Přejít na obsah

Jaký olej


Host aka

Doporučené příspěvky

Dej tam 10W - 40, tím nic nezkazíš. Za chvíli bude jaro a na léto bude dostatečný. Pokud je pro tvůj motor (nevím co máš, info najdeš na www.paramo.cz) vhodný i 5W - 40, dej ho při další výměně. Jinak záměna syntetiky a polosyntetiky ničemu nevadí a klasický minerál tam asi máš těžko.

no nevvim co tam je ted.koupuil jsem Hekru 10w-40 a tu tam dam.znamej me rikal ze 5w 40 je uplna blbost.nevim co tam mam a chci tam pry davat syntetiku.a z polo se na pknou nesmi prechazet.preci jenom to pry neni novy auto bude tam enjaka usazenina+karbon a ta 5w 40 by to rozpustila a ucpala motor...tak nevim nevim..kazdej rika neco jinyho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle stitku co mam v motoru mi davaj ve Skodovce do moji 1,9TDi 81kW olej Shell Helix Plus, jakej je rozdil mezi Plus a Diesel Plus? Oba to jsou 10W 40 a polosyntetiky. Vadi ze tam mam Helix Plus a ne helix Diesel Plus? Prospeje motoru, kdyz do nej priste necham dat Helix Ultra?

Editováno: , autor: tomina
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když jsem auto kupoval (starší), tak byl v kufru Aral 5W40. Tak jsem tam dal zase 5W40, ale Mobil SyntS.

No a na podzim jsem dával Mogul Racing Pro 5W40, plná syntetika a paráda, olej to nežere a ticho i v chladnu...

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a ten mobil ti to zralo?nebo proc si od nej ustoupil dik

Ne, ten Mobil mi to taky nebralo. Ten Mogul jsem dal protože je plná syntetika a je za stejnou cenu jak Mobil, který je syntetika.

Parkuji venku a letošní zima i když nebyla sněhová, tak mrazíky byly i -10....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat zda je možné při další výměně oleje přejit z Castrol SLX LongLife 5W30 například na olej Mobil Super FE Special 5W-30.Přešel bych na pravidelnou výměnu po 15tis km.Mám motor 1.6 75kW r.v.02 a najeto 195tis km.Auto mám půl roku (najeto něco kolem 6tis).Výměna byla dělána dle servisky ve 182tis od předchozího majitele.Motor ten olej trošku papká musel jsem už dolévat.

Nebo mi doporučíte přejít na nějaký jiný olej???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chci se zeptat zda je možné při další výměně oleje přejit z Castrol SLX LongLife 5W30 například na olej Mobil Super FE Special 5W-30.Přešel bych na pravidelnou výměnu po 15tis km.Mám motor 1.6 75kW r.v.02 a najeto 195tis km.Auto mám půl roku (najeto něco kolem 6tis).Výměna byla dělána dle servisky ve 182tis od předchozího majitele.Motor ten olej trošku papká musel jsem už dolévat.

Nebo mi doporučíte přejít na nějaký jiný olej???

Přejít na něj klidně můžeš. Má stejnou specifikaci, takže ti bude motůrek ten olej taky papat, stejně jako toho co tam máš teď. Jakou máš tu spotřebu oleje? Pokud tam dáš třeba 10W-40, tak to oleje bude brát míň nebo přestaně žrát úplně.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přejít na něj klidně můžeš. Má stejnou specifikaci, takže ti bude motůrek ten olej taky papat, stejně jako toho co tam máš teď. Jakou máš tu spotřebu oleje? Pokud tam dáš třeba 10W-40, tak to oleje bude brát míň nebo přestaně žrát úplně.

Za tu dobu co ji mám tak jsem tam dolil tak celkem 1litr

Ještě jsem se díval na tento olej http://www.olejshop.cz/xVP-mobil-super-s-1...-(10w40)-1-litr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam O1 combi 1,9TDi 81kW r.v.2000, najazdene 215.000 km (neztocene). Predchadzajuci majitel menil olej kazdych 10.000km a podla neodlepenych starych stitkov daval znacky ESSO a BP. Kedze nemam k tomuto autu prirucku, vie mi niekto pozriet, aku specifikaciu VW musim dodrzat pre tento motor?

DAKUJEM ZA OCHOTU!

Peter.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu jak může někdo nalít do benzínový Octávky 10W-40. Ať si ten dotyčný přečte specifikace na obalu(např.VW 501,502 apod.) Já mám 1,8T a liju jen plnou syntetiku 0W-40 RS (Castrol) Dá se sehnat za rozumný peníze a vrátí se vám na nižší spotřebě, hlavně při kratších popojížďkách, ale hlavně šetří motor a TURBO za studena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nechápu jak může někdo nalít do benzínový Octávky 10W-40. Ať si ten dotyčný přečte specifikace na obalu(např.VW 501,502 apod.) Já mám 1,8T a liju jen plnou syntetiku 0W-40 RS (Castrol) Dá se sehnat za rozumný peníze a vrátí se vám na nižší spotřebě, hlavně při kratších popojížďkách, ale hlavně šetří motor a TURBO za studena.

