Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky


Tak jsem si konečně "vyhrabal" příručku Service 68, kde je popsán 1,4/92 kW TSI - je to sice CAXC (asi do Superbu-smazal jsem Etku tak nevím) ale základ je asi stejný jako Octa (nebo úplně? nevím-spíš si to představuju jak kdysi u Intelu-co neprošlo jako P4, byl Celeron :-). V té příručce píšou že:
-blok je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem a jako open-deck (mezi vnitřní stěnou bloku válců a tělesem válců nejsou žádné přepážky (1,4 16V tohle nemá)
-kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...)
-písty (zcela nové, pístní čep 19 mm), ojnice - jiné než 1,4 16V

A to bych řekl, že je základ motoru. Samozřejmě palice, soustava sání a vstřikování je kompletně něco jiného. Takže Clint a všichni, kdo tvrdí, že to je komplet nový motor mají pravdu. Asi jsem se přehlídl, ale zdálo se mi, že jsem někde četl, že to má základ v něčem letitém..... Omluva

1.4 16V má hliníkový blok motoru s přepážkami se zalitými vložkami ze šedé litiny. Dále má klikový hřídel vyrobený ze šedé litiny, oproti kované ocelové u TSI. Myslím, že s TSI nemá kromě objemu 1390 cm3 , zdvihu a vrtání nic společného.
CAXC = 92 kW (Superb)
CAXA = 90 kW (Octavia,Yeti)
Rozdíl je asi jenom ve výkonu. Kdo má zájem může si přečíst příslušné DUP (1.4 16V 55+74 kW,1.4 TSI 92 kW a 1.4 TSI 90 kW ta je jenom anglicky):
http://www.uloz.to/x...l-55-a-74kw-pdf
http://www.uloz.to/x...4l-92kw-tsi-pdf
http://www.uloz.to/x...rger-ssp405-pdf

Případně 1.4 TSI 103+125 kW a 1.4 TSI 110 kW (ty zase pouze německy):
http://www.uloz.to/x...dung-ssp359-pdf
http://www.uloz.to/x...lang-ssp425-pdf
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já nechci být autorem "jak jsem rozpoutal III.světovou válku" (už jsem dostal kartáč i za nevinnou otázku v sekci 1,6 TDI CR), tak bych otázku topení 1,4 TSi uzavřel takto-jsem již přece jen starší člověk, topí mi to hůř , stojí mi to míň, tím bych to uzavřel a víc bych o tom nemluvil....dobré noci přeji i majitelům dieselových motorů, které opravdu nemusím, ať si o tom myslí kdo chce, co chce.

Editováno: , autor: radim1234
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je dobře, nerad jsem vepř, jasně že "naše kované v TSI" jsou nejlepší, protože kdo tomu rozumí musí objektivně a bez kliček uznat, že "naše TSI motory jsou prostě nejlepší" a přesto, že jsem velmi velmi tolerantní, tak každému, kdo tvrdí že ne, rovnou rozbiju ústa :kol-31:

P.S. ....a pokud někdo této zcela objektivní (tedy mé) pravdě nerozumí, tak ať si té své nafty užije (minimálně jako já toho benzínu) :kol-46:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ale kona, proto mam taky diesel a ne benzin, v mem km rocnim probehu je to v penezich rozdil ve prospech dieselu 39-41 tis za rok a to uz je argument proc mit diesel, a je pravda ze mam auto na presun a ne na zvysovani si ega...

jinak k te klikovce - v kovane je vic vnitrnich napeti nez v odlevane, jenom jsou ta zrna mensi po chemicko tepelnem spracovani, cili pevnejsi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-)

No vidíš. A vyjímka potvrzující pravidlo. Pivovar Plzeň používá celoflotilově dokonce haťapky. Diesely se jim prý nezaplatí....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to jo, tak az mi to spocitas tak to nezapomen spocitat i tem vsem firmam kteri kupuji diesely misto benzinu, asi je taky kupuji proto ze si to nevedi spocitat... mozna je dieselovy auto levnejsi pri koupi a pak se pri pouzivani prodrazuje ( ...mozny to je, co ja vim...) ale ty jim to jiste vysvetlis :-)

Všechna služební auta (bez ohledu na jejich nájezd km) jsou diesely proto, aby zaměstnance vyšly levněni soukromé km, pokud už si nějaké vykáží. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ta 1,4 TSI má asi jedinej menší problém, že později topí (oproti 2,0 TDI a 1,8 TSI), nicméně je to určitě lepší, než topí ta 1,6 TDI, to je doslova tragédie.

toto jsem reklamoval u mého TSIčka 1,2.Prý je to normální. Logicky TDI nabíhá rychleji protože je tam topný element- obyč spirála jak na fénu před topením.TSI má málo"odpadního" tepla díky přímému vstřiku. Toto bylo stejné u naftových motorů- prvních TDI,ale mastili tam potom těleso. Tak by nebylo od věci ho dával alespoň jako doplňková výbava, nebo dát vyhřívané sedačky.

Na topení byla stejně nej felina. Ta topila snad při otáčení startérem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ne ne, TSI mají kovaný, nejsme ve při ;-) jen odpovídám jak jinak se dá vyrobit. A vzhledem k tomu, že litý má docela výkonná V6, tak i tento typ asi něco vydrží, ale kovaná ocel bude lepší.

Kovaná se dělá protože kdyby byla ta hrubá míra odlita a pak dosoustružovaná( a dělali to tak kdysi) stálo by to dnes nehorázné prachy a hromadu odpadu, opotřebované nástroje atd.

A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak. Je pravda že jsem měl litinová ramena na dodávce(Renault Master 1998) a vydržela neskutečné prasečiny.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A v Supíkovi je opravdu litina? Možná nedostává takové čongo díky koncepci motoru,ale i tak...

Chytrá brožura Zážehový motor 3,6 l/191 kW FSI píše že "Klikový hřídel motoru 3,6 l FSI je litý ze šedé litiny a je 7krát uložen" a "Blok válců motoru 3,6 l FSI je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem", což je materiál i pro blok TSI, přičemž atmosféry byly hliníkové, jestli se nepletu...

BTW Nepřipadá vám ten test co tu jsou fotky trochu "cinknutej"? Připadá mi podezřelý, že motor má parametry jako po čiptuningu... že by novinářům dávali ostřejší verzi a zapoměli říct ať pějou ódy na silný motor ale nejezdí s ním na měřicí stolici?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No vidíš. A vyjímka potvrzující pravidlo. Pivovar Plzeň používá celoflotilově dokonce haťapky. Diesely se jim prý nezaplatí....

Zdravím pánove to mohu potvrdit jsem zaměstnancem Prazdroje a všichni obchoďáci mají HTP dokonce i jejich nadřízení mají roomstry s 1,4 16v pouze vyšší management má možnost zvolit si motor jaký chtějí většinou se jedná o superby s 2,0 tdi.Obchoďáci najedou průměrně 150km denně.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Není to první koncernový motor, který má v testu SM na brzdě větší výkon než udává výrobce.

Všechna služební auta (bez ohledu na jejich nájezd km) jsou diesely proto, aby zaměstnance vyšly levněni soukromé km, pokud už si nějaké vykáží.

No jo, ale všude nemůžou zaměstnanci soukromě jezdit. U nás se třeba přešlo z benzínových Felicií na FII 1.2 TSI a Roomstery 1.2 TSI, v další várce FII 1.4 16V. No a několik solitérů v naftě typu VW Caddy a FII 1.4 TDI.Všechny vozy jezdí jen po Praze.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...