Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Zdravím Vás,

koupil jsem před týdnem OII FL 1.4 TSI, r.v. 12/12, najeto pouze 2600 km, bylo to ref. auto z MB. Záruka 4r/120tkm.

Snad se domnívám správně, že auto by už mělo mít veškeré úpravy ohledně rozvodů z výroby ?

 

Ale jinej dotaz. V podstatě druhý den od koupení jsem si všimnul, že po sešlápnutí pedálu plynu (a stačí opravdu jen mírně i při stojcím autě) se ozývá jistá rezonance - hučení s poměrně vysokým tónem, od počátku jsem jí směřoval někam doprostřed auta. Dělá to v jakémkoliv režimu jízdy "pod plynem" a po puštění plynu takový dozvuk. Po celou dobu jízdy, po X hodinách a kilometrech. Po chvíli koumání jsem se opravdu utvrdil, že to není od motoru, ale odněkud zespoda od výfuku. Dokonce jsem si byl jistý, zda není uvolněný nějaký tepelný štít nad katalyzátorem nebo něco takového. Protože jsem byl objednaný do salonu, kde jsem to koupil i na montáž Constructu, rovnou jsem je nechal napsat reklamační zakázku na onu rezonanci zespoda vozu. Když jsem auto přebíral, řekli mi, že žádný zvláštní zvuk neslyšeli, na diagnostice taky nic, že to je u 1.4 TSI normální, stav nového vozu atd...

Nespokojil jsem se s tím, tak to znovu vzali na dílnu na zvedáky a že prý mám sám říct, jaký to je zvuk. No ozýalo se to a přesné místo, odkud to jde je první tlumič výfuku, ten široký, zhruba pod zadním sedadlem. Prostě pod plynem takhle rezonuje/hučí. Technik i mechanik uznali oba, že to opravdu zní jako rezonance nějakého uvolněného "šusplechu", ale že to je zcela běžný zvukový projev. Odjel jsem tedy s nepořízenou, ale teď mě to štve čm dál víc a samozřejmě se člověk na ten zvuk, dlé mého nestandardní", pořád čím dál víc soustředí.

 

Můžete mi říct, zda Vám podobný zvuk auto dělá, nebo jde skutečně o nějakou vadu tlumiče výfuku, kterou se jim jen nechce řešit v rámci reklamace.

Sakra kvůli těmhle věcem jsem šel do v podstatě nového auta, abych nemusel furt něco řešit už je to tady...

 

Díky
 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím,jestli je to ten stejný zvuk,ale pro výfuk 1.4 TSI je charakteristický takový jakoby "plechový",nebo "plechově dunivý/drnčivý" sound. Nevím,jak bych to lépe popsal,je to nepatrně slyšet i v interiéru. Pokud tam skutečně nemáš nic uvolněného,nic s tím neuděláš.

K rozvodům,které úpravy myslíš? Řetěz i napínák jsou snad stále stejné. Měnil se kryt rozvodů a přestavovač vačkového hřídele.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no možná je to ten zvuk, jak říkáš - takový plechový/dunivý, ale mě přijde jako že to rezonuje a nějak se mi nechce věřit, že to je normální. Slyšet v interiéru to je.

Docela rád bych si poslech jinou 1.4 TSI v OII, abych to porovnal.

 

Rozvody myslím řetěz, napínák, ale co tak čtu, problémy se týkají hlavně 1.2 TSI ? Takže kryt rozvodů a přestavovač vačky by měl být u auta 12/12 už modifikovaný ?

 

JInak ta 1.4 jede docela jako "z praku".

Editováno: , autor: Mondstein
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teoreticky ano,modifikace přestavovače nastala snad někdy už v roce 2010,jedna u krytů rozvodů taktéž. Jaký má vliv na jejich životnost,netuším. Při případném zarachocení neotálet a jet do servisu. Ale jinak se tím (rozvody) nestresuj,záruku máš,tak jezdi a užívej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, no možná je to ten zvuk, jak říkáš - takový plechový/dunivý, ale mě přijde jako že to rezonuje a nějak se mi nechce věřit, že to je normální. Slyšet v interiéru to je.

