Přejít na obsah

Voltmeter do auta


BEDUIN

Doporučené příspěvky

Par x sa mi stalo, že ráno som prišiel do auta a nenaštartoval som. Baterka bola vybitá. Neviem či odchádza baterka, alebo blbne dobíjanie, ked nevidím aký je stav baterky, preto som sa rozhodol že si do auta namontujem voltmeter, aby som videl aktuálny stav batérie, aby som ju mohol večer dat nabíjat, ak je už slabá a nie prekvapko ráno ked nenatočim :)

Niektorí ludia maju tento "voltmeter-teplomer-hodiny" za cca 500sk:

post-9889-1215912733_thumb.jpg

Mne stačí iba voltmeter, tak som rozmýšlal urobit to z "multimetru", ten dostat už od 100 sk. Lenže ked som to rozobral, robilo mi problém premiestnit ten LCD panel o 90 stupnov z plošáku, aby bol len display vidiet. Su tam tie vodivé gumy, tak som aj toto zavrhol.

V GME som našiel presne to, čo som potreboval. Je to voltmeter s 3 a pol miestnym displayom.

ma označenie HD-3128-2,(115sk) na obrazku z katalogu je HD-3128, je to to iste, len má naviac ešte vrchny ramček, ale ten neni treba a stoji 221sk

post-9889-1215912852_thumb.jpg

Tento panel som videl aj predtym, len ma zmiatlo ked mal v popise "panel LCD metr 3 1/2míst. do199,9mV" a ja som potreboval rozsah do 20V. Potom som zistil, že rozsah sa dá menit pomocou odporov. (200mV, 20V, 200V, 500V)

Zo zadnej strany sú napájacie body na napájanie panelu (9V bateria) a na napojenie meraného napatia (12V autobatéria)

post-9889-1215912923_thumb.jpg

Miesta kde sa vzadu na plošaku robia upravy som dal do červeneho ramčeku. Toto je pôvodný stav:

post-9889-1215912986_thumb.jpg

Vlavo sú 3 prepojovacie plošky, kde sa nastavuje desatinna čiarka. Pôvodne to bolo na jedno desatinne miesto (spodný prepoj), tento prepoj odstránime. V pravo sú SMD odpory (RA, RB) tie takisto odletujeme:

post-9889-1215913037_thumb.jpg

Ked chceme aby nám merák ukazoval 2 desatinne miesta, tak v lavej časti prepojíme stredný prepoj. Vpravo namiesto odletovaných SMD odporov priletujeme odpory RA- 100Kohm a do RB- 9,9Mohm (tak sa píše v manuále k tomu panelu, ale 9,9M asi tažko zoženiete, aj mne predavač namiesto toho dal 10M, s tým, že to je v tolerancii ;) ale funguje to lol )

post-9889-1215913132_thumb.jpg

Tak a týmto máme hotový merák do 20 Voltov. Ešte je dobré skalibrovat ho tak, že na náš panel napojíme 9V baterku, na meracie body pripojíme nejaky zdroj, napr. autobatériu a na tú istú autobatériu napojíme aj spolahlivý voltmeter, multimeter a pod. Ked sú hodnoty na obidvoch rovnaké, tak je OK. Ak náš panel ukazuje trochu inú hodnotu, tá sa dá doladit trimrom na zadnej strane (+ - 1Volt)

Ja som medzi plošák a LCD dal 2 modré LED diody ako podsvietenie

post-9889-1215913421_thumb.jpg

Panel som umiestnil do odkladacej priehradky pod autoradiom. Priskrutkoval som ho z bokov samorezkami. Do priehradky vzadu som urobil dierku na kable. Ja som použil kable ktoré som mal nevyužité a bola to príprava na HF sadu. ( -kostra, +12V spinaných, +12V podsvietenie) ale tieto kabliky sa môzu priviest aj od napájania autorádia.

