Přejít na obsah

Letní pneu


OrOrO

Doporučené příspěvky

Zdravim,

ako je to v skutocnosti s tou sirkou pneu/sirka disku? Pokial som to spravne pochopil, tak podla vyssie uvedenej tabulky mozem na svoje origo 15" (tusim su to 6J) ALU disky (normal pneu 195) obut aj 205 pneu??? Pred casom som sa na to pytal v jednej origo predajni a povedali mi, ze to neodporucaju (aj ked mohli na mne este viac zarobit, kedze 205 su drahsie ako 195), zevraj ta guma potom nesedi ako ma, je mierne deformovana a nerobi to dobrotu,... ?

Ako to teda v skutocnoti je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za info, takze obut tie 205 ide bez problemov, ale aj tak som objednal tie 195 pretoze tie 205 su cenou uplne niekde inde, aj ked urcite by to lepsie sedelo, no ale 195 mam za 62 EUR a presne tie iste 205 stoja 98 EUR, nechapem preco taky brutalny rozdiel. Stale ale nechapem tomu pouzitiu asymetrickych pneu, kedze kazda pneu ma sipku otacania, ktoru treba dodrzat a pokial ma napr radialne drazky (pri pohlade na pneu - vid obr. zlava doprava su drazky roznej sirky) takze pokial nie su rozlisene prave a lave, tak ta tenka drazka bude na lavej strane vonku od auta a na pravej vo vnutri auta??? Mozno sa pytam ako blbec ale vazne mam z toho chaos ;)

post-18091-1239045094_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asymetrické pneu NEMAJÍ šipku směru otáčení, mají označení vnější a vnitřní strany, takže ta tenká drážka bude vždy na stejné straně auta, jen ty příčné drážky půjdou na jedné straně jakoby po směru a na druhé straně protisměru, asi nějak takto:

post-745-1239053874_thumb.jpg post-745-1239053884_thumb.jpg

Levý obrázek je dejme tomu jako levá strana, tenká drážka je na vnější straně a ty příčné drážky, které ji křižují, směřují od středu směrem ven a DOLU.

Pravý obrázek je jako pravá strana auta, tenká drážka je opět na vnější straně, jen ty příčné tentokrát směřují od středu směrem ven a NAHORU.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Asymetrické pneu NEMAJÍ šipku směru otáčení, mají označení vnější a vnitřní strany, takže ta tenká drážka bude vždy na stejné straně auta, jen ty příčné drážky půjdou na jedné straně jakoby po směru a na druhé straně protisměru, asi nějak takto:

Levý obrázek je dejme tomu jako levá strana, tenká drážka je na vnější straně a ty příčné drážky, které ji křižují, směřují od středu směrem ven a DOLU.

Pravý obrázek je jako pravá strana auta, tenká drážka je opět na vnější straně, jen ty příčné tentokrát směřují od středu směrem ven a NAHORU.

Vďaka za odpoveď, no pokiaľ je to tak ako pišeš, tak je to dost zaujimavé, pretože axiálne drážky by mali vyhánať vodu v smere od stredovej roviny pneumatiky vonku, a podľa tej foto na pravej strane (pravá strana auta) to nebude až tak celkom fungovať - skôr naopak. Tak teraz mám z toho ešte väčší chaos ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přidám taky svoji zkušenost. Mám Continental PremiumContact 2 v rozměru 195/65 R15 91 V a na suchu jsou opravdu výborné. Co si vzpomínám z loňské sezóny, tak mě přišli o něco horší na vodě, ale to je subjektivní, protože před nimi jsem měl Uniroyal R550 (výborné na vodě).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

tak Micheliny obute, subjektivny pocit po prechode zo zimnych na letne - ako keby som vymenil auto :palec2:

A ohladom tej asymetrie, je to tak ako pisal kolega FRANK, nemaju sipky smeru pohybu ale iba oznacenie vonkajsej strany, na aute to vyzera dost zvlastne (na jednej strane auta idu axialne drazky dopredu a na druhej dozadu), ale asi to sudruhovia z vyvoja pneu premysleli ;) , takze uz neriesim a vychutnavam si auto prikovane k ceste :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozmýšlím se mezi Michelin Energy Saver 195/65 R 15 a Kleber Dynaxer HP2 195/65 R 15. Na letních najezdím cca 40 tis. Nejsem žádný závodník, spíš jezdím na spotřebu. V loni jsem měl Bridgestone Turanza ER300 (made in PL) a spokojený jsem s nimi vůbec nebyl. Oproti zimním pneu (Kleber Krisalp) snížený výkon a zvýšená spotřeba o cca 0,5l/100km. Možná špatná sada, ale obouvat je už nechci.

