Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

já mám v informaci z erWina motor CAX, tak nevím, jaký je v tom rozdíl....


Tak jsem si konečně "vyhrabal" příručku Service 68, kde je popsán 1,4/92 kW TSI - je to sice CAXC (asi do Superbu-smazal jsem Etku tak nevím) ale základ je asi stejný jako Octa (nebo úplně? nevím-spíš si to představuju jak kdysi u Intelu-co neprošlo jako P4, byl Celeron :-). V té příručce píšou že:
-blok je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem a jako open-deck (mezi vnitřní stěnou bloku válců a tělesem válců nejsou žádné přepážky (1,4 16V tohle nemá)
-kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...)
-písty (zcela nové, pístní čep 19 mm), ojnice - jiné než 1,4 16V

A to bych řekl, že je základ motoru. Samozřejmě palice, soustava sání a vstřikování je kompletně něco jiného. Takže Clint a všichni, kdo tvrdí, že to je komplet nový motor mají pravdu. Asi jsem se přehlídl, ale zdálo se mi, že jsem někde četl, že to má základ v něčem letitém..... Omluva

1.4 16V má hliníkový blok motoru s přepážkami se zalitými vložkami ze šedé litiny. Dále má klikový hřídel vyrobený ze šedé litiny, oproti kované ocelové u TSI. Myslím, že s TSI nemá kromě objemu 1390 cm3 , zdvihu a vrtání nic společného.
CAXC = 92 kW (Superb)
CAXA = 90 kW (Octavia,Yeti)
Rozdíl je asi jenom ve výkonu. Kdo má zájem může si přečíst příslušné DUP (1.4 16V 55+74 kW,1.4 TSI 92 kW a 1.4 TSI 90 kW ta je jenom anglicky):
http://www.uloz.to/x...l-55-a-74kw-pdf
http://www.uloz.to/x...4l-92kw-tsi-pdf
http://www.uloz.to/x...rger-ssp405-pdf

Případně 1.4 TSI 103+125 kW a 1.4 TSI 110 kW (ty zase pouze německy):
http://www.uloz.to/x...dung-ssp359-pdf
http://www.uloz.to/x...lang-ssp425-pdf

No vida, kdo hledá najde :)

Ten Svět motorů je asi opravdu těžce vysazený vůči 1.4 TSI.. :kol-32:

Ve mně vaří krev, když to čtu.. :kol-31:

Ta 1,4 TSI má asi jedinej menší problém, že později topí (oproti 2,0 TDI a 1,8 TSI), nicméně je to určitě lepší, než topí ta 1,6 TDI, to je doslova tragédie.

Mě to topí dobře, já si stěžovat rozhodně nemůžu.

já nechci být autorem "jak jsem rozpoutal III.světovou válku" (už jsem dostal kartáč i za nevinnou otázku v sekci 1,6 TDI CR), tak bych otázku topení 1,4 TSi uzavřel takto-jsem již přece jen starší člověk, topí mi to hůř , stojí mi to míň, tím bych to uzavřel a víc bych o tom nemluvil....dobré noci přeji i majitelům dieselových motorů, které opravdu nemusím, ať si o tom myslí kdo chce, co chce.

Upraveno od radim1234

To je rozumná řeč ;)

-kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...)

litý z šedé litiny... takový má mmch. i V6 v SuperbuII.

to virtual-to je mi líto, ale v "té brožuře" píšou kovaný klikový hřídel. Teda píše to škodovka, v Květech nevím. To jsi mi vynadal nebo souhlasíš? Já tomu nějak nerozumím.

ne ne, TSI mají kovaný, nejsme ve při ;-) jen odpovídám jak jinak se dá vyrobit. A vzhledem k tomu, že litý má docela výkonná V6, tak i tento typ asi něco vydrží, ale kovaná ocel bude lepší.

to je dobře, nerad jsem vepř, jasně že "naše kované v TSI" jsou nejlepší, protože kdo tomu rozumí musí objektivně a bez kliček uznat, že "naše TSI motory jsou prostě nejlepší" a přesto, že jsem velmi velmi tolerantní, tak každému, kdo tvrdí že ne, rovnou rozbiju ústa :kol-31:

P.S. ....a pokud někdo této zcela objektivní (tedy mé) pravdě nerozumí, tak ať si té své nafty užije (minimálně jako já toho benzínu) :kol-46:

Jistě :D Tak nafta není o požitku z jízdy. Naftové auto je především nástroj (prostředek) k dopravě z místa A do místa B za příznivé spotřeby (ovšem souhrnné roční ušetření fin. nákladů na vozidlo se v součtu stejně nekoná).