Docela rád bych si poslech jinou 1.4 TSI v OII, abych to porovnal.

 

Rozvody myslím řetěz, napínák, ale co tak čtu, problémy se týkají hlavně 1.2 TSI ? Takže kryt rozvodů a přestavovač vačky by měl být u auta 12/12 už modifikovaný ?

 

JInak ta 1.4 jede docela jako "z praku".

Ahoj,

 

 mam taky 1.4 TSI - 09/2012, do dneska najeto 6.500

 

Takovej zvuk jakej popusijes slysim taky, hlavne v garazi, kde je ozvena, tak je to asi normalni. Slyset je to hlavne venku, ale je pravda ze i v interieru

Jinak, taky doufam, ze nase "vybehove" modely uz maji vse vychytane

Editováno: , autor: havrosh
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím,jestli je to ten stejný zvuk,ale pro výfuk 1.4 TSI je charakteristický takový jakoby "plechový",nebo "plechově dunivý/drnčivý" sound. Nevím,jak bych to lépe popsal,je to nepatrně slyšet i v interiéru. Pokud tam skutečně nemáš nic uvolněného,nic s tím neuděláš.

K rozvodům,které úpravy myslíš? Řetěz i napínák jsou snad stále stejné. Měnil se kryt rozvodů a přestavovač vačkového hřídele.

 

Já mám 1.4 TSI rv. 2009, najeto 65 000 km. Přesně jak popisuješ, u mě úplně to samé. Jde to od prvního tlumiče výfuku. Ještě jsem se všiml, že zvuk je horší, když motor opravdu pořádně zahřeju třeba na dálnici (např. hodinová jízda 150 km/h), pak to bývá ještě patrnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj, tak v uterý jedu do servisu na vymenu napinaku a řetezu. Jen doplnim, že mám najeto 131tis.km a dělám to čistě z preventivních důvodů(nemam žadný vyrazný problém, kromě občasného zachrastění, když je venku nad 18stupnu). Jak bude po servisu, tak tady poreferuji v jakem stavu byl napínak, řetěz a voditka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, tak auto je po servise a má nový napínák-XS03C109507M ,řetěz-XCO3C109158 a vodící lišty-FB36085. Stáré díly jsem měl v krabici v kufru a řekli mi, že řetěz a lišty jsou na pohled ok, akorát ten npínak, že trochu při chodu drhne, jenže co může být na pohled ok, tak nemusí být v cajku, protože oni žadný mustr na změření vule řetezu nemaji a jinak se to poznat nedá....Kontrolka na palubce svítila proto, že snímač vačky hlasil špatnou polohu a to díky tomu, že jak to o ten půl zub skočilo, tak se pootočili rozvodová kola na vačkách(kola jsou jen na konusu, ne na žádném klínku nebo pero-drážka, protože kdyby tomu tak bylo, tak by se to potkalo :-( ) a snímač to zachytil. Takže mi řekli, že aspon v tpmhle to mají relativne dobře řešené, že se to má kam "hnout". Dále mi řekl, že se jim to potvrdilo(ty pootočený kola), když nasadili nový řetěz a napinak, tak jim to při otočení nesedělo s ryskama na nastavovací sadě rozvodu(nastavovací sadu prý mají jen zn.servisy a pak ELIT), takže tuto vyměnu jen tak nějakej servis neudělá..... Oni museli kola povolit, pootočit na rysky a pak to bylo ok. Já jsem jim řekl, že při cestě k  nim se mi zdálo, že auto jelo normálně, načež on mi odpovědel, že toto "rozhození" bylo tak malinkaté, že ja jako laik a navic na kratké trase to ani nepoznám, ale na brzdě by to určitě poznali. Závěrem mi řekli, že ten motor není vůbec špatnej, ale určitě nemělo VW dávat lhůtu servisu oleje na 30tis.km, ale jen na 15tis. a byl by asi klid. Na co docela nadavali jsou ty 1,2TSi, ty prej maji více much a o tříhrnku HTP, prej raději ani nemluvit. 

