burek Vloženo 13. leden 2008 Sdílet Vloženo 13. leden 2008 Dej tam 10W - 40, tím nic nezkazíš. Za chvíli bude jaro a na léto bude dostatečný. Pokud je pro tvůj motor (nevím co máš, info najdeš na www.paramo.cz) vhodný i 5W - 40, dej ho při další výměně. Jinak záměna syntetiky a polosyntetiky ničemu nevadí a klasický minerál tam asi máš těžko. no nevvim co tam je ted.koupuil jsem Hekru 10w-40 a tu tam dam.znamej me rikal ze 5w 40 je uplna blbost.nevim co tam mam a chci tam pry davat syntetiku.a z polo se na pknou nesmi prechazet.preci jenom to pry neni novy auto bude tam enjaka usazenina+karbon a ta 5w 40 by to rozpustila a ucpala motor...tak nevim nevim..kazdej rika neco jinyho Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
burek Vloženo 13. leden 2008 Sdílet Vloženo 13. leden 2008 tuto hekru jsem tam dal http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=923 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 (editace) Podle stitku co mam v motoru mi davaj ve Skodovce do moji 1,9TDi 81kW olej Shell Helix Plus, jakej je rozdil mezi Plus a Diesel Plus? Oba to jsou 10W 40 a polosyntetiky. Vadi ze tam mam Helix Plus a ne helix Diesel Plus? Prospeje motoru, kdyz do nej priste necham dat Helix Ultra? Editováno: 19. leden 2008, autor: tomina Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jir-ka Vloženo 18. leden 2008 Sdílet Vloženo 18. leden 2008 4w - 40 neexistuje, buď tedy 5W-40 nebo 10W-40. První je syntetika, druhý polosyntetika. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomina Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 (editace) Jojo pretuk sem se, jasne jsou to 10W-40. A jaky je mezi nima teda rozdil? Editováno: 19. leden 2008, autor: tomina Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 (editace) Když jsem auto kupoval (starší), tak byl v kufru Aral 5W40. Tak jsem tam dal zase 5W40, ale Mobil SyntS. No a na podzim jsem dával Mogul Racing Pro 5W40, plná syntetika a paráda, olej to nežere a ticho i v chladnu... Editováno: 19. leden 2008, autor: Peterer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
foxdivemaster Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 Když jsem auto kupoval (starší), tak byl v kufru Aral 5W40. Tak jsem tam dal zase 5W40, ale Mobil SyntS.No a na podzim jsem dával Mogul Racing Pro 5W40, plná syntetika a paráda, olej to nežere a ticho i v chladnu... a ten mobil ti to zralo?nebo proc si od nej ustoupil dik Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Peterer Vloženo 19. leden 2008 Sdílet Vloženo 19. leden 2008 a ten mobil ti to zralo?nebo proc si od nej ustoupil dik Ne, ten Mobil mi to taky nebralo. Ten Mogul jsem dal protože je plná syntetika a je za stejnou cenu jak Mobil, který je syntetika. Parkuji venku a letošní zima i když nebyla sněhová, tak mrazíky byly i -10.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinklec Vloženo 20. leden 2008 Sdílet Vloženo 20. leden 2008 Chci se zeptat zda je možné při další výměně oleje přejit z Castrol SLX LongLife 5W30 například na olej Mobil Super FE Special 5W-30.Přešel bych na pravidelnou výměnu po 15tis km.Mám motor 1.6 75kW r.v.02 a najeto 195tis km.Auto mám půl roku (najeto něco kolem 6tis).Výměna byla dělána dle servisky ve 182tis od předchozího majitele.Motor ten olej trošku papká musel jsem už dolévat. Nebo mi doporučíte přejít na nějaký jiný olej??