Tak já zase nechápu jak je možné, že když umíš psát, proč neumíš číst. :doh

Do mého benzíňáku je předepsanej olej specifikace VW500.00/502.00

Dávám tam Mogul se specifikací VW500.00/505.00 http://oleje.cz/eshop/show_prod.php?id=974

Takže jak vidíš, specifikaci VW500.00 naprosto splňuje. Pokud olej splňuje danou specifikaci, je jedno jestli je to syntetika nebo třeba polosyntetika. Můj motor jako většina 2.0 papká olej, kdybych tam dal 5W-40, tak to bude baštit mnohem víc oleje.

Závěr - čti co se má lít do auta a čti etikety olejů. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to nechápeš tak já Ti to vysvětlím.

Specifikace uvedená v návodu k obsluze přímo k autu : VW 500.00, VW502.00, VW 501.01, ACEA A2 případně A3

Specifikace pro olej Mogul GX-FE PRO 10W/40, ACEA A3, VW 500.00/505.00

Jestli je to fullsyn nebo polosyn je jedno, záleží na dodržení specifikace doporučené výrobcem.

Už to chápeš ????

EDIT :

to KaJe: snad už to pochopí, napsal si v podstatě to samé jen si byl o 10 min. rychlejší :-) :-) :-)

Editováno: , autor: viewer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když to nechápeš tak já Ti to vysvětlím.

Specifikace uvedená v návodu k obsluze přímo k autu : VW 500.00, VW502.00, VW 501.01, ACEA A2 případně A3

Specifikace pro olej Mogul GX-FE PRO 10W/40, ACEA A3, VW 500.00/505.00

Jestli je to fullsyn nebo polosyn je jedno, záleží na dodržení specifikace doporučené výrobcem.

Už to chápeš ????

EDIT :

to KaJe: snad už to pochopí, napsal si v podstatě to samé jen si byl o 10 min. rychlejší :-) :-) :-)

Servus, nic novýho jsem se od Tebe nedozvěděl, ale to nevadí.Já se specifikace držím, samozřejmě že bych do auta mohl nalít i 5W-40 ale nevím proč bych to dělal, když jsou na světě oleje s lepší viskozitou jako např:0W-40 , která také splňují normu VW 502.Je to stejný, jako když si namažeš chleba jihočeským máslem, přitom bych si na něj mohl máznout vobyč.margarín a taky by si po něm neumřel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oleje? Velmi oblíbené téma.... zejména marketingově.... z lásky k motoru (myslím Castrol) :p Mogul - král mezi oleji :p )tak nějak...

Myslíte že to má opravdu nějaký význam jestli ten a nebo onen olej? Ale houby, akorád marketingová bublina podporující prodej .... a víte co jim nahrává nejvíc? To že celé tyhle diskuze jsou akorát na bázi osobních pocitů a doměnek a laici čím méně o tom vědí tím víc tomu podlehnou - protože kdo z nás má možnost laboratorních zkoušek olejů? Jak stárnou, atd?

Moje 1,6 - najezdil jsem s ní 260 000 - bez jediného problému souvisejícího s mazáním pohyblivých dílů. A to jezdím po Praze něco, co bych přirovnal k taxi - 10km, hodina stání, 10km, hodina stání.....takže pořád studený motor...... Lil jsem do ní co mne napadlo, měnil po 15 000 (ještě neměla proměný interval) Sehnal jsem ve skladu ve výprodeji nějaký olej Benzina údajně 10W40 snad to byl Mogul. 28Kč/litr.... bylo toho asi 100 litrů.... tak na to jsem jezdil....

Moje současná 1,8T 125000km -leju tam opět co mne napadne, ten za 28 už došel, tak kupuji z autooleje nějaký noname 10w40 za 550/4 nebo 5 litrů...

O proměný interval jsem přišel při prvním vynulování přes budíky, měním stejně po 30 000 - interval neinterval a nic se neděje ani s turbem.

Motory dneska mají takovou životnost, že pokud tam nalejete alespoň nějaký olej a občas ho vyměníte tak přežijou zbytek auta 2X... Vždyť si vemte ty všechny příspěvky tady co se řeší - váhy, čidla, centrály, silentbloky, tlumiče, brzdy, elektriky , sklápění světel.... všechno možný... ale řeší tady někdo zadřenej motor? Nízkou kompresi? Možná dva tři příspěvky a to by ještě bylo zajímavý jestli tam taky nelil nějaký suprolej a důvod není někde jinde...