Teraz ked sadnem do auta a nezapnem kluč, ukazuje mi 0-Volt (teda v skutočnosti 0,02V neviem, asi nejaka indukcia.. ;) .)

post-9889-1215913748_thumb.jpg

Po otočení klúča, naskočí hodnota - napatie na autobatérii (12.37 Volt)

post-9889-1215913810_thumb.jpg

Po naštartovaní a zapnutí podsvietenia vidím že batériu dobíja (14.21 Volt)

post-9889-1215913874_thumb.jpg

Tak teraz mám prehlad o stave batérie. Display je dost velký a dobre čitatelný. Po zapnutí svetiel sa aj panel podsvieti, tak je viditelný aj v noci.

Súčiastky:

LCD panel - HD-3128-2,(115sk)

Odpory - 10M , 100K. na 1/2 W

2 x LED na podsvietenie

9 V baterka.

Ešte som skúšal urobit napájanie panelu priamo z auta (namiesto 9V baterky). Napojil som tam stabilizátor napatia (na 9V), ale kedže som bral napájacie aj merané napatie z jedného zdroja (autobatéria) robilo mi to galibu. Panel išiel, ale merané napatie mi ukazovalo okolo 6V namiesto 12V. :help: Tak som to zrušil a nechal som ako napajanie 9V baterku, myslím že to nebude moc vybijat tú baterku, aj ked dal by sa tam dat vypínač ;) Ved uvidím kolko vydrží tá baterka (display má aj signalizáciu slabej baterky, teda tej 9V - low bat. :palec2: )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pekny navod...

Ako si mal zapojeny ten stabilizator 9V ? Predpokladam, ze si pouzil obvod zo serie 7809, zapojil si ho podla odporucaneho zapojenia (na vstupe a vystupe 7809 by mali byt nejake filtrovacie kondenzatory). Meracie body voltmetra si zapojil priamo na droty, ktore idu z auta, pricom "meraciu zem" si spojil s kostrou auta a "meracie +" si dal na +12 V ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano stabilizátor som použil L7809CV

post-9889-1215953675_thumb.jpg

a dal som aj kondenzátory, presne podla navodu k stabilizátoru, na vstup aj výstup

post-9889-1215953829_thumb.jpg

Na napájanie som napojil +12V z auta na stabilizátor, (-) na kostru. Display ukazoval "0". Ked som napojil merane napatie +12V z toho isteho kábla (samozrejme pred stabilizatorom) na + merací hrot, hned mi display ukazal 5,9V a este som nemal pripojenu meraciu (-) kostru. Ked som pripojil meraciu kostru, display ukazoval "1" teda napatie mimo rozsah. kostru som skúšal aj z kábla (- hnedá) aj priamo na karoserii s rovnakým výsledkom.

Preto som sa na to vykaslal a stabilizátor som vypojil a dal na napájanie 9V baterku. Potom meranie ukazovalo OK :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Uz sa mi to teraz nechce vytahovat z auta, pouzil som opacnu variantu, na napajanie som dal tu 9V baterku a uvidim kolko tam baterka vydrzi. Ak by ju vybilo nejako rychlo, potom to budem riesit. ;)

Inak som si vsimol, ze pri vypnutom kluci, ked mi merak ukazuje 0,02V a ked som stupil na brzdu, merak ukazal 0,03V. Tak ozaj nejaka indukcia od subeznych kablov niekde vo zvazku :)

to Zabiak:

Ano je to dobre na kontrolu, aby si vedel, kedy uz treba vypnut radio, ked chces rano nastartovat :p

