Přejít na obsah

Ruční brzda


Rygy

Doporučené příspěvky

Ruční brzda pořád brzdí, co jsem ji včera demontoval matici jsou zkoušel povolit, pak úplně odpojit, ale pořád brzdí, nevím čím to je poraďte... :( Je to jako zlej sen...

Tak to jsu sám ještě neřešil, ale vzal jsu do rukou chytrou knihu "JAK NA TO"

a na str. 162, Tabulka Poruchy brzd říká:

......

Brzdy brzdí samy od sebe - je ucpaný otvor v hlavním brzdovém válci

(oprava: vyčistit hl. brzdový válec a vymenit vnitřní díly)

nebo: je malá vůle mezi ovládací tyčí a pístem hl. brzdového válce

(oprava: zkontrolovat vůli)

......

Brzdová obložení se neoddalují od brzdového korouče, kolem lze otáčet ztuha - speciálně u kotoučových brzd

- koroze válců v brzdovém třmenu (oprava: opravit případně vyměnit brzdový třmen)

Ale vážně nevím,jestli ti tohle pomůže. Asi to budeš muset vzadu rozdělat a zjistit proč to brzdí.

Resp. Co funguje, nefunguje, má fungovat tak či onak..

Asi jsu Ti nepomohl, co??? :help:

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele, já mam to same. Začalo se mi to projevovat při prvním mrznuti. Myslel jsem, že by to mohlo byt způsobené mrazem, ale nezdá se mi to. Měl jsem to přes den venku a když jsem pak nasedl do octy a povolil ruční brzdu, tak ona byla pořad zatáhla. Tak jsem s tím popojel do garáže a zas ráno bylo vše oka. Prostě jako by to tam rozmrzlo a zas povolilo.

Ale podle mě je to teda spíš jen náhoda a přes noc v garáži jsem ji nechal dole a spíš to jen po nějaké době pustilo samo. No, každopádně teď pojedu do servisu a zeptám se co s tím, zda už s tím mají zkušenosti.

Jo, ještě včera mi právě ty brzdy rozebral kámoš co se v tom trochu vyzná a z toho co viděl, říkal, že jsou v poho. Takže problém spíš bude mezi ruční brzdou a brzdami, ale ne v nich.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to jsu sám ještě neřešil, ale vzal jsu do rukou chytrou knihu "JAK NA TO"

a na str. 162, Tabulka Poruchy brzd říká:

......

Brzdy brzdí samy od sebe - je ucpaný otvor v hlavním brzdovém válci

(oprava: vyčistit hl. brzdový válec a vymenit vnitřní díly)

nebo: je malá vůle mezi ovládací tyčí a pístem hl. brzdového válce

(oprava: zkontrolovat vůli)

......

Brzdová obložení se neoddalují od brzdového korouče, kolem lze otáčet ztuha - speciálně u kotoučových brzd

- koroze válců v brzdovém třmenu (oprava: opravit případně vyměnit brzdový třmen)

Ale vážně nevím,jestli ti tohle pomůže. Asi to budeš muset vzadu rozdělat a zjistit proč to brzdí.

Resp. Co funguje, nefunguje, má fungovat tak či onak..

Asi jsu Ti nepomohl, co??? :help:

Já se díval a ono to spíše asi bude táhlem, jedno táhlo pravé je více vytažené než to levé, nemůže to být tím?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tipnul bych zamrzlé lanovody ručky,pokud se to projevilo teď při mrazíkách.

Mně to ještě nikdy nedělalo až dneska, ale pořád :(

Jinak Jak na to jsem se díval, ale nepřipadne mi, že by byla chyba v brzdách, ale spíše v těch táhlech ruční brzdy :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ruční brzda pořád brzdí, co jsem ji včera demontoval matici jsou zkoušel povolit, pak úplně odpojit, ale pořád brzdí, nevím čím to je poraďte... :(

Je to jako zlej sen...

