Přejít na obsah

Výmena brzd FS-III


DavidSK

Doporučené příspěvky

Viem, aký je rozdiel medzi nimi, no mám možnosť dobre kúpiť komplet predné brzdy (samozrejme kotúče a platničky dám nové) z 150k turbobenzín a na 4x4 mi vzadu postačia aj orig. Aj nad RS som rozmíšľal, len u nás ich je tažko zohnať za prijatelnú cenu a druhá vec min. disky "16" a ja som z pod tatier tak na zimu sú ideálne "15" na tieto naše cesty, tak aj to bol dôvod prečo RS nie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl je patrný. Jen bych šel rovnou do Rs + zadní kotouče. To znamená těhlice + kotoče + brzdiče . Myslím, že Milan s fora to má i s fotkama. http://www.skywolker.wz.cz/index.htm

Ano, já mám komplet RS brzdy. Brzdy 280 a pak RS 312 mm, to je k..evský rozdíl!! Pak tady čtu "288 brzdy z 1.8 turbo". Můj názor je, že to už je stejná práce. Těhlice musí být nové tak jak tak, jen se koupí větší kotouče a je to (zadní náprava, to je jiná kapitola). Desky jsou s 1.8T stejné. Sehnat brzdiče FN-III z 1.8 t, nebo přímo eresové, obojí je jen otázka štěstí. Oboje se špatně shánějí. Vím o čem je řeč, sháněl jsem nejprve RS pro sebe a teď z 1.8T na otcovu 1.6 74kw.

Já říkám, když už předělávat, tak předělávat pořádně, to zn. RS. Ani bych nesrovnával brzdy 288 z1.8T a 312 z RS!! I to je nebe a dudy. Na srazu jsem vystoupil právě z 1.8T a rovnou skočil do originál RS 132 kw. Vážně RS brzdí o 30% líp (a nebo ta 1.8T brzdila tak mizerně).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nebe a dudy RS proti 1.8T? V čem? Brzdče jsou stejné,nebo se mýlím? Pak se liší kotouč,ale ten mi nezesílí nebo nezmění brzdný učinek na první dojem. Je lepší v tom,že vydrží dýl v nasazení narozdíl právě od 1.8T když zvadnou. Další mínus RS brzd je váha kotoučů a pro někoho i nutná montáž 16" kol..

DavidSK: Musíš dát těhlice,brzdiče+desky a kotouče. Všechno pasuje jak má,jen vyměníš "kus za kus" ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Nebe a dudy RS proti 1.8T? V čem? Brzdče jsou stejné,nebo se mýlím? Pak se liší kotouč,ale ten mi nezesílí nebo nezmění brzdný učinek na první dojem. Je lepší v tom,že vydrží dýl v nasazení narozdíl právě od 1.8T když zvadnou. Další mínus RS brzd je váha kotoučů a pro někoho i nutná montáž 16" kol..

Tak to tedy dovol, abych s tebou nesouhlasil. Brzdiče jsou rozměrově stejné kromě jejich držáků, ale jinak ne. 1.8T jsou z litiny a RS jsou z hliníku o kilo lehčí. A jinak pro tvoje info: brzdný účinek je dán průměrem kotouče a ne deskama, nebo litinovým či alu brzdičem. Jak chceš srovnávat brzdy o prům. 288, v zadu jakési píšky 9x239 mm a 312 s dutými zadky 22x256mm?? A 16" kola? To je mínus? Mám je v TP spolu se zimníma kolcama. Letní pak 215/45/17...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to tedy dovol, abych s tebou nesouhlasil. Brzdiče jsou rozměrově stejné kromě jejich držáků, ale jinak ne. 1.8T jsou z litiny a RS jsou z hliníku o kilo lehčí. A jinak pro tvoje info: brzdný účinek je dán průměrem kotouče a ne deskama, nebo litinovým či alu brzdičem. Jak chceš srovnávat brzdy o prům. 288, v zadu jakési píšky 9x239 mm a 312 s dutými zadky 22x256mm?? A 16" kola? To je mínus? Mám je v TP spolu se zimníma kolcama. Letní pak 215/45/17...

