Přejít na obsah

Rozvody řemen vs. řetěz


karlos3

Doporučené příspěvky

Tak oni ty řetěz.rozvody zas nejsou tak bezúdržbový jak píšou nebo jak jsme si mysleli.........dle mechaniků z autor.servisu VW,AU,SK prej mám být rád za řemenové rozvody.Ty se sice musej měnit v pravidelných intervalech,ale když to prej tak vemou tak je to pořád méně náročnější na servis než ty řetězový.

Prý ty řetěz.rozvody jsou prakticky řetěz + dva automat.napínaky kterej ten řetěz svíraj a tím ho pořád napínaj,ale ale....ten řetěz když se vytáhne nad určitou mez po nějakých km kde už ty napínaky nemaj dostatečnou sílu ho stáhnout tak se rozsvítí kontrolka elektroniky motoru,motor zkočí do nouz.programu na dojetí a musej se taky vyměnit....prý ted tam už s tímto začínaj hodně jezdit A6 3.0TDi a ještě nějaké benzíny v Audi na to trpěj(bud řikal 2.4 nebo 2.8)......a to pak je prej min. 10.násobek za opravu oproti řemen.rozvodům.

A třeba u těch 3.0TDi se s tim současně ještě měněj nějaké dva nastavovače drahý jak prase a předpoklad.cenu na opravu dávaj mezi 40.000-50.000kč a u té A6 musí motor u tohoto úkonu ven do stojanu.

Tak to je docela mazec....to jsem sám netušil.....já myslel že jsou věčný a ono prej ty A6 3.0TDi se s tímto začínaj ozývat tak od 170.000-200.000km,prý nejměně tam byla s tim při 167.000km a nejvíc kolem 220.000km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim, měli jsme Mercedesy a stejně jsme si nechali všechno, co bylo na fakturách vždycky vysvětlit a ukázat. Nevim, proč bych neměl řešit na autě za 1M+ položky byť i za 500,- a nechat se tak případně ojebávat ;).

Edit: Je ale pravdou, že nemůžu čekat, že auto za míč a víc bude mít stejný servisní náklady jako za kára za 400 klacků, tak jsi to asi myslel, ne? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hlavně,kdo má přes mega na A6 neřeší takové prkotiny

Možná by ses sakra divil.....co znám pár takových lidí co máj MB S-Classe,Audi A8 no prostě auta i přes 2.mega,peněz jak šlupek a je jim líto dát i 40kč za hod.parkování a radši zaparkujou nesmylsně jinde a klepou se kdo jim do toho vleze a takový bohužel bejvaj....i ty kluci z autor.servisu řikaj že takový majitelé aut luxus.aut jsou kolikrát horší než majitelé Felícií.....ty si nechaj zavolat i kvůli blbý výměně destiček a to to ještě půl hodky probíraj z technikem jestli by to nevydrželo do příšt.prohlídky.

Ono je to dnes stejně 98% vše na leasingy a každej to platí tak tak.....mám tu čest takový lidi často vozit od firem tak se kolikrát divim co o nich pak vyjde na světlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je jako spojovací řetěz na Porsche 944S DOHC, kde z jedné vačky uprostřed hlavy je spojovací řetěz na druhou, ten napínák má na sobě spešl hmotu, po které se tře řetěz a při výměně se doporučuje měnit i ozubená kola na vačkách, což jsou celé vačky, takže výměna kolem 50t Kč Počítám, že na Škodovce se ty kola budou muset měnit taky :feve:

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám dva obr.na jednom je řetězový rozvod 1.6 FSI, podle obrázku se zdá,že ozubená kola na vačkách nejsou jejími součástmi.Je ale možné, že se z důvodu vymačkání uložení kol se budou muset vačky stejně měnit.Oba napínáky se budou muset měnit jednoznačně.Ten druhý obr. je propojovací řetěz v 2.0FSI a tam jsou ozubená kola součástí vačky, takže výměna vaček je při výměně řetězu nutná.Obě opravy nebudou levné to je fakt, záleží na životnosti těchto dílů.Ve firmě máme 2.0 FSI už má najeto 200 000 a tato výměna se nemusela ještě dělat.Máme i jednu 1.6FSI ale ta má najeto teprve 35 000 km a tak to nic neříká.Marios má 1.6FSI ale nevím kolik má najeto.

post-9991-1205472333_thumb.jpg

post-9991-1205472395_thumb.jpg

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přikládám dva obr.na jednom je řetězový rozvod 1.6 FSI, podle obrázku se zdá,že ozubená kola na vačkách nejsou jejími součástmi.Je ale možné, že se z důvodu vymačkání uložení kol se budou muset vačky stejně měnit.Oba napínáky se budou muset měnit jednoznačně.Ten druhý obr. je propojovací řetěz v 2.0FSI a tam jsou ozubená kola součástí vačky, takže výměna vaček je při výměně řetězu nutná.Obě opravy nebudou levné to je fakt, záleží na životnosti těchto dílů.Ve firmě máme 2.0 FSI už má najeto 200 000 a tato výměna se nemusela ještě dělat.Máme i jednu 1.6FSI ale ta má najeto teprve 35 000 km a tak to nic neříká.Marios má 1.6FSI ale nevím kolik má najeto.