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 20. leden 2008 Sdílet Vloženo 20. leden 2008 Chci se zeptat zda je možné při další výměně oleje přejit z Castrol SLX LongLife 5W30 například na olej Mobil Super FE Special 5W-30.Přešel bych na pravidelnou výměnu po 15tis km.Mám motor 1.6 75kW r.v.02 a najeto 195tis km.Auto mám půl roku (najeto něco kolem 6tis).Výměna byla dělána dle servisky ve 182tis od předchozího majitele.Motor ten olej trošku papká musel jsem už dolévat.Nebo mi doporučíte přejít na nějaký jiný olej??? Přejít na něj klidně můžeš. Má stejnou specifikaci, takže ti bude motůrek ten olej taky papat, stejně jako toho co tam máš teď. Jakou máš tu spotřebu oleje? Pokud tam dáš třeba 10W-40, tak to oleje bude brát míň nebo přestaně žrát úplně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinklec Vloženo 20. leden 2008 Sdílet Vloženo 20. leden 2008 Přejít na něj klidně můžeš. Má stejnou specifikaci, takže ti bude motůrek ten olej taky papat, stejně jako toho co tam máš teď. Jakou máš tu spotřebu oleje? Pokud tam dáš třeba 10W-40, tak to oleje bude brát míň nebo přestaně žrát úplně. Za tu dobu co ji mám tak jsem tam dolil tak celkem 1litr Ještě jsem se díval na tento olej http://www.olejshop.cz/xVP-mobil-super-s-1...-(10w40)-1-litr Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 20. leden 2008 Sdílet Vloženo 20. leden 2008 Litr oleje na 6 tisíc km se mi zdá docela dobrý, ale mě tak moc neber,mě to papá 1 litr na 2 tisíce km. Tu 10W40 by asi dolévat mezi výměnama nemusel. A na značku oleje se mě neptej, já jsem vyznavač Mogulu a dávám Mogul GX-FE Pro. http://www.olejshop.cz/xVP-mogul-gx-fe-pro...(10w40)-4-litry Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 21. leden 2008 Sdílet Vloženo 21. leden 2008 Při Shell 5W40 spotřeba oleje 1L na 5tis.km, po přechodu na Mogul 10W40 spotřeba na 15tis.km žádná, od výměny k výměně furt stejně na rysce... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
PeterM Vloženo 22. leden 2008 Sdílet Vloženo 22. leden 2008 Mam O1 combi 1,9TDi 81kW r.v.2000, najazdene 215.000 km (neztocene). Predchadzajuci majitel menil olej kazdych 10.000km a podla neodlepenych starych stitkov daval znacky ESSO a BP. Kedze nemam k tomuto autu prirucku, vie mi niekto pozriet, aku specifikaciu VW musim dodrzat pre tento motor? DAKUJEM ZA OCHOTU! Peter. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xaviernaidoo Vloženo 30. leden 2008 Sdílet Vloženo 30. leden 2008 Nechápu jak může někdo nalít do benzínový Octávky 10W-40. Ať si ten dotyčný přečte specifikace na obalu(např.VW 501,502 apod.) Já mám 1,8T a liju jen plnou syntetiku 0W-40 RS (Castrol) Dá se sehnat za rozumný peníze a vrátí se vám na nižší spotřebě, hlavně při kratších popojížďkách, ale hlavně šetří motor a TURBO za studena. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KaJe Vloženo 30. leden 2008 Sdílet Vloženo 30. leden 2008 Nechápu jak může někdo nalít do benzínový Octávky 10W-40. Ať si ten dotyčný přečte specifikace na obalu(např.VW 501,502 apod.) Já mám 1,8T a liju jen plnou syntetiku 0W-40 RS (Castrol) Dá se sehnat za rozumný peníze a vrátí se vám na nižší spotřebě, hlavně při kratších popojížďkách, ale hlavně šetří motor a TURBO za studena. Tak já zase nechápu jak je možné, že když umíš psát, proč neumíš číst. Do mého benzíňáku je předepsanej olej specifikace VW500.00/502.00 Dávám tam Mogul se specifikací VW500.00/505.00 http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=974 Takže jak vidíš, specifikaci VW500.00 naprosto splňuje. Pokud olej splňuje danou specifikaci, je jedno jestli je to syntetika nebo třeba polosyntetika. Můj motor jako většina 2.0 papká olej, kdybych tam dal 5W-40, tak to bude baštit mnohem víc oleje. Závěr - čti co se má lít do auta a čti etikety olejů. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 30. leden 2008 Sdílet Vloženo 30. leden 2008 (editace) Když to nechápeš tak já Ti to vysvětlím. Specifikace uvedená v návodu k obsluze přímo k autu : VW 500.00, VW502.00, VW 501.01, ACEA A2 případně A3 Specifikace pro olej Mogul GX-FE PRO 10W/40, ACEA A3, VW 500.00/505.00 Jestli je to fullsyn nebo polosyn je jedno, záleží na dodržení specifikace doporučené výrobcem. Už to chápeš ???? EDIT : to KaJe: snad už to pochopí, napsal si v podstatě to samé jen si byl o 10 min. rychlejší :-) :-) :-) Editováno: 30. leden 2008, autor: viewer Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xaviernaidoo Vloženo 30. leden 2008 Sdílet Vloženo 30. leden 2008 Když to nechápeš tak já Ti to vysvětlím.Specifikace uvedená v návodu k obsluze přímo k autu : VW 500.00, VW502.00, VW 501.01, ACEA A2 případně A3 Specifikace pro olej Mogul GX-FE PRO 10W/40, ACEA A3, VW 500.00/505.00 Jestli je to fullsyn nebo polosyn je jedno, záleží na dodržení specifikace doporučené výrobcem. Už to chápeš ???? EDIT : to KaJe: snad už to pochopí, napsal si v podstatě to samé jen si byl o 10 min. rychlejší :-) :-) :-) Servus, nic novýho jsem se od Tebe nedozvěděl, ale to nevadí.Já se specifikace držím, samozřejmě že bych do auta mohl nalít i 5W-40 ale nevím proč bych to dělal, když jsou na světě oleje s lepší viskozitou jako např:0W-40 , která také splňují normu VW 502.Je to stejný, jako když si namažeš chleba jihočeským máslem, přitom bych si na něj mohl máznout vobyč.margarín a taky by si po něm neumřel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
1.8T Vloženo 30. leden 2008 Sdílet Vloženo 30. leden 2008 Oleje? Velmi oblíbené téma.... zejména marketingově.... z lásky k motoru (myslím Castrol) Mogul - král mezi oleji )tak nějak... Myslíte že to má opravdu nějaký význam jestli ten a nebo onen olej? Ale houby, akorád marketingová bublina podporující prodej .... a víte co jim nahrává nejvíc? To že celé tyhle diskuze jsou akorát na bázi osobních pocitů a doměnek a laici čím méně o tom vědí tím víc tomu podlehnou - protože kdo z nás má možnost laboratorních zkoušek olejů? Jak stárnou, atd? Moje 1,6 - najezdil jsem s ní 260 000 - bez jediného problému souvisejícího s mazáním pohyblivých dílů. A to jezdím po Praze něco, co bych přirovnal k taxi - 10km, hodina stání, 10km, hodina stání.....takže pořád studený motor...... Lil jsem do ní co mne napadlo, měnil po 15 000 (ještě neměla proměný interval) Sehnal jsem ve skladu ve výprodeji nějaký olej Benzina údajně 10W40 snad to byl Mogul. 28Kč/litr.... bylo toho asi 100 litrů.... tak na to jsem jezdil.... Moje současná 1,8T 125000km -leju tam opět co mne napadne, ten za 28 už došel, tak kupuji z autooleje nějaký noname 10w40 za 550/4 nebo 5 litrů... O proměný interval jsem přišel při prvním vynulování přes budíky, měním stejně po 30 000 - interval neinterval a nic se neděje ani s turbem. Motory dneska mají takovou životnost, že pokud tam nalejete alespoň nějaký olej a občas ho vyměníte tak přežijou zbytek auta 2X... Vždyť si vemte ty všechny příspěvky tady co se řeší - váhy, čidla, centrály, silentbloky, tlumiče, brzdy, elektriky , sklápění světel.... všechno možný... ale řeší tady někdo zadřenej motor? Nízkou kompresi? Možná dva tři příspěvky a to by ještě bylo zajímavý jestli tam taky nelil nějaký suprolej a důvod není někde jinde... Někde tady byl i odkaz na velmi zajímavý článek na pokračování kde mluvil nějaký vědátor z výzkumáku paliv a olejů - to bylo zajímavé - bořil jeden mýtus za druhým... o značkách olejů... o vlastnostech minerálů a "zázračných" syntetikách... o aditivech... Takže myslím že je to marketingová bublina a zbytečné vyhazování peněz.... ale každému soudruhovi podle jeho gusta.... A teď mi dejte co se do mě vejde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HONZA83 Vloženo 31. leden 2008 Sdílet Vloženo 31. leden 2008 Oleje? Velmi oblíbené téma.... zejména marketingově.... z lásky k motoru (myslím Castrol) Mogul - král mezi oleji )tak nějak...Myslíte že to má opravdu nějaký význam jestli ten a nebo onen olej? Ale houby, akorád marketingová bublina podporující prodej .... a víte co jim nahrává nejvíc? To že celé tyhle diskuze jsou akorát na bázi osobních pocitů a doměnek a laici čím méně o tom vědí tím víc tomu podlehnou - protože kdo z nás má možnost laboratorních zkoušek olejů? Jak stárnou, atd? Moje 1,6 - najezdil jsem s ní 260 000 - bez jediného problému souvisejícího s mazáním pohyblivých dílů. A to jezdím po Praze něco, co bych přirovnal k taxi - 10km, hodina stání, 10km, hodina stání.....takže pořád studený motor...... Lil jsem do ní co mne napadlo, měnil po 15 000 (ještě neměla proměný interval) Sehnal jsem ve skladu ve výprodeji nějaký olej Benzina údajně 10W40 snad to byl Mogul. 