Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Chápu fci Relé X, ale aby odpojovalo i palivové čerpadlo nebo napájení přístrojovky (nesvítící kontrolky) by mně ani ve snu nenapadlo.

 

Spíš bych to jednoduše tipnul, pokud jsou všechny pojistky OK, na špatný kontakt ve spínačce v poloze "I" - zapnuté zapalování. Žádná věda.

  • o 2 měsíce později...
Vloženo (editace)

Vyřešil jsi to nějak J.KRONIKA?

 

Mám stejný problém, jenže u mne se měnila převodovka, mechanik odpojil baterku, tím se sepl alarm a pak jediný způsob byl počkat 2 minuty než se auto vyřve, pak šlo nastartovat a odjet. Doma jsme dohledali dálkáč, ale asi funguje tak na půl, alarm sice vypne, ale nejde s ním odemykat a zamykat auto, druhý dálkáč jsme už nenašli.

A teď k problému, jakmile jsem poprvé deaktivoval alarm, tak došlo k cvaknutí (myslel jsem v motoru, ale možná to bude to relé X) a od tý doby už to nejde nahodit vůbec. Při sepnutí akorát sepne alarm, auto začne řvát (skřínka je tedy u mne snad OK) a žádná kontrolka nesvítí (dřív svítila myslim baterka a mazání, + ručka pokud byla zatažená), po 2 min přestane auto řvát, tak zkusím startovat a rozsvítí se akorát ručka (mám ji zataženou) a startér točí, toť vše. Ještě mne napadá imobilizér, ale nevim jestli ho tenhle vrak má.

 

Relé X jsem vyndal, koukl na nakresléné schéma a pokud tomu rozumým správně, tak stačí připojit 12V a zem na 2 piny a další 2 piny by se měly sepnout (propojit).

 

Pojistky jsem kontroloval všechny - teda jen ty pod schránkou spolujezdce, v motoru jsem nic nenašel).

 

Auto Škoda Felicia FL,1999, 1.3 MPI, 50KW

Editováno: , autor: Radius
Vloženo

Feliny už měly immo sériově, je tam cívka nalepená na spodní stranu toho plastovýho "obalu" pod volantem těsně kolem díry pro spínačku. Do příslušný jednotky je zapojení pomocí konektoru, kterej často oxiduje - a stačí ho několikrát rozpojit a zase zastrčit do sebe a závada je fuč...

  • o 2 týdny později...
Vloženo

tak u me to byl nakonec uklepanej drát ze spínací skřínky z polohy 1 a aby to nebylo malo, tak jeste zlomenej drat "pojistky proti kradezi", tez napojenej v serii na uklepanej drat ze spinacky... takze pomohlo elektricke schema a diky bohu za jednoduchost felicie a relativne velkou kultivovanost a prostor za budikama - kdyz jsem pak videl to prasacky pajeni, tak jsem chtel filcku poslat ze svahu, kupodivu tam byla i reklama, asi na servis co to delal a jeste existuje, mozna by to stalo za navstevu a ukazku

 

rovnou jsem si upravil alarm, kdy jsem prodlouzil antenu a ted uz filcka chyta signal alespon od zrcatka ridice, predtim chytala jen v interieru a zajimalo by me, jestli chytala signal drive i jinak (baterie v dalkaci jsou samozrejme nove, to jsem zkousel jako prvni vec)

  • o 1 rok později...
Vloženo

Dobrý den,

 mám felici 1.6 GLX , r.v. 1996. Po otočení klíčku jakoby chtěl motor pootočit, ale nenastartuje. Kontrolky zhasnou a po vrácení klíčku do polohy zpět se opět rozsvítí. Alternátor dobíjí (napětí při nastartovaném motoru necelých 14V), napětí na baterii v klidu 12,6 V. Chová se to nepravidelně - baterie vyloučena. Údajně by to měl být startér, ale nevím přesně co s tím. Rada zněla ať po něm poklepu a aspoň dojedu, ale na tohle nereaguje.

 

Děkuji

Vloženo

Takže vyřešeno :kol-47: Problém byl v roztavené izolaci drátu, který byl veden montéry od LPG  kdysy dávno. Vedl přímo ze svorek akumulátoru jako mínusový pól pro zařízení spojená s pohonem LPG. Za ty léta byl dost vyhřátý a tak začal při startu zkratovat...to způsobilo pokles napětí a startér se neotočil.

