radim1234 Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 já mám v informaci z erWina motor CAX, tak nevím, jaký je v tom rozdíl.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 Tak jsem si konečně "vyhrabal" příručku Service 68, kde je popsán 1,4/92 kW TSI - je to sice CAXC (asi do Superbu-smazal jsem Etku tak nevím) ale základ je asi stejný jako Octa (nebo úplně? nevím-spíš si to představuju jak kdysi u Intelu-co neprošlo jako P4, byl Celeron :-). V té příručce píšou že:-blok je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem a jako open-deck (mezi vnitřní stěnou bloku válců a tělesem válců nejsou žádné přepážky (1,4 16V tohle nemá)-kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...)-písty (zcela nové, pístní čep 19 mm), ojnice - jiné než 1,4 16VA to bych řekl, že je základ motoru. Samozřejmě palice, soustava sání a vstřikování je kompletně něco jiného. Takže Clint a všichni, kdo tvrdí, že to je komplet nový motor mají pravdu. Asi jsem se přehlídl, ale zdálo se mi, že jsem někde četl, že to má základ v něčem letitém..... Omluva 1.4 16V má hliníkový blok motoru s přepážkami se zalitými vložkami ze šedé litiny. Dále má klikový hřídel vyrobený ze šedé litiny, oproti kované ocelové u TSI. Myslím, že s TSI nemá kromě objemu 1390 cm3 , zdvihu a vrtání nic společného.CAXC = 92 kW (Superb)CAXA = 90 kW (Octavia,Yeti)Rozdíl je asi jenom ve výkonu. Kdo má zájem může si přečíst příslušné DUP (1.4 16V 55+74 kW,1.4 TSI 92 kW a 1.4 TSI 90 kW ta je jenom anglicky):http://www.uloz.to/x...l-55-a-74kw-pdfhttp://www.uloz.to/x...4l-92kw-tsi-pdfhttp://www.uloz.to/x...rger-ssp405-pdfPřípadně 1.4 TSI 103+125 kW a 1.4 TSI 110 kW (ty zase pouze německy):http://www.uloz.to/x...dung-ssp359-pdfhttp://www.uloz.to/x...lang-ssp425-pdf Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 No vida, kdo hledá najde Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tvojebabka Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 Ten Svět motorů je asi opravdu těžce vysazený vůči 1.4 TSI.. Ve mně vaří krev, když to čtu.. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 No vidíš, a tady, teda kromě spotřeby, se vyjadřují trochu jinak: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 Ta 1,4 TSI má asi jedinej menší problém, že později topí (oproti 2,0 TDI a 1,8 TSI), nicméně je to určitě lepší, než topí ta 1,6 TDI, to je doslova tragédie. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 Mě to topí dobře, já si stěžovat rozhodně nemůžu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 23. Únor 2012 Sdílet Vloženo 23. Únor 2012 (editace) já nechci být autorem "jak jsem rozpoutal III.světovou válku" (už jsem dostal kartáč i za nevinnou otázku v sekci 1,6 TDI CR), tak bych otázku topení 1,4 TSi uzavřel takto-jsem již přece jen starší člověk, topí mi to hůř , stojí mi to míň, tím bych to uzavřel a víc bych o tom nemluvil....dobré noci přeji i majitelům dieselových motorů, které opravdu nemusím, ať si o tom myslí kdo chce, co chce. Editováno: 23. Únor 2012, autor: radim1234 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 To je rozumná řeč Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 -kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...) litý z šedé litiny... takový má mmch. i V6 v SuperbuII. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 to virtual-to je mi líto, ale v "té brožuře" píšou kovaný klikový hřídel. Teda píše to škodovka, v Květech nevím. To jsi mi vynadal nebo souhlasíš? Já tomu nějak nerozumím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo 24. Únor 2012 Sdílet Vloženo 24. Únor 2012 ne ne, TSI mají kovaný, nejsme ve při ;-) jen odpovídám jak jinak se dá vyrobit. A vzhledem k tomu, že litý má docela výkonná V6, tak i tento typ asi něco vydrží, ale kovaná ocel bude lepší. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 26. Únor 2012 Sdílet Vloženo 26. Únor 2012 to je dobře, nerad jsem vepř, jasně že "naše kované v TSI" jsou nejlepší, protože kdo tomu rozumí musí objektivně a bez kliček uznat, že "naše TSI motory jsou prostě nejlepší" a přesto, že jsem velmi velmi tolerantní, tak každému, kdo tvrdí že ne, rovnou rozbiju ústa P.S. ....a pokud někdo této zcela objektivní (tedy mé) pravdě nerozumí, tak ať si té své nafty užije (minimálně jako já toho benzínu) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 26. Únor 2012 Sdílet Vloženo 26. Únor 2012 Jistě Tak nafta není o požitku z jízdy. Naftové auto je především nástroj (prostředek) k dopravě z místa A do místa B za příznivé spotřeby (ovšem souhrnné roční ušetření fin. nákladů na vozidlo se v součtu stejně nekoná). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paldous Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 ale kona, proto mam taky diesel a ne benzin, v mem km rocnim probehu je to v penezich rozdil ve prospech dieselu 39-41 tis za rok a to uz je argument proc mit diesel, a je pravda ze mam auto na presun a ne na zvysovani si ega... jinak k te klikovce - v kovane je vic vnitrnich napeti nez v odlevane, jenom jsou ta zrna mensi po chemicko tepelnem spracovani, cili pevnejsi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 Ten Svět motorů je asi opravdu těžce vysazený vůči 1.4 TSI.. Ve mně vaří krev, když to čtu.. Tak příští pondělí tam bude srovnávací test nového Hyundai I30 vs. Golf 1.4 TSI. Uvidíme, co tam páni redaktoři "vytestují". Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 27. Únor 2012 Sdílet Vloženo 27. Únor 2012 To Paldous, kdybych ti to spočítal já, prodal bys diesla a běžel hned ráno pro benzín Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
paldous Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-) No vidíš. A vyjímka potvrzující pravidlo. Pivovar Plzeň používá celoflotilově dokonce haťapky. Diesely se jim prý nezaplatí.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skater Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-) Všechna služební auta (bez ohledu na jejich nájezd km) jsou diesely proto, aby zaměstnance vyšly levněni soukromé km, pokud už si nějaké vykáží. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 Ta 1,4 TSI má asi jedinej menší problém, že později topí (oproti 2,0 TDI a 1,8 TSI), nicméně je to určitě lepší, než topí ta 1,6 TDI, to je doslova tragédie. toto jsem reklamoval u mého TSIčka 1,2.Prý je to normální. Logicky TDI nabíhá rychleji protože je tam topný element- obyč spirála jak na fénu před topením.TSI má málo"odpadního" tepla díky přímému vstřiku. Toto bylo stejné u naftových motorů- prvních TDI,ale mastili tam potom těleso. Tak by nebylo od věci ho dával alespoň jako doplňková výbava, nebo dát vyhřívané sedačky. Na topení byla stejně nej felina. Ta topila snad při otáčení startérem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
KubinoPv Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 ne ne, TSI mají kovaný, nejsme ve při ;-) jen odpovídám jak jinak se dá vyrobit. A vzhledem k tomu, že litý má docela výkonná V6, tak i tento typ asi něco vydrží, ale kovaná ocel bude lepší. Kovaná se dělá protože kdyby byla ta hrubá míra odlita a pak dosoustružovaná( a dělali to tak kdysi) stálo by to dnes nehorázné prachy a hromadu odpadu, opotřebované nástroje atd. A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak. Je pravda že jsem měl litinová ramena na dodávce(Renault Master 1998) a vydržela neskutečné prasečiny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak... Chytrá brožura Zážehový motor 3,6 l/191 kW FSI píše že "Klikový hřídel motoru 3,6 l FSI je litý ze šedé litiny a je 7krát uložen" a "Blok válců motoru 3,6 l FSI je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem", což je materiál i pro blok TSI, přičemž atmosféry byly hliníkové, jestli se nepletu... BTW Nepřipadá vám ten test co tu jsou fotky trochu "cinknutej"? Připadá mi podezřelý, že motor má parametry jako po čiptuningu... že by novinářům dávali ostřejší verzi a zapoměli říct ať pějou ódy na silný motor ale nejezdí s ním na měřicí stolici? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mates1909 Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 No vidíš. A vyjímka potvrzující pravidlo. Pivovar Plzeň používá celoflotilově dokonce haťapky. Diesely se jim prý nezaplatí.... Zdravím pánove to mohu potvrdit jsem zaměstnancem Prazdroje a všichni obchoďáci mají HTP dokonce i jejich nadřízení mají roomstry s 1,4 16v pouze vyšší management má možnost zvolit si motor jaký chtějí většinou se jedná o superby s 2,0 tdi.Obchoďáci najedou průměrně 150km denně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 28. Únor 2012 Sdílet Vloženo 28. Únor 2012 Není to první koncernový motor, který má v testu SM na brzdě větší výkon než udává výrobce. Všechna služební auta (bez ohledu na jejich nájezd km) jsou diesely proto, aby zaměstnance vyšly levněni soukromé km, pokud už si nějaké vykáží. No jo, ale všude nemůžou zaměstnanci soukromě jezdit. U nás se třeba přešlo z benzínových Felicií na FII 1.2 TSI a Roomstery 1.2 TSI, v další várce FII 1.4 16V. No a několik solitérů v naftě typu VW Caddy a FII 1.4 TDI.Všechny vozy jezdí jen po Praze. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.