Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Zdar chlapi,

včera jsem přezouval kola na zimu a prohlížel jsem po demontáži mé pneu. Mám na svém 1.9TDI kola RS 17´225/45R17, je na nich nalítáno nějakých 9000 km a na předních kolech na obou dvou jsem si všiml, že vždy na vnitřní straně pneu jsou nepravidelně sjeté - viz foto. Pár drážek v poho pár jakoby více sjeté. Geometrie je v pohodě, jinak celkově je vzorek jak na vnější, uprostřed i na vnitřní straně stejně sjetý je na nich 7mm všude. Čím se takové nerovnoměrné sjetí docílí ? Asi bude někde chyba ? Tlumiče, čepy nebo jen občasné prohrábnutí s tím, že zabere ESP ( resp. ASR ) a prostě se na určitém místě tohle udělá ?

Díky za info jestli někdo s tím má zkušenost

Rosťa

post-813-1194797014_thumb.jpg

post-813-1194797109_thumb.jpg

post-813-1194797118_thumb.jpg

post-813-1194797126_thumb.jpg

tohle jsem po druhý sezóně zul já

post-240-1194800261_thumb.jpg

post-240-1194800274_thumb.jpg

Upraveno od Luke288

Zdar chlapi,

včera jsem přezouval kola na zimu a prohlížel jsem po demontáži mé pneu. Mám na svém 1.9TDI kola RS 17´225/45R17, je na nich nalítáno nějakých 9000 km a na předních kolech na obou dvou jsem si všiml, že vždy na vnitřní straně pneu jsou nepravidelně sjeté - viz foto. Pár drážek v poho pár jakoby více sjeté. Geometrie je v pohodě, jinak celkově je vzorek jak na vnější, uprostřed i na vnitřní straně stejně sjetý je na nich 7mm všude. Čím se takové nerovnoměrné sjetí docílí ? Asi bude někde chyba ? Tlumiče, čepy nebo jen občasné prohrábnutí s tím, že zabere ESP ( resp. ASR ) a prostě se na určitém místě tohle udělá ?

Díky za info jestli někdo s tím má zkušenost

Rosťa

No já si myslím ,že to může být buď rychlíma startama ( hrabání ) nebo prudkým bržděním ABS . A nebo máš něco uvolněné na nápravě , ale jelikož to je na obouch , tak to bych vyloučil .

ahoj,

já když jsem přezouval, tak jsem vyhazoval letní pneu z 15tek a měl jsem pravé přední kolo sjeté na vnitřní straně na galusku.. ale geometrii mám ok a i tlumiče.. tak nevim..

tak to vypadá na problém oktávek

Chlapi, myslím, že je to dané šířkou pneu.Podobné problémy jsou naprosto normální i u BMW na širokých pneu.225 mm široká guma už v zatáčce má rozdílnou rychlost na vnitřní straně pláště vůči venkovnímu, nastává smýkání pláště a vznikají plošky.Tento jev je naposto normální a neodstranitelný, nelamte si s tím hlavu.U Oktávek u TDI je to dáno i vyšší vahou motoru na přední nápravu, která způsobuje větší nedotáčivost vozu a tím i větší smýkání předních gum v zatáčce.Kdyby se do Oktávek montoval benzínový 6ti válec 2.8, který je také těžký, pneumatiky by vykazovaly stejné opotřebení.

tak to pak třeba u nový X5, na kterou se obouvaj 21ky kola široký přes 300 musí bejt radost, zvlášt, kdyz jsem čet, že nová sada pneu vyjde na 160tis Kč

tak to pak třeba u nový X5, na kterou se obouvaj 21ky kola široký přes 300 musí bejt radost, zvlášt, kdyz jsem čet, že nová sada pneu vyjde na 160tis Kč

Bohužel je to tak, obutí některých vozů přijde opravdu draho.

Mám taky 225/45 R17 a je to uplně to samý,takže je to asi tou šířkou.