  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Občas se manželce stává, že po otočení klíčku se startér netočí a vetšinou v něm ani necvaká pastorek (někdy cvaká a někdy ne). Naučil jsem manželku kusem drátu spojit na startéru startovací kontakt (cívka) s kontaktem +12V (na startéru). Takto nastartuje vždy bez problémů. Někde mezi kontaktem na startéru (cívka) a +12V na baterii musí být špatný kontakt a ztrácí se tam proud. Mohl by mi prosím někdo popsat celou cestu tohoto vodiče (včetně míst, kde je vodič přerušen nějakými konektory, nebo relátky) od startéru až k akumulátoru? Vím, že od startéru vede vodič do spínací skřínky, ale jestli vede na přímo, nebo přes pojistkovou skříň, nebo nějaké relátko, to netuším. Od spínací skříňky vede dál do pojistkové přímo na +12V ? Předem moc díky za jakoukoliv radu. Manželce to bohužel blbne vždycky, když nejsem s měřákem nablízku.

Vloženo

Od baterky ke spínačce je v cestě 1 pojistka, od spínačky k cívce startéru už by žádná bejt neměla - drát jde přímo.

 

Pokud není vyhnilej konektor na cívce startéru (může bejt přelomenej drát těsně na hraně izolace kabelu, tam kde se "zaštipuje" krimpovací objímka fastonu), může to dělat i poškozená cívka, která nedokáže vysunout pastorek. Při napojení přímo na + svorku od baterky ještě jakž-takž zatáhne, ale pokud je v cestě od baterky 2m drátu plus přechodovej kontakt na pojistce a vevnitř spínací skříňky, už to nedokáže a nefachčí.

 

Zkusil bych porovnat výměnou s určitě bezvadnou cívkou - pokud ani ta nebude startovat pořádně, je závada v cestě proudu skrz spínačku a drát, pokud se starty vylepší, je závada v cívce.

Vloženo

Tak jednoduše napéruj VŠECKY kontakty na pojistkový desce. Já to teď hledat nebudu a pomůžeš tím všem dalším obvodům. Můžeš tam nastříkat i nějakej spešl čistící sprej na kontakty a každou pojistku několikrát vytáhnout a zastrčit zpátky - tím očistíš i plochy, na který se nemáš jak jinak dostat.

  • o 8 měsíců později...
Vloženo

Tak jsem udělal manželce spínač, kterým se překlenuje spínací skříňka. Dnes po dlouhé době auto opět nestartovalo, při startování klíčkem i pomocným tlačítkem se startér neotočil a ani v něm necvaklo, ventilátor přepnutý na 3 rychlost se při startování odpojoval. Manželka startovala opět kusem drátu tím, že spojila na startéru startovací kontakt (cívka) s kontaktem +12V (na startéru). Může mi prosím někdo poradit, kde by to tedy mohlo být dál? Už jsem v koncích. Předem díky moc.

Vloženo

Vloni v září jsem ti to tady napsal jasně:

Od baterky ke spínačce je v cestě 1 pojistka, od spínačky k cívce startéru už by žádná bejt neměla - drát jde přímo.

 

Pokud není vyhnilej konektor na cívce startéru (může bejt přelomenej drát těsně na hraně izolace kabelu, tam kde se "zaštipuje" krimpovací objímka fastonu), může to dělat i poškozená cívka, která nedokáže vysunout pastorek. Při napojení přímo na + svorku od baterky ještě jakž-takž zatáhne, ale pokud je v cestě od baterky 2m drátu plus přechodovej kontakt na pojistce a vevnitř spínací skříňky, už to nedokáže a nefachčí.

 

Zkusil bych porovnat výměnou s určitě bezvadnou cívkou - pokud ani ta nebude startovat pořádně, je závada v cestě proudu skrz spínačku a drát, pokud se starty vylepší, je závada v cívce.

Udělals něco v tomhle ohledu, nebo ses na to vysral?

Vloženo

Pak oddělat startér a podívat se na ten spínač, kterej je na konci cívky. Je tam Cu můstek, kterej když se dlouhým startováním při nedokonalým kontaktu ohřeje a pak prudce zchladí, tak (na rozdíl od oceli) ZMĚKNE - a prohne se tak, že nemá dobrej kontakt nebo vůbec žádnej. Oprava je jednoduchá - buď vyměnit za new, nebo aspoń ten můstek vyndat, ohřát do temně červenýho žáru (začínáš vidět, že se žhaví) a pak nechat POMALU VYCHLADNOUT... Před montáží očistit kontaktní plochy (po tom ohřívání budou opálený) a případně srovnat opatrně bác-hamrem na kovadlině.

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...