Přejít na obsah

Help: 1.9Tdi vs 1.4 16V (74kW)


Doporučené příspěvky

No ctu a nestacim se divit. Panové jste jak mali jardove. nikdo nevite jaky mate styl jizdy, to co jednomu se muze zdat jako pohoda jizda, druhy muze brat jako brzdeni provozu, dalsi muzou brat pohodu jizdu jako rychlou a tak podobne. Za druhe kazdy jezdite jinde a na ruznych trasach budou mit auticka ruznou spotrebu.

Pokud by mel nekdo enormni zajem tak ho pohoda jizdou jak tady rikate (dle predpisu a podobne) svezu a predvedu ze spotreba 3,5 litru ( ne pocitac ten se nekdy propadne i mnohem niz ale nadhodnocuje). Pro me je to samozrejme peklo jezdit podle predpisu takze ja jezdim jako prase cca prumerne za 6 litru, ale myslim ze takdle nejezdi zadny z vas , protoze uz me hodne hodne hodne dlouho nepredjelo zadne auto (ted mi vynadejte).

Rozdil za kazdeho jizdnimu rezimu mezi TDI a benziny bude dle mych zkusenosti VZDY vice nez 2 litry na 100km a vice a to jen podle toho jak se bude slapat na krk.

A prestante uz tady balamutit potencionalni zajemce o jakykoliv motor.At se sam projede a ne ze vy mu zarucite pomalu ze MPI bude mit spotrebu 5,5 litru :(to je jeste vetsi lez nez ze TDI jezdi za 3,5.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky snad žáleží na výkonu benzínáku oproti dízlu ne? Pod 5 se lze dostat krasně dostat tak s TDi 66kW na okreskách,TDi PD už papají víc...

S každým autem se dá jet za málo, jen s turbo dízlem to bude dynamičtější....

Srovnávat TDi 74 s MPi 50kW je trochu zcestné, kyž jeden do kopce pojede "skoro na volnoběch a druhej mít plyn pod podlahou"...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoblik: ja nikomu nezarucujem ze bude mat na 1,4 16V spotrebu 5,5L on pri jazde, ja iba pisem za kolko s tym dokazem ja jazdit pri akom rezime, no pokial niekto ma neustale pedal na podlahe na tom benzine tak sa nesmie cudovat ze to zere. je to uplny priklad toho ked konci cedula obce v momente 50% vodicov aj na starych srotoch co to da a co najrychlejsie na 90, ja ked skonci cedula tak pridavam pozvolne. to je pravda ze zalezi od kazdeho aku ma spotrebu od jeho stylu jazdy. chcem len povedat ze bezne na cestach jazdia sporilci ( hlavne dialnica 100-110 ), pri beznom jazdeny v ramci predpisov kto jazdi za 7 tak to si neviem predstavit. okolo 7 litrov to bere na dialnici pri nalozeni a rychlosti 130-140. ono je to tazko povedat aj tam to kolise od profilu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky snad žáleží na výkonu benzínáku oproti dízlu ne? Pod 5 se lze dostat krasně dostat tak s TDi 66kW na okreskách,TDi PD už papají víc...

S každým autem se dá jet za málo, jen s turbo dízlem to bude dynamičtější....

Srovnávat TDi 74 s MPi 50kW je trochu zcestné, kyž jeden do kopce pojede "skoro na volnoběch a druhej mít plyn pod podlahou"...

