Jump to content

Auto trochu táhne doprava


petr0412

Recommended Posts

Mám Kodiaqa 2.0TDI 110kW 4x4 + paket pro špatné cesty, pneu R18/235/55. Najeto cca 45tis. km. Řeším dva problémy, které nevím, zda spolu mohou souviset. 

1/ Auto mi trochu (mírně) táhne doprava - zejména pod plynem, nutí mne to korigovat volantem doleva (na obvodu volantu cca 1-2cm). Auto má komplet udělanou geometrii i nové brzdy vepředu (destičky i kotouče). 

2/ Při řazení (manuální převodovka) mi občas jde trochu tužšeji řazení - dráhy jsou ok, takovéto přehoupnutí uprostřed mezi jednou a druhou rychlostí. 

Přemýšlím, zda to nemůže být na výměnu oleje v převodovce a rozvodovce vepředu? Nebo nemáte někdo s podobnými problémy zkušenost? 

Díky, P. 

 

Edited by Pawouk
Upraven název tématu.
Link to comment
Share on other sites

před 33 minutami, acom napsal:

Jeste zkus nechat zkontrolovat kola - tzn. prevazit atd

Add vyvážit kola - za chvíli budu přezouvat na zcela nové pneu, tak uvidím, ale není to pravděpodobné - kola se na tomto autě dosud přezouvala na ráfku a tedy i vyvažovala každých půl roku. A to bych čekal, že bych problém u takto velkých kol bylo cítit ve volantu vibrace... 

Také jsem přemýšlel, zda 235 široké gumy netáhnou více podle sklonu silnice?  

Link to comment
Share on other sites

  • Pawouk changed the title to Auto trochu táhne doprava
  • 2 years later...

Jak už jsem psal ve svém vlastním profilu k autu ( kde je podrobně popsáno ) neustále řeším problém s táhnutím auta doprava. 

 

Auto táhne od začátku ( bylo koupeno jako nové ). Proběhla reklamace u autorizovaného prodejce kde jsem auto kupoval, kde byla provedena několikrát geometrie ( byla dělána i v jiném autorizovaném servisu ), vždy byly hodnoty v pořádku v tolerancích, byl zkontrolován podvozek ( nic špatného tam nebylo shledáno ), několikrát byly prohazovány pneumatiky mezi sebou, včetně výměny za nové ( na nových letních pneumatikách auto netáhlo, ale projel jsem s ním jen cca 10 km, pak se přezouvalo na zimní a jak se bude dále chovat na letních uvidím až budu přezouvat na jaře ), ale na zimních pneumatikách táhne auto na všech. Také bylo auto na reklamaci ve ŠA v Boleslavi kde výsledek byl že jsou špatné pneumatiky ( prý když postavili auto na novou sadu kol tak netáhlo ) ( všechny pneumatiky ale špatné být nemůžou ). 

 

Auto táhne doprava hlavně pod plynem a to výrazně ( rovně pod plynem ujedu cca 50-100 m ), pokud jen udržuji rychlost při zařazené rychlosti auto táhne méně ( ujedu rovně cca 150-200 m  ) a při vyřazení jede auto zcela rovně. Řešeno na zcela rovné cestě v bezvětří a s puštěným volantem.

 

V průběhu reklamace jsem byl vyzkoušet také jiné Kodiaqy u jiných prodejců ( vždy byly zánovní ) a k překvapení mému, ale i prodejců i tyto auta táhly pod plynem doprava ( pokud bych jim to prý neřekl tak by si toho prý nevšimli, protože při jízdě drží volant ).

Nakonec mi v autorizovaném servisu řekli, že je to vlastnost auta, protože vzhledem k uložení motoru a převodovky jsou rozdílně dlouhé poloosy a tím jak se na ně přenáší kroutící moment dochází k táhnutí auta doprava a že dále neví co by s tím měli udělat. Také jsem slyšel, že auta jsou dnes nastavená tak aby pokud řidič usne nebo dostane infarkt, auto sjelo doprava a neohrozilo nikoho v protisměru ( čemuž nevěřím ). Auto jsem si tedy zatím převzal a jezdím. Zkoušel jsem také jiný autorizovaný servis, ale tam mě odkázali na místo kde jsem auto kupoval ať to tam řeší. 

