Přejít na obsah

Nepravidelně sjeté přední pneu


rostama

Doporučené příspěvky

Zdar chlapi,

včera jsem přezouval kola na zimu a prohlížel jsem po demontáži mé pneu. Mám na svém 1.9TDI kola RS 17´225/45R17, je na nich nalítáno nějakých 9000 km a na předních kolech na obou dvou jsem si všiml, že vždy na vnitřní straně pneu jsou nepravidelně sjeté - viz foto. Pár drážek v poho pár jakoby více sjeté. Geometrie je v pohodě, jinak celkově je vzorek jak na vnější, uprostřed i na vnitřní straně stejně sjetý je na nich 7mm všude. Čím se takové nerovnoměrné sjetí docílí ? Asi bude někde chyba ? Tlumiče, čepy nebo jen občasné prohrábnutí s tím, že zabere ESP ( resp. ASR ) a prostě se na určitém místě tohle udělá ?

Díky za info jestli někdo s tím má zkušenost

Rosťa

post-813-1194797014_thumb.jpg

post-813-1194797109_thumb.jpg

post-813-1194797118_thumb.jpg

post-813-1194797126_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar chlapi,

včera jsem přezouval kola na zimu a prohlížel jsem po demontáži mé pneu. Mám na svém 1.9TDI kola RS 17´225/45R17, je na nich nalítáno nějakých 9000 km a na předních kolech na obou dvou jsem si všiml, že vždy na vnitřní straně pneu jsou nepravidelně sjeté - viz foto. Pár drážek v poho pár jakoby více sjeté. Geometrie je v pohodě, jinak celkově je vzorek jak na vnější, uprostřed i na vnitřní straně stejně sjetý je na nich 7mm všude. Čím se takové nerovnoměrné sjetí docílí ? Asi bude někde chyba ? Tlumiče, čepy nebo jen občasné prohrábnutí s tím, že zabere ESP ( resp. ASR ) a prostě se na určitém místě tohle udělá ?

Díky za info jestli někdo s tím má zkušenost

Rosťa

No já si myslím ,že to může být buď rychlíma startama ( hrabání ) nebo prudkým bržděním ABS . A nebo máš něco uvolněné na nápravě , ale jelikož to je na obouch , tak to bych vyloučil .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi, myslím, že je to dané šířkou pneu.Podobné problémy jsou naprosto normální i u BMW na širokých pneu.225 mm široká guma už v zatáčce má rozdílnou rychlost na vnitřní straně pláště vůči venkovnímu, nastává smýkání pláště a vznikají plošky.Tento jev je naposto normální a neodstranitelný, nelamte si s tím hlavu.U Oktávek u TDI je to dáno i vyšší vahou motoru na přední nápravu, která způsobuje větší nedotáčivost vozu a tím i větší smýkání předních gum v zatáčce.Kdyby se do Oktávek montoval benzínový 6ti válec 2.8, který je také těžký, pneumatiky by vykazovaly stejné opotřebení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sjíždění vnitřních hran je způsobené širokýma pneumatikama, velkým záklonem svislého čepu a řezáním ostrých zatáček. Všimněte si, když natočíte kola dp plného rejdu, tak vnější kolo stojí na vnitřní hraně pneumatiky. No a v zatáčce se odstředivou silou odírá jen ta hrana. Tahle je po 20 tis. km. Sjetá až na vulkanizační podklad. Geometrie byla samozřejmě v pořádku.

post-1312-1194889991_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám 225 a tohle nepozoruju. A myslím, že kdyby to bylo šířkou pneu, byla např. by celá jedna strana, ale ne jen v určitých částech obvodu pláště.

Toto je ovlivněno i rozložením vah a sil při průjezdu zatáčkou na přední nápravě-tvůj motor je cca o 20 kilo lehčí vůči TDI a to už je znát.TDI jsou více nedotáčivé což se laicky zas tak moc nepozná protože posilovač řízení pomůže autu zatočit.Samozřejmě to bude ovlivněno i značkou pneu a velikostí ploch jednotlivých segmentů po vnitřním obvodě.

Okinka je celkem lehký auto a gumy i tak vydrží-u BMW Alpine těžký 8 válec zatěžoval přední nápravu natolik, že 235 gumy i sebekvalitnější vydržely max. 2 roky-vzadu 245 se zase hoblovaly při akceleraci.U toho auta ani netrápilo, že jede za 15 litrů ale ob sezónu kupovat drahé gumy šlo dost na nervy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Geometrii budeš mít asi v pořádku.Toto sjíždění se objevuje často.Čím větší papuč,tím horší stav a tím mín vydrží.Když se kouknete do techničáku na předepsané velikosti,tak ty Vaše rozměry tam nenajdete.Auto na to není zkrátka stavěné.kdo se vyzná v geometrii a dokáže si to představit,co se děje s gumou v zatáčkách ,tak se nediví...Dost záleží v těchto velikostech,jestli je simetrická,nebo ne.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no odpověď týkající se začátku příspěvku se netýká vůbec geometrie.některé typy pneu mají po celém obvodu v lamelách různě hluboké drážky. když si změříš hloubku na více opticky ojetých místech a na místech,kde je ve vzorku hlubší drážka,uvidíš,že to bude ojeté stejně. kdesi jsem četl,že to je snad kvůli hlučnosti pneu a pod... Ale ty další problémy týkající se sjetých krajů bych přičítal spíš technice jízdy,popř. geometrii. Mám osobně obuto Hankook S1 Evo XL 225/40 R18,nevím kolik mají najeto,ale sjeté tak cca na lehce nad polovinu,ale žádné sjeté okraje nemají,pěkně rovnoměrně ojeté po celém obvodu a šíři..a jsou to docela měkota gumy a originál škoda sportovní podvozek. a 18" já tedy v techničáku najdu ;) (pozn. nemám RS)

Editováno: , autor: black007
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...