Máš tam bubny nebo to máš předělané na kotouče? Mě to na jaře zlobilo na kotoučovce. Když jsem zatáhnul ruční brzdu a pak pustil, tak se pravé kolo úplně neodbrzdilo. Musel jsem šáhnout za kolo a ručně zatáhnout za tu páčku na třmenu a pak se to odbrzdilo. Myslel jsem si, že to bude tělat lano brzdy, šlo trochu ztuha, ale po výměně pořád stejné. Známému se stalo to samé, sundal třmen, rozebral ho, přočistil a funguje mu to dokonale. Mě se to srovnalo časem samo, ale plánuji že to stejně pročistím. Pokuď máš bubny, asi bych také začal s tím pročistěním, sundat buben a uvidíš, možná tam bude něco špatně. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máš tam bubny nebo to máš předělané na kotouče? Mě to na jaře zlobilo na kotoučovce. Když jsem zatáhnul ruční brzdu a pak pustil, tak se pravé kolo úplně neodbrzdilo. Musel jsem šáhnout za kolo a ručně zatáhnout za tu páčku na třmenu a pak se to odbrzdilo. Myslel jsem si, že to bude tělat lano brzdy, šlo trochu ztuha, ale po výměně pořád stejné. Známému se stalo to samé, sundal třmen, rozebral ho, přočistil a funguje mu to dokonale. Mě se to srovnalo časem samo, ale plánuji že to stejně pročistím. Pokuď máš bubny, asi bych také začal s tím pročistěním, sundat buben a uvidíš, možná tam bude něco špatně. :)

Mám předělané vše na kotouče, zkusím se na to podívat, snad to pomůže, ale ono to vypadá, když se dívám na brzdy, jako by byly všechny zabržděné až do konce... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám předělané vše na kotouče, zkusím se na to podívat, snad to pomůže, ale ono to vypadá, když se dívám na brzdy, jako by byly všechny zabržděné až do konce... :(

Hele tak jestli prijdes na to co to je, tak to sem prosim napis... Taky se tim ted budu zabyvat az budu mit cas... Ale toho ted moc nemam (

Proste to nechavam na rychlosti a rucku tam nedavam, da se s tim zit i kdyz me to taky pekne stve (

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele tak jestli prijdes na to co to je, tak to sem prosim napis... Taky se tim ted budu zabyvat az budu mit cas... Ale toho ted moc nemam (

Proste to nechavam na rychlosti a rucku tam nedavam, da se s tim zit i kdyz me to taky pekne stve (

Já jsem dneska zkoušel to rozproudit, ujel jsem ani ne 2 km a pravá zadní brzda smrděla jako kdybych ju podpálil, zítra ráno se na to budu dívat důkladně v garáži a přijdu tomu na kloub, pokud na to doopravdy přijdu, dám vědět ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a vy nevite ze v zime se nema brzdit ruckou? :)

Kutile Time, tomu jsu se musel zasmát lol:palec2:

To je ale hloupé, co jsi napsal. A hned vysvětlím proč: když budu parkovat na rovině, v řadě vozidel, jistěže ručka není třeba a jistě tím, že ji nepoužiji při krutých mrazech, kdy preventivně předcházím zamrznutí těch lanovodů, jak čtu výše), ale ve městech, při zoufalém nedostatku parkovacích stání musí někdy člověk holt zaparkovat ze svahu, z prudkého kopce (prostě ne na rovině).

Dát "rychlost" tedy kvalt je jasné, Constructem zamykám zpátečku, ale pro jistotu tu ručku dávám VŽDY také.

A víte proč??? lol

Víte, za jakého DEBILA bych potom byl, kdyby se auto "nějak" samo o sobě rozjelo (takových případů už se stalo habaděj), načudilo to do toho paneláku, já měl rozbité autí, spodek paneláku (včetně zateplení) na hadry a pak ty nekončící posměšné pošklebky sousedů.. ;)

(raději zamrzlé lanovody, než rozbité auto, barák a jistě oprávněné posměšky sousedů :) )

Takže Time, co ty na to? Není to trochu jiný úhel pohledu????

