Mondstein Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 Zdravím Vás, koupil jsem před týdnem OII FL 1.4 TSI, r.v. 12/12, najeto pouze 2600 km, bylo to ref. auto z MB. Záruka 4r/120tkm. Snad se domnívám správně, že auto by už mělo mít veškeré úpravy ohledně rozvodů z výroby ? Ale jinej dotaz. V podstatě druhý den od koupení jsem si všimnul, že po sešlápnutí pedálu plynu (a stačí opravdu jen mírně i při stojcím autě) se ozývá jistá rezonance - hučení s poměrně vysokým tónem, od počátku jsem jí směřoval někam doprostřed auta. Dělá to v jakémkoliv režimu jízdy "pod plynem" a po puštění plynu takový dozvuk. Po celou dobu jízdy, po X hodinách a kilometrech. Po chvíli koumání jsem se opravdu utvrdil, že to není od motoru, ale odněkud zespoda od výfuku. Dokonce jsem si byl jistý, zda není uvolněný nějaký tepelný štít nad katalyzátorem nebo něco takového. Protože jsem byl objednaný do salonu, kde jsem to koupil i na montáž Constructu, rovnou jsem je nechal napsat reklamační zakázku na onu rezonanci zespoda vozu. Když jsem auto přebíral, řekli mi, že žádný zvláštní zvuk neslyšeli, na diagnostice taky nic, že to je u 1.4 TSI normální, stav nového vozu atd... Nespokojil jsem se s tím, tak to znovu vzali na dílnu na zvedáky a že prý mám sám říct, jaký to je zvuk. No ozýalo se to a přesné místo, odkud to jde je první tlumič výfuku, ten široký, zhruba pod zadním sedadlem. Prostě pod plynem takhle rezonuje/hučí. Technik i mechanik uznali oba, že to opravdu zní jako rezonance nějakého uvolněného "šusplechu", ale že to je zcela běžný zvukový projev. Odjel jsem tedy s nepořízenou, ale teď mě to štve čm dál víc a samozřejmě se člověk na ten zvuk, dlé mého nestandardní", pořád čím dál víc soustředí. Můžete mi říct, zda Vám podobný zvuk auto dělá, nebo jde skutečně o nějakou vadu tlumiče výfuku, kterou se jim jen nechce řešit v rámci reklamace. Sakra kvůli těmhle věcem jsem šel do v podstatě nového auta, abych nemusel furt něco řešit už je to tady... Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 Nevím,jestli je to ten stejný zvuk,ale pro výfuk 1.4 TSI je charakteristický takový jakoby "plechový",nebo "plechově dunivý/drnčivý" sound. Nevím,jak bych to lépe popsal,je to nepatrně slyšet i v interiéru. Pokud tam skutečně nemáš nic uvolněného,nic s tím neuděláš.K rozvodům,které úpravy myslíš? Řetěz i napínák jsou snad stále stejné. Měnil se kryt rozvodů a přestavovač vačkového hřídele. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mondstein Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 (editace) Ahoj, no možná je to ten zvuk, jak říkáš - takový plechový/dunivý, ale mě přijde jako že to rezonuje a nějak se mi nechce věřit, že to je normální. Slyšet v interiéru to je. Docela rád bych si poslech jinou 1.4 TSI v OII, abych to porovnal. Rozvody myslím řetěz, napínák, ale co tak čtu, problémy se týkají hlavně 1.2 TSI ? Takže kryt rozvodů a přestavovač vačky by měl být u auta 12/12 už modifikovaný ? JInak ta 1.4 jede docela jako "z praku". Editováno: 2. Září 2013, autor: Mondstein Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 Teoreticky ano,modifikace přestavovače nastala snad někdy už v roce 2010,jedna u krytů rozvodů taktéž. Jaký má vliv na jejich životnost,netuším. Při případném zarachocení neotálet a jet do servisu. Ale jinak se tím (rozvody) nestresuj,záruku máš,tak jezdi a užívej. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
havrosh Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 (editace) Ahoj, no možná je to ten zvuk, jak říkáš - takový plechový/dunivý, ale mě přijde jako že to rezonuje a nějak se mi nechce věřit, že to je normální. Slyšet v interiéru to je. Docela rád bych si poslech jinou 1.4 TSI v OII, abych to porovnal. Rozvody myslím řetěz, napínák, ale co tak čtu, problémy se týkají hlavně 1.2 TSI ? Takže kryt rozvodů a přestavovač vačky by měl být u auta 12/12 už modifikovaný ? JInak ta 1.4 jede docela jako "z praku". Ahoj, mam taky 1.4 TSI - 09/2012, do dneska najeto 6.500 Takovej zvuk jakej popusijes slysim taky, hlavne v garazi, kde je ozvena, tak je to asi normalni. Slyset je to hlavne venku, ale je pravda ze i v interieru Jinak, taky doufam, ze nase "vybehove" modely uz maji vse vychytane Editováno: 2. Září 2013, autor: havrosh Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mondstein Vloženo 2. Září 2013 Sdílet Vloženo 2. Září 2013 Díky, tak snad to bude teda OK, ale ten zvuk mě znervózňuje. Budu se snažit se na to nezaměřovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet59k Vloženo 3. Září 2013 Sdílet Vloženo 3. Září 2013 Hlučnější výfuk kolem 1200-1300 otáček mám taky. Dle videí na youtube je to snad u každého auta. Něco podobného, jen nepatrně méně výrazné, má i tátova 1.2 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JayFader Vloženo 5. Září 2013 Sdílet Vloženo 5. Září 2013 Nevím,jestli je to ten stejný zvuk,ale pro výfuk 1.4 TSI je charakteristický takový jakoby "plechový",nebo "plechově dunivý/drnčivý" sound. Nevím,jak bych to lépe popsal,je to nepatrně slyšet i v interiéru. Pokud tam skutečně nemáš nic uvolněného,nic s tím neuděláš. K rozvodům,které úpravy myslíš? Řetěz i napínák jsou snad stále stejné. Měnil se kryt rozvodů a přestavovač vačkového hřídele. Já mám 1.4 TSI rv. 2009, najeto 65 000 km. Přesně jak popisuješ, u mě úplně to samé. Jde to od prvního tlumiče výfuku. Ještě jsem se všiml, že zvuk je horší, když motor opravdu pořádně zahřeju třeba na dálnici (např. hodinová jízda 150 km/h), pak to bývá ještě patrnější. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 6. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2013 Ahoj, tak v uterý jedu do servisu na vymenu napinaku a řetezu. Jen doplnim, že mám najeto 131tis.km a dělám to čistě z preventivních důvodů(nemam žadný vyrazný problém, kromě občasného zachrastění, když je venku nad 18stupnu). Jak bude po servisu, tak tady poreferuji v jakem stavu byl napínak, řetěz a voditka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pet59k Vloženo 6. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2013 Super, jsem zvědav, v jakém stavu díly budou a jaká bude výsledná cena výměny. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 6. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 6. Říjen 2013 blazin - mohl bys také zjistit čísla nových dílů (řetěz + napínák)? Také jsem zvědav na výsledek. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 7. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2013 Jo jasně, řeknu jim at ty čísla opíšou a nebo to bude na faktuře. No a předpokládám, že staré díly mi normálně dají :-) Ve středu dám vědet. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 7. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2013 Ještě zašťourám - a víš jistě,že ti chrastí řetěz a ne přestavovač vačkového hřídele? Neptej se mě,jak to odlišit,to skutečně nevím. Má to znít úplně stejně. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
libero Vloženo 7. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 7. Říjen 2013 No a předpokládám, že staré díly mi normálně dají :-) túto požiadavku si nechaj zaznačiť do zákazkového listu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 10. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2013 Ahoj, tak auto je po servise a má nový napínák-XS03C109507M ,řetěz-XCO3C109158 a vodící lišty-FB36085. Stáré díly jsem měl v krabici v kufru a řekli mi, že řetěz a lišty jsou na pohled ok, akorát ten npínak, že trochu při chodu drhne, jenže co může být na pohled ok, tak nemusí být v cajku, protože oni žadný mustr na změření vule řetezu nemaji a jinak se to poznat nedá....Kontrolka na palubce svítila proto, že snímač vačky hlasil špatnou polohu a to díky tomu, že jak to o ten půl zub skočilo, tak se pootočili rozvodová kola na vačkách(kola jsou jen na konusu, ne na žádném klínku nebo pero-drážka, protože kdyby tomu tak bylo, tak by se to potkalo :-( ) a snímač to zachytil. Takže mi řekli, že aspon v tpmhle to mají relativne dobře řešené, že se to má kam "hnout". Dále mi řekl, že se jim to potvrdilo(ty pootočený kola), když nasadili nový řetěz a napinak, tak jim to při otočení nesedělo s ryskama na nastavovací sadě rozvodu(nastavovací sadu prý mají jen zn.servisy a pak ELIT), takže tuto vyměnu jen tak nějakej servis neudělá..... Oni museli kola povolit, pootočit na rysky a pak to bylo ok. Já jsem jim řekl, že při cestě k nim se mi zdálo, že auto jelo normálně, načež on mi odpovědel, že toto "rozhození" bylo tak malinkaté, že ja jako laik a navic na kratké trase to ani nepoznám, ale na brzdě by to určitě poznali. Závěrem mi řekli, že ten motor není vůbec špatnej, ale určitě nemělo VW dávat lhůtu servisu oleje na 30tis.km, ale jen na 15tis. a byl by asi klid. Na co docela nadavali jsou ty 1,2TSi, ty prej maji více much a o tříhrnku HTP, prej raději ani nemluvit. Chlapci to je asi vše a prodávám jak jsem koupil, motor je znatelně tišší a kontrolka na palubce nesvítí, takže věřím , že mám zas na nějakou dobu pokoj a kdyby to vydrželo dalších 130tis.km jako do ted, tak budu spokojen, protože jinak musím zaklepat je vše ok :-) 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2013 No pěkný... Ty čísla ani nemám v Etce (nemám tedy poslední aktualizaci). Asi jsou to nějaké inovované? Napínák tam mám 507 AH a řetěz 158 A. Číslo lišty nesedí,je ve formátu,který Etka nezná. Jsou tam dvě: 03C 109 469 K a druhá je 509 P. Jinak ten napínák se údajně zasekává a to je ten průšvih,protože se sekne v zatažené poloze... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 10. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2013 Ano, o tom zasekávání mluvil a když jsem se ptal, jestli jsou ty dily inovované, tak říkal, že se ve VW sbirají data o všech dílech co maji určité problémy a ty by měli být inovované a jelikož s tím měli golfy problémy už před 5lety, tak je předpoklad, že tam nějaké inovace provedli... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 10. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 10. Říjen 2013 Každopádně dík za informace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 12. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2013 U toho řetezu jsem se upsal, má tam být taky XS a ne XC, omlouvám se. Jo a ty díly s předponou XS a XC je značení ELITU, takže bez "předpon" je značení Škodovky. No a ty lišty, jsou od Febi, protože škodovackej mezisklad měl "ted hned":-) jen jednu(tu na kterou tlačí napínak) a druhá by byla přístí den odpoledne, tak vzali obě od Febi, ale byl jsem ujištěn, že kvalita Febi je ok, takže to jen na vysvětlenou...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 12. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2013 Nějak mi hlava nebere zajištění rozvodových kol na vačkovém hřídeli. I když je to na konusu, tak se kola přeci nemůžou pootáčet, jak se jim zachce a ke stáhnutí z konusu bude zapotřebí stahovák. Ta kontrolka se rozsvítila, kdy čidlo natočení vačkové hřídele zjistilo odchylku (ten půlzub) Laicky řečeno, čidlo zjistilo, že písty vzhledem k vačce jsou jinde než mají být. Známý (dělá ve škodovce) mi říkal, že u 1.4 přeskočení o zub spolehlivě ohlásí kontrolka motoru a chybová hláška, bez škody na motoru samotném. Poté nemeškat a udělat rozvody. Což koneckonců blažin udělal. Myslím, že těch 130tkm je v pohodě. Osobně jsem si říkal, že pokud budu auto stále mít, tak někdy kolem 100tkm bych rozvody nechal preventivně udělat. Můžeme i porovnat jaký vliv na rozvody mají častější výměny oleje. Od novotí měním co 10 tkm a dávám klasickou plnou syntetiku 5W-40. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blazin Vloženo 12. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2013 S tím olejem děláš dobře!!! a to s tím poskočením o zub mi také řikali, že by to měl rozvod "pobrat" bez potkání. S těmi koly prodávám jak jsem koupil a jen doufám, že jsem to nepochopil špatně :-) . Ja osobně jsem spokojen, že to vydrželo 130tis. a tuplem když jsem viděl tu histerii ohledně rozvodů, přestavovačů atd. u 1.4TSI, já tomu motoru nemám co vytknout- jede to, něžere to a jinak vše ok, tak uvídíme jak se bude chovat dál.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 12. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2013 No,podle mě je to ubohost,když řetězový rozvod moderního motoru vydrží jen 130 tkm... Hlavně,že jsou bezúdržbové. Jsme na tom jak s řemenem - výměny,přeskakování,vyšší hluk - nevidím tam prostě žádnou výhodu oproti řemenům. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bitttpower Vloženo 12. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 12. Říjen 2013 No právě,pokud neni řetěz bezudržbovy pak postrada logiku a mohli tam dat řemen...Takže se to vlastně uplně minulo učinkem,ba právě naopak jsou s tim starosti navíc viz popisovane problemy tohoto motoru Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 (editace) Jí spíš nechápu, že ten řemen nešoupli do toho nového 132KW 1,8TSI....když jsou s tim takové trable. Už ví někdo, jak na tom je benzínové RS-o? Ten novej 2,0 TSI 220k? Má řetěz nebo řemen? V autorizáku nevěděli.... Editováno: 13. Říjen 2013, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 13. Říjen 2013 Sdílet Vloženo 13. Říjen 2013 Řetěz Clinte,řetěz (resp. řetězy). Je to motor stejné řady EA 888, jako 1.8 TSI v OIII. Vždyť se mohli podívat třeba do Etky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.