Přejít na obsah

TEMPOMAT-Šetři palivo nebo ne?


Romariooo

Doporučené příspěvky

jasně, spíš pozoruju takovou zvláštní věc, alespoň u sebe. možná bude lepší se do budoucna vyjadřovat jenom ke kravinám, protože jak už JirkaK někde psal, "moudrost" tohodle fóra už je dost vyčerpaná a ve chvíli, kdy přijdeš se zkušeností trošku jinou, okamžitě jseš za hlupáka, protože říkáš něco jinýho

to víš že jo ty naše malá chudinko!!! lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu :unsure:kol107

No, tempomat ti neřadí, takže benzín, který potřebuje díky rostoucí křivce kroutícího momentu, vyšší otáčky, bez podřazení v kopci "udusíš", ropák má křivku plošší a nechá si v nižších otáčkách víc líbit. Prostě každý motor má jiné pole optimálních otáček, jinak ale princip tempomatu je u obou stejný, nejsou žádné 2 verze nebo tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, tempomat ti neřadí, takže benzín, který potřebuje díky rostoucí křivce kroutícího momentu, vyšší otáčky, bez podřazení v kopci "udusíš", ropák má křivku plošší a nechá si v nižších otáčkách víc líbit. Prostě každý motor má jiné pole optimálních otáček, jinak ale princip tempomatu je u obou stejný, nejsou žádné 2 verze nebo tak

Je to tak jak říkáš, ropáček má velký kroutící moment už z nízkých otáček a tak lépe překousne i stoupání, benzín je na tom trochu hůř.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

tempomat je spíš otázka komfortu,než aby fungoval jako spořič paliva. Je neocenitelný na dlouhých cestách např. na dálnicích,kdy vás jinak po 2 hodinách bere křeč do pravé nohy. dál je dobrej třeba na průjezdy vesnicema, na úseky měřené průběžnýma kamerama a prostě kde je nějak omezená rychlost. cvakneš si tempomat a nemusíš myslet,zda jedeš rychle,či pomalu.

jinak na úsporu paliva není,na hustý dálniční provoz taky ne a na projíždění úzkých serpentýn pod tempomatem bych raději zapoměl....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky :D

co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? :)

JÁ! ALE PŘEDEM ŘIKÁM,ŽE S TEMPOMATEM TA SPOTŘEBA BUDE CCA O LITR VĚTŠÍ,NEŽ BEZ NĚJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romariooo, já nereagoval na tvůj příspěvek, nýbrž na přísvěk, který psal Black007 , takže sklidni vášně! ;) jinak s tebou samozřejmě nsouhlasím... já rozhodně nemám s tempomatem o litr větší spotřebu..., ale já mám přeci vyjímečný vůz! :D hh... no flame, just a joke! ;)

Editováno: , autor: vorlajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako pokud člověk není lama a nedusí auto na tempomat do kopce, když je třeba podřadit a podřadí mu a zase temp aktivuje, tak si myslím, že spotřeba s tempomatem bude možná o 0,2-0,3 vyšší a to jen proto, že tempík drží trochu plynu i z kopce v místech, kde by šlo jet bez plynu a držet stejnou rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky :D

co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? :)

Já myslím, že pan Vorlajz :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to někdo vyzkoušejte... tempomat s automatem by se mohlo možná dostat i pod normální spotřebu,ale s manuálem máme smůlu... určitě tam je ten půllitřík minimálně navrch.... i kdyby to byl superscout.... :p

cau.mal som tempomat v kombinacii s automatom a ta spotreba bola stale o cosi vacsia ako jazdenie s nohou na plyne. ten komfort ale stal zato,pri 40km som ho zapol a kym nedosiahol poslednu navolenu rychlost tahal a radil jedna basen.mam ho v octavke a aj sprinteri a je to vynikajuci pomocnik hlavne pri tych km,ktore musim mesiac co mesiac najazdit :feve: . spotrebu som nikdy neriesil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku opožděně se svou troškou do mlýna - když tak o tom přemýšlím, tak na dálnici jezdím jenom s tempomatem, pokud to provoz nevylučuje, takže nedokážu posoudit, jestli tempomat "žere víc". Asi jo, za předpokladu, že člověk má většinou plyn víceméně ve stejné poloze a do kopců tudíž zpomaluje (a má nižší spotřebu).

Jiná věc je, že jsem jednou jel (kvůli vodě a možnému náledí) z Berouna do Prahy bez tempomatu a zjistil jsem, že by se to mělo jmenovat spíš "hlídač rychlosti", protože když jsem nekoukal na tachometr, jak jsem zvyklý, tak jsem tam měl 190 (ta rychlost byla v pohodě, nepřipadal jsem si jako pirát silnic:-) a radši jsem ho zase zapnul.

Jinak zajímavý pozorování - Brno -> Praha je při 140 spotřeba cca. 8,8 litru, zpátky pak 8,4. Tak nevím, jestli je to do Brna víc z kopce nebo co :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dneska jsem jel D8 do Prahy a zpět se zapnutým tempomatem a rychlosti (dle tachometru) 145 km/h... spotřeba 8,4 l/100 km :) kolik by to bylo s nohou na plynu vyzkouším příště :) jinak na tom tempomatu se mi líbi to, že když jedu na dálnici se zapnutým tempomatem a přidám nohou plyn a zvýším rychlost třeba o 50 km/h... a pak pustím plyn, tak auto zpomalí na předem nastavenou hodnotu :) je to super při předjíždění, když tě dojíždí auto a ty potřebuješ rychle předjet třeba kamión, abys nemusel brzdit a pustit rychlý auto v levým pruhu... ve finále nebrzíš a nikoho nezpomalíš! :)

Editováno: , autor: vorlajz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trošku opožděně se svou troškou do mlýna - když tak o tom přemýšlím, tak na dálnici jezdím jenom s tempomatem, pokud to provoz nevylučuje, takže nedokážu posoudit, jestli tempomat "žere víc". Asi jo, za předpokladu, že člověk má většinou plyn víceméně ve stejné poloze a do kopců tudíž zpomaluje (a má nižší spotřebu).

Jiná věc je, že jsem jednou jel (kvůli vodě a možnému náledí) z Berouna do Prahy bez tempomatu a zjistil jsem, že by se to mělo jmenovat spíš "hlídač rychlosti", protože když jsem nekoukal na tachometr, jak jsem zvyklý, tak jsem tam měl 190 (ta rychlost byla v pohodě, nepřipadal jsem si jako pirát silnic:-) a radši jsem ho zase zapnul.

Jinak zajímavý pozorování - Brno -> Praha je při 140 spotřeba cca. 8,8 litru, zpátky pak 8,4. Tak nevím, jestli je to do Brna víc z kopce nebo co :-)

no hlídač rychlosti... nevím nevím,spíš udržovač... např. v novém Renaultu Megane máš na tempomatu dva módy. buď klasika,nastavíš rychlost a jedeš.

a nebo pak speed limiter,kde si nastavíš maximální rychlost a pak můžeš řadit a šlapat na plyn jak chceš,rychleji to nepojede.to bych nazval hlídačem rychlosti.škoda,že to u O II nedali.Vždyť i v maxidotu si můžeš nechat nastavit varování překročení rychlosti,tak by nebyl problém to s tím spřáhnout...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...