Poraďte. Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozmýšlím se mezi Michelin Energy Saver 195/65 R 15 a Kleber Dynaxer HP2 195/65 R 15. Na letních najezdím cca 40 tis. Nejsem žádný závodník, spíš jezdím na spotřebu. V loni jsem měl Bridgestone Turanza ER300 (made in PL) a spokojený jsem s nimi vůbec nebyl. Oproti zimním pneu (Kleber Krisalp) snížený výkon a zvýšená spotřeba o cca 0,5l/100km. Možná špatná sada, ale obouvat je už nechci.

Poraďte. Díky

Neviem, ale ja mam s Michelinmi velmi dobru skusenost, celkom slusne sedia, velmi malo sa odieraju a nie su ani velmi hlucne. Teraz som kupil presne tie Energy Savery ako pises, este aj rozmer ten isty, uz ich mam na aute a zatial spokojnost ( inak su Made in Italy). Predtym som mal letne Pilot Premacy ( tie gumy boli na tom aute 5 rokov a zodral som ich takmer do hladka (este aj pri vyske dezenu okolo 1,5 mm sedeli na ceste dobre a aj na vode sa to dalo udrzat).

Zimne mam tiez Micheliny (Alpin A3), mam ich uz 2 zimy (asi 20 tis km) a maximalna spokojnost, v servise neverili ze tie gumy maju odbehnute 20 tis. (su minimalne odrate).

Editováno: , autor: Ferino83
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dám taky kladné reference k Energy saverům. Velmi nízké opotřebení, na suchu velmi dobré a hluk nízký. Vzhledem k tomu, že mají jednoduchý dezén, tak snad nebudou hučet ani po opotřebení. Na mokro jsou lepší gumy, to je pravda, ale pokud člověk není závodník, tak ho určitě nezklamou. Investice do této pneu se rozhodně vyplatí. Spotřebu mám na nich o 0,2l menší.

Dříve byly na autě bravurisy a levnou gumu už nikdy více. Sjířděly se sakramentsky nerovnoměrně a z toho hučení jsem málem zblbnul. Šipový vzorek už nikdy nechci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak nevím ale moje zkušenosti s barumem jsou to dobré a kvalitní pneu lepší než nějaká čína.

Ale pokud jde o to co na oktávku tak rozhodně ne mám sice 1,9 TDI ale váhový rozdíl není tak velký.

Jde o to když projíždím zatáčku a potebuji přibrzdit tak je tady problém jsou moc měkké a (jede to už skoro smykem ,sunu se do boku) nejsem žádný závodník jezdím s dětmy a druhý problém brždění(z vyší rychlosti dup na brzdu spousta řevu a bržění nic moc.

Co jsem slyšel tak dobré gumy jsou Klébr Dynaxer HP2.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny, koupil jsem si letní pneu Dunlop SP FASTRESPONSE a dnes jsem je nechal přezout, ted to asi bude znít hodně blbě a amatersky, ale kdyz se na ty kola podívam a srovnám to s obrázky techto gum obutých na jiných autech, tak mi přijde že ten vzor pneu je jinak než to má byt, nebo nevíte nekdo jestli tyhle pneu nemají určity směr? Nebo se to u nich nerozlišuje? Děkuju moc za radu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj lidi, ted jsem prezul na letni 16" obute do Barumek Bravuris, jsou jete cca 2,5 sezony, ale k memu zdeseni neskutecne huci, neprebije mi to ani radio. Nedoporucite mi nekdo slusne pneu pomer cena/vykon ale hlavne co s nejmensim hlukem odvalovani ? Nejsem zavodnik (Ba naopak) ikdyz vyjimecne ve spechu max do 180km/h. Predem diky za tipy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ja mam podezreni, ze jsou nafoukle dost a citim to slusne a docela mi to cvici s volantem = vibruje ... napadlo me, jeste prohodit zadni s prednima, protoze minulou sezonu to tak strasne nebylo.

Ty Goodyer jsou sice ty drazsi, ale pokud jsou tiche pak by to byla dobra volba, reference maji skvele.

Editováno: , autor: Zdenal C.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...