Přejít na obsah

žhavící svíčky


freeman tdi

Doporučené příspěvky

zdravim komunitu škoda tak jsem se v létě stal majitelem octavie 1,9 tdi. s příchodem prvních mrazíků už nejde na první cuk zjistil jsem že 2 žhavičky maj nejlepší za sebou tak se chci optat jakou značku/typ by jste doporučili hledal jsem tu na foru nějakej link ale asi jsem slepej dik za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Nedávno moje auto O1 1.9TDI ALH 2003 začalo hůř startovat, proměřil jsem žhavící svíčky a jedna má 560 ohmů ostatní kolem jednoho ohmu.

Koupil jsem všechny čtyři svíčky N 101 401 05 Bosch. Dnes jsem se dal do výměny. Začal jsem tou vadnou, nová nešla moc dobře našroubovat, po vyčistění závitu je tam, utažená 15Nm. Další se také povedla.

Až ta třetí, prostě nešla povolit a nešla. Nakonec jsem myslel, že už povolila, ale utrhla se jen ta matka :( Původní svíčky tam jsou Beru 0 100 226 227. Uřízl jsem tu vadnou svíčku v místě, v jakém se utrhla, abych viděl jak je materiál silný. Napadá mě zkusit do té díry udělat levý závit M6 možná M8. Vnitřní průměr je ve svíčce cca 5mm, vnější 8.5mm a v místě závitu asi 11,5mm, takže M6 by mělo jít udělat, a hloubka je asi 10mm. Do toho našroubovat nějaký šroub a zkusit tu dojebanou svíčku vyšroubovat.

Nesetkal se někdo se stejným problémem, nebo nemáte lepší nápad jak ji demontovat ?

post-21385-0-24277500-1352054804_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ryhlejsi je vzit nejakou odpovidajici velikosti maticku z kvalitniho matrose a nasadit ji na to a pak fiii cóčkem svareckou ji proste opatrne provarit vnitrkem aby se spojila svice s matici..pak zchladit a povolit.Tim ze to provaris tak se to tim teplem i povoli v tom zavitu. Jen si musis zkusit jak velka matice ti tam vleze abys na ni dal nastrcak...Samosebou odpojit baterku i altik.

Ty vytahovaky jsou fajn, ale uz jsem videl jak se primo ve zhacicce ulomil i ten vytahovak a nakonec to resil navod co jsem tu napsal. Jen to chce ale presne navarit, aby to slo do stredu osy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vylomil jsem zbytek elektrody co je uprostřed svíčky a vyzkoušel vytahovák, což nebyl vůbec dobrý nápad, jen to tu svíčku víc roztáhlo až nahoře praskla...

Svářečku nemám a ani s ní neumím, takže jsem skončil.

Už jsem to odvezl opraváři aby se pokusil s tím něco udělat. Říkal, že se asi bude muset sundat hlava. Takže z banální opravy je jen velký průser.

Kdo vymyslel udělat jemný závit do hliníku...

post-21385-0-90245400-1352722830_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi připomnělo jeden příběh.

Kámoš si před pár léty řekl, že asi dva dny před odjezdem na dovolenou na svém Fáčku vymění svíčky.

Nevím jak se mu to povedlo, ale jedna mu zůstala v hlavě.

Jeho pocity si sice dovedu představit, ale nechtěl bych je sdílet.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mně napadá kousek trubky s vnitřním průměrem aby šla nasadit na žhavičku a opřela se i šestihran a jemně krátkým středně silným úderem po ní klepnout kladívkem. Takový "ťukec".

Ale možná je to kravina a někdo s více zkušenostmi mi vynadá.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Zapomněl jsem napsat jak jsem dopadl...

 

Opravář se pokusil navařit na zbytek svíčky šroub, ale stejně to nešlo povolit. Nakonec musela hlava dolů, hlavu dal opravit dalšímu opraváři který se na opravy hlav specializuje, ten to vyjiskřil a protáhl závity.

 

Nechal jsem rovnou vyměnit i rozvody, když už to bylo celý rozebraný, protože bych je stejně musel dělat za 15000 km. Takže mám vyměněné rozvody, těsnění pod hlavou, šrouby... mám toho co vyměnil plnou krabici :) Celá tahle sranda stála 15500,-

 

Nyní auto startuje parádně, jen se mi zdá že je motor hlučnější, ale možná se mi to jen zdá.

 

A taky jsem měl po opravě "tvrdou brzdu" = večer zaparkuju a ráno když šlápnu na brzdu než nastartuju tak je nedál tvrdej, po nastartování, když se vytvoří podtlak pedál normálně klesne. Dřív auto klidně týden stálo a brzda byla měkká, prostě jakoby to neudrželo podtlak. Teď po 3 měsících od opravy mám tvrdý pedál tak možná jednou za 14 dní, asi se ta netěsnost zatahuje :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...