Souhlas porovnavat TDI s MPI je ujete, a proto sem reagoval jelikoz sem mel pocit ze se to srovnava.Celkove porovnavat benzin a diesel je vzdy na flame, ale pokud mi sam uzivatel ktery zalozil toto tema vysvetlil (via ICQ) co jak hodla se svym budoucim autem delat, nemohl sem odolat a uvest par veci na pravou miru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoblik: ja nikomu nezarucujem ze bude mat na 1,4 16V spotrebu 5,5L on pri jazde, ja iba pisem za kolko s tym dokazem ja jazdit pri akom rezime, no pokial niekto ma neustale pedal na podlahe na tom benzine tak sa nesmie cudovat ze to zere. je to uplny priklad toho ked konci cedula obce v momente 50% vodicov aj na starych srotoch co to da a co najrychlejsie na 90, ja ked skonci cedula tak pridavam pozvolne. to je pravda ze zalezi od kazdeho aku ma spotrebu od jeho stylu jazdy. chcem len povedat ze bezne na cestach jazdia sporilci ( hlavne dialnica 100-110 ), pri beznom jazdeny v ramci predpisov kto jazdi za 7 tak to si neviem predstavit. okolo 7 litrov to bere na dialnici pri nalozeni a rychlosti 130-140. ono je to tazko povedat aj tam to kolise od profilu.

V pohode houmre, ja sem si jen sam tak rikal jak by to vypadalo za mesic dva kdyz si krtek poridi nejake to auti, a ono hele ma nove auto a neni na nej zvykly coz se projevi tim ze bude mit vetsi spotrebu. Pak tady hodi novy topic ktery se bude jmenovat nejak "TDI/MPI zere nejak moc" a pak se zase budeme hadat proc. Ale v podstate ten rozdil 2 litry a vic bude porad.

No jak vidim nekoho na dalnici ktery bez obektivnich duvodu jede 100 nebo 110 , tak soptim, takovy blbec se pak rozhodne predjet kamion a trva mu to a mimoto ohrozuju auta v rychlem pruhu. Za to bych bral body uplne stejne jako za prekracovani rychlosti, extra na dalnici kde takovi neocekavani experti muzou nadelat paseky jako prase.

Ja dlouhodobe jezdim s TDI za 6, a to je v tom vsecko i maximalni rychlost treba 20km v kuse, stejne tak kdyz mam naladu tak i cesty ktere jedu vylozene volne a splyvam s davem za nejake 3,5-4litry.

Jen se hlavne nehadejem :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Benzin vs nafta se resi jinde na skoro 30 strankach :D stejne vyber je nakonec na tobe,proste nekdo neda dopustit na benal a nekdo na naftu , kazdy si bude obhajovat to svoje, ja osobne bych spis koukal na zachovalost auta a vybavu (a kdyz by bylo nekde zachovale RSko tak bych si sel pujcit dalsich 100 tisic :D)

http://forum.skodahome.cz/index.php?showtopic=42947&hl=

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

mam služebku f1 2003 combi 1,4 16v 74kW a můžu říct, že nikdy jsem se nedostal pod 7 litrů (to bych asi musel auto jenom tlačit sám) a když jsem jezdil se svojí bývalou fabií combi 2004 1,9tdi 74kW tak při nezměněném stylu jízdy mi fabka brala 5,0 - 5,3l/100km.

Pružností a spotřebou se nedá benzín s naftou srovnávat......

Proto radím jenom a jenom naftu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Odporucam TDI ako 1,4.Prve rocniky mali problemy s olejom a ked sa k tomu prisrala ta elektika strasne. Opytaj sa Bema.

Mam doma TDI aj 1,2 benzin a to TDI je prijemnejsie na zvezenie. Spotreba dlhodoba 4,5l. Ja ked jazdim dialnicu tak mipodla palubneho vychadza cca 5,0 - 5,1l/100km.140/km/hod na tachometry.

TDI mam 3 mesiace ale aj priatelka povedala ze benzina uz nechce.

