským zákoníkem, v případě firem, Obchodním zákoníkem. Pokud vím, je jasně definováno, že záruka na koupenou věc je u nás 24 měsíců. Stalo se ale špatným zvykem výrobců a prodejců, že se snaží z této lhůty nejrůznějšími způsoby vyvlíknout. Např. u výpočetní techniky vám klidně budou tvrdit, že pro firmu platí 12 měsíců a pro fyzický osoby 24. To, co tady čtu, svědčí bohužel jen o tom, že Boleslav se snaží řešit nárůst reklamací nikoliv způsobem, jak závadám předcházet, ale jak se naopak z odpovědnosti za ně vyvlíknout. Mám jich plný zuby. Tohle auto je moje 7. nová Škodovka a obávám se, že taky poslední.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

myslím, že Jiřík to napsal naprosto výstižně a na rozdíl od ostatních to jasně dokladuje citací ze záručních podmínek samotnýho výrobce. Pokud auto koupila fyzická osoba, řídí se pravidla Občanským zákoníkem, v případě firem, Obchodním zákoníkem. Pokud vím, je jasně definováno, že záruka na koupenou věc je u nás 24 měsíců. Stalo se ale špatným zvykem výrobců a prodejců, že se snaží z této lhůty nejrůznějšími způsoby vyvlíknout. Např. u výpočetní techniky vám klidně budou tvrdit, že pro firmu platí 12 měsíců a pro fyzický osoby 24. To, co tady čtu, svědčí bohužel jen o tom, že Boleslav se snaží řešit nárůst reklamací nikoliv způsobem, jak závadám předcházet, ale jak se naopak z odpovědnosti za ně vyvlíknout. Mám jich plný zuby. Tohle auto je moje 7. nová Škodovka a obávám se, že taky poslední.

Pokud jsi 1 majitel není co řešit máš záruku 24 měsícu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V servise, kde mne seznamuji s novymi pravidly pristupu k budoucim zakaznikum, dnes rozsirili podminku poskytovani zaruky o nutnost predlozit kopii kupni smlouvy uzavrenou mezi puvodnim majitelem a prodejcem. :076 Jakmile pominul prvni naval vzteku, tak jsem je slusne pozadal o tuto podminku pisemne, ze ji zaslu do Boleslavi, kde budou jiste poteseni duslednosti jejich partnera. To se jim moc nelibilo a tak ze jim bude zrejme stacit plna moc.

Editováno: , autor: Petrando
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O žádných dalších papírech nikde není ani zmínka..pokud je auto koupené za nějakých podmínek, tak potom tyto podmínky platí a nejde je za pochodu měnit.. Taky by te´d škodovka mohla přijít s tím, že zkracuje záruku na prorezivění z 10 na 5 let..co povíte k tomu? Je to taky jen stejný údaj v servisce..jenže při prodeji se k tomuto škodovka zavázala (a to bez ohledu na platnou legislativu) takže je to pro ni závazné..

Jinak pořád čekám na něčí stanovisko k servisce..je to tedy cár papíru, který můžu hodit do popelnice..vzhledem k tomu, že nemám pofidérní plnou moc danou mi minulým vlastníkem? Jen pro upřesnění..k čemu je taková plná moc, kterou si případně nahrabu přímo v servisu před technikem na kus papíru.. Žádný zákon neukládá ověřování podpisů na plné moci.

Navíc pořád tady píšete o případné dobré vůli servisu, ale pokud by to bylo závazné stanovisko škodovky, tak s tím ani sebevětší vůle nic nezmůže. Pletu se snad?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JIRIK-Zavazuje se ke všemu,ale jen stím,kdo sní podepisuje smlouvu o koupi auta.A to Ty ,jako druhý majitel nejsi.Tak ,o čem to tu stále točíš?Přečti si knížku,je to tam posáno i o následném prodeji dalšímu majiteli.Tet ji držím před sebou.

Je to věc smutná,ale je to TAK....

Ale mně to zaručuje taky..to máš pravdu, že to opakuju pořád dokola, protože pořád mi to nikdo ničím nevyvrátil!!!!!!!! Jestli máš na mysli serviskou před sebou tu pasáž, kde se v bodu 6 mluví o jakési registraci v autorizovaném servisu, tak tím je pouze nahrazena neexistence on-line databáze vozidel, kdy je pouze potřeba prokazatelně doložit předchozí a současný stav vozidla, aby mohly veškeré záruky řádně pokračovat..ostatně tak to praví i úvod tohoto bodu. Je zde uveden i postup, jak změnit autorizovaný servis, atd. Je vcelku jasné, že při první návštěvě servisu v Čechách (když budu mluvit trochu konkrétně v případě dovezeného auta) po mně budou chtít alespoň Osvědčení o registraci vozidla, musí si mně nějak a podle něčeho zaevidovat, nebo se pletu? Jinak co je napsáno o následném prodeji auta v mé servisce, jsem psal..tobě přijde, že podle toho na záruky nemám nárok?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...