Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Mě se taky v zimě spotřeba snižuje - člověk jezdí pomalejc a navíc plyn přepíná trochu pozdějc. Pak si to, ale vynahradím na parkovišti, letišti.... při blbnutí.

... a taky je v zimě plyn "kvalitnější", tedy změní se poměr propanu a butanu ve prospěch té složky, která se lépe spaluje... :palec2:

(Jen si vzpomenout, jestli je to propan nebo butan :wacko: ). Chjo, jak jen se jmenuje ten němec, co mi schovává věci... :help:;)

myslel si oran -gutan !!

mam taky pocit ze aj mne sa znizuje asi tym jak je svincik na ceste tak sa jazdi trochu pomalsie. ale ked si zvykneme tak zase NIKI LAUDA :palec2:

  • 4 měsíce později...

tak jsem vyjel svoji první nádrž plynu...nemám PP takže asi nějak tak že + - lol jezdím 80%dálnice tempem mezi 140-160tacho..někdy když spěchám i víc...jinak okrsky...vzal jsem 35litrů LPG a dnes došlo..najel jsem 450km....minus nějaké ty km na benzín při startech...takže dejme tomu na plyn 430km??tak spotřeba nějako mezi 8,5 až 9litry na 100km....lpg..na benzín jsem jezdil s lehčí nohou za 6,5....průměr

To myslím ta spotřeba plně odpovídá stylu jízdy a je ůplně ok:)

  • 1 měsíc později...

Tak sem zas po čase o víkendu vyrazil na výlet. Byli sme s mladou podívat sa po zámkoch na vysočině no a dnes ráno sem se stavil na lpg. u 34l se to seklo dotankoval tam ještě 1,5l at to je za 400 a jel sem dál, no na 490km se mi zdá že to není žádná hrůza:))))))

  • 1 měsíc později...

Mám Š Octavia 1,6 75kW + sekvenční ELPIGAZ a moje průměrná spotřeba od montáže LPG ( cca 10000 km ) je kolem 9.0 litrů ( při poměrně lehké noze ), což se mi zdá v porovnání s ostatními kolegy tu docela dost, přitom spotřeba na benzín podle počítače cca 7,3 l ( před montáží LPG :) ).

Neukazuje to na nějaký problém s LPG ? Jinak subjektivně LPG bez vetších problémů.

Mám Felíciu combi 1,3 mpi, kúpenú s 60 000 km najazdených na benzín .

Po zakúpení montáž LPG Lovato . Spotreba v zime okolo 8l ,v lete

okolo 7-7,5l , podľa spôsobu a druhu jazdy( mesto, kolona a pod ...)

Zatial najazdené 10 000km . Montované AGF Hlohovec

  • 2 týdny později...

Já mám taky 1.6 75 ku, při rychlostech 90 km/h spotřeba 7.5, při jízdách do 130 8.5l, já se ti to pokusím vysvětlit, všechny dnes motované systémy fungují tak, po montáži se nejdříve s vozidlem udělá kalibrace ve volnoběhu bez jakékoliv zátěže/nesmí být nic zapnuto-větrák, světla atd/, pak se najede asi 20km na benzín a tím se vytvoří jakási křivka, která se zablokuje/dle mých zkušeností 10 řidičů udělá 10 křivek, každý prostě jezdí jinak/, pak se přepne na plyn a najede se stejná trasa na plyn, pak se vytvořená křivka upravuje, aby byly obě stejné, to je vše.... když zapneš klimu, zapřahneš vlek za auto, pojede tvá ženská atd, tak se samozřejmě křivka změní, když se dostane mimo korekce + - 10%, tak se rozsvítí check....

a teď jinak... systémy BRC fungují jinak, po montáži se vozidlo ustálí a počká, až se poprvé sepne větrák na vozidle, tím je zajištěno, že je systém dokonale prohřál, pak udělám jednoduchou věc, při načítání mi program hlásí, že mám vozidlo načíst ve volnoběhu bez zátěže, po načtení a potvrzení se načte volnoběh se zatížením, to se zapnnou veškeré spotřebiče/ světla, klima brzdy, větráky servo atd/, načte se nejvyšší zátěži, potvrdí a pak ve 3000 otáčkách, pak se přepne na plyn a vše se udělá na plyn, to je vše, najede se aut vlastně na dílně, výhodou je, že si systém sám automaticky načítá provoz vozidla a sám si jej koriguje, tzn., pracuje s nezablokovanou křivkou, takže si aktuálně podle zatížení dopočítává podle softu hodnoty a nedochází k rozsvěcování checku,navíc když za auto připojím vlek a na něm budu mít další auto, tak se to pořád doladí, u ostatních systémů se pořád vychází zezákladní křivky, v tom je právě to jiné, proto propaguji pořád BRC, to nemluvím o vstřikovačích a dalších vymoženostech,BRC umí přepočítávat délku vstřiku na hmotnostní dávkování a tím se dá nastavit i práh spotřeby atd., např. i to, že když vypnu auto, reduktor drží ještě tlak a aby se nepoškodily a nevytahaly membrány, tak přetlakový ventil odpustí tlak přes hadičku podtlaku do sání, třeba Landi to umí taky, ale odfoukne do motorového prostoru, tuhle jsem tu měl Tartarini, tam to udělal někdo tak, že reduktor byl umístěn tím odfukovým ventilem přímo proti motoru větráku, určitě to musí být zajímavé když to odfoukne...