Poznam to, ked som mal este Favorita a syn si zobral kluce od auta, ze si idu s kamosom sadnut do auta a pustit si muziku. Aby nerusili susedov tak sa odviezli na koniec ulice. Som mu hovoril, ze max pol hodinku pocuvat radio, lebo vymlati baterku... no vsak vies.. dobe, dobre ... No a som sa musel smiat, ked som pozeral z okna, ako po 2 hodinach spoteni tlacia auto pred barak, lebo uz nenastartovali lol:smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam nieco podobne ale na najvzdialenejsom bode v aute od baterie, to znamena pri zadnych svetlach. voltmeter je na zadnom plate a od okna sa hodnota odraza a vidim ju v spatnom zrkadielku. voltmeter som pouzil uz hotovy urceny pre povrchovu montaz tusim dietz. je to ledkovy displej. napajanie je mozne meranym napatim takze som neriesil ani baterku a nemusel som ho zapustatdo pristrojovky. na zadnom plate nikomu neprekaza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hmmm zaujimave riesenie, ale kedze je to LED display, tak to moze byt, lebo ten nepotrebuje podsvietenie, tam svietia priamo cisla a to je viditelne z daleka ;) Aj na taky som pozeral, ale mali iba červene čislice, ja som chcel modre a taky nemali, teda aspon v GME nemali, urcite sa robi uz aj v modrom ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ked chces voltmeter v modrom, pozeraj sa po autohifi predajniach, tam maju take aj v modrom. Skusim pohladat a hodim sem.

Co ma tak napada, tak v TT v ElektroMax-e sa skus popytat.

Ja momentalne nemam ziadne "pridavne audio", tak by som tiez skor prijal nejaky LCD voltmetrik.

A nebolo by jednoduchsie (ale len pre tych, co maju maxidot) si zobrazovat napatie na nom (napriklad pomocou Jdot, alebo tohto prevodnika?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Olisoft:

No ElektroMax mam 300 netrov od domu ;) ale tam nič také nehrozí. Majú tam slušnú ponuku AutoHIFI - radia zosilovace repro antény a podobné veci, ale ked som u nich chcel kupit "fantom" - teda separátor napájania autoantény, pozeral na mna ako puk, že čo to chcem. ked som mu vysvetlil, na čo je to dobré, tak povedal, že nič také nemaju a nech skúsim v nejakej specializovanej predajni :feve: . A to som myslel, že oni su špecializovaná predajna lol

Na TME maju rozne tieto LCD panely a za rôzne ceny:

TME.cz dílenské vybavení - měřicí přístroje - měřidla panelová

Tento panel je dokonca už upravený priamo na 20V a aj s modrým podsvietením, tak netreba na nom už nič robit, len namontovat do auta. (cena 185 czk + doprava 200 sk)

http://www.tme.cz/arts/en/b05/pan_lcd200mv__2.html

Ale to su všetko LCD take iste ako som kupil ja, prerobil a podsvietil (cena GME Bratislava - 115 sk) ;)

LCD majú aj na tejto stranke iba červené :feve:

Editováno: , autor: BEDUIN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tie male moduly by sa mohli pouzit, len je problem s rozmermi. Medzi najmensie patria tie posledne DVM modul 210, DC napatovy modul M)

DVM210 potrebuje na display vyrez 22x45mm (podla manualu)

Najlepsie by bolo ale popytat sa v nejakom elektre na co najmensie LCD moduly s dobrou teplotnou odolnostou.

Editováno: , autor: olisoft
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

jaryn.11

Výrobu zvládneš aj sám a keby som ti to posielal, tak za poštovné zaplatíš 2x viac ako ta bude stát ten voltmeter.

Objednaj si to v GME stojí to 89 kč ,k tomu 2 odpory. Pár preletovaní a máš to hotové ;)

No minule som sa s tym pohral a otočil som na LCD foliu aby zobrazoval inverzne (biele čísla na čiernom podklade)

post-9889-1227488112_thumb.jpg

a pri podsvietení modrými LED diodami je viditelnost v noci lepšia o 100% :palec2:

post-9889-1227488233_thumb.jpg

post-9889-1227488311_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Já si dělal tohle, spotřeba max 2mA a nezabere to žádný místo, ideální do záslepky spínačů kam se vyvede jen káblík s LED diodou. :)