ee, vačka se bude muset měnit jen u 2,0 FSi, kde na druhé vačce je ozubené kolo součástí, jinak se jedná o extra díl ;)

cena cca podle katalogu bez práce (řetězy, kladky, řemen, napínáky, vodící lišty )

u 2,0FSI 771,-Euro - 19275,-Kč

u 1,6FSI 823,-Euro - 20575,-Kč

a obávám se, že při těch km se bude měnit i řetěz k olej. čerpadlu s kolem tj cca 50,-Euro

takže sprací a spoj materiálem počítám 30t Kč

Editováno: , autor: rolbar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak se tak dívám na ty ceny, tak mi nezbývá než doufat, že řetězový rozvod u mého 1.6 FSI je opravdu bezúdržbový. Na druhou stranu pokud to v klidu vydrží 200 000km tak mě to moc trápit nemusí, pač to auto dřív prodám než najedu takovej počet kiláčků :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No jak se tak dívám na ty ceny, tak mi nezbývá než doufat, že řetězový rozvod u mého 1.6 FSI je opravdu bezúdržbový. Na druhou stranu pokud to v klidu vydrží 200 000km tak mě to moc trápit nemusí, pač to auto dřív prodám než najedu takovej počet kiláčků :)

Říkám si to samé, ikdyž cena kolem 30-35 000,- by ještě šla-pokud to nebude každých 50 000 km, to by mi hnulo žlučí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může mi tu někdo říct kolik platil v autor.servisu Výměnu rozvodů na 1.9TDi nebo 2.0TDi....zajímá mě jen cena za práci.

Dnes jsem se o tom bavil ze sousedem,ten má služební OII combi 1.9TDi a tvrdí mi že na faktuře kterou podepisoval byla jen práce bez pár korun 4.000kč a to se mi zdá jako naprostej nesmysl taková pálka,právě i jemu to teď nějak došlo tak proto se mě na to ptal a má obavu aby mu to ted jeho firma neomlátila o hlavu až jim tam ta faktura přijde.

I když jsem na svých autech měnil rozvody již několikrát tak mě to dělá buď bokem můj mechanik z autor.servisu a nebo když je čas a nálada tak si je dělám i sám takže jejich ofiko ceny za rozvody jsou pro mě tabu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může mi tu někdo říct kolik platil v autor.servisu Výměnu rozvodů na 1.9TDi nebo 2.0TDi....zajímá mě jen cena za práci.

Dnes jsem se o tom bavil ze sousedem,ten má služební OII combi 1.9TDi a tvrdí mi že na faktuře kterou podepisoval byla jen práce bez pár korun 4.000kč a to se mi zdá jako naprostej nesmysl taková pálka,právě i jemu to teď nějak došlo tak proto se mě na to ptal a má obavu aby mu to ted jeho firma neomlátila o hlavu až jim tam ta faktura přijde.

I když jsem na svých autech měnil rozvody již několikrát tak mě to dělá buď bokem můj mechanik z autor.servisu a nebo když je čas a nálada tak si je dělám i sám takže jejich ofiko ceny za rozvody jsou pro mě tabu.

Já bych tomu i věřil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Může mi tu někdo říct kolik platil v autor.servisu Výměnu rozvodů na 1.9TDi nebo 2.0TDi....zajímá mě jen cena za práci.

Dnes jsem se o tom bavil ze sousedem,ten má služební OII combi 1.9TDi a tvrdí mi že na faktuře kterou podepisoval byla jen práce bez pár korun 4.000kč a to se mi zdá jako naprostej nesmysl taková pálka,právě i jemu to teď nějak došlo tak proto se mě na to ptal a má obavu aby mu to ted jeho firma neomlátila o hlavu až jim tam ta faktura přijde.

I když jsem na svých autech měnil rozvody již několikrát tak mě to dělá buď bokem můj mechanik z autor.servisu a nebo když je čas a nálada tak si je dělám i sám takže jejich ofiko ceny za rozvody jsou pro mě tabu.

Myslím, že je to v pořádku cena vč. materiálu je nějak 12-12,5 tis.

Editováno: , autor: Rosta1.8
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak cena za výměnu rozvodů u OII musí být rozhodně méně než ke 4.000kč,ptal jsem se dnes kolegy který jezdí na servis do PorschePraha a u Superba u kterýho se rozebírá celej předek a musí pryč i celá stěna(chladičovka) platívá za práci-výměnu rozvodů +- 3.300kč,takže u OII u které je to méně náročnější by to mělo být pod 3.000kč.

Můj odhad je za tu práci cca 2.600kč,max.do 3.000kč,protože ten můj známej mechanik z autor.servisu když mě něco dělá tak si řiká kolem poloviny ceny a výměnu rozvodů mi dělá za 1.300kč.