Takže to je jen v krátkosti odpověď na tvou otázku, proč ti auto jezdí za 9 a mě za 7.5 l.... prostě když se mě na foru někdo zeptá co dát do auta, tak mu poradím BRC a pak zjistím, že tam má stejně Lovtec, Elpigas, Tartarini apod, proč dávat 28-30 tisíc, když stačí dát 25. A o tom to je....

  • 2 měsíce později...

Octavia 1,6 75kW s BRC SQ24 MY07

Spotřeba benzínu 6,1l/100km (měřeno v létě).

Plyn mám spotřebu 7,5 - 8L/100km. (měřeno nyní v zimě).

Nebudu se tady ohledně palubních počítačů a LPG s uživateli hádat a vnucovat jim svou teorii, protože bych tímpádem hodně lidí znepokojil a nasral!

Upraveno od PauLofWoCC

  • 1 měsíc později...
Octavia 1,6 75kW s BRC SQ24 MY07

Spotřeba benzínu 6,1l/100km (měřeno v létě).

Plyn mám spotřebu 7,5 - 8L/100km. (měřeno nyní v zimě).

Nebudu se tady ohledně palubních počítačů a LPG s uživateli hádat a vnucovat jim svou teorii, protože bych tímpádem hodně lidí znepokojil a nasral!

Zdravím plynaře a přispěji také za sebe. Felda kombi r.v.95, v současnosti 126000km, LPG BRC dáváno cca v 15000km. Píšu si každé čerpání, průměr za celou dobu plus minus 8l/100km, prakticky vše delší jízdy, občas naložený vozík. Nejezdím skoro dálnici, takže většinou 90-100km/hod, občas při pospíchání do práce trošku rychleji. Nejezdím brzda plyn, ale snažím se předvídat, přesto jsem vypozoroval, že nezáleží tolik na způsobu jízdy jako u benzínu, při ostřejší jízdě je nárůst spotřeby minimální, spíš je znát když jedu s naloženým vozíkem, to jde tak o půl litru nahoru.

A teď se zase zeptám já, protože se rozhoduji o novém Trumfu a váhám mezi 1,9PD/77kw a 1,6/75kW na LPG. Cenově prakticky nastejno, ale pokud počítám u LPG průměr 8l/100km a u TDi 5 ale spíš možná 5,5(66 a 81kW na spotřebu byli lepší než PD) a připočítám cca 2500Kč za povinné ručení u TDi navrch, tak by byla volba jasná. Jenže TDi má lepší krouťák, lepší a modernější převodovka - lanové řazení,převodovka u 1,6 má tyčové, které je proti řazení ve Feldě tragédie, zase TDi je trošku hlučnější, ikdyž 1,6 taky není žádný zázrak. Jestli můžu pište svoje názory a hlavně spotřeby, je těch 8l/100 u LPG průměr, který by šel brát za bernou minci? Díky Jirka

Jestli můžu pište svoje názory a hlavně spotřeby, je těch 8l/100 u LPG průměr, který by šel brát za bernou minci? Díky Jirka

Domnívám se, že ne :feve: Když se podíváš na ofiko stránky škodovky a mrkneš na tovární přestavbu na lpg u OII, tak motor 1,6 75kW zde nabízený, je tuším že téměř, ne-li zcela identický s motorem 1,6 v Touru a škodovka zde při přestavbě na lpg udává kombinovanou spotřebu 9,2l LPG/100km... ;) Obávám se, že u přestavby OI Tour s 1,6 na lpg na tom budeš se spotřebou podobně...

