Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

Ahojte. Zdravím všetkých fandov Škody. Pred pár dňami som doviezol O1 Tour 1,9 TDI PD 74kW r.v.2009 takže sa tu na fóre rozkukávam. Ako prvé chcem vymeniť olej. Naliaty je tam doteraz podľa štítku tento http://obchod.damoslovakia.sk/mobil-1-esp-formula-5w-30-5l/

Môžem ho používať v pohode aj naďalej ? Motor AXR, má nabehaných 123 000 km.

Vďaka, s pozdravom Rado z Piešťan...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V podstatě ano. Protože splňuje normu a podle Obecných pravidel zde sepsaných do TDI i PD Long i NElong je vhodný.

Ale jelikož je to i pro motory s DPF tak splňuje i C3 a z příspěvků na konci předchozí stránky už vím, že tento olej je i pro Tvůj motor zbytečný, ne-li mírně řečeno škodlivý.

BTW:

Teď se mi to machruje :kol-31:

EDIT:

Aha, tak rsrsrs byl rychlejší. No nic, machrovat ale můžu :D

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky... a dobre že spomínate to DPF. Keď som auto kupoval (Nemecko), tak na "reklamnom" štítku bolo okrem výbavy vozidla uvedené, že má aj DPF. Ako zistím, že ten filter pevných častíc mám ? Kde ho hľadať ? (pardon za mierne odbočenie od témy)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:kol-47::kol-32: Treba zistit KOD MOTORA.!!!!

EDIT by Wojnar:

Tak takhle PROCHY603 určitě ne!

Jestli chceš citovat někoho příspěvky, tak prosím ať je vidět koho je to citát!!

Pro ostatní:

Byl tady sprostě okopírován text z tohoto příspěvku: http://forum.skodaho...ost__p__1470955

WOJNAR: Chvalis sa cudzim perim !!!!!!!!!!!! :kol-47::kol-46:kol9

WOJNAR:

SPROSTO SI TIE NORMY OKOPIROVAL z tejto stranky a vydavas ze si to VYMYSLEL TY !!!!

POVODNY TEXT+LINK : http://www.olejshop.net/page_7.html

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám, že jsi internetem urazil kus cesty než jsi konečně našel údajnou stránku ze které jsem údajně sprostě okopíroval text.

Musím Tě ale zklamat. Tvá cesta byla zcela zbytečná.

Já totíž hned v druhém a doplňujícím příspěvku napsal zdroj ze kterého jsem čerpal = okopíroval ona pravidla.

A kupodivu to není stránka, kterou jsi s velkým usilím Ty našel, nýbrž www.znackoveoleje.cz

Zatímco já napsal zdroj, tak Ty jsi byl ten, který sprostě okopíroval text, který jsem sem vložil já, aniž by ses obtěžoval přidat odkaz na vlákno.

Ani sem nepiš, že ten text jsi okopíroval z těch stránek, páč kdyby tomu tak bylo, už bys to byl napsal.

Ale mám pro Tebe taky jednu dobrou zprávu.

Můžeš jedněm i druhým napsat, že pravděpodobně jeden od druhého opisovali a Ty můžeš být ten, který tuto hádanku rozluští.

Anebo, žeby ještě do hry vstoupil někdo další? Třeba www.motoroveoleje.eu .

No, máš co dělat.

Nezávidím, Ti Tvoji situaci :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rado1:

Když "objevíš" datový štítek, určitě se nespokojíš jen s věděním jestli DPF máš nebo nemáš a bude Tě zajímat co znamenají ty další kódy.

Tady http://igorweb.org/e...ec/default.aspx si je dekóduješ.

rsrsrs:

... a machruju rád :kol-31:

Super ! Ďakujem za pomoc a za užitočný link. Mám tam 0GG - čiže bez DPF.

A teraz späť k téme - olej som už nalial ten, čo som spomínal vyššie - so zelenou normou C3. Bol totiž zadarmo a keď tam vydržal doteraz tento typ, tak 15.000km ešte vydrží. Ale chcel by som vedieť, ako moc škodí tento olej motoru. Niečo som si prečítal, ale nejak som to asi nepochopil...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já to z této odpovědi celkem pochopil:

Wojnar

C3 sú low saps oleje, ktoré majú znížený obsah sulfátového popola, fosforu a síry. Tieto srandy ale v "normálnych" olejoch sú a fungujú ako detergenty, keď že v low saps olejoch sú nahrádzané nejakými inými (bezsírnymi) sračkami, za cenu nižšej čistiacej schopnosti... Takže to je ten dôvod prečo sa im vyhýbam ak sa dá... Stačí taká odpoveď? Kým C3 nepotrebujem kvôli DPF tak ju neriešim...

