Přejít na obsah

Help: 1.9Tdi vs 1.4 16V (74kW)


Doporučené příspěvky

Zdravím Vás pánové, chci Vás poprosit o radu. Zvažuji koupi vozu Škoda Fabia, mé finanční možnosti jsou omezené a horní hranice se pohybuje kolem 180tis +/-. Fabie je pro mě kompromisem ustoupil jsem ve volbě značky vozu z čeho však slevovat nechci je krapet toho výkonu :-). Jak se říká co člověk to názor, byl jsem rozhodnut pro motor 1.9TDi avšak většina lidí mě od něj zrazuje - spotřeba, využití jen na dlouhé trasy atd. Jediná další varianta je 1.4 16V (74kW). S dieslem zkušenosti nemám, proto bych Vás chtěl požádat o radu, své zkušenosti s 1.9TDi jeho klady a zápory a taky s 1.4 16V. Mě osobně to stále více táhne k TDíčku to už sem si šoféroval a se svezením spokojenej. Jediné co vlastně opravdu řeším je spotřeba. Auto mi bude muset nějaký ten pátek vydržet a peníze jsem dával dohromady horko těžko proto nechci nic uspěchat abych potom nelitoval. Za Vaše názory, rady a připomínky předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

takto sa ti neda poradit nikto nevieme kolko km rocne budes jazdit, kde ich budes jazdit a pod. tu poznamku som nepochopil ze vykonu sa nevzdas neviem co cakas od toho auta, pokial chces byt zavodnik na cestach tak ides zlym smerom. pises ze mas obmedzene financie tak len taka drobnost dufam ze si nenaskrabal 180t viac nemas a teraz to ides vsetko vrazit do auta ? lebo za chvilu mozes plakat pri pripadnej nejakej poruche, treba si uvedomit ze kupujes jazdene a tam treba pocitat ( nechat si urcitu financnu rezervu ).

len tak mimochodom pokial uz kupis 16V alebo TDI tak by si mal vymenit rozvody (remenove) kvapaliny, takze aby ta nezaskocilo aj toto.

p.s.: rozpis viacej naco bude svyuzivat auto, kde jazdit a kolko km rocne?

inak uz je tu toho pisane mnoho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dám ti jednu radu.Svez se s oběmi auty a uvidíš.Podle mě rychle zapomeneš na benál,pokud máš rád pořádný zátah.

Pořizovací cena ojeté 16V a TDI jsou skoro stejné,to že je nafta dražší a´t nikdo ani nespomíná,protože spotřeba bude o 2-3 litry nižší-podle stylu jízdy tak to je hned skoro 100,-Kč na 100,-km a se servisem??Co vím,tak do servisu jezdí benziňáky pořád s nějakými chujovinami-čidla,klepe to atd,kdežto TDi a gor Fabie,tak je vcelku OK žádné problémy nemají.Může se stát váha,ale ty nové už vydrží,turbo,pokud se k tomu člověk chova dobře tak vydrží i půl mega(místní taxikář má 700.000 na OI s origo turbem).Vše záleží na tom,kolik to má a kdo s tím jezdil.I TDi může být ve 150.000šrot,ale zase pokud má 150.000 s dobrým přístupem,dalších 150.000 by jsi na to nemusel šáhnout.Napiš uživateli LUĎAN,má na svoji Fábii TDi najeto tuším něco okolo 330.000,-Km a to to nešetří a má vše původní mimo vstřiků,ty měnil.Jinak nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cosby: to je presne to co si vystihol zalezi ako sa kto k tomu chova, s toho benzinu by som taku tragediu nerobil uz som videl 16V s 300tkm bez problemov slapal. to je individualne v tomto pripade lebo kupuje ojazdene cize kus od kusa. ja by som zase s toho 1,9TDI az taku raketu nerobil zalezi s akeho pohladu.