Není bez zajímavosti, že pokud porovnáš kombinovanou spotřebu benzínu u motorů 1,6MPi 75kW v OII a OI Tour, tak dle škodovky činí u OII 7,4l benzínu/100km a u OI Tour 7,1l benzínu /100km. Rozdíl může být dán jiným zpřevodováním, rozdílnou hmotností obou vozů atd., ale i tak, pokud vztáhneme tyto hodnoty k lpg, tak je zřejmé, že OII s tov.úpravou na lpg jezdí za 7,4 v benzínu resp. 9,2 v plynu, tedy bych analogicky tušil, že u OI Tour budeš určitě okolo 8,9-9l lpg / 100km.

Ale jistě přihodí zkušenosti i majitelé OI s lpg a hlavně snad i karel.lpg, který tuším má stejnou motorizaci na lpg a je navíc profík v oboru, tak uvidíš :palec2:

  • 1 měsíc později...

...a hlavně vám časem ztěžkne noha,ať chcete nebo ne.A pak už to na nějaké dlouhodobé srovnávání s benzínovou spotřebou není.Já jsem se ze začátku na obou autech s lpg spotřebou také moc nelišil od benzínu,ale nakonec mi to ukazovalo u felicie po 100tis. o 2 litry a u oktavie teď po 50tis./km o 2,5l víc oproti benzínu.Ta poloviční cena za phm se člověku dostane nějak pod kůži a pak ne a ne se toho zbavit ;)

Auta používám na půl jako "dodávku",takže jsou tam častý starty a k té spotřebě u oktavie 8,5lpg je nutno připočítat skoro 1,5 litrů benálu.Jen aby jste nemysleli že Vás lakuju a že jsem dříve jezdil s 2.0i za 6 litrů u Jacht klubu Praha :)

Tak já se taky přidám. Mě to bere LPG přesně o litr víc než benzínu, takže jezdím za 8,2 litru LPG/100 km, což není na můj motor špatné. Spotřebu benzínu jsem se taky snažil spočítat a vypadá to tak na max. 0,3 litru na sto. Nejezdím skoro vůbec krátké trasy a pokud jo, tak motor ani nevychladne, takže přepíná na LPG hned po startu. V zimě parkuje v garáži kde je min. 20°C, takže ani ledové starty moc nezná. :palec2:

8,2 je moooc pěkné:):palec2: :palec2: :palec2:

Tak já se taky přidám. Vzhledem k tomu, že od září obden jezdím 120 km v 4 chlapech do Vyškova, tak se mi zvedla u mé 1,4 průměrná spotřeba z 8,41 na 8,46 . Průměrná spotřeba je včetně benzínu a je to průměr za cca ujetých 60 000 km(necelé 2 roky). ;););)

  • 3 týdny později...

1.4MPi

mesto - 12 az 15(vetsinou kolem 14)

dalnice(vesmes 140tacho) - 9

mimo mesto - 8 az 8,5

ke vsemu je nutno pricist 0,5 az 1,5 litru benzinu, podle mnozstvi startu

Upraveno od headquest

:kuk: kurňa chlape, ty máš ale sakra těžkou nohu ;) aby tě to nesežralo taky :p

To vubec, jezdim spis defenzivne. Mimo mesto do 110, dalnice tech 140 a mesto, to je proste s proudem. MPi neni nijak usporny motor, hlavne ve meste zere i "travu kolem cesty".

Já myslím, že je to tak odpovídající stylu, sám jezdím podobně jen toho města mám asi mín. Díky tomu jezdím do 8 při stejném stylu jak spěchám tak za víc:) v létě čekám že to bude pod 7,5l:)

Jj, jak bude teplej, tak to zere hned o pul litru az litr min.

  • 2 týdny později...

Ja som tiež zvedavý akú mám spotrebu LPG.Začal som si to zapisovať do prográmku,ktorý som tu našiel a zapisujem si aj tankovanie benzínu takým istým spôsobom,takže dve tabuľky programu,pretože mi program udáva spotrebu cca 7,16l LPG,no ake pokiaľ prepne ide na benzín a tam sa udávajú iba km.Takže ak budem zapisovať tankovanie LPG a aj benzínu zvlášť vyjde mi nejaké približné číslo,neskôr uvidíme.Včera som prepínal palubný PC,konštantná rýchlosť 100km/h.Na benzín ukazoval 5,5l a keď som prepol na LPG po pár sekundách ukazoval o liter viac teda 6,5l.Napríklad na voľnobeh mi ukazuje na benzín 0,9l/hod a na LPG 1,3l/hod.

Jj, jak bude teplej, tak to zere hned o pul litru az litr min.

tak prvni teplejsi tyden a hned o litr mensi spotreba :)

My co jezdíme ráno v 5 a pak v noci to ještě tak nepozorujeme:)

no to asi ne :p:) ale muzete se aspon tesit :)

Upraveno od headquest

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.