Ty 4.000kč mi přijdou fakt jako strašně moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje faktura 1,9 tdi 77 ve 120k ( TUKAS):

Servisní prohlídka

kontrola brzd

výměna br. kapaliny

Výměna kol včetně mytí

Mytí motoru

Kontrola a ošetření klima

Výměna ozub. řemenu

Komplet geometrie včetně seřízení

Suma sumárum 18 037,60 bez DPH

Jinak práce na rozvodech je za 1790,- bez dph( materiál: řemen 1800, kladky 2725+1168, nějaký šrouby za cca 250 - vše bez dph)

Editováno: , autor: cippis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jsem si tak nějak představoval kolem těch 2.000,- za tu práci-výměnu rozvodů,to je stravitelné.......ale ty 4.000,- je naprostej nesmysl to jsem mu řikal hned.

To zas tu fakturu mu asi zas psali hráběma.

Uvědom si ale, že je to bez výměny vodní pumpy a tam ta práce bude taky něco stát a taky se každý bavíne v jiné rovině já myslel cenu s DPH včetně výměny pumpy.Bez DPH to je za práci 3 361,15 a to by víceméně mohlo odpovídat.Tady na fóru jste schodli, že rozvody je lepší dělat i s výměnou pumpy takže když jsem zmiňoval těch 12,5 t.myslel jsem s DPH, včetně výměny pumpy. Pokud chceš šetřit nech si rozvody udělat ve Škoda servisu AutoTichý v Lysé nad Labem, jsou např. proti Tukasu výrazně levnější-hodina práce je tam cca 530,-Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kámoš měl na Bawu najeto půl mega a řetěz původní. Dávaj tam prej nějakej dvojitej, kterej je doživotní. Tak jestli u OII vydrží jen +\- 200tkm, tak je to o hovnu a lepší je řemen.

Myslím je lepší měnit dvakrát řetěz na škodováckým motoru nežli dělat cokoliv na motoru BMW-tam je to cenově někde úplně jinde-hlavně na řadě 5 ,6 a 7.

S tím, že je lepší řemen než řetěz, to tak úplně pravda není. Řemen praskne většinou bez varování, řetěž nejprve začne chrastit a jeho okamžitá destrukce není pravděpodobná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím je lepší měnit dvakrát řetěz na škodováckým motoru nežli dělat cokoliv na motoru BMW-tam je to cenově někde úplně jinde-hlavně na řadě 5 ,6 a 7.

S tím, že je lepší řemen než řetěz, to tak úplně pravda není. Řemen praskne většinou bez varování, řetěž nejprve začne chrastit a jeho okamžitá destrukce není pravděpodobná.

Znám člověka co mu rupnul řetěz na Opelu Zafira CDTi,ale měl skorem 400.000km.

Právě já si taky myslel že je lepší řetěz než řemen a když jsem ted zařizoval jednomu z mojich řidičů výměnu motoru u jeho vlastního Golfa 5 1.9TDi77kw(vylomila se mu řemenice na vodní pumpě,svlíklo to rozvoďák a potkalo se mu to-psal jsem o tom v jiném tématu)u známého v autor.servisu tak jsem se tam o tom s nima bavil,řikal jsem že nevim přoč už ten bezúdržbovej řetěz nedělá dávno i VW u normál.TDi a ty kluci z motorárny mi tam hned vpálily at jsem rád za řemen z pravidel.intervalem výměny,že ty řetězy taky neni nic vymoženýho,že prasklej tam nikdy neměli ale on když se trochu vytáhne za tu mez kde už ho ten napínák nezvládne tak napnout tak to hned háže chyby,svítěj kontrolky a motor zkáče do nouzáku a dělá to neplechu,že to třeba u Audin kde to má dost benzínu i ty V6 TDI neni nic neobvyklého,naopak je to čím dál častější a že pak ty opravy jsou daleko náročnější jak na samotnou opravu(motor musí ven do stojanu) tak i na peněženku.

Sám jsem byl překvapen a asi na tom něco bude když to tvrdily motoráři z VW,AU,SK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslím je lepší měnit dvakrát řetěz na škodováckým motoru nežli dělat cokoliv na motoru BMW-tam je to cenově někde úplně jinde-hlavně na řadě 5 ,6 a 7.

S tím, že je lepší řemen než řetěz, to tak úplně pravda není. Řemen praskne většinou bez varování, řetěž nejprve začne chrastit a jeho okamžitá destrukce není pravděpodobná.

S tím řetězem to zase tak není,taky praskne bez varování. Na Fabii 1.2 HTP 50 kW na jedné služební fábce okolo 120 000 prdnul bez varování. dle škodovky je také bezúdržbový a také myslím dvojitý. stalo se to maníkovi při startování, nastartoval a po 2 vteřinách to chcíplo a bylo. asi 60 000 za polomotor :(

to staré dobré škodovky OHVčka. taky se mi jednou na služební feldě 1.3 MPI stalo,že prasknul. prostě to chcíplo a už to nešlo nastartovat. v servise následovala výměna řetězu a ozubených kol. práce + materiál cca 3000 Kč. jinak řetěž není zase taková spátečnická věc,většina motorek ho pořád využívá a tam je dost namáhanej a vydrží to.ale zpravidla motorky končí okolo 100 000 km, většinou se ale zase často mění napínáky řetězu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...