 

Chlapci to je asi vše a prodávám jak jsem koupil, motor je znatelně tišší a kontrolka na palubce nesvítí, takže věřím , že mám zas na nějakou dobu pokoj a kdyby to vydrželo dalších 130tis.km jako do ted, tak budu spokojen, protože jinak musím zaklepat je vše ok :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No pěkný... Ty čísla ani nemám v Etce (nemám tedy poslední aktualizaci). Asi jsou to nějaké inovované? Napínák tam mám 507 AH a řetěz 158 A. Číslo lišty nesedí,je ve formátu,který Etka nezná. Jsou tam dvě: 03C 109 469 K a druhá je 509 P.  Jinak ten napínák se údajně zasekává a to je ten průšvih,protože se sekne v zatažené poloze...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, o tom zasekávání mluvil a když jsem se ptal, jestli jsou ty dily inovované, tak říkal, že se ve VW sbirají data o všech dílech co maji určité problémy a ty by měli být inovované a jelikož s tím měli golfy problémy už před 5lety, tak je předpoklad, že tam nějaké inovace provedli...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U toho řetezu jsem se upsal, má tam být taky XS a ne XC, omlouvám se. Jo a ty díly s předponou XS a XC je značení ELITU, takže bez "předpon" je značení Škodovky. No a ty lišty, jsou od Febi, protože škodovackej mezisklad měl "ted hned":-) jen jednu(tu na kterou tlačí napínak) a druhá by byla přístí den odpoledne, tak vzali obě od Febi, ale byl jsem ujištěn, že kvalita Febi je ok, takže to jen na vysvětlenou......

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nějak mi hlava nebere zajištění rozvodových kol na vačkovém hřídeli. I když je to na konusu, tak se kola přeci nemůžou pootáčet, jak se jim zachce a ke stáhnutí z konusu bude zapotřebí stahovák. Ta kontrolka se rozsvítila, kdy čidlo natočení vačkové hřídele zjistilo odchylku (ten půlzub) Laicky řečeno, čidlo zjistilo, že písty vzhledem k vačce jsou jinde než mají být.

Známý (dělá ve škodovce) mi říkal, že u 1.4 přeskočení o zub spolehlivě ohlásí kontrolka motoru a chybová hláška, bez škody na motoru samotném. Poté nemeškat a udělat rozvody. Což koneckonců blažin udělal.

Myslím, že těch 130tkm je v pohodě. Osobně jsem si říkal, že pokud budu auto stále mít, tak někdy kolem 100tkm bych rozvody nechal preventivně udělat. Můžeme i porovnat jaký vliv na rozvody mají častější výměny oleje. Od novotí měním co 10 tkm a dávám klasickou plnou syntetiku 5W-40.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S tím olejem děláš dobře!!! a to s tím poskočením o zub mi také řikali, že by to měl rozvod "pobrat" bez potkání. S těmi koly prodávám jak jsem koupil a jen doufám, že jsem to nepochopil špatně :-) . Ja osobně jsem spokojen, že to vydrželo 130tis. a tuplem když jsem viděl tu histerii ohledně rozvodů, přestavovačů atd. u 1.4TSI, já tomu motoru nemám co vytknout- jede to, něžere to a jinak vše ok, tak uvídíme jak se bude chovat dál....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jí spíš nechápu, že ten řemen nešoupli do toho nového 132KW 1,8TSI....když jsou s tim takové trable.

 

Už ví někdo, jak na tom je benzínové RS-o? Ten novej 2,0 TSI 220k? Má řetěz nebo řemen? V autorizáku nevěděli....

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...