napr. kamarat mal alfu 156 1,6 ( benzin atmosfera ) 4 sme v tom sedeli a daval zavod s fabiou TDI a usiel jej. ono ja nehovorim ze to nejde to nie ale az tak moc zase nie v porovnani s 1,2 raketa. tak isto sa robi s 1,4 TDI ze ako taha no staci chytit nejaky 1,6 -1,8 benzin a clovek vidi realitu. inak stary fiat ritmo 2,0 GT ( 2x karburator ) nejaka sportova verzia 200HP, tak to bola sila ako to tahalo auto 900kg som myslel ze ho roztrhne, ked mi kamarat ukazal ako na semaforoch dal mercedesa, nuz co dost s tym vytacal ludi ze taky 20-rocny srot im to natrieska s prehladom, to malo lepsie zrychlenie ako octavka RS.

ale spät k teme ako uz pisal ze vykonu sa nemieni vzdat tak ak s tym planuje sportovo jazdit no neviem ci zvolil dobre nato su ine auta, preto treba vediet co pod tym myslel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stím výkonem sem to myslel tak že nehodlám třeba skočit do 1.2 v benzínu. Nemusím jezdit jako závodník ale někdy není špatné rychlejší svezení a když na to šlápnu chci aby to jelo a nedusilo se mi to někde do kopce. Jinak co stím autem najedu počítám 3x týdně Brno a zpátky to je 60km tam 60 zpátky 120kmx3 to máme 360km týdně dálnice, tak 100km po okreskách a 20km město. To máme za měsíc připočteme li i nějaký nenadálý události něco kolem 2500km za měsíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mám kde jezdit budu jezdit to Brno a tak, ale taky budou dny kdy nebudu do Brna muset a třeba jeden tyden v tom měsíci najedu jen 30km po okreskách. Protože už pár lidí mi říkalo že když se jezdí málo tak se něco zanáší ale nevím co a nevím co je to pro ně málo jezdit no. A kdybych jel ty 2km tak pojedu tam otočim to jedu zpátky a jednou za den. Jsou to sice hloupé otázky já vím ale je to pro mě docela dost velká investice i když si nechávám i rezervu na opravy nechci nic uspěchat snad mě chápete.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dám ti jednu radu.Svez se s oběmi auty a uvidíš.Podle mě rychle zapomeneš na benál,pokud máš rád pořádný zátah.

Pořizovací cena ojeté 16V a TDI jsou skoro stejné,to že je nafta dražší a´t nikdo ani nespomíná,protože spotřeba bude o 2-3 litry nižší-podle stylu jízdy tak to je hned skoro 100,-Kč na 100,-km a se servisem??Co vím,tak do servisu jezdí benziňáky pořád s nějakými chujovinami-čidla,klepe to atd,kdežto TDi a gor Fabie,tak je vcelku OK žádné problémy nemají.Může se stát váha,ale ty nové už vydrží,turbo,pokud se k tomu člověk chova dobře tak vydrží i půl mega(místní taxikář má 700.000 na OI s origo turbem).Vše záleží na tom,kolik to má a kdo s tím jezdil.I TDi může být ve 150.000šrot,ale zase pokud má 150.000 s dobrým přístupem,dalších 150.000 by jsi na to nemusel šáhnout.Napiš uživateli LUĎAN,má na svoji Fábii TDi najeto tuším něco okolo 330.000,-Km a to to nešetří a má vše původní mimo vstřiků,ty měnil.Jinak nic.

Všichni víme, že TDI sežere ani ne polovinu toho, co stejně výkonný benzín, že? lol Chtělo by to trochu realstičnosti... Rozdíl i dvou litrů (což je už samo o sobě přehnané) udělá při dnešních cenách paliv sotva 50 korun na 100 km, a to při vyšší pojistce i šanci na poruchu. :specool:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak se řešilo ve spotřebě - Po okreskách, když to provoz dovolí po silnici 100km/h jedu, na dálnici většinou pod 140 nejezdím... spotřebu mám většinou do 6,5l/100km. S Fabii RS (96kW, navíc šestikvaltem) se prý dotyčný pod 5l/100km nedostane...