ale kona, proto mam taky diesel a ne benzin, v mem km rocnim probehu je to v penezich rozdil ve prospech dieselu 39-41 tis za rok a to uz je argument proc mit diesel, a je pravda ze mam auto na presun a ne na zvysovani si ega...

jinak k te klikovce - v kovane je vic vnitrnich napeti nez v odlevane, jenom jsou ta zrna mensi po chemicko tepelnem spracovani, cili pevnejsi


Ten Svět motorů je asi opravdu těžce vysazený vůči 1.4 TSI.. :kol-32:
Ve mně vaří krev, když to čtu.. :kol-31:

Tak příští pondělí tam bude srovnávací test nového Hyundai I30 vs. Golf 1.4 TSI. Uvidíme, co tam páni redaktoři "vytestují". :kol-31:

To Paldous, kdybych ti to spočítal já, prodal bys diesla a běžel hned ráno pro benzín :D

tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-)

tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-)

No vidíš. A vyjímka potvrzující pravidlo. Pivovar Plzeň používá celoflotilově dokonce haťapky. Diesely se jim prý nezaplatí....

tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-)

Všechna služební auta (bez ohledu na jejich nájezd km) jsou diesely proto, aby zaměstnance vyšly levněni soukromé km, pokud už si nějaké vykáží. :kol-31:

Ta 1,4 TSI má asi jedinej menší problém, že později topí (oproti 2,0 TDI a 1,8 TSI), nicméně je to určitě lepší, než topí ta 1,6 TDI, to je doslova tragédie.

toto jsem reklamoval u mého TSIčka 1,2.Prý je to normální. Logicky TDI nabíhá rychleji protože je tam topný element- obyč spirála jak na fénu před topením.TSI má málo"odpadního" tepla díky přímému vstřiku. Toto bylo stejné u naftových motorů- prvních TDI,ale mastili tam potom těleso. Tak by nebylo od věci ho dával alespoň jako doplňková výbava, nebo dát vyhřívané sedačky.

Na topení byla stejně nej felina. Ta topila snad při otáčení startérem.

ne ne, TSI mají kovaný, nejsme ve při ;-) jen odpovídám jak jinak se dá vyrobit. A vzhledem k tomu, že litý má docela výkonná V6, tak i tento typ asi něco vydrží, ale kovaná ocel bude lepší.

Kovaná se dělá protože kdyby byla ta hrubá míra odlita a pak dosoustružovaná( a dělali to tak kdysi) stálo by to dnes nehorázné prachy a hromadu odpadu, opotřebované nástroje atd.

A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak. Je pravda že jsem měl litinová ramena na dodávce(Renault Master 1998) a vydržela neskutečné prasečiny.

A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak...

Chytrá brožura Zážehový motor 3,6 l/191 kW FSI píše že "Klikový hřídel motoru 3,6 l FSI je litý ze šedé litiny a je 7krát uložen" a "Blok válců motoru 3,6 l FSI je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem", což je materiál i pro blok TSI, přičemž atmosféry byly hliníkové, jestli se nepletu...

BTW Nepřipadá vám ten test co tu jsou fotky trochu "cinknutej"? Připadá mi podezřelý, že motor má parametry jako po čiptuningu... že by novinářům dávali ostřejší verzi a zapoměli říct ať pějou ódy na silný motor ale nejezdí s ním na měřicí stolici?

No vidíš. A vyjímka potvrzující pravidlo. Pivovar Plzeň používá celoflotilově dokonce haťapky. Diesely se jim prý nezaplatí....

Zdravím pánove to mohu potvrdit jsem zaměstnancem Prazdroje a všichni obchoďáci mají HTP dokonce i jejich nadřízení mají roomstry s 1,4 16v pouze vyšší management má možnost zvolit si motor jaký chtějí většinou se jedná o superby s 2,0 tdi.Obchoďáci najedou průměrně 150km denně.

Není to první koncernový motor, který má v testu SM na brzdě větší výkon než udává výrobce.

Všechna služební auta (bez ohledu na jejich nájezd km) jsou diesely proto, aby zaměstnance vyšly levněni soukromé km, pokud už si nějaké vykáží.

No jo, ale všude nemůžou zaměstnanci soukromě jezdit. U nás se třeba přešlo z benzínových Felicií na FII 1.2 TSI a Roomstery 1.2 TSI, v další várce FII 1.4 16V. No a několik solitérů v naftě typu VW Caddy a FII 1.4 TDI.Všechny vozy jezdí jen po Praze.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.