víc jak 10,5V - bliká - čím menší napětí, tím je frekvence blikání větší

víc jak 12,5V - svítí trvale

R

post-3518-1238001592_thumb.jpg

post-3518-1238001625_thumb.jpg

Editováno: , autor: ros19
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
Ešte som skúšal urobit napájanie panelu priamo z auta (namiesto 9V baterky). Napojil som tam stabilizátor napatia (na 9V), ale kedže som bral napájacie aj merané napatie z jedného zdroja (autobatéria) robilo mi to galibu. Panel išiel, ale merané napatie mi ukazovalo okolo 6V namiesto 12V. :help: Tak som to zrušil a nechal som ako napajanie 9V baterku, myslím že to nebude moc vybijat tú baterku, aj ked dal by sa tam dat vypínač ;) Ved uvidím kolko vydrží tá baterka (display má aj signalizáciu slabej baterky, teda tej 9V - low bat. :palec2: )

Tady jsou 2 možnosti napájení z měřeného napětí - bez oddělené 9V baterky:

1) http://pandatron.cz/?545&izolovany_dc/dc_menic

2) http://www.sysala.cz/Elektro/dcdc/dc_dc.htm (tady lze použít DC-DC měnič typu AM1S-1209SZ měl by se dát sehnat v GME)

Varianta 1 byla s úspěchem využita v měřidle nabíječky - vychází podstatně levněji :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 měsíc později...

Relátko

Ako som písal, tá 9V. baterka mi vydrží v meráku max. 2 mesiace, lebo je trvalo napojená k voltmetru, aj ked je klúč vypnutý a auto je odstavené. Aj ked merané napätie prichádza spínané od klúča, voltmeter je stále napájaný (ukazuje 0,0V).

Preto som uvažoval dat k 9V.baterke nejaký vypínač, aby som napájanie zapol iba ked som v aute a chcem sledovat stav batérie. Toto riešenie má jeden nedostatok, a to ten, že človek je tvor zábudlivý a urcite sa stane, že pri odchode z auta zabudne vypínač vypnút a sme tam ako predtým.

Tak ma napadlo použit ako vypínač relé z auta. Merané napätie beriem spínané, teda zo spínačky. Paralalne na toto napájanie som napojil relé. Prerušil som obvod napajania (9V baterky) a napojil na spínacie kontakty relátka. Ked sa zapne klúč, tak napätie ide na voltmeter ako merané a zároven ide na relátko, to cvakne, spojí kontakty napájacieho obvodu a voltmeter má napájanie 9V. Ked sa vypne klúč, relátko sa odpojí a kontakty odpoja 9V baterku od voltmetru. Teraz je baterka pripojená iba ked je zapnutý klúč a životnost baterky určite stúpne aspon na rok.

Takto je to schématicky pred úpravou a potom upravené s relátkom:

post-9889-1265822382_thumb.jpg

Toto je pôvodné zapojenie ( červená +12V, hnedá -12V, modrá +12Vna podsvietenie, červená+čierna napájanie 9V baterka)

post-9889-1265822460_thumb.jpg

Veci čo potrebujeme - kúsok kábliku, 4 autokonektory a relátko.

post-9889-1265822486_thumb.jpg

Relé som našiel doma z môjho starého auta, s prepinacími kontaktmi.

post-9889-1265822509_thumb.jpg

Treba také, aby tam bola možnost spínacieho kontaktu. Nie také, ktoré ma iba rozpínací kontakt. A hlavne aby bolo na 12V, nebrat nejaké z nákladného auta, tie bývajú vätšinou na 24V ! Treba si pozriet na relátku, je tam napísané na kolko Volt sú a je na nich nakreslená schéma a očíslovanie kontaktov. Na mojom boli očíslované (1,2,3,4,5) ale tie čísla môžu byt rôzne (napr. 87,88, 30...) v tomto prípade je to len orientačné, aby sme vedeli na aké čísla kontaktov treba napojit kabliky.

post-9889-1265822608_thumb.jpg

Nastrihal som si kabliky, na každý som dal konektor. Na merané 12V som priletoval paralelne (červený a hnedý) Kablik z obvodu baterky (červený +) som prerušil a na každý koniec som dal konektor.