Editováno: , autor: Petr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak jsem to dneska rozchodil, byl to pravý lanovod, byl zařezlej tak jsem to musel promazat a zatím to valí v pohodě... jinak jsem taky rovnou pročistil brzdu, kotouč atd...

:palec2: Super, jak dlouho ti to trvalo a jak jsi to přesně dělal?

Nemohl bys to trochu podrobněji popsat, pro nás ostatní???

Díky moc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, par uzitecnych rad by se hodilo... Heledte a muze to byt i mrazem? Pac kdyz se mi to stalo poprve, tak jsem mel aute venku cely den pri minusovych teplotach. No a pak jsem to zkousel dat na noc do garaze se zatahlou rucnou a nic, vse je oka. Takze to muze i primrznout, ze?

Ale proste kdyz je mensi sklon silnice a ja zaradim spatecku, jednicku, dvojku, tak mi to auto proste stejne jede ( Takze bez rucky se proste neobejdu.

Motor je novy, ma najedto 100,000 a je to 1.9 tdi 81kw. Je to normlani nebo s tim motorem neco je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1) Sundej tunel a podívej se na obě táhla k ruční brzdě, pokud je jedno z nich povysunuté více než druhé, je to tento případě na 100%

2) Sundat kolo(u mě pravé zadní) sundat brzdové ústrojí(tam kde jsou brzdové destičky), pozor, může to být ještě pořád zabržděné, musíme uvolnit, trochu poklepat, popřípadě, pokud nejde podívat se na matici, která utahuje, může to být natěstno, čili povolit a tím odbrzdíme

3) při té příležitosti to rovnou pročistit, já to měl docela zasrané, promazat místečka, kde se má popřípadě pro silné znečištění použít brusku nebo smirkovej papír na obroušení špíny, rezu

4) Lanovod k ruční brzdě, pokud nepoznáme použijeme DP(dílenskou příručku) já to s krapcem štěstí poznal, sundáme, vytáhneme z brzdového ústrojí, je to tam zasunuto, vypadá to stejně na obou koncích jako vevnitř

5) Použijeme kombinačky a za konec z venčí chytneme bobden(myslím, že tak nějak se tomu nadává, popřípadě mě ukamenujte) a budeme tahat směrem k sobě, pokud to nejde, příčina je jasná

6) Musíme poříd cuplovat dopředu dozadu, popřípadě použíte naftu benzín a stříkačkou(ne jehlou) tam trochu vpustit a zase zkoušet, pořád dokola, dokud to nepůjde

7) Vypustíme naftu, použijeme jemný olej zase protáhneme hodněkrát, potom přebytečnej olej opět vylejeme

8) Párkrát odzkoušíme, měl by to být úspěch :) Odzkoušíme znamená projet pár kilometrů, stačí 3 pomalou jízdou, pak na kotouč plivnout a zkusit, jestli hoří(sáhl jsem na to a mám popálený dva prsty) :) radši plivnout, pokud cítíte smrad jako kdyby něco hořelo, zastavit, ochladit brzdu a dojedu max do garáže pomalou neagresivní jízdou

9) Pokud jsme neuspěli, koupíme nový lanovod od ruční brzdy cca 1000 Kč

Příčiny:

1) Někde, ke je lanovod izolovaný může prasknout a tam se může dostat voda, při mrazech to zamrzne a jsme v ... vy víte

2) Něco obdobného, ale budeme tam mít rez

Toď vše, mně to jede

EDIT: Jinak mi tato sranda trvala cca 3,5 hodiny, protože jsem myslel, že jednom destičky přimrzly ke kotouči, takže jsem to rozjel, pak sešlápl pedál ok a jak jsem zatáhl ručku vše jsem dělal znovu.

