Publikováno Únor 8, 200817 r Po 170 tis. km začaly hučet ložiska na předku, nastal čas výměny. Pustil jsem se do toho sám, mé rozhodnutí udělat si na autě maximum sám, nezklamalo a přesvědčení nesvěřit auto do cizích ruk zvítězilo, ikdyž jsem se dočetl tady na fóru, že servis je nejlepší cesta. U zdejšího člena - Sebo - jsem objednal ložiska, upozorňuju, že vše další tady publikované je na autě MR05, brzdy FSII, posilovač a abs, jde především o rozměry přípravků, u kterých jsem neověřoval shodu s brzdy FSII, ale předpokládám, že by to mohlo být stejné. Přidán návod v pdf-ku kouknul jsem do DP, abych zjistil jaké pomůcky budu potřebovat, tady jsou náčrty: výkresek přípravku pro vylisování Upraveno Červen 3, 200817 r od JaKr přidána varianta pdf
Únor 8, 200817 r Autor potřebné díly , ořech dvanástistran č.36 na povolení matky poloosy - nutné, ostatní už jen běžné nářadí, musel jsem Alu kolo vyměnit za plech rezervy právě pro přístup k matce poloosy
Únor 8, 200817 r Autor na zemi povolit matku polosy, sundat kolo a začít rozborku, kost, třmen brzdy dolů, vyšroubovat matku poloosy - tu zahodit, při zpětné montáži musí být nová vzhledem k zajištění
Únor 8, 200817 r Autor z ramene vyšroubovat spodní čep, vyšroubovat a vyrazit čep spojovací tyče - jeho matka bude také nahrazena novou při zpětné montáži, a první vrchařská prémie, vysunout poloosu z ložiska
Únor 8, 200817 r Autor nastává druhá etapa, krizové místo - vylisování stávajícího ložiska, pokud nepůjde ven tak bohužel, sundat celou těhlici (odšroubovat horní uložení tlumiče) a huráááá na lis, já namontoval přípravek, napružil, trochu poťukal těhlici a šlo to jako po másle, jen utahovat a utahovat vložený majzlík slouží jako vymezující opěrka pro opření přípravku
Únor 8, 200817 r Autor prázdná těhlice, řádně oceláčkem vyčistit, včetně drážek, do vnější drážky musí zapadnout jazýčky hliníkového kroužku na náboji ložiska - po konečném nalisování, jemně potřít mazadlem a může se lisovat
Únor 8, 200817 r Autor ložisko nalisovat až k hliníkovému pásku, tady bude potřebná trocha laborace, pomalu lisovat dál a zároveň je potřeba dvouma většíma šroubovákama cpát hliníkový kroužek do těhlice a to po celém obvodu, konečná je až je ložisko nadoraz a hliníkový kroužek v těhlici - nesmí vyjíždět - jeho výstupky se zaklesnou do drážky na okraji otvoru v těhlici
Únor 8, 200817 r Autor konec etapy a nastává sborka, vše pěkně očistit, máznout (drážkování poloosy) a smontovat zpět, nakonec zašroubovat matku poloosy, závit se NEMAŽE, tuto matici dotáhnout po shození auta z heveru. Nikdy jsem to nedělal, akce jedné strany mě trvala cca 3 hodiny a dělalo se mi to líp než silenbloky ramen. a docela jsem si u toho odpočinul od papírování a cestování, P.S. než se poprvé rozjedete, napumpovat brzdy, ať si hned něco nerozbijete a za domácí úkol vyrobím půlené mezikruží, které při lisování pěkně zatlačí i ten hliníkový kroužek
Červenec 12, 201510 r Též se hlásím mezi sleponě. Ale abych nespamoval, tak jsem našel alsepoň :-) tohle
Listopad 10, 20177 r Ahoj jsem tu nový chtěl bych tě poprosit o ten nákres přípravku na montáž a demontáž naboje kola, Díky
Listopad 10, 20177 r ty tam vidíš nejaký prípravok? ..stačí ti 30-ka góla orech dvanástihran Upraveno Listopad 10, 20177 r od libero
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.