Hlavně část: "...za cenu nižšej čistiacej schopnosti..." mi říká, že NEBRAT!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravim ,chtel jsem poprosit o radu jaky olej pouzit. Jedna se o octavii 1.9TDI 81kw ,rok 2000 ,kod motoru AHF ,servisni kod QG0. Auto je dovezene z DE a netusim co tam bylo za olej (polosyntetika ci plna syntetika) ted tam je 10w40 co tam dal dovozce na ten jsem ujel zatim 3000km, ja bych chtel dat 5w40 mohu tim neco pokazit. Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mischak

nemáš zač rado sa stalo... hlavne si ten olej vymeň alebo daj vymeniť a nech ťa netrápi čo tam bolo to nerieš nemá to zmysel aj tak sa k tomu nedopátraš... len po výmene oleja keď niečo najazdíš tak daj vedieť ako ti ide motor ale podľa mňa ok a budeš spokojný... :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Pánové, používá někdo z vás olej SUNOCO 5W40 ? Jak je s ním spokojenej ? Koupil jsem Castrol edge 5W40, ale výměnu udělám dříve, jak jsem se tady dočetl - není moc dobrý do rotačky, protože ACEA má i C3, což se nehodí do mého motoru. Používal jsem Total 9000 5W40, ale občas je potřeba změna značky. Přemýšlím ještě na Mobilu 3000, ale je v jiné cenové relaci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mikaldac

Bez akýchkoľvek obáv môžeš to Sunoco použiť je to overená značka. A ak by som sa ja mal rozhodnúť aký olej zvolím do svojho motora a mal by som si možnosť vybrať medzi Sunoco a Castrol tak moja voľba by jednoznačne padla na Sunoco. Ale je to iba môj skromný názor :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Něco se mi podařilo najít k viskozitám oleje. Dobře je tu vysvětlen význam těch číselek v označení viskozit:

"Viskozita (neboli míra vnitřního tření) mazacího oleje není konstantní veličina, ale závisí na okolních podmínkách. Během činnosti motoru dochází ke změnám teploty a tlaku a je žádoucí, aby se viskozita oleje za těchto podmínek měnila co nejméně. Závislost viskozity oleje na teplotě je vyjádřena tzv. viskozitním indexem (VI). Čím vyšší je hodnota VI, tím méně se mění viskozita při změnách teploty v motoru. Viskozitní index se uvádí v katalozích výrobců automobilových maziv. Pro běžné označení viskozitních vlastností motorového oleje se používá výhradně klasifikace SAE (Society of Automotive Engineers, USA). Tato norma používá pro klasifikaci olejů 6 zimních tříd označených číslem a písmenem"W"(z angl. Winter) a 5 letních tříd označených číslem. Číslo je bezrozměrné a nevyjadřuje vztah k žádné fyzikální veličině. Přesto je jistou analogií k viskozitě.Čím je tedy jeho hodnota vyšší, tím je i takto označený olej za dané teploty viskóznější.

Zimní třídy*: OW, 5W, 10W, 15W, 20W a 25W

Letní třídy*: 20, 30, 40, 50 a 60

*) norma SAE J300

Zimní označení vymezuje tzv. "startovatelnost" motoru při nízkých teplotách. Obecně platí, že čím nižší je číslo zimní třídy, tím nižší může být teplota okolí při zachování tekutosti oleje dostatečné pro snadné spuštění motoru, tzn. olej není příliš viskózní ("hustý"). Oleje OW umožňují bezproblémové startování motoru i při teplotách pod -50° C, oleje 5W při teplotách okolo -40° C atd. (platí pouze orientačně, tento údaj závisí do značné míry také na typu a velikosti motoru).

Letní označení garantuje dostatečnou viskozitu oleje za vysokých letních teplot. Obecně platí, že čím vyšší je číslo letní třídy, tím vyšší může být teplota okolí při zabezpečení dostatečného mazání motoru, tzn. olej není příliš nízkoviskózní, což by zapříčinilo trhání mazacího filmu. V praxi se ukázalo, že pro evropské klimatické podmínky jsou třídy 40, resp. 50 plně dostačující, oleje třídy 60 mohou zapříčinit mírné snížení výkonu motoru.

V současné době se prakticky výhradně používají tzv. vícestupňové ("multigrade") motorové oleje, které umožňují celoroční bezpečné mazání motoru za rozmanitých klimatických podmínek. Označují se kombinací zimní a letní třídy, typické jsou např.: OW-40, 5W-40 nebo 5W-50, 10W-40 a 15W-40"

Tudíž 5W-40 je logicky lepší od 5W-30.

A jakou přesně specifikaci?

Já to našel v manuálu k autu http://forum.skodaho...ost__p__1575887

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...