Editováno: , autor: Rygy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kutile Time, tomu jsu se musel zasmát lol:palec2:

To je ale hloupé, co jsi napsal. A hned vysvětlím proč: když budu parkovat na rovině, v řadě vozidel, jistěže ručka není třeba a jistě tím, že ji nepoužiji při krutých mrazech, kdy preventivně předcházím zamrznutí těch lanovodů, jak čtu výše), ale ve městech, při zoufalém nedostatku parkovacích stání musí někdy člověk holt zaparkovat ze svahu, z prudkého kopce (prostě ne na rovině).

Dát "rychlost" tedy kvalt je jasné, Constructem zamykám zpátečku, ale pro jistotu tu ručku dávám VŽDY také.

A víte proč??? lol

Víte, za jakého DEBILA bych potom byl, kdyby se auto "nějak" samo o sobě rozjelo (takových případů už se stalo habaděj), načudilo to do toho paneláku, já měl rozbité autí, spodek paneláku (včetně zateplení) na hadry a pak ty nekončící posměšné pošklebky sousedů.. ;)

(raději zamrzlé lanovody, než rozbité auto, barák a jistě oprávněné posměšky sousedů :) )

Takže Time, co ty na to? Není to trochu jiný úhel pohledu????

No nevím, ale pokud zamkneš construkt tak se ti určitě nic nerozjede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Víte, za jakého DEBILA bych potom byl, kdyby se auto "nějak" samo o sobě rozjelo (takových případů už se stalo habaděj), načudilo to do toho paneláku, já měl rozbité autí, spodek paneláku (včetně zateplení) na hadry a pak ty nekončící posměšné pošklebky sousedů.. ;)

(raději zamrzlé lanovody, než rozbité auto, barák a jistě oprávněné posměšky sousedů :) )

Takže Time, co ty na to? Není to trochu jiný úhel pohledu????

To že zůstane viset zabržděná ruční brzda zpravidla za mrazu je jasná příčina zamrzlý lanovod. Do lanovodu se dostane voda ta zamrzne a drží třmeny v zabržděné poloze. Samozřejmě se dá lanovod třeba po rozmrznutí vyfoukat a namazat. Ale raději bych volil výměnu lanovodu. Pokud ho koupíte neorigo (udělá stejnou službu) je to otázka pár korun a mám jiostotu, že se to nebude opakovat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem taky raději ty lanovody vyměnil, dají se sehnat za dobré peníze a je tutovka, že budou zdraví. Já měl i rozpadlé ty prachovky u třmenů, takže tam mohla dobře téct voda. http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1J0.609.721+

A to že se auto může rozject z kopce když je zařazená jen rychlost se řešilo tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=35910&hl=

Pokuď je ten kopec velký, tak to prostě motor nedokáže udržet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem taky raději ty lanovody vyměnil, dají se sehnat za dobré peníze a je tutovka, že budou zdraví. Já měl i rozpadlé ty prachovky u třmenů, takže tam mohla dobře téct voda. http://skoda-dily.cz/index.php?action=sear...ry=1J0.609.721+

A to že se auto může rozject z kopce když je zařazená jen rychlost se řešilo tady: http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=35910&hl=

Pokuď je ten kopec velký, tak to prostě motor nedokáže udržet.

Třeba tady jsou lanovody za dobrou cenu

http://www.autodilykrc.cz/eshop/skoda/octa...shophledej=lano

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč by mu to neudržel motor?Ještě jsem neslyšel aby se auto při zařazené spátečce rozjelo dopředu.

Proč by se nemohlo rozjet dopředu? To je jako kdybys stál do kopce čumákem nahoru, dal ta za 1 a auto se ti rozhoupe dozadu ;)

Je to bržděné jen převodama a motorem, akorát převodovka se bude točit opačně než normálně při jízdě na zpátečku. :palec2:

Editováno: , autor: quicksilver
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...