No pro nekoho je to minus.Vem si letos si treba koupil celou sadu nových zimaku.Prodat je, ztratit cast investovaných penez,koupit novy a ta cena jde nahoru.A pro klasického ridice jsou brzdy z RS zbytecny.Je to pro toho kdo jezdi plyn , brzda.

Rozdil tam ale je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nema nahodou 4hrab jinak konstrukcne resenou zadni napravu ? a to tak jinak ze to znemoznuje namontovani zadni RS napravy ? - kdyztak me opravte jestli se mylim (a neklepejte si na celo)

Otazka nutnosti tech 16" si myslim ze byla spise minena tak ze se jedna o dalsi nutnou investici.Precejen jak uz tu padlo RS napravy a obecne RS veci se uz velmi spatne shaneji a ten kdo je bude chtet prodat je bude chtet hlavne "dobre" prodat -> ne za levno a kdyz by ten dotycnu k tomu vsemu musel jeste shanet 16" taxi myslim ze nejeden clovek si to rozmysli.Ikdyz ten kdo to ma za sebou investovanych penez rozhodne nelituje (ze Milo ? :palec2:)

Jinak osobne souhlasim sevsim stim co tu Milan uvedl ale ohledne tech 16" mu musim oponovat...

Editováno: , autor: Planeta
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo všehrab má jinak řešenou zadní nápravu. Ale pokud už máš kotoučovou nápravu, jako že 4x4 ji má, tak vyměníš jen brzdiče, desky, kotouče, krycí plech - a to by snad mělo jít...

Mílo II, napiš nám tu prosím, co všechno jsi měnil na zadní nápravě... měl jsi tam předpokládám klasiku pidi kotouček 232x9 ? 4x4 má 239x9.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pidi kotouček lol Občas mě dostává mentalita zdejších lidí..

Milan: S tím brzdným účinkem jsem se špatně vyjádřil,ale o deskách nepadlo ani slovo. Měl jsem ny mysli brzdnou sílu,která se odvíjí od plochy destiček a velikosti pístku. Proč třeba Impreza GT která má 220PS má kotouč 290mm? Protože má čtyřpístkovej brzdič a větší destičky,tím pádem dokáže vyvinout větší tlak na kotouč. Kotouč se s tím musí pochlapit tím,že se stačí ochlazovat. Podívej přeab tady - http://www.marijan.cz/admin/fotos/big_p1010078.jpg - proč má kotouč tak malou plochu? Nemyslím tím plochu celého kotouče,ale plochu jakoby na šířku destičky.

A zvážl jsem kotouče a jeden kotouč 288mm je o 1.5 kg lehčí než RS,když už si teda tady hrajeme s těma kilama. Nechci e s tebou přít ani válčit,ale zase bych to tak nehrotil s RS brzdama. Osobně se mi RS zamlouvá,ale je to taková v dnešní době sériovka s lepší výbavou a jak se o ní říkávalo,vůbec by nemusela nosit logo RS. Řekl bych že jiné automobilky mají ve významu RS jasno a nemusím chodit daleko-Audi.. Ale to jdeme od tématu.

Jinak 4kolka má vzadu psanej větší průměr středový díry,má 65mm a ostatní včetně RS 58mm. Takže bude asi větší náboj kola a z toho vyplívá že tam RS kotouče nepůjdou. Pokud je teda nedáš soustružníkovi a nenecháš si upravit středovku o těch 7 mm ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pidi kotouček lol Občas mě dostává mentalita zdejších lidí..

Milan: S tím brzdným účinkem jsem se špatně vyjádřil,ale o deskách nepadlo ani slovo. Měl jsem ny mysli brzdnou sílu,která se odvíjí od plochy destiček a velikosti pístku. Proč třeba Impreza GT která má 220PS má kotouč 290mm? Protože má čtyřpístkovej brzdič a větší destičky,tím pádem dokáže vyvinout větší tlak na kotouč. Kotouč se s tím musí pochlapit tím,že se stačí ochlazovat. Podívej přeab tady - http://www.marijan.cz/admin/fotos/big_p1010078.jpg - proč má kotouč tak malou plochu? Nemyslím tím plochu celého kotouče,ale plochu jakoby na šířku destičky.