Teraz sa k voltmetru môže pripojit relé. Červený a hnedý napojíme na cievku relátka (kontakty 1 a 2) Kablik od 9V. baterky - červený a červený od meráku na spinacie kontakty relátka (kontakty 3 a 5). Tak ako je na obrázku

post-9889-1265822639_thumb.jpg

Konektory je dobré zaizolovat, alebo navliect bužírku, aby sa nám náhodou nejako neskratovali. Hotovo, môže sa to napojit do auta tak ako bolo predtým.

post-9889-1265822738_thumb.jpg

Teraz, ked prídem do auta, display na voltmetri nesvieti, ked zapnem klúč, tak počujem ako cvakne relátko a voltmeter merá. Ked vypnem klúč, relátko cvakne, display zhasne a ja viem že je aj 9V. batreka odpojená. Som zvedavý kolko teraz vydrží :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

A přitom stačí jen trochu pátrat...

Začnu od "Adama" - ten měřáček za stovku je založen na měřicím analogově-digitálním převodníku firmy Intersil, typ ICL7106 pro LCD displej nebo ICL7107 pro LED displej. Obvod pochází někdy ze 70.let minulého století, v bývalém Československu se vyráběla jen varianta pro LCD jako MH7106 nebo MHB7106. Zvláštností obvodu 7106 je jeho vnitřní zapojení vstupních svorek - aby byl schopný měřit jak kladné, tak záporné napětí bez přehození vstupní polarity, má uvnitř vytvořený napěťový bod, který je asi 2,8V pod kladným napájecím napětím. Při napájení 9V ze stabilizátoru je tento vnitřní referenční bod zhruba 6,2V nad zápornou napájecí svorkou - a bohužel, v tom panelovém měřáčku "za stovku" je s tímto bodem spojena i záporná vstupní svorka. Displej proto indikuje pouze napětí, které je vyšší něž oněch 6,2V - tedy při 10V indikuje cca 3,8V a při 12,3V (aku v klidu) právě těch Beduinem zmíněných cca 6V, které mu "to" indikovalo při pokusu napájet tento měřák přímo z měřeného obvodu. Ve firemní literatuře Intersil je i zapojení, jak tento obvod napájet právě v takovém případě, jenže to znamená nutnost upravit i desku plošných spojů tak, aby vstupy nebyly ani jeden spojeny s napájením nebo referencí - to se ale dá udělat pouze v případě, že je použit integrovaný obvod v "klasickém" pouzdru - což zde není, je použit pouze jeho křemíkový nezapouzdřený čip, který je po nalepení na desku a připojení mikrodrátky přímo k desce "zaplivnutý" černou epoxidovou pryskyřicí (je to ta kulatá černá skvrna téměř uprostřed destičky). Použití baterie jako odděleného napájecího zdroje zde je nutnost, pokud se uživatel nehodlá zabývat dalšími elektronickými úpravami, respektive další stavbou.

Jediným možným řešením je totiž použití napěťového měniče s galvanicky odděleným vstupem a výstupem - tedy s transformátorem. Tento transformátor může být díky minimální spotřebě voltmetru také miniaturní. Potřebná budicí elektronika se vejde na destičku ne větší, než je půlka plochy samotného voltmetru. Tím, že se použije měnič s transformátorem, chová se jeho výstup totožně jako baterie - s tou výhodou, že ho lze napájet přímo a trvale z palubní sítě automobilu. Spotřeba takového napáječe je jen několik mA, takže baterku to při běžném používání auta nemá šanci "vycucat".