řekl bych,že se jedná o asimetrické pneumatiky a že nebudou moc vhodné pro auto.Dal bych tam simetrické,stím ,pokud vím,nejsou žádné problémy...

věřte diagnostikovi on je profík :palec2:

No já mám 225 a tohle nepozoruju. A myslím, že kdyby to bylo šířkou pneu, byla např. by celá jedna strana, ale ne jen v určitých částech obvodu pláště.

ja to mam po celým obvodu a nějak se mi nezdá vliv symetričnosti a asymetričnosti na míru sjetí pneu...pro jistotu jedu na geometrii

Sjíždění vnitřních hran je způsobené širokýma pneumatikama, velkým záklonem svislého čepu a řezáním ostrých zatáček. Všimněte si, když natočíte kola dp plného rejdu, tak vnější kolo stojí na vnitřní hraně pneumatiky. No a v zatáčce se odstředivou silou odírá jen ta hrana. Tahle je po 20 tis. km. Sjetá až na vulkanizační podklad. Geometrie byla samozřejmě v pořádku.

post-1312-1194889991_thumb.jpg

No já mám 225 a tohle nepozoruju. A myslím, že kdyby to bylo šířkou pneu, byla např. by celá jedna strana, ale ne jen v určitých částech obvodu pláště.

Toto je ovlivněno i rozložením vah a sil při průjezdu zatáčkou na přední nápravě-tvůj motor je cca o 20 kilo lehčí vůči TDI a to už je znát.TDI jsou více nedotáčivé což se laicky zas tak moc nepozná protože posilovač řízení pomůže autu zatočit.Samozřejmě to bude ovlivněno i značkou pneu a velikostí ploch jednotlivých segmentů po vnitřním obvodě.

Okinka je celkem lehký auto a gumy i tak vydrží-u BMW Alpine těžký 8 válec zatěžoval přední nápravu natolik, že 235 gumy i sebekvalitnější vydržely max. 2 roky-vzadu 245 se zase hoblovaly při akceleraci.U toho auta ani netrápilo, že jede za 15 litrů ale ob sezónu kupovat drahé gumy šlo dost na nervy.

ja to mam po celým obvodu a nějak se mi nezdá vliv symetričnosti a asymetričnosti na míru sjetí pneu...pro jistotu jedu na geometrii

Věř mi a Zorovi 55, uvidíš, že budeš mít geometrii v pořádku.

ja to mam po celým obvodu a nějak se mi nezdá vliv symetričnosti a asymetričnosti na míru sjetí pneu...pro jistotu jedu na geometrii

Věř mi a Zorovi 55, uvidíš, že budeš mít geometrii v pořádku.

No jo, ale rostama to nemá po celém obvodu...

Geometrii budeš mít asi v pořádku.Toto sjíždění se objevuje často.Čím větší papuč,tím horší stav a tím mín vydrží.Když se kouknete do techničáku na předepsané velikosti,tak ty Vaše rozměry tam nenajdete.Auto na to není zkrátka stavěné.kdo se vyzná v geometrii a dokáže si to představit,co se děje s gumou v zatáčkách ,tak se nediví...Dost záleží v těchto velikostech,jestli je simetrická,nebo ne.....

jaktože v techničáku nenajdu muj rozměr? teda muj asi ne, protože jezdim na 18kách, ale 17ky se obouvaj do 225tek standardně...

zorro: čoveče jaktože máš tu pneu tak popraskanou?

rosta: dvě sezony vydrží pneu i mě a nepotřebuju na to BMW :)

no odpověď týkající se začátku příspěvku se netýká vůbec geometrie.některé typy pneu mají po celém obvodu v lamelách různě hluboké drážky. když si změříš hloubku na více opticky ojetých místech a na místech,kde je ve vzorku hlubší drážka,uvidíš,že to bude ojeté stejně. kdesi jsem četl,že to je snad kvůli hlučnosti pneu a pod... Ale ty další problémy týkající se sjetých krajů bych přičítal spíš technice jízdy,popř. geometrii. Mám osobně obuto Hankook S1 Evo XL 225/40 R18,nevím kolik mají najeto,ale sjeté tak cca na lehce nad polovinu,ale žádné sjeté okraje nemají,pěkně rovnoměrně ojeté po celém obvodu a šíři..a jsou to docela měkota gumy a originál škoda sportovní podvozek. a 18" já tedy v techničáku najdu ;) (pozn. nemám RS)

Upraveno od black007

nj, ale jistě to nebudou origo RS

jj,přesně co máš ty....

tak to potom budeš asi jedinej na světě a dokud sem nehodíš TP tak neuvěřim.

i když zas, dovedu si představit situaci, kdy si koupim RS kola, kámoš si koupí jiný 18ky s typovým listem a nechaj se zapsat na obě dvě auta...

asi jo... ba ne,šlo o dovoz a zapsali to už na dovozové stk,pak už není problém to přepsat do TP.

post-12232-1194993232_thumb.jpg

post-12232-1194993404_thumb.jpg

Upraveno od black007

tak to fakt čumim a tleskám! alespon první legální způsob...btw ta dovozovka asi nebyla funglovka ze salonu na těch 18kách co?

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.