A zvážl jsem kotouče a jeden kotouč 288mm je o 1.5 kg lehčí než RS,když už si teda tady hrajeme s těma kilama. Nechci e s tebou přít ani válčit,ale zase bych to tak nehrotil s RS brzdama. Osobně se mi RS zamlouvá,ale je to taková v dnešní době sériovka s lepší výbavou a jak se o ní říkávalo,vůbec by nemusela nosit logo RS. Řekl bych že jiné automobilky mají ve významu RS jasno a nemusím chodit daleko-Audi.. Ale to jdeme od tématu.

Jinak 4kolka má vzadu psanej větší průměr středový díry,má 65mm a ostatní včetně RS 58mm. Takže bude asi větší náboj kola a z toho vyplívá že tam RS kotouče nepůjdou. Pokud je teda nedáš soustružníkovi a nenecháš si upravit středovku o těch 7 mm ;)

Každý z nás má tak trochu "půl" pravdy. Já říkám, že čím dál je brzdič od osy, tím víc a lehčeji auto brzdí. To je případ 1.8T versus RS s 312 mm kotoučema. Pak co se týká Subaru se čtyřpísty. Ta taky brzdí fest. Jel jsem s ní, bylo to STI 265 PS! U tohoto provedení (menší kot. + 4píst) se mi nelíbí, že průměr kot. se nahrazuje velkým tlakem desek na kotouč, aby se dosáhlo brzd. účinku. Už jsi přemýšlel, proč na Octaviích odchází př. kotouče? No přesne z tohohle důvodu! Ale moje RS bzdy po ujetí 20km jsou jen průměrně horké. Zato ty bývalé 280 mm byli z venku fialové a zřetelně z blatníku sálalo teplo!!! Pak tady máme tu zmíněnou hmotnost 312 mm kotouče. Zajisté že nový kot. 25x312 mm je o 1,5 kg těžší. Já nemám úplně nové kotouče, jsou sice origo ATE, ale trochu stočené. 1 ks váží 6,5 kg. Ty staré jsem pro konfrontaci zvážit zapoměl. Tak na příklad já se rozhodl jít cestou 17" alu + komplet RS brzdy. Tím jsem objetoval nějakou tu KW z výkonu, ale zároveň jsem získal jakousi jistotu, že v krizi s autem ještě něco jde udělat. To o brzdách 280 mm a 15" kolech po těchto zkušenostech říct nemůžu. Několikrát se mi stalo, že jsem potkal troubu, který mi nedal přednost. Podotýkám, že jsem jel s rodinou. Což znamená, že jsem jel velice opatrně. A přesto jsem musel jít s pedálem až na doraz, - kolik dovolilo ABS. Díky gumám 215/45/17 a RS brzdám jsem to zvládl bez újmy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já věděl že se pohodneme ;):) Taky jsem měnil komplet brzdy na svý 66kW. Mám vepředu 288mm a vzadu faby RS. Je to skok úplně jinam z původních brzd. Ale to už zacházíme do OT...

Jasná věc! :palec2:

PS: zrovna čekám až otec bude mít many na 288 mm kotouče s deskama. Mám pro něj připravený nakomaxitovaný nový těhle s ložiskama a nazinkovanýma nábojema + "zelený" brzdiče FN-III. Přesně tak vyšperkovaný, jako to mám já na svém autě. Pak na jeho Oct 1.6 74 kw budem měnit předky z původních 256 mm na 288 mm. Představ si, že otcovi je 65 let a taky naříká, že mu Octa málo brzdí. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasná věc! :palec2:

PS: zrovna čekám až otec bude mít many na 288 mm kotouče s deskama. Mám pro něj připravený nakomaxitovaný nový těhle s ložiskama a nazinkovanýma nábojema + "zelený" brzdiče FN-III. Přesně tak vyšperkovaný, jako to mám já na svém autě. Pak na jeho Oct 1.6 74 kw budem měnit předky z původních 256 mm na 288 mm. Představ si, že otcovi je 65 let a taky naříká, že mu Octa málo brzdí. :feve:

Milo na jakych kolech jezdi otec ? Mam stejnou octu - vis - taxe ptam

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam octu 1,9TDi 81kW, predpokladam ze tam mam kotouce 256mm, ty se davali do serie ze jo? Protoze za chvili budu menit kotouce a desticky, uvazuju o 288mm kotoucich, o vetsich ne, protoze mam na zimu 15palcovy elektrony s novejma gumama. Co jsem si precet budu potrebovat krome desticek a kotoucu jeste tehlice a brzdice... Pokud se mi to povede sehnat, jak se pohybuji ceny? Kolik me bude tedy stat tahle uprava (nepocitam cenu kotoucu a desticek)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam octu 1,9TDi 81kW, predpokladam ze tam mam kotouce 256mm, ty se davali do serie ze jo? Protoze za chvili budu menit kotouce a desticky, uvazuju o 288mm kotoucich, o vetsich ne, protoze mam na zimu 15palcovy elektrony s novejma gumama. Co jsem si precet budu potrebovat krome desticek a kotoucu jeste tehlice a brzdice... Pokud se mi to povede sehnat, jak se pohybuji ceny? Kolik me bude tedy stat tahle uprava (nepocitam cenu kotoucu a desticek)?

Podle mě má 1.9 TDI 81 kw brzdy 280 mm. Investice do brzd z 1.8T 288 mm se třmeny FN-III se ti nevyplatí. A ceny dílů? To záleží jen na tom, jaké budeš mít při nákupu štěstí. Pod 10tkč to rozhodně nebude.

Já jsem taky měnil 280 ale až za 312 mm. 288 nebo 312 vyjde cenově na stejno, ale efekt je větší. Akorád teda ty 15" už nee.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim...predem bych ctel rict ze impreza GT ma 4pisty a STI snad 6 a vetsi kotouce teda do r.v.2000(a to sti se k nam vubec nevozilo)...kazdopadne s tema pistama na tom neco bude:-)

Taky bych se chtel zeptat jak se vleze 312 do 288 trmenu na 1.8T? teda zda se mi divny ze jsou stejny trmeny a jiny kotouce.....a hlavne tomu vubec nerozumim.

Muj dotaz bude smerovat na zadni napravu. 288 si necham vepredu ale chtel bych do zadu ty rs brzdy...de to? jaky tam muze byt problem a co vse budu muset resit? Dekuji.

a kdyz uz se tak na to ptam neni zadni naprava na rsku v necem jina nez na 1.8T? treba sirsi nebo neco:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky bych se chtel zeptat jak se vleze 312 do 288 trmenu na 1.8T? teda zda se mi divny ze jsou stejny trmeny a jiny kotouce.....a hlavne tomu vubec nerozumim.

Muj dotaz bude smerovat na zadni napravu. 288 si necham vepredu ale chtel bych do zadu ty rs brzdy...de to? jaky tam muze byt problem a co vse budu muset resit? Dekuji.

a kdyz uz se tak na to ptam neni zadni naprava na rsku v necem jina nez na 1.8T? treba sirsi nebo neco:-)

Jak vleze kotouč z RS 312 mm na 1.8T 110 kw? Ten bzdič - třmen je stejný, ale držák z RS je "delší", tím je brzda dál od osy... další rozdíl je, že RS třmen je hliníkový a 1.8 T je obyč těžká litina.

A druhá část dotazu je RS zadek - duté kot. 256 mm...

Žádný problém tam není, sežeň si jen všechny komponenty a díly jen přehodíš.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak vleze kotouč z RS 312 mm na 1.8T 110 kw? Ten bzdič - třmen je stejný, ale držák z RS je "delší", tím je brzda dál od osy... další rozdíl je, že RS třmen je hliníkový a 1.8 T je obyč těžká litina.

A druhá část dotazu je RS zadek - duté kot. 256 mm...

Žádný problém tam není, sežeň si jen všechny komponenty a díly jen přehodíš.

Presne tak... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...