 

V práci máme několik škodovek ( Octávie a Superby ) a podle jednotlivých řidičů opravdu některá auta pod plynem ujíždí doprava a některá ne.

 

Máte někdo nějakou zkušenost? Jde opravdu o vlastnost? Proč tedy některá auta opravdu táhnou a to vždy doprava a některá ne?

 

Link to comment
Share on other sites

Ahoj,

 

2,0TSi 140kW, 4x4 FL - nic takového nepozoruji...najeto 20tkm.

Tvrzení že je to kvůli bezpečnosti je dle mě solidní <> ... od toho tam je asistent, který auto zastaví v pruhu, případně u pravé krajnice....

Mě se to nějak nezdá jako vlastnost vozu...pak by to dělaly přece všechny auta tohoto typu.

Link to comment
Share on other sites

To, že je to vlastnost nebo kvůli bezpečnosti, tomu také moc nevěřím, jen nechápu proč se to děje. 

 

A pokud se s tim také někdo setkal, jestli to nějak řešil a vyřešil. Protože sám jsem měl možnost vyzkoušet čtyři auta Kodiaqy a všechny táhly doprava výrazně více. Kolega v práci má Octavii také 2.0 TDI a táhne mu prý také, ale přišel na to až jsme se o tom bavili a vyzkoušel jízdu pod plynem s puštěnym volantem. Jinak prý volant držel a nenapadlo ho, že by se něco takového mohlo dít.

 

Zkoušel jsem obvolávat jiné autorizované servisy a v některých mi říkali, že dnes málokteré auto jede rovně a nevi proč to tak je. Tak takou reakci autorizovaných servisů vubec nechápu. 

 

Jen pro info asistenta jízdy v pruzích nemám.

 

A je zvláštní, že se to děje jen pod plynem výrazně, se zařazenou rychlosti při stabilní rychlosti ( jen udržování rychlosti ) méně a na neutrál jede auto rovně.

Edited by xx30
Link to comment
Share on other sites

Myslím, že každá škodovka trochu pod plynem táhla na stranu, kde je delší poloosa. Je tam větší páka při záběru a více se to kříží. Asi záleží na tom, jak hodně je to nepříjemné. Nemarkantněji se to projeví při zátahu do kopce.

 

A zapomněl jsem, dělala mi to každá škodovka, tedy krome Š120 a dělal to i Tucson.

Edited by CEVETE
Link to comment
Share on other sites

Ještě jednou se na to zaměřím, ale neuvědomuji si takovéto chování a to ani u předchozího Superba, kde jsem měl motor, který opravdu uměl zatáhnout a nikdy jsem si nevšiml tohoto chování. Tento 140kW bohužel akceleraci moc nemá...myslím, že bych si toho ale při mých dlouhých trasách, kde volant v některých případech jen lehce přidržuji všimnul, na druhou stranu jsem asi jeden z mála který hojně využívá lane assist...a ten si držení v pruhu pohlídá sám...ještě dám vědět.

  • Pozitivní 1
Link to comment
Share on other sites

Mě to za volant vyloženě netahá, jen abych jel rovně musím volant držet jakoby v krajní poloze ve vůli. Když ho pustím a na rovině začnu zrychlovat z 60 na 100 km ujedu cca 50 - 100 m a postupně auto začne ujiždět ke krajnici.Ve městě do cca 60 km/h to jede v pohodě  projevuje se to hlavně ve vyšších rychlostech mimo město.

 

Zkus na rovině kde není sklon cesty pustit volant a plynule pridat plyn třeba z 60 na 100 km/h a pod plynem jet dále. 

Link to comment
Share on other sites

Tak jsem včera vypnul Lane assist a vyzkoušel to (kodiaq 140 kw tdi 4x4 dsg). Z kopce bez plynu i na rovině bez plynu jede auto krásně rovně. Pokud jedu zvolna pod plynem tak jede taky rovně, když začnu přidávat ve větší rychlosti 100-120 km/h začíná mírně táhnout doprava.

