Publikováno Únor 18, 200718 r Motor běží na volnoběh, je zahřátý na pracovní teplotu. Při otevření víčka pro dolévání oleje se motor "zakucká a chcípne" (nic trefnějšího mě nenapadlo ). Pokud jej otevřu pomalu a postupně, motor s obtížemi běží dál. Zjišťuji, že místo, aby z otvoru foukal vzduch, je tam podtlak, evidentně to fouká dovnitř. Otvor je zcela čistý, bez pěny a emulze. S uzavřeným víčkem oleje motor běží jako hodinky - zcela bez problémů . Diskuze čtu pravidelně, četl jsem zde, že z otvoru může mírně vzduch foukat ven, zkoušel jsem to někdy v létě a opravdu to foukalo ven. Dnes jsem to ze srandy zkusil znovu a málem mě jeblo. Pomozte, co s tím. Jedu na první servisní prohlídku, měl bych požadovat prověření tohoto stavu? Najeto 13.000 km, r.v.2006.
Únor 18, 200718 r tak to som este nepocul. to vycko urcite nie je vzduchotesne. tak to som este ani neskusal mozno niekedy skusim.
Únor 18, 200718 r Odvětrání karteru je napojen hadicí na sací potrubí. Neřekl bych, že to je normální stáv, minimálně se na to poptat.
Únor 19, 200718 r Autor Takže už jsem zjistil, jak se věci mají. Problém je v sání motoru. V případě, že teplota nasávaného vzduchu je nízká (v zimě), je uzavřen přívod venkovního vzduchu (možná ne zcela - to nevím), motor saje přes ohřívač u výfukového potrubí. Za tohoto stavu je sání vzduchu zřejmě trochu stíženo a proto dochází v prostoru pro dolévání oleje k podtlaku (prostor je spojen se sáním, jak tu správně napsal Tomas.CZ). Pokud náhle otevřu víčko pro dolévání oleje, vznikne přebytek vzduchu, řídící jednotka nestačí dost rychle zareagovat a motor zhasne (chudá směs). Navíc tam vlastně pustím studený vzduch z okolí. Zkoušel jsem to dnes ráno u firemní Fabky, chová se přesně stejně. Nezáleží ani na tom, zda je motor zahřátý, nebo ne. Rozhodující je, zdá se, pouze teplota nasávaného vzduchu. V létě je sání otevřeno a žádný podtlak v otvoru pro dolévání oleje nevzniká (naopak mírný přetlak). Každopádně díky všem za odpovědi.
Únor 20, 200718 r Vůbec si nelamte hlavu jestli je vzduch teplý nebo není. Nená to na nic vliv. Podtlak v motoru u typu HTP je normální. Je zde použito tzv. positivní odvětrání klikové skříně. Podtlak je tvořen sacím potrubím. Pokud se otevře víčko pro nalévání oleje je zde podtlak vždy. Bez problému nasaje do motoru i hadr. Zároveň se sundáním víčka ale dojde i k vytvoření „díry v sání“, proto se i značně rozhází chod motoru.
Květen 19, 201213 r Pripojil bych se i s motorem 1,6 16V..... jev naprosto stejny, ale u mně zatím pokaždé při jakekoliv teplotě..... mam podtlak v motoru :-) No ale nikdy jsem to neviděl, mam Fabii 2, doted jsem měl starší auta a proto jsem se taky vyděsil.... Zkusim se schvalně optat ve skodovce co na to oni ;-)
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.