Někde tady byl i odkaz na velmi zajímavý článek na pokračování kde mluvil nějaký vědátor z výzkumáku paliv a olejů - to bylo zajímavé - bořil jeden mýtus za druhým... o značkách olejů... o vlastnostech minerálů a "zázračných" syntetikách... o aditivech...

Takže myslím že je to marketingová bublina a zbytečné vyhazování peněz.... ale každému soudruhovi podle jeho gusta.... :p

A teď mi dejte co se do mě vejde... :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oleje? Velmi oblíbené téma.... zejména marketingově.... z lásky k motoru (myslím Castrol) :p Mogul - král mezi oleji :p )tak nějak...

Myslíte že to má opravdu nějaký význam jestli ten a nebo onen olej? Ale houby, akorád marketingová bublina podporující prodej .... a víte co jim nahrává nejvíc? To že celé tyhle diskuze jsou akorát na bázi osobních pocitů a doměnek a laici čím méně o tom vědí tím víc tomu podlehnou - protože kdo z nás má možnost laboratorních zkoušek olejů? Jak stárnou, atd?

Moje 1,6 - najezdil jsem s ní 260 000 - bez jediného problému souvisejícího s mazáním pohyblivých dílů. A to jezdím po Praze něco, co bych přirovnal k taxi - 10km, hodina stání, 10km, hodina stání.....takže pořád studený motor...... Lil jsem do ní co mne napadlo, měnil po 15 000 (ještě neměla proměný interval) Sehnal jsem ve skladu ve výprodeji nějaký olej Benzina údajně 10W40 snad to byl Mogul. 28Kč/litr.... bylo toho asi 100 litrů.... tak na to jsem jezdil....

Moje současná 1,8T 125000km -leju tam opět co mne napadne, ten za 28 už došel, tak kupuji z autooleje nějaký noname 10w40 za 550/4 nebo 5 litrů...

O proměný interval jsem přišel při prvním vynulování přes budíky, měním stejně po 30 000 - interval neinterval a nic se neděje ani s turbem.

Motory dneska mají takovou životnost, že pokud tam nalejete alespoň nějaký olej a občas ho vyměníte tak přežijou zbytek auta 2X... Vždyť si vemte ty všechny příspěvky tady co se řeší - váhy, čidla, centrály, silentbloky, tlumiče, brzdy, elektriky , sklápění světel.... všechno možný... ale řeší tady někdo zadřenej motor? Nízkou kompresi? Možná dva tři příspěvky a to by ještě bylo zajímavý jestli tam taky nelil nějaký suprolej a důvod není někde jinde...

Někde tady byl i odkaz na velmi zajímavý článek na pokračování kde mluvil nějaký vědátor z výzkumáku paliv a olejů - to bylo zajímavé - bořil jeden mýtus za druhým... o značkách olejů... o vlastnostech minerálů a "zázračných" syntetikách... o aditivech...

Takže myslím že je to marketingová bublina a zbytečné vyhazování peněz.... ale každému soudruhovi podle jeho gusta.... :p

A teď mi dejte co se do mě vejde... :p

:palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pane bože konečně někdo rozumnej co mi mluví z duše, pan xaviernaidoo s námi sice nebude souhlasit tak ať si dál leje do auta drahé oleje a má z toho dobrý pocit, mě stačí tak nějak dodržet tu specifikaci a jsem spokojenej,...

Ale ještě jedna věc, neleju Mogul proto že bych si myslel že je král mezi oleji ale proto že stojí 470,- / 4L, svýho času jsem potřeboval trochu dolejt, tak jsem tam fláknul litřík minerálu 15w40 co leju do sekačky a ho*no se stalo, neženu to sice do extrému

ale pane 1.8T SOUHLAS

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jsou prostě lidi kterým nikdo nevysvětlí, že dát po polo plnou je hloupost a v zásadě se to prostě nedělá, že budou dolejvat a bude to hlučnější a já nevím co. A tak jsem rád, že tady jsou taky lidi kteří se nebojí tam dát klidně mogula kterým když dodržíš cyklus výměn nemůžeš nic pokazit. Mluvím tedy o ropácích u benálu s turbem bych byl i já asi opatnější ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tady jsou prostě lidi kterým nikdo nevysvětlí, že dát po polo plnou je hloupost a v zásadě se to prostě nedělá, že budou dolejvat a bude to hlučnější a já nevím co. A tak jsem rád, že tady jsou taky lidi kteří se nebojí tam dát klidně mogula kterým když dodržíš cyklus výměn nemůžeš nic pokazit. Mluvím tedy o ropácích u benálu s turbem bych byl i já asi opatnější ;)

leju do chiplé ORS Mogul Racing, výměna po cca 7500km a vše OK, také zajímavost že po 10 000km se na rysce olej nepohne :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...