Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

ale jo, chlastá to, já jsem se tady už hádal s některými "jedinci", když jsem měl ještě BWA motor a všichni jezdili za 8l jen já za 10l. Jasně,když chceš jezdit musíš platit. Já si mohl v práci vybrat a tak jsem chtěl zkusit 1,4 tsi, protože:-ho nikdo neměl,-ho nikdo neznal,-na žádném "salůnu" mi ho nechtěli předvést, tak jsem do toho šel. Jezdím na letiště a zpět (buď Vídeň nebo Praha) a občas po Evropě. Sám s kufrem a na to to stačí. Nejsem žádný striktní "vyhraněnec" a nemám nic proti vlastníkovi žádného motoru :-) jen jsem chtěl říct, že je Octa s tímhle motorem drahá (ve srovnání s eresem a že to dost žere-ve srovnání s CCZ motorem v eresu-toť vše) a ten výkon zas tak slavný není i když úplně špatně to fakt nejede. Tak ať Ti ten Tvůj "nafťák" dělá jen radost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou s 1,4 TSI jezdím sám a dynamika je naprosto dostačující. Pokud je auto plně naložené, je to znát, ale dynamika stále dobrá – těžko říci, zda je pokles vyšší než u atmosférického motoru. 1,4 TSI je úsporný motor a dokáže být i NEúsporný, ale to je nahrazeno výbornou dynamikou – je třeba ho srovnávat se stejně výkonnými motory a ne s motory, které nežerou ale také nejedou :) . Myslím, že titul Engine of the year obhájil ve své kategorii zcela oprávněně.

Ještě pár postřehů po 2 letech (35tis.km) provozu (motor je konečně zajetý):

- Subjektivně jde lépe za plynem;

- Průměrná spotřeba klesla o 0,1 - 0,2 l;

- Spotřeba oleje se zklidnila na minimální úroveň;

- Po 30tis. jsem změnil interval výměny oleje na pevný (15000 km).

- Provoz bez jakýchkoli problémů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mám 1.4 TSi od novotí a krátké cca 2sec. zachrastění (spíš takové zacvakání) při nastartování déle stojícího motoru mi dělá co to auto mám. Je to normální, chvíli trvá než se natlakuje napínák a vyšponuje řetěz. V návodu k obsluze o tom taky píšou. Před Octavií jsem měl Forda, taky s rozvodovým řetězem a bylo to to samé. Nemůžete srovnávat s řemenem, který je našponovaný na moment a žádná napínací hydraulika tam není.

Důležité je dodržovat tyto zásady:

- vykašlat se na longlife a poctivě měnit olej

- při parkování používat ruční brzdu, nikdy neopírat auto o motor, zařazenou rychlost nechávat pouze jako pojistku po brzdě

- po nastartování po delším stání motor ihned nevypínat, ale nechat ho chvíli běžet a až pak vypnout

- nikdy neroztlačovat!!

Co se týče řetězu, tak 1.4 má stejný jak 1.8, robustní víceřadý řetěz, který nemá šanci se při dobrém mazání vytahat. Selhat může jedině napínák, řetěz ne.

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj chlapi,

nedokupoval jste někdo spodní kryt motoru pro tu naši motorizaci 1.4TSI 90kW? Jsem hledal na netu, ale to co jsem našel je snad nějek omrd, co snad více odkrývá než zakrývá, je ten kryt spíše do tvaru U. Na služební Oktávě máme taky kryt, ale to je pane pořádnej dekl přes cely spodek motoru - je to 1.6MPI, tak nevim ci jsem našel správně nebo ještě hledat dál. Díky za případné info.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,už jsem tuto otázku položil i na jiném fóru,ale zeptám se i tady..Mám 1,4TSI,najeto 3300 km. Po vytočení otáček motoru během jízdy k cca 3500-4000 motor brnčí,motor je velice hlučný (zvuk je jak z nějakého velkoobjemového amerického auta..U starého auta se mi to tak ozývalo,když jsem měl už rezavý vyfuk.Vypadá to na netěsnost vyfuku,netěsnost kolem turba.Setkal se už někdo s tím?A co s tím?Jet do servisu? Zkoušel jsem při neutralu vytočit motor na 4000,ale nepodařilo se mi to,dostal jsem to asi jen do 3800.Je tam omezovač otáček? Při jízdě motor vytočím i na více jak 4500 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no nevím co máš za auto, ale určité drnčení bylo zaznamenáno u golfu, zdroj identifikován tady: (při plném zatížení se vstřikem benzínu chladí katalyzátor)

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=231&t=162901

nebo jsem ještě zaznamenal drnčící hadici o nádobku chladící kapaliny nebo čerpadlopaliva vzadu:

http://www.vw-club.cz/viewtopic.php?f=238&t=186756

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Jarek.7 - na volnoběh TSíčka (1.2 ani 1.4) nevytočíš až k 6000, je tam nějaké omezení. Tuším, že je to i někde napsané v manuálu.
Vrčivý zvuk z pod pravého zadního sedadla se mi nedávno začal také projevovat na Octě 1.4 TSI. Je to slyšet na volnoběh, ovšem stačí úplně nepatrně přidat plyn a je ticho. Takže buď filtr, jak píšou na VW Clubu, nebo palivové čerpadlo. Bude to předmětem reklamace až pojedu na servis po 30 000 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak si tady ctu Vase recenze a uz me to nebavi porad same dohady, pred mesicem jsem si koupi octavii s motorem 1.4 tsi. Zatim muzu jen chvalit, myslim si ze na bezne jezdeni po meste a obcasne dalnice je vykon vice nez dostacujici. Ke spotrebe auto je uplne nove a mam najeto 1500 km prumerne jezdim aniz bych se snazil po meste za 7l. Kdyz se snazim tak 5,9 az 6,5 neni problem, kdyz auto potrapim a trosku vytocim tak jezdim kolem 10. Jeste k vykonu cely zivot jsem jezdil s dieslem passat 2.0 tdi a muzu rict ze tento motor se chova stejne jako diessel ma skoro stejnou spotrebu a stejny zatah od nizkych otacek. Muj nazor je ze to je idealni volba pro cloveka ktery najezdi rocne okolo 15000 km a neni zadny zavodnik, kdo je zavodnik tak at si koupi porsche nebo nejakeho sportaka, todle je rodinne auto a to je treba si uvedomit!

Takze kdyz to shrnu davam 10 z 10 opravdu povedeny motor, jedinou neznamou je zivotnost a servisni naklady, ale jak znam VW tak to musi neco vydrzet a nikdo by si nelajznul nejaky motor co by vydrzel 100 000 a sel do kytek. Takze to jsou me prvni zkusenosti doufam ze jsme nekomu pomohl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pawouk: Prý..filtr pracuje pod tlakem, uvnitř je nějaká kulička, která vibruje a vibrace se přes držák přenášejí do podlahy. Při přenosu dojde k jejich zesílení. Originál se montuje filtr UFI (made in china), výměna za MANN (taky made in china), stál okolo 600,-Kč, výměna cca 1/2 hodiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...