28Kč/litr.... bylo toho asi 100 litrů.... tak na to jsem jezdil.... Moje současná 1,8T 125000km -leju tam opět co mne napadne, ten za 28 už došel, tak kupuji z autooleje nějaký noname 10w40 za 550/4 nebo 5 litrů... O proměný interval jsem přišel při prvním vynulování přes budíky, měním stejně po 30 000 - interval neinterval a nic se neděje ani s turbem. Motory dneska mají takovou životnost, že pokud tam nalejete alespoň nějaký olej a občas ho vyměníte tak přežijou zbytek auta 2X... Vždyť si vemte ty všechny příspěvky tady co se řeší - váhy, čidla, centrály, silentbloky, tlumiče, brzdy, elektriky , sklápění světel.... všechno možný... ale řeší tady někdo zadřenej motor? Nízkou kompresi? Možná dva tři příspěvky a to by ještě bylo zajímavý jestli tam taky nelil nějaký suprolej a důvod není někde jinde... Někde tady byl i odkaz na velmi zajímavý článek na pokračování kde mluvil nějaký vědátor z výzkumáku paliv a olejů - to bylo zajímavé - bořil jeden mýtus za druhým... o značkách olejů... o vlastnostech minerálů a "zázračných" syntetikách... o aditivech... Takže myslím že je to marketingová bublina a zbytečné vyhazování peněz.... ale každému soudruhovi podle jeho gusta.... A teď mi dejte co se do mě vejde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
R_CZf Vloženo 31. leden 2008 Sdílet Vloženo 31. leden 2008 Taky si myslim ze na vyrobci az tak nezalezia a jedna se pouze o marketing. Pokud ale chcete dat svemu auticku to nejlepsi tak at tento olej splnuje specifikace pro zazehove motory WW 502 00 a pro vznetove WW 505 01. Na zbytku az tak nezalezi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
viewer Vloženo 31. leden 2008 Sdílet Vloženo 31. leden 2008 Pane bože konečně někdo rozumnej co mi mluví z duše, pan xaviernaidoo s námi sice nebude souhlasit tak ať si dál leje do auta drahé oleje a má z toho dobrý pocit, mě stačí tak nějak dodržet tu specifikaci a jsem spokojenej,... Ale ještě jedna věc, neleju Mogul proto že bych si myslel že je král mezi oleji ale proto že stojí 470,- / 4L, svýho času jsem potřeboval trochu dolejt, tak jsem tam fláknul litřík minerálu 15w40 co leju do sekačky a ho*no se stalo, neženu to sice do extrému ale pane 1.8T SOUHLAS Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
dick Vloženo 31. leden 2008 Sdílet Vloženo 31. leden 2008 Tady jsou prostě lidi kterým nikdo nevysvětlí, že dát po polo plnou je hloupost a v zásadě se to prostě nedělá, že budou dolejvat a bude to hlučnější a já nevím co. A tak jsem rád, že tady jsou taky lidi kteří se nebojí tam dát klidně mogula kterým když dodržíš cyklus výměn nemůžeš nic pokazit. Mluvím tedy o ropácích u benálu s turbem bych byl i já asi opatnější Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HONZA83 Vloženo 1. Únor 2008 Sdílet Vloženo 1. Únor 2008 Tady jsou prostě lidi kterým nikdo nevysvětlí, že dát po polo plnou je hloupost a v zásadě se to prostě nedělá, že budou dolejvat a bude to hlučnější a já nevím co. A tak jsem rád, že tady jsou taky lidi kteří se nebojí tam dát klidně mogula kterým když dodržíš cyklus výměn nemůžeš nic pokazit. Mluvím tedy o ropácích u benálu s turbem bych byl i já asi opatnější leju do chiplé ORS Mogul Racing, výměna po cca 7500km a vše OK, také zajímavost že po 10 000km se na rysce olej nepohne Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
xaviernaidoo Vloženo 2. Únor 2008 Sdílet Vloženo 2. Únor 2008 Jestli máte někdo zájem, mrkněte sem:www.tribotechnika.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.