Jedina nevyhoda hlucnejsie.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

makov: no aby nebylo s TDi příjemnější svezení, když má o 35 koní víc než silnější 1,2, resp. o 45 než slabší htp. Ovšem výpovědní hodnotu ve srovnání 1,4 74kW versus 1,9 TDi to má nulovou, stejně jako srovnání Fabie 2,0 versus SDi nebude svědčit pro benzínovou čtrnáctistovku ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naložte svoji Fabii 3 lidmi a je´dte někam na výlet a uvidíte.Toto mě sere,stejně jako údaje mnohých z Vás,když jsem ženě kupoval Fabii 1,4 50kw.Na dotazy,za kolik to běžně jezdí odpovídali 5-6,ale skutečnost byla úplně jiná.Žena jezdí denně do práce 13km a měla průměr když bylo dobře 7,9,jinak 8,5.Toto mi až potom potvrdilo mnoho majitelů fabii.Te´d má golfa TDi a má průměr 5,6

njn, by mě zajímalo kdo ti to napsal, bo u MPI/50kW a 44kW je veřejným tajemstvím, že docela dost žerou a prd jedou...

btw jinak tuto vzdálenost, co jezdí tvoje žena, by s 16V/74 měla vcelku v pohodě zvládnout do 7 navíc s pocitem, že je něco pod kapotou ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to uplny priklad toho ked konci cedula obce v momente 50% vodicov aj na starych srotoch co to da a co najrychlejsie na 90, ja ked skonci cedula tak pridavam pozvolne.

no já nvm, ale já to dělám naprosto běžně, že dám za tři plnej a potom rovnou pětku a už udržovat rychlost a rozdíl jsem ještě nepozoroval...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim,

mam služebku f1 2003 combi 1,4 16v 74kW a můžu říct, že nikdy jsem se nedostal pod 7 litrů (to bych asi musel auto jenom tlačit sám) a když jsem jezdil se svojí bývalou fabií combi 2004 1,9tdi 74kW tak při nezměněném stylu jízdy mi fabka brala 5,0 - 5,3l/100km.

Pružností a spotřebou se nedá benzín s naftou srovnávat......

Proto radím jenom a jenom naftu

Tipoval bych to, že s tím jezdíš jak s tím dieslem, takže zkus změnit návyky... Rozhodně se mi nechce věřit, že se nemůžeš nikdy dostat pod 7. Jako neříkám, že neumí jezdit za trochu víc, 15 litrů není problém :p ale zároveň není problém s ním jet za 5

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoblik: jasne ja sa hadat nebudem vsetko ma svoje vyhody a nevyhody, samozrejme keby vyuzival potencial vykonu 1,4 74kW a toci to tak to za 6L nepojde to je jasne, preto je dolezite zohladnit pri vybere kde bude auto jazdit a v akom rezime -_-

kdyby využíval potenciál toho TDI-čka, tak ho taky nebude moc jenom šolíchat kolem 2000 a nepojede za 5 ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TDI mam 3 mesiace ale aj priatelka povedala ze benzina uz nechce.

Jedina nevyhoda hlucnejsie.

Přítelka dělá dobře, aspoň ten benál bude zase o něco levnější :)

No těch nevýhod bych našel teda více, třeba potřebu častěji řadit, ačkoliv spousta lidí tvrdí opak, přece to má krouťák voe, jenomže problém je, že ho má jen když zrovna faká turbo...

Jinak já diesly mám docela rád, dokonce se mi líbí i ten jejich traktorovej zvuk :) , nebo že mají větší sílu na volnoběh, také jsem mu doporučoval TDI, ale vadí mi když se z něho začne dělat jak úžasně jede při spotřebě do 5 litrů...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám doma 16V 74kw, ale kdybych si měl znova vybrat, asi bych šel do TDi. Dlouhodobou spotřebu mám okolo 6 l a to jezdím, město, dalnice, okresky a né vždy to šetrím. Jsem schopen udělat i za cestu do Prahy, podle PP za 5,5 l a jedu okres 100-110, město +-60 a dalnice 120-140. Né. že by to špatně jelo, ale potřebuje to držet v otáčkách a když se dostaneš na 3000 ot jede to jako po másle a nafta nepotřebuje tolik vytáčet, aby ti to jelo. Vždycky si budeš říkat, že sousedovo auto jede líp ;)

Editováno: , autor: Standis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak já diesly mám docela rád, dokonce se mi líbí i ten jejich traktorovej zvuk :) , nebo že mají větší sílu na volnoběh, také jsem mu doporučoval TDI, ale vadí mi když se z něho začne dělat jak úžasně jede při spotřebě do 5 litrů...