Link to comment
Share on other sites

Já jsem lehnul s angínou, tak jsem to nemohl moc testovat ... ono najít delší rovinku, kde to můžeš rozjet v Brně bez děr, kterým se musíš vyhnout je aktuálně dost problém. Služebky sjem musel zrušit. Každopádně včera testováno aspoň na kousku a nic co by mi táhlo auto doprava jsem nezjistil, ale raději na závěr počkám jak vyrazím někam mimo...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Ahoj, má tato kauza nějaké pokračování? Mám stejný problém auto staré 6 měsíců najeto 12.000 km.

Začalo to cca při 6.000, servis dělal 3x geometrii, kalibrace úhlu natočení volantu, měnil kola i pneu, ale bez výsledku.

Volant musí být viditelně natočen doleva při jízdě rovně, jinak bych skončil ve škarpě.

IMG_0125.jpeg

Link to comment
Share on other sites

Ahoj, u mně to dopadlo tak, jak jsem psal u předchozích příspěvků, kde je rozepsáno co a jak jsem kde reklamoval a jaký byl postup a jaké auta jsem zkoušel.

 

Na zimních Barumkách auto ujíždělo intenzivně doprava a to i po jakémkoli přeházení kol mezi sebou ( nemělo to na to vliv ), Po přezutí na nové zimní Bridgestony auto opět ujíždělo doprava, ale výrazně méně. Nicméně se to dělo a to při jízdě pod plynem nebo se zařazenou rychlostí. Po vyřazení na neutrál auto jelo rovně. Během normální jízdy po rovné cestě jsem musel volant držet v krajní poloze a nebo neustále korigovat. 

Na letních nových pneumatikách Hankook ( původní na kterých auto přijelo se reklamovaly, protože na nich auto také ujíždělo doprava, což jsem od nového  auta také reklamoval ) jezdí auto zcela rovně a to za jakékoli situace. Tyto pneumatiky byly také odzkoušeny autoservisem před předáním auta zpět z reklamace, s tím že chování na zimních neumí vysvětlit. Jelikož jsem vyzkoušel několik Kodiaqů a většina skutečně nejezdila rovně a zatáčela doprava ( nechápu ) auto jsem si převzal i na zimních kolech Bridgestone s tím, že pokud bude problém na letních budu reklamovat znovu. Mezi tím přešlo zimní období a já jsem přezul zpět na letní Hankooky a na těch auto opravdu jezdí rovně a nezatáčí. 

Nechápu to a nerozumím tomu, přece nemůže být každá druhá pneumatika zmetek.........

 

Mimochodem reklamaci s tímto spojenou jsem řešil v autosalonu ( autoservise ) kde jsem auto kupoval jako zcela nové více jak 3 měsíce a neměl jsem dále sílu a ani chuť se tím dále zabývat. Jak jsem psal na letních je to teď v pořádku a na zimních to před přezutím mírně táhlo ( uvidíme na podzim )

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Tak přešlo další období, na zimních pneumatikách Bridgestone naježděno cca 10 t km. Auto jezdilo rovně vpořádku a nikam netáhlo. Před víkendem jsem přezul opět na Hankooky na kterých jsem jezdil minulou sezónu a auto jezdilo zcela vpořádku ( přezouváno v pneuservise včetně vyvážení,  stále na stejných discích - mám jen jedny ). A k mému překvapení auto opět táhne doprava jako na začátku a to hlavně pod plynem. 

 

Na zimních jezdilo vpořádku,  na stejných letních také ( minulou sezonu ) a teď po přezutí opět stejný problém ( přitom jsou to stejné gumy ). 

 

Nechápu a nerozumím.

 

Proč jednu sezónu na stejných gumách je vše vpořádku a další sezónu je stejný problém.