Další možností je použít digitální voltmetr s obvodem 7107, který má displej LED - pokud je použito správné zapojení, které si pro svou funkci nutné záporné napájení vytváří přímo v měřiči, nejsou s připojením žádné problémy, protože tento obvod má spojenou referenční svorku se zápornou napájecí svorkou. Velkým neduhem je u LED verze spotřeba - ta dosahuje hodnoty kolem 200mA a je tedy nutné takový voltmetr vypínat, nebo minimálně vypínat jeho displej (samotná měřicí elektronika má spotřebu srovnatelnou s verzí s LCD displejem). Jako možný základ pro stavbu sem dávám odkaz na stavebnici, kterou jsem používal už v minulosti a kterou mám objednanou i do dalšího auta: http://www.flajzar.cz/mereni-napeti-proudu-a-kapacity/cislicovy-milivoltmetr-s-led-displejem.htm nebo http://www.flajzar.cz/mereni-napeti-proudu-a-kapacity/digitalni-panelovy-voltmetr.htm , nebo (jen indikátor s barevnými LED diodami, bez přesného zobrazení číslicovým displejem) http://www.flajzar.cz/mereni-napeti-proudu-a-kapacity/monitor-napeti-akumulatoru.htm , případně ještě jednodušší http://www.flajzar.cz/mereni-napeti-proudu-a-kapacity/5-stupnovy-indikator-dobijeni.htm nebo http://www.flajzar.cz/ostatni-3/indikator-napeti-autobaterie.htm .

Ve všech stavbnicích s číslicovým zobrazením lze přikládané displeje nahradit jinými, koupenými podle libosti v barvě červené, žluté, zelené i modré a v nejrůznějších velikostech počínaje cca 10mm a konče až 120mm ve všech obchodech, které se distribucí těchto zobrazovacích součástek zabývají, namontovat je na jinou destičku buď udělanou svépomocí nebo i nechanou udělat podle předlohy u specializované firmy a se samotnou měřicí deskou tuto desku spojit jen svazkem kabelů - tímto způsobem se dá realizovat i velmi malý displej a jinak poměrně velká deska převodníku se uloží dovnitř pod palubní desku do pozice, kde ničemu nevadí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Beduin - musím Tě zklamat, ten obvod NEPOCHÁZÍ z ČR ani ČSSR - jen jedna jeho varianta se vyráběla v TESLE (ta pro LCD displej). Jinak obvodově totožné převodníky nebo jejich dokonalejší modifikace, kterými lze ty starší bez úprav nahrazovat, vyrábí dnes několik různých firem - a v době, kdy se součástky neshánějí, ale volně kupují podle potřeby není složité nakupovat i v zahraničí.

Modré displeje, správněji "modře svítící sedmisegmentové LED zobrazovače", se dají koupit - pro použití s převodníkem 7107 je potřeba vybírat typy, které mají v označení typu písmena "SA" - to znamená, že segmenty mají spojený vývod, který se připojuje ke kladnému napájecímu napětí a každý segment se pak přes odpor připojí k tomu integrovanému převodníku (rozsvítí se spojením s kostrou přes spínač integrovaný v tom převodníku). Například zde (jen ta cena je u modrých "chutňoučká" - ale co by člověk nedal za dojem...) - a pro zmíněný voltmetr je potřeba nejméně 3ks:

http://shop.fkt.cz/led-displej-7mi-segmentovy-jednomistny-7-mm-sa-modry-lts2801ab+dp84244/ (73,-Kč/kus s DPH...)

http://shop.fkt.cz/led-displej-7mi-segmentovy-jednomistny-10-mm-sa-modry-lts4801b+dp84247/ (70,50Kč/kus s DPH...)

http://shop.fkt.cz/led-displej-7mi-segmentovy-jednomistny-1422-mm-sa-modry-lts5501ab+dp84249/ (70,50Kč/kus s DPH...)

...

Další možnosti se dají najít s pomocí Google, kdo umí německy nebo anglicky, může vybírat i v zahraničních e-shopech jako jsou Conrad (nedoporučuju, jsou drazí) nebo třeba u Farnella. S Farnellem spolupracují i firmy v ČR, nevím, jestli je někdo takový na Slovači - já od nich objednávám přes kontakt na stránce www.farnell.cz . Displeje lze vybírat s pomocí "filtrů" na téhle stránce: http://cz.farnell.com/jsp/search/browse.jsp?N=500002+1004365&Ntk=gensearch_001&Ntt=led+display&Ntx=mode+matchallpartial , když bude mít někdo problém, stačí napsat - dovysvětlím nebo pomůžu objednat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

