Publikováno Květen 15, 200817 r Zdravím všetkých motoristov. Chcem sa spýtať či je možné dojazdiť zimné gumy aj cez leto a nehrozí pritom nejaké nebezpečie. Nechcem ohroziť seba ani iných.Dík.
Květen 15, 200817 r Zdravím všetkých motoristov. Chcem sa spýtať či je možné dojazdiť zimné gumy aj cez leto a nehrozí pritom nejaké nebezpečie. Nechcem ohroziť seba ani iných.Dík. Ja som ich chcel tiez tento rok dojazdit az kym som skoro nedobrzdil na jednom prechode. Mal si vidiet chudaka dedka skoro sa po*ral ked vydel moju fabku ako sa vali nanho. Zlakol som sa pravdaze aj ja lebo som necakal ze to zacne tak smykat. Bolo zhruba 18-20 stupnou dobre ohriaty asfalt takze sa to klazalo ako na lade. A hlavne abs zacalo skoro ucinkovat nakolko sa zimne kola dostali skorej do smyku. Takze hned na druhy den som ich rychle prezul. Ono sa sice da nanich jazdit ked dodrzujes odstupy ale akonahle ides prudko na brzdy alebo do zakruty moze sa ti to vypomstit. Tod moja nemyla skusenost.
Květen 18, 200817 r Já mám přesně opačnou zkušenost. Auto sedí díky měkčí směsi gumy jak "přibytý" a zastavím o nějakej ten centimetr dřív. Jediná nevýhoda je,že se při větších teplotách rychle ojedou a na mokru-hodně vody, musíš jet pomalejc,protože nemaj vzorek. Ale to platí pro všechny ojetý pneu. Upraveno Květen 18, 200817 r od Luďa
Květen 18, 200817 r Tohle se dělá běžně, že se zimní dojedou v létě.....Pokud člověk jezdí tak jak má, žádný riziko to neobnáší. Zimní by jsi měl totiž sundat když máš vzorek pod 4mm což na dojetí v létě je luxus, když Ti stačí dle zákona cca 2mm....
Květen 18, 200817 r Přesný údaj je myslím dokonce 1,6mm Zimní gumy jsem už v létě taky dojížděl a žádný problém jsem neměl, jen jak už napsal Luďa, za mokra si kvůli menšímu vzorku dát větší pozor
Květen 19, 200817 r Autor Ok dík za radu, tak to teda skúsim dojazdíť. S hľbkou dezenu by nemal byť problém. Išlo mi len o to, aby som nešetril na nesprávnom mieste. Mám ešte jednu otázku, či ich mám nafúkať na viac ako obyčajne, alebo podľa predpisaných hodnot. Dík za odpovede.
Květen 19, 200817 r Pokud nejezdíš v létě dál než cca 100 Km, tak nemusíš kupovat vůbec letní gumy. Ovšem pokud bys jel na dovču nějakejch 2-3.000 Km, tak je budeš mět jenom na rok. Minimální vzorek je u nás 1,6 mm a zimní zatím nejsou nařízeny všude a je doporučeno od 4mm na nich nejezdit v zimně. Ale záleží na tom kde, kam, po čem a jak daleko jezdíš.
Květen 19, 200817 r Ok dík za radu, tak to teda skúsim dojazdíť. S hľbkou dezenu by nemal byť problém. Išlo mi len o to, aby som nešetril na nesprávnom mieste. Mám ešte jednu otázku, či ich mám nafúkať na viac ako obyčajne, alebo podľa predpisaných hodnot. Dík za odpovede. Otázka by měla znít ne na kolik,ale čím. Nejlepší je dusík-ten není tak tepelně roztažnej,ale je to padík za kolo. Větší tlak určitě NE!!! Vlivem tepla se vzduch roztahuje a v pneu roste tlak,takže ojedeš středy a kraje zůstanou. Stejně jako u letních. Moje rada je nafoukat je na dlouhý jízdy vysokejma rychlostma o jednu desetinu míň. Na ježdění po městě a krátký jízdy do práce a z práce na předepsanej tlak. Jenom bacha v dešti na vyjetý koleje. Docela to v nich plave. Ale i sjetý letní sou na tom stejně. Upraveno Květen 19, 200817 r od Luďa
Květen 23, 200817 r chlapi na toto musim reagovat. to LUDA asi tazko zastavis o par cm skorej na zimnych ako na letnych. Guma je sice meksia ale skorej sa dostane do smyku. Jasne ked brzdis mierne tak sa to da ale ako som pisal vyssie ked to ide do extremu tak nemas sancu, ver mi ja som bol velmi prekvapeny ze co to robilo a to uz mam daco odjazdene. Ale nikomu nevyvraciam to ze ked sa nejazdi na hranu ze sa daju dojazdit aj zimne gumy, ja len tolko.