Edited by xx30
Link to comment
Share on other sites

Poprosit v pneuservisu, kde skladují sezonní pneumatiky, aby ti půjčili jinou sadu, ideálně nějakých málo sjetých kol. Tím by se vyloučila házivost, nevyvážení apod. těch tvých kol, které můžou mít různé vyvážení každého půl roku. Jak čtu výše, tak u tebe ale může jít o nějaký problém s převodovkou, tedy dost záhadný. Přidřené ložisko, brzda, nevyvážená poloosa a já nevím to asi nebude, to by se mělo projevit i na neutrál. Druhá věc je, co pozoroval Clarkson v Top Gearu, že přehohrabový Focus RS sám zatáčel volantem, když se prudce přidal plyn. To asi není tento případ. V podpisu čtu, že 4x4, jestli není problém tam.

Mně se to dělo na zimní sadě s plechovými disky. 2x vyvážení, 2x geometrie a pomohlo až zahodit ty zimní Semperity.

Link to comment
Share on other sites

Včera jsem byl v jiném pneuservise a nechal zkontrolovat pneumatiky. Servisní technik přejel rukou po pneumatikách na zadní a přední nápravě a hned věděl kde je problém. Na přední nápravě prý byl na vnějším okraji jakoby hřebínek ( ostřejší hrany vzorku ) a na zadní nápravě byla pneumatika po přejetí rukou jakoby hladká, opět na vnějším okraji pneumatiky. Pneumatiky s ostřejší hranou jsou ze zadu kde se prý jinak sjíždí, protože zadek auta je lehčí. Jinak hloubka dezénu je na obou nápravách stejná. 

 

Přehodili mi tedy přední pneumatiky za zadní a vše je v pořádku, auto nikam netáhne ani pod plynem.

 

Jinak geometrie byla také zkontrolovaná a je v pořádku.

 

Dříve jsem jezdil jen Octavií, kde jsem měnil pneumatiky mezi přední a zadní nápravou a tam jsem se s ničím takovým nesetkával, ale u Kodiaqa mě nároky na pneumatiky překvapují. 

Link to comment
Share on other sites

Jestli myslíš toto:

image.thumb.png.c8ff42ae4a7d81be61500df85a4aad8b.png

 

obr. 3 - tak jsou na jedné z náprav špatné tlumiče! Je otázka, jestli takovou sadu pneu zachraňovat (snad obroušením v servisu za pravidelný kruh), nebo koupit 2 ks nové. Tím, že se ta kola prohodila, tak se stav nebude zlepšovat.

Link to comment
Share on other sites

Ne tohle jsem nemyslel.

 

Pneumatiky jsou vizuálně i změřenim zcela stejně a rovnoměrně ojeté. Vzorek má všude v předu i vzadu cca 5 mm. Jen na zadních pneumatikach ( není to vidět pohledem ) jde to cítit pouze pohmatem mají krajní příčné zářezy jakoby ostřejší hrany. Ne jen někde, ale po celém obvodě. 

Link to comment
Share on other sites

Takže řešení je rotace, jako vždy. Teď jsem objednaný na přehození kol, tak jsem zvědavý, jestli zase dojde na dohadování, kam které pneumatiky namontuje. Lepší vždy dopředu, záběr pneumatiky víc obrousí, trochu překvapivě i zatáčení. Oni tvrdohlavě dávají lepší dozadu, no to pak můžů silně opotřebené vpředu vyhodit. Sám si to bez rezervy neprohodím. Dřív na Fabii jsem přesně poznal, které pneu kde byly, podle stržených hranek. Teď to nějak nepoznám... i když zadní letní byly jaksi hladší (po bocích).

Zaleží, jestli máš asymetrický vzorek, nebo symetrický. Pak se to pohle toho prohazuje, buď risknout "INSIDE" ven asymetrických, nebo změnit levou a pravou sadu symetrických. Jakmile je moc velký rozdíl v hloubce drážek ve vnější a vnitřní, už tomu není pomoci, nejde udělat ani geometrie.

Link to comment
Share on other sites

Já měním  na fabii předek a zadek na téže straně při prehazovani kol. Ty lepší dozadu zřejmě chtějí dávat kvůli smyku, ale řekl bych že potom větší rozdíl opotřebení vpředu a vzadu může smyk způsobit ještě více. 

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...