To je ten samý problém, jak je v začátku dredu - voltmetr z Tvého odkazu je nutné napájet ze zdroje galvanicky odděleného od sítě auta, jinak to bude indikovat jen napětí vyšší, než je vnitřní reference. Má totiž totožné schéma, jako ten co použil Beduin. Dělá se to u Mao-C´-Tunga na břehu rejžoviště je s tím zaplavenej celej svět - jen na íbeji to stojí doláč a v Česku v nějakém zásilkáči cca kilčo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...Když není nastartovaný motor napětí cca 12,5V když je nastartován napětí cca 14,4V. To podle mě je OK nebo ne?

Ano je to v pohode, 12,5V ti ukazuje baterku pred startom, teda OK a 14,4 ked bezi motor, teda vidis ze ti dobija. Keby aj po nastartovani mala iba 12V, tak vies ze je niekde chyba, ze nedobija ;)

a ako ho napajas? mas tam 9V baterku pri tom?

Ta cena je dobra, len keby doprava nestala 4X viac ako samotny voltmeter :)

Editováno: , autor: BEDUIN
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2 plajik157 : Pokud je to přístrojek určený SPECIÁLNĚ do auta, bude mít upravené zapojení převodníku tak, aby indikoval skutečné napětí mezi vstupními svorkami - které budou v tomto případě spojené s napájecími do jedné dvojlinky. Je to ta úprava, kterou jsem zmiňoval o pár příspěvků výš - datasheet obvodu 7106 tuto možnost uvádí, jenže při amatérské konstrukci se to dá udělat jen v případě, že si jedinec staví voltmetr sám a použije k tomu integrovaný obvod v bakelitovém pouzdru s nožičkami po stranách. Tak se dá udělat to změněné zapojení, které umožňuje indikovat správnou hodnotu napětí. Když se to staví "průmyslově", kvůli úspoře nákladů se součástky na desku osazují automatem, samotný převodník se použije ve formě nezapouzdřeného čipu a ke zbytku obvodu se připojí tenoučkými drátky přivařenými přímo k čipu a k desce. Připojený čip se pak zakryje kapkou epoxidu - já tomu říkám "černej plivanec" - takto zapojený převodník se už bohužel jinak zapojit nedá a musí se napájet odděleným zdrojem - třeba tou 9V baterkou nebo DC/DC měničem...

2 all: údaje 12,2V na olověném akumulátoru auta v klidu a 14,4-14,5V za chodu motoru jsou v pořádku, stejně jako údaj v rozmezí 9-10,5V přímo při startu - startér bere podle typu a kubatury motoru obrovský proud, hodnota se pohybuje v rozmezí cca 150-350A, při studeném motoru klidně i víc...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pánové asi Vás některé zklamu. Ty od Mao-C´-Tunga okopírovali asi něco podobného.

Když jste zabrousili do“dávných“ let tak začnu také. Protože máme v rodině dvě auta, tak jsem kupoval voltmetry dva. Jedem jsem namontoval do fabie druhý mám ještě v dílně. Šel jsem za naším Karlíčkem ten od elektriky spraví vše MP3 , video ,mobil….. byl jednou v novinách a dokonce 2x v televizi. Ale pro cizí jen KAREL. :)

Odborným okem se na voltmetr podíval a řekl: Tam není potřena vnější napájení tam je monolitický stabilizátor asi 7805. Je to logické když z toho vedou jen dva dráty a není tam žádná baterka tak to nemá vnější napájení. Koupils dobře.

Ještě jsem se jednou podíval na odkaz který jsem dával a v anglickém popisu je BEZ VNĚJŠÍHO NAPÁJENÍ.

Cenu a cenu za dopravu neřeším. (Není to jak na AUKRO že za více položek se platí jedno poštovné). Mám voltmetr do auta za 100Kč a to mě stačí. Balíčky mě došli dva a v každém jeden voltmetr. :palec2:

Plajík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...