Přejít na obsah

Novy kamery na 33km D1 do Prahy


Zitny

Doporučené příspěvky

Tohle jsem dneska vyfotil na D1... minulej tejden to tam jeste nebylo:

post-14998-1212740491_thumb.jpg

Vypada to stejne jak kamery na Jizni spojce, nebo ty na semaforu nad Barrandovem...

Na zemi ale neni bila cara, ani az do Prahy (k odbocce na Jizni spojku) nejsou nikde ty druhy...

Na co to je ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dva jizdni pruhy = dvě kamery - ať už jsou na cokoliv. Byl jsem ve firmě ktera se takovýma kravinama zabýva a ten mi vysvětloval, že je mnohem jednodužší dat pro každý pruh jednu kameru než z jedne kamery vyhodnocovat dva jizdni pruhy - a pokud se jedná o měření rachlosti a focení SPZ tak se vždy použiva pro každy pruh jedna kamera.

Dalši sloup - kamoš děla u firmy co vyhodnocujou meterologické podminky. Pro uchycení přístroju (řadově do 5kg) chtěli taky využit mytnou branu, ale majitelem je Kapš (či jak se to piše) a tim napalili takový pronájem, že si raději postavili svuj vlastní sloup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele nedavno sem videl ve zpravach ze chteji vazit za jizdy kamiony na D1 ... ze daji do silnice nejake senzory, nevim jak je to presne, kazdopadne to u sebe bude potrebovat tyto kamery. Mozna to bude ono :)

a když kamion bude vyhodnocený jako přetižený tak po 100m se vysunou s asfaltu hřeby :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tyhle kamery mají na starosti sledovat SPZ+auto+kdo řídí a ta krabice pod by měl být měřič rychlosti. Takže shrnuto podtrženo šmírující radar s kamerou pro zjišťování rychlosti a údajů od vás. Ty samé jsou na jižní spojce atd. Navíc by tam měla být upozorňujicí - informujicí cedule na měření rychlosti. Takže když takovou to blbost na silnici uvidíte, tak nohu z pedálu. Jo a jinak ještě existují poměrové kamery na silnici, které vás sejmou na začátku a na konci daného úseku vás sejme další kamera a počítač vypočítá jakou jste ten daný úsek projeli rychlostí, pokud se prohřešíte pudou po vás administrativní pracovníci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vono je to cely slozitejsi asi... na mytnejch branach se rychlost prej zatim merit nebude... nebo teda merit se bude, ale nebude se to resit. Nicmene na ty fotce je videt, ze na mytny brane co je hned za tema kamerama, je radar. Je to takova cerna krabice, ktera je pridelana uprostred, a patri RSD, ktery si meri samo pro sebe a pro svoji statistiku... je to odmontovavaci, a objevuje se to na ruznejch branach vicemene nahodne....( jezdim tam 2x tejdne). Policajti z toho ale nic nemaj, nicmene ten znamej udaj ze 'pred nejvetsi hromadnou nehodou na D1 jeli vsichni rychlejc nez meli" pochazi prave z tyhle krabice.

Tyhle kamery jsou ale jiny. To svetly pod nima ale podle me radar neni, ja bych rekl spis ze to je jenom infracerveny svetlo, ktery prisvecuje v noci aby sla precist znacka. Kdyz by to melo melo merit usekovou rychlost, musely by bejt nekde dalsi dve ty kamery... a cara na silnici. Coz nejsou. ZATIM.

Mozna to bude slouzit jako stejny zarizeni na 'Teplicky' dalnici, ktery vypada hrozive, ma i ty bily cary, ale UDAJNE slouzi pouze k tomu, aby si RSD zas jen pro svoji statistiku merilo, kolik aut jede pres Milesovku, kolik podel Labe, jak dlouho jim to trva, PLUS to ukazovalo na tech cedulich dobu jak dlouho to trva do Prahy.

Mi netvrdte, ze tu neni nikdo, kdo by to presne vedel, nebo se dokonce podilel na montazi... ;)

A Sleep77, deset bodu za Svejka... lollollol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Trefil jsi do černého. Je to součást systému na vážení kamiónů. Něco podobného do nedávné doby fungovalo na Klíčově a mělo to ohromnou úspěšnost. Počet drasticky přetížených kamiónů, které to odchytilo byl neuvěřitelný.

Ale na využití mýtných bran, nebo satelitního systému k měření rychlosti se těším. Studoval jsem teď výsledky z rakouského experimentu se zavedením 160 km/h na vybraném úseku jejich dálnice. Výsledek? Kdo jel touto rychlostí vyprodukoval více emisí (zplodiny, hluk, prach z gum) a cestu si časově moc nezkrátil. Když k tomu doplnili (ne)schopnost řidičů reagovat ve zvýšené rychlosti na náhlý problém, delší brzdnou dráhu atd., tak to zvýšení rychlosti moc slavně nedopadlo.

A ze svých zkušeností (ročně najedu okolo 60 tisíc na německých a francouzských dálnicích),můžu říct, že pohodlí, bezpečnost, plynulost a doba jízdy na stejné vzdálenosti vychází výrazně lépe ve prospěch dálnic, kde je 130 km/h rychlost téměř bez vyjímky dodržována. Německo s místy neomezenou rychlostí, ale všudypřítomnými zácpami, předjížděním a neustálým bržděním na rychlost okolo 60 km/h jednoznačně prohrává.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... idukční cívky a snímací senzory pohybu auta a to tam bohužel není !!!!

Indukcni civka? :kuk::p

No, jak jsem to videl, vypadalo to spis na opravduve vahy ... nejaky pas pres cely jizdni pruh, na to muzou dat treba nejaky tenzometr ... jen uvaha :)

Nejdriv muzou dat jen kamery, zbytek potom :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Indukcni civka? :kuk::p

Trochu překlep jedná se o indukční smyčky hold deformace z povolání.

Do vozovky jsou zabudovány dvoje indukční smyčky a snímací senzory reagující na přejezd vozidla. Nájezdem kola jakéhokoliv vozidla na senzor je vytvořen impuls, který je elektronicky vyhodnocen. Systém dokáže vyhodnotit a určit druh vozidla.

Editováno: , autor: jendam
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle velikosti impulsu se vypočte hmotnost působící na senzor. Takto lze na této vážící stanici za plné a neomezené rychlosti vozidla a bez vědomí řidiče zjistit hmotnost připadající na jednotlivé nápravy, poměr zatíženosti levé a pravé strany u jednotlivých náprav a celkovou hmotnost s mimořádně vysokou přesností.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoši, hoši, když píšu, že je to váha, tak to myslím vážně. Kamery + infra přicvícení na sloupu, snímače v povrchu dálnice.

V plném provozu bude od září. Druhá bude od října na 5 km D8. Úkol je jasný - ochránit pražský okruh před přetíženými kamiony.

Kdo nevěří ať tam běží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo a ještě jedna drobnost.

Náklady na jedno stanoviště necelých 5 milionů.

V porovnání s cenou opravy několika metrů poničené silnice nebo deseti až sta milionovými náklady na opravu jednoho mostu to je velmi pěkná cena. Dalo by se říct: za babku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...