TDI spotreba do 5 ti litru ti nabidne mnohem vice sviznejsi jizdu nez ktery koliv benzin v oblasti udavanych spotrebych od nevim do cca 7.5 litru .)a pak uz to je uplne nekde jinde pokud pujdem nahoru tam uz zadny benzinovy motor ve fabii (snad 2.0 - s tim sem nikdy nejel tak nesoudim) nema co do sviznosti jizdy sanci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nepojedeš jenom po dálnici nebo jenom ve městě, tak při spotřebě 7,5 litru konkrétně u 16V/74 jí už celkem praskáš a rozhodně se neloudáš ;)

Jinak třeba trasa 50km dlouhá (I. třída cca 43km rychlost kolem 110 + předjíždění, město cca 7km rychlost 50-60)

mondeo TDCI/130k podle PP 5,6

fabka combi 16V/101k podle PP 6,3

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nepojedeš jenom po dálnici nebo jenom ve městě, tak při spotřebě 7,5 litru konkrétně u 16V/74 jí už celkem praskáš a rozhodně se neloudáš ;)

Jinak třeba trasa 50km dlouhá (I. třída cca 43km rychlost kolem 110 + předjíždění, město cca 7km rychlost 50-60)

mondeo TDCI/130k podle PP 5,6

fabka combi 16V/101k podle PP 6,3

No kdybych dosahnul s 74/16V neco takoveho tak bych to tady napsal, ale bohuzel sem mi to nepodarilo proto oponuju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hoblik: v pohodě :) já nvm jak jezdíš, ale třeba i když má TDI větší krouťák, tak první tři stupně jsou kratší než u toho 16V, takže díky kratším převodům to lépe pojede a navíc tam ty rychlosti pereš rychleji, proto po přesednutí do malého atmosferického benzinu tam nevědomky ty rychlosti napereš rychleji a protože necítíš žádnej zátah, tak to kompenzuješ "cihlou" na plynu... Potom je možný, že je spotřeba vyšší a přitom máš pocit že to nejede... Ale jak říkám, nvm jak jezdíš, jen toto mě napadlo jako vysvětlení.

btw já když jsem sednul do větší dodávky, tak jsem jí třeba taky ze začátku zbytečně točil, protože sem nebyl zvyklej řadit pětku třeba už v 60-70 :) holt převody do tahu...

Jinak vzhledem k nájezdu mu taky radím TDI, přeci jenom najede hodně a i lépe se s ním jezdí a o ten litřík, dva by moh mít menší spotřebu... (jen to ale nepřehánět, o to mi šlo) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kua uz to nemozem vydrzat stale sa porovnava nejaka 1,4 benzin stmosfera s 1,9 turbom, ste normalny to je jasne ze to nema cenu porovnavat.

zrovnajme 1,9TDi s 1,8 TFSI priblizne rovnaky objem a obe maju turbo a ma sancu ta 1,9 proti tej 1,8. ja myslim ze ani najmensiu :p

p.s.: uz aby bola na trhu 1,4 TSI vo fabii a TDI sa konecne zobudia s tej ich iluzie tahu :p a padnu na zem s oblakov :)

ak by som niekedy ostal pri znacke tak 1,4 TSI samo ze vzadu iba stitok 1,4 a TDI-ckari mate po chlebe to vam budu sanky padat az na zem ze 1,4 vam usla fuck

fuuuuuuuuuuha konecne som to dostal zo seba a uz neporovnavajme co taha a co nie to by museli byt rovnake podmienky. je jasne ze 1,9TDI musi tahat lepsie ako nejaka 1,4 atmosfera ved preboha ta 1,9 ma turbo to by bolo keby nesla lepsie to uz by som ani nevidel ziadnu vyhodu TDI resp. uz by nemalo ziadnu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...