Přejít na obsah

Kolísání otáček


vit brazda

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Takto vyzerá štartovanie na 1.2 51kw - červenou sú otáčky, svetlozelená je teplota chladiacej zmesi, tmavozelená je doba vstreku, a žltá je lambda. Os X je čas, na grafe je 90 sekúnd. Počiatočná teploca 24*C.

Stručný popis:

- po naštartovaní otáčky vyletia na 1000, okolo 7. sekundy klesnú na 600 a motor začne "kuckať", no pozbiera sa a otáčky sa postupne okolo 20. sekundy ustália medzi 900-950.

- pri 25. sekunde otáčky vyskočia na 1400, padne doba vstreku, začne sa lambda regulácia

- pri 30. sekunde sa otáčky ustália na čísle 950, doba vstreku aj lambda regulácia začne "poskakovať"

- v 65. tej sekunde bol motor vypnutý

- v 75. tej sekunde bol motor znova naštartovaný, teplota chladiacej zmesi 38*C, počiatočné otáčky 1000 padnú v priebehu 2 sekúnd na 700, lambda regulácia žiadna, doba vstreku ustálená

Čo z toho vyplýva? Ak sa motor vypne až po dlhšej dobe (2-3 minúty), lambda regulácia aj doba vstreku poskakuje rovnako ako na tomto grafe až do vypnutia. Pri opätovnom naštartovaní motor nabehne v poriadku, t.j. otáčky pod 700, žiadne kolísanie ani žiaden iný problém, výsledkom je pekný graf podobný ako tento od 80. sekundy.

S mojim laickým rozumom tam vidím niečo, čo sa dá ošetriť úpravou SW v RJ motora...

post-140-1221343460_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Mám malý problém s otáčkami motoru. Když je auto studený, venku okolo 20 stupňů, tak po nastartování mi vyskočí otáčky na 1200 ot/min. Potom si motor ubere a začne se hádat a už mi i chcípl. Po zahřátí je vše ok. Potom mi ještě dělá, když dám plný plyn, vytočím motor na 2000-2500 ot. a vyšlápnu spojku, tak mi otáčky padají na +-500ot a hned se srovnají. V servisu měnily lamdu, čidlo teploty, čidlo tlaku v sání, nový software v počítači a vůbec nic!!!

Mám fábii II 1,2 51 kw najet 2700 km! Já vím, že se to tady řešilo mnohokrát, ale nikde jsem nenašel, jestli to někdo vyřešil... Jestli jste to někdo odstranil, tak prosím napište a poraďte. Dík...

Mám stejný problém a v servisu v Činěvsi mi řekli, že koncem září(snad 2008) budou mít na to nový software od Škody MB a pozvou mě na opravu. Zatím se neozvali, tak se asi budu muset připomenout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám problém.Snad to patří tady.Dneska jsem jel po dálnici a všiml si,že po vyřazeni rychlosti mi nespadnou hned otáčky na 900,ale padají normálně k 1500,pak se zastaví a trvá to ještě asi 7 až 10 sekund než to spadne na oněch 900 otáček.Zkusil jsem pak zastavit a se studeným motorem to padá normálně ,ale jakmile je motor zahřátý a v tahu,tak je to opět zpatky.V čem může být chyba?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Mám taky FII 51 KW a když je přes 20 C sucho tak mi to i střílí do výfuku,hádá se to.Měl jsem to i v servisu a tam na nic nepřišli,říkal jsem jim že to dělá více lidem ale nic nezjistili.Už to má někdo vyřešené?

Ahoj, mám ten samý problém. Po každé ráno, když nastartuju, tak mi to jde na 2 válce a občas to vystřelí i do výfuku. Jakmile prošlápnu plyn, tak se to srovná a je vše ok. Pak vypnu motor a znova nastartuju a už to neudělá. A když jezdím přes den, tak vše ok. Tak nevim kde je chyba?? Tobě na něco přišli?? Mám taky F2 r.v.2008, 1.2 12v.najeto cca 45tis. A mimochodem sem vyměnil svíčky a furt to samé. A také sem to měl na pc a na nic se nepřišlo, tak nevím. Jestli je ten novej soft, tak ho zkusit nahrát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Fabia II 1,2HTP, najazdenych cca. 65000km, doteraz bez problemov, po poslednom servise mi po naštartovaní studeného motora niekedy padnú otáčky na cca. 500. motor ide nepravidelne a nereaguje na plynový pedál, po chvíli alebo vypnutí a opätovnom naštartovaní všetko ok. V čom môže byť problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Když jsme u toho kolísání otáček.

 

Zkusil sem na nastartovaným motoru 51kW  bežícím na volnoběh jen tak odšroubovat horní víčko oleje.

 

Při sundání toho víčka si do tý díry motor jakoby docela hlasitě vcucnul vzduch a docela se snížily jeho otáčky.

(U starý 105tky a Twinga se se při tomhle nic nestalo a motor běžel pořád stejně)

 

Tak sem se leknul a víčko tam hned natočil zpátky, motor zase chytil klasický volnoběžný otáčky a když sem se podíval pak na palubní budíky, tak tam sice ádná varovná kontrolka nesvítila a ani nesvítí.

 

Ale i tak se zeptam- Nepoškodil se ten motor nějak? Nebude si to pamatovat řídící jednotka až to připojí k diagnostice ve škodovce?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...