Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo
jasně, spíš pozoruju takovou zvláštní věc, alespoň u sebe. možná bude lepší se do budoucna vyjadřovat jenom ke kravinám, protože jak už JirkaK někde psal, "moudrost" tohodle fóra už je dost vyčerpaná a ve chvíli, kdy přijdeš se zkušeností trošku jinou, okamžitě jseš za hlupáka, protože říkáš něco jinýho

to víš že jo ty naše malá chudinko!!! lollollol

Vloženo
kluci a nemuze tempomat fungovat jinak pri pridavani smesi do kopce ci z kopce jinak u benzinaku a jinak u naftaku? preci plati, ze u naftaku plati,ze pri nizsich otackach to vali, jak slak a naopak benzinak se musej trochu vic vytacet do vyssich otacek, tak est-li to nema nejaky vliv, ze nekdo ma spotrebu vetsi s tempomatem a nektery bez tempomatu :unsure:kol107

No, tempomat ti neřadí, takže benzín, který potřebuje díky rostoucí křivce kroutícího momentu, vyšší otáčky, bez podřazení v kopci "udusíš", ropák má křivku plošší a nechá si v nižších otáčkách víc líbit. Prostě každý motor má jiné pole optimálních otáček, jinak ale princip tempomatu je u obou stejný, nejsou žádné 2 verze nebo tak

Vloženo
No, tempomat ti neřadí, takže benzín, který potřebuje díky rostoucí křivce kroutícího momentu, vyšší otáčky, bez podřazení v kopci "udusíš", ropák má křivku plošší a nechá si v nižších otáčkách víc líbit. Prostě každý motor má jiné pole optimálních otáček, jinak ale princip tempomatu je u obou stejný, nejsou žádné 2 verze nebo tak

Je to tak jak říkáš, ropáček má velký kroutící moment už z nízkých otáček a tak lépe překousne i stoupání, benzín je na tom trochu hůř.

Vloženo
mám uplně jinou zkušenost, mě to vlivem špatnýho rozměru zimních gum proměřuje o 10km/h skoro v celým rychlostním spektru, rozhodně to není procentuelní odchylka...

souhlas

  • o 2 měsíce později...
Vloženo

tempomat je spíš otázka komfortu,než aby fungoval jako spořič paliva. Je neocenitelný na dlouhých cestách např. na dálnicích,kdy vás jinak po 2 hodinách bere křeč do pravé nohy. dál je dobrej třeba na průjezdy vesnicema, na úseky měřené průběžnýma kamerama a prostě kde je nějak omezená rychlost. cvakneš si tempomat a nemusíš myslet,zda jedeš rychle,či pomalu.

jinak na úsporu paliva není,na hustý dálniční provoz taky ne a na projíždění úzkých serpentýn pod tempomatem bych raději zapoměl....

Vloženo

tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky :D

co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? :)

Vloženo
tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky :D

co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? :)

JÁ! ALE PŘEDEM ŘIKÁM,ŽE S TEMPOMATEM TA SPOTŘEBA BUDE CCA O LITR VĚTŠÍ,NEŽ BEZ NĚJ.

Vloženo (editace)

Romariooo, já nereagoval na tvůj příspěvek, nýbrž na přísvěk, který psal Black007 , takže sklidni vášně! ;) jinak s tebou samozřejmě nsouhlasím... já rozhodně nemám s tempomatem o litr větší spotřebu..., ale já mám přeci vyjímečný vůz! :D hh... no flame, just a joke! ;)

Editováno: , autor: vorlajz
Vloženo

tak to někdo vyzkoušejte... tempomat s automatem by se mohlo možná dostat i pod normální spotřebu,ale s manuálem máme smůlu... určitě tam je ten půllitřík minimálně navrch.... i kdyby to byl superscout.... :p

Vloženo

jako pokud člověk není lama a nedusí auto na tempomat do kopce, když je třeba podřadit a podřadí mu a zase temp aktivuje, tak si myslím, že spotřeba s tempomatem bude možná o 0,2-0,3 vyšší a to jen proto, že tempík drží trochu plynu i z kopce v místech, kde by šlo jet bez plynu a držet stejnou rychlost.