Květen 23, 200817 r a tu je clanok k tejto teme: S rastúcou teplotou sa karta obracia Nevýhoda menšej styčnej plochy s vozovkou v prípade zimných pneumatík sa plne prejaví na suchej alebo mokrej vozovke, keď teplota prekročí hranicu 5 oC. S ďalším rastom teploty sa zimné pneumatiky stávajú vyslovene nebezpečné. Významne sa predĺži ich brzdná dráha. V tom sa zhodujú všetci dôležití výrobcovia pneumatík – Michelin, Goodyear, Dunlop i Continental Podľa precíznych švajčiarskych meraní viackrát publikovaných v špecializovanom odbornom časopise Automobil Revue na suchých cestách pri teplote nad 5 oC je brzdná dráha v plnej regulačnej oblasti systému ABS, z rýchlosti 100 km/h so zimnými pneumatikami o 18 až 53 percent dlhšia ako s priemernými letnými pneumatikami, a to nezávisle od koncepcie vozidla, značky pneumatík, ich rozmerov a výrobcov systémov ABS. V čase, keď by automobil s letnými pneumatikami práve zastal, automobil so zimnými pneumatikami by doň narazil zvyškovou rýchlosťou 43 až 56 km/h. V najnepriaznivejšom prípade sa zaregistrovalo predĺženie brzdnej dráhy o 23 m. Okrem toho na suchých a mokrých cestách pri teplotách nad 5 oC automobil so zimnými pneumatikami je menej stabilný, horšie reaguje na pohyb volantu, ľahšie sa dostáva do šmyku. Hrubší dezén zimných pneumatík zase zvyšuje odpor valenia pneumatík. Znamená to, že automobil horšie akceleruje, má menšiu stúpavosť i maximálnu rýchlosť a vyššiu spotrebu. cely clanok si mozete precitat tu
Duben 5, 201114 r Nejlepší je dusík-ten není tak tepelně roztažnej,ale je to padík za kolo. Na tohle stare vlakno musim reagovat. Kdysi jsem hledal argumenty proc dusik do kola. No a vysledek byl, ze zadne neexistuji. Dusik ma uplne stejnou tepelnou roztaznost jako vzduch a zadna jina vyhoda dusiku neni. Plneni pneumatik dusikem je jen dobry zpusob jak prodat neco uplne zbytecneho za dost penez.
Duben 5, 201114 r zvlášť když ve vzduchu /kterej mimochodem žádnej pneuservis neodčerpá z kola/ je ho už 78%
Duben 5, 201114 r Na tohle stare vlakno musim reagovat. Kdysi jsem hledal argumenty proc dusik do kola. No a vysledek byl, ze zadne neexistuji. Dusik ma uplne stejnou tepelnou roztaznost jako vzduch a zadna jina vyhoda dusiku neni. Plneni pneumatik dusikem je jen dobry zpusob jak prodat neco uplne zbytecneho za dost penez. link: http://www.softgaz.s...hp?strb=pneumix link: http://www.plyny-technicke.cz/nabidka/prodej-technicke-plyny/pneumix.htm Upraveno Duben 5, 201114 r od PROCHY603
Duben 8, 201114 r pri porovnávaní zimne - letné treba brať do úvahy výšku vzorky. zimne (nové) majú vzorku ktorá sa správa ako metličky (kôli záberu na klzkom povrchu zaberajú hrany segmentov), letné majú pevné segmenty a záber vykonáva plocha segmentu - samozrejme zjednodušene povedané... pri ojazdenej zimnej pneumatike práve tento metlickový efekt mizne a zacína sa vlastnostami podobat na letnú ale s tým že je guma mäkšia čo sa prejaví veľkým optrebením a "gumovosťou" pri zatáčaní, zimné s nízkou vzorkou - je možné v pohode dojazdiť v lete...
Duben 25, 201312 r Dobrej , dojíždím kola 14ctky,mám fabii -krátkou..potřeboval bych vědět na kolik je nahustit ,aby co nejlépe držela v létě a byla co nejmenší spotřeba..Díky
Duben 25, 201312 r foukni je tak jak doporučuje výrobce vozidla (podrobně uvedeno na štítku na víčku nádrže)... spotřeba v létě se zimními pneu bude sice nepatrně vyšší, ale rozdíl je tak nepatrný, že to nestojí za to to víc rozebírat, tedy pokud ročně nenajedeš 20000km a více
Duben 25, 201312 r vetsinou jsou na zimu kola uzsi,takze ten rozdil je do max pul litra. jato mel naopak sirsi zimni ted uzsi letni a rozdil je 0,2 litru
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.