Takže pokud člověk chce jezdit dynamicky, nemůže čekat ani s dízlem spotřebu do 5l... Samozřejmě u porovnání turbo dízl vs. turbo benzín bude rozdíl většííí - pokud se na to šlape.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasne zalezi od stylu jazdy. ale ani na fabci nemam problem ist mimo mesto 100km/h a spotreba 5,5 uplne v pohode. pochybujem ze TDI pojde tou rychlostou za 3-3,5 aby bol rozdiel 2-2,5litra. TDI pojde tak 4,5-5L. ono ja by som povedal len jednu vec od svojej fabie nemozem cakat ze pojde ako dabel a dusit plny kotel a potom nariekat ze zere 8+L ( to je na sudnosti kazdeho ) na normalnu jazdu beznemu cloveku nebude az tak brutalny rozdiel medzi TDI a benzin. ale to uz je na zvazeni kazdeho naco auto potrebuje a co caka. jednoducho za beznych podmienok nemam problem aj ja jazdit 5,5-6L s benzinom a nie som brzda premavky idem v ramci predpisov.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím s 1,4 74 kW za 6,5 až sedm, ale vyjma obcí se limity příliš nezatěžuji a dejme tomu, že mne mnoho aut nepředjíždí. V takovém režimu ale s TDi nepojedeš za 5 litrů nebo dokonce pod ani omylem. Při dodržování limitů, resp. přílišném nepřekračování (50, 110, 130) jde jet i o litr méně, a stále nejsem brzdou provozu. Pochybuju, že by někdo s TDI ve stejném režimu jel o dva tři litry levněji, tedy 2,5-3,5 litru na 100 km. :p Nafta bude samozřejmě při běžné jízdě o něco prožnější, ale vylhávat si tak nereálné rozdíly ve spořebě kolem tří litrů je zbytečné, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naložte svoji Fabii 3 lidmi a je´dte někam na výlet a uvidíte.Toto mě sere,stejně jako údaje mnohých z Vás,když jsem ženě kupoval Fabii 1,4 50kw.Na dotazy,za kolik to běžně jezdí odpovídali 5-6,ale skutečnost byla úplně jiná.Žena jezdí denně do práce 13km a měla průměr když bylo dobře 7,9,jinak 8,5.Toto mi až potom potvrdilo mnoho majitelů fabii.Te´d má golfa TDi a má průměr 5,6

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl tří litrů by byl reálný možná tak při delší jízdě po dálnici ve 180+ kmh. ;)

cosby: tvoje žena asi nebyla dobrou kombinací s pravěkým MPI. Tím nechci napsat, že neumí řídit, ale typický vzorek to není. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že u 1,4 74kW rozdíly mezi poloprázdným a naloženým autem nejsou markantní - dvě tři deci.

Editováno: , autor: malcolm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozdíl tří litrů by byl reálný možná tak při delší jízdě po dálnici ve 180+ kmh. ;)

cosby: tvoje žena asi nebyla dobrou kombinací s pravěkým MPI. Tím nechci napsat, že neumí řídit, ale typický vzorek to není. Z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že u 1,4 74kW rozdíly mezi poloprázdným a naloženým autem nejsou markantní - dvě tři deci.

taky souhlasím,jestli mám plné auto,nebo jedu sám,tak rozdíl ve spotřebě pořádně nepoznám. :)

Editováno: , autor: rokane
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

cosby: neviem ako tvoja zena jazdi ale bud tomu slapala na krk alebo nemozem posudit ako jazdi takze nejdem robit predsudky ale niekde robila chybu. vmeste bezne jazdim za 6,5 ano mam aj 7,5 ale to je plne auto s 5 ludmi a trochu som mu slapal na krk. mimo mesto to bere 5,5. cesta dovolenka 4 ludia + plny kufor smer TN- tatry ( zdiar ) rychlost 60-90/100-120/140 a spotreba 5,8.

p.s.: to vies ked vyrazala medzi prvymi alebo ako prva na krizovatke tak to nech sa necuduje ze mala 8+ spotrebu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...