Vloženo
tak teď si nám řekl všechno, co už dávno víme... ale díky :D

co se týče té úspory vs. neúspory s tempomatem... no... chtělo by to nějaký testík... projet stejnou trasu s a bez tepomatu... kdo se hlásí? :)

Já myslím, že pan Vorlajz :p

Vloženo
tak to někdo vyzkoušejte... tempomat s automatem by se mohlo možná dostat i pod normální spotřebu,ale s manuálem máme smůlu... určitě tam je ten půllitřík minimálně navrch.... i kdyby to byl superscout.... :p

cau.mal som tempomat v kombinacii s automatom a ta spotreba bola stale o cosi vacsia ako jazdenie s nohou na plyne. ten komfort ale stal zato,pri 40km som ho zapol a kym nedosiahol poslednu navolenu rychlost tahal a radil jedna basen.mam ho v octavke a aj sprinteri a je to vynikajuci pomocnik hlavne pri tych km,ktore musim mesiac co mesiac najazdit :feve: . spotrebu som nikdy neriesil.

Vloženo

Trošku opožděně se svou troškou do mlýna - když tak o tom přemýšlím, tak na dálnici jezdím jenom s tempomatem, pokud to provoz nevylučuje, takže nedokážu posoudit, jestli tempomat "žere víc". Asi jo, za předpokladu, že člověk má většinou plyn víceméně ve stejné poloze a do kopců tudíž zpomaluje (a má nižší spotřebu).

Jiná věc je, že jsem jednou jel (kvůli vodě a možnému náledí) z Berouna do Prahy bez tempomatu a zjistil jsem, že by se to mělo jmenovat spíš "hlídač rychlosti", protože když jsem nekoukal na tachometr, jak jsem zvyklý, tak jsem tam měl 190 (ta rychlost byla v pohodě, nepřipadal jsem si jako pirát silnic:-) a radši jsem ho zase zapnul.

Jinak zajímavý pozorování - Brno -> Praha je při 140 spotřeba cca. 8,8 litru, zpátky pak 8,4. Tak nevím, jestli je to do Brna víc z kopce nebo co :-)

Vloženo (editace)

dneska jsem jel D8 do Prahy a zpět se zapnutým tempomatem a rychlosti (dle tachometru) 145 km/h... spotřeba 8,4 l/100 km :) kolik by to bylo s nohou na plynu vyzkouším příště :) jinak na tom tempomatu se mi líbi to, že když jedu na dálnici se zapnutým tempomatem a přidám nohou plyn a zvýším rychlost třeba o 50 km/h... a pak pustím plyn, tak auto zpomalí na předem nastavenou hodnotu :) je to super při předjíždění, když tě dojíždí auto a ty potřebuješ rychle předjet třeba kamión, abys nemusel brzdit a pustit rychlý auto v levým pruhu... ve finále nebrzíš a nikoho nezpomalíš! :)

Editováno: , autor: vorlajz
Vloženo
Trošku opožděně se svou troškou do mlýna - když tak o tom přemýšlím, tak na dálnici jezdím jenom s tempomatem, pokud to provoz nevylučuje, takže nedokážu posoudit, jestli tempomat "žere víc". Asi jo, za předpokladu, že člověk má většinou plyn víceméně ve stejné poloze a do kopců tudíž zpomaluje (a má nižší spotřebu).

Jiná věc je, že jsem jednou jel (kvůli vodě a možnému náledí) z Berouna do Prahy bez tempomatu a zjistil jsem, že by se to mělo jmenovat spíš "hlídač rychlosti", protože když jsem nekoukal na tachometr, jak jsem zvyklý, tak jsem tam měl 190 (ta rychlost byla v pohodě, nepřipadal jsem si jako pirát silnic:-) a radši jsem ho zase zapnul.

Jinak zajímavý pozorování - Brno -> Praha je při 140 spotřeba cca. 8,8 litru, zpátky pak 8,4. Tak nevím, jestli je to do Brna víc z kopce nebo co :-)

no hlídač rychlosti... nevím nevím,spíš udržovač... např. v novém Renaultu Megane máš na tempomatu dva módy. buď klasika,nastavíš rychlost a jedeš.

a nebo pak speed limiter,kde si nastavíš maximální rychlost a pak můžeš řadit a šlapat na plyn jak chceš,rychleji to nepojede.to bych nazval hlídačem rychlosti.škoda,že to u O II nedali.Vždyť i v maxidotu si můžeš nechat nastavit varování překročení rychlosti,tak by nebyl problém to s tím spřáhnout...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...