Přejít na obsah

1.4 TSI (90 kW)


Marios

Doporučené příspěvky

Ono u těch TSI řetězů od VW jeden nikdy neví, co ho čeká. :kol-32: Musíme se s tím smířit, je to holt taková daň, za jinak výborné vlastnosti těchto motorů. :kol-31:
Já tedy nemá až tak známosti v servisech, jen při poslední servisní prohlídce jsem se o tom bavil s jedním vrchním technikem a ten tvrdil zhruba to, co píše pava.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám 35 000 cca a "zní" to normálně ( 60% město "velmi krátké tratě" a ten zbytek letiště Pha nebo Swe ). V "mém autorizovaném servisu" (nevím přesně funkce-jestli to byl vrchní či spodní technik ale myslím, že to bylo něco jako kdysi "mistr na dílně" :-) mi řekl v podstatě to samé co psal pava akorát o 1,6 jsme nemluvili. O kapotě- včera po 81 km mimo "město skoro důchodcovským tempem" kapota nemá výraznější teplotní rozdíly a nepoznal jsem místo, které by bylo výrazně teplejší tak, jak je naznačeno na obrázku. Nevím-buďto je to tím tempem nebo nejsem dostatečně termosenzitivní. Dneska to zkusím s eresou ale né na stejné trati (těžko děckám vysvětlím, že pojedem tam kde včera, protože tatínek si chce šáhnout na kapotu jak je teplá :-).....

Editováno: , autor: radim1234
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No co, tak si děti budou myslet, že tatínek je pošahanej. :kol-28: Mistr na dílně to na 100% nebyl, tu funkci jsem si nevymyslel, tak mně byl představen. :kol-32:
Našel jsem 2ks OII 1.4 TSI na OctaviaClubu. Odkaz nejde dát: "Vložili jste odkaz na stránky které administrátor nepovoluje." :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

NJ, tak octavia club je jaksi konkurenční forum že...:)

On každej motor má dnes své mouchy, člověk už bezchybnej motor nenajde. Já spíš přemýšlím, že ačkoliv je dle výrobce rozvodový řetěz doživotní, že ho nechám stejně vyměnit včetně napínáků....otázka je, v kolika najetých km to udělat. Teď mám nějakých 33-34 tis....tak jestli ve stovce???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajimavé poznatky, kdo hledá najde :) Tady z toho ta " jediná Audinácká " 1,8 TSI vychází nejlépe, což mě samozřejmě těší, nicméně i já ovšem vím, že i s těmito motory byly problémy a že to automobilka řešila. Je mi jasné, že výměna rozvodů bude ranec, ale zase pokud to pomůže....

Co se týče doporučovaného zkráceného intervalu na výměnu oleje, tak s tím problém nemám, měním ho od začátku (teď jsem byl podruhé) po 15tis. km..... :kol-47:

Dneska jsem byl díky své úchylce (jak jsem psal ve svém vláknu) v Toyotě a kecal tam s prodejcem nad novým Avensisem v combi (který se mi mimochodem dost líbí). Řešili jsme motorizaci a tak nějak náklady s tím spojené. bylo to na dlouhé povídání. Prodejce jednoznačně (dost mě to překvapilo) ovšem doporučoval benzínové motory, pro jejich konstrukční jednoduchost a nenáročnost na údržbu a stím spojenou možnost poruch u dieslů.

Jednoznačně mi řikal, že jestli spolehlivost a bezporuchovost, jedině benzín. Jen pro zajímavost, tvrdil, že po 160tis km je pořeba u dieslu např. vyměnit filtr pevných částic v ceně 60 tis.Kč, což podnikatele nepotká, který auto po dvou až třech letech vymění....Když začal s problémy se vstřiky a mizernou českou naftou, bylo mi jasné co vím už dávno, že ušetřená "koruna na naftě a spotřebě" se za pár let hravě smáznou ve vyšší pojistce spojené s větším obsahem a náklady na údržbu (to nechtěji ovšem majitelé dieslů slyšet).

Já ovšem diesla měl v superbu a jednou to byla výmena netěsného EGR ventilu (7tis Kč), podruhé oprava v zimě zamrznuté nekvalitní nafty. Te´d k tomu přidejte větší náchylnost CR dieslů na špatnou naftu (vstřiky, čerpadlo) a ještě ten filtr pevných částic.....takže ve finále zlatej benzín.

Trochu jsem odskočil a omlouvám se, ale ačkoliv my tu řešíme spolehlivost TSI motorů a jejich řetězů, stále si myslím, že to je dobrá volba :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak po 2 měsících přidám další postřehy:

rozvody /viz v textu výše/ záruční servis posoudil, že jsou v pořádku , že počítač nic nezaznamenal.

Nyní najeto 68.000km - hluk z rozvodů se po nastartování motoru zvětšuje a doba po kterou jsou evid. hlučné prodlužuje.

Nyní tento stav trvá cca 5 až 10 km než ustoupí. Po tuto dobu pocitově i vůz hůř jede.

Znovu se vrátila závada - jízda na tři válce při studeném motoru - zablikala i kontrolka poruchy motoru - tento stav trval cca 500 metrů.

tak snad do konce týdne navštívím servis, budu znovu reklamovat a trvat na provedení přesného zápisu a popisu reklamované závady - tady servisy hodně kličkují.

Tak zase někdy podám další informace

Nové zprávy

Dnes jsem navštívil záruční servis a dohoda je taková, že v pondělí 23.4. přistavím auto a oni /snad/ rozvody vymění.

Přibyla nová závada - začal se loupat vršek šaltpáky, není nerezový - je to pokovený plast /šmejd/ - pěkně to dře dlaň.

Prý při těch rozvodech vymění šaltpáku - je to prý častá závada.

Zatím vše.

Ahoj, stav k 7.5.2012

30.4.2012 vyměněny rozvody /Pavouku, já jsem tedy první???/

a vršek řadící páky.

/4.5.2012 vyměněno prasklé čelní sklo, bohužel ne na pojišťovnu - jednatel zapomněl připojistit, ale to sem asi nepatří/.

Problémy po výměně rozvodů:

po ranním nastartování běží motor na 3-4 válce, hádá se-jakoby byla bohatá směs, střílí dolů do výfuku /u-starších motorů bohatá směs,ulité svíčky/.

Prošlapávám plyn , až po chvíli se to srovná a začne reagovat, tak jak má.

Znovu reklamuji, elektronika jak jinak hlásí - vše je OK.

Servis neví,jak dál a bude posílat dotaz do M.B.

Kdybych se dnes rozhodoval, do jakého motoru jít, benzín by to tedy asi nebyl

Současně jsme pořizovali Škoda: 1.4Tsi /na mé přání/, 1.6ropa, 1.9 ropa a 2xropa Volvo.

Probémy jsou u mé 1.4Tsi.

U jednoho Volva reklamován malý výkon, servis zjistil prokousání kabelů asi od kun a nefunkčnost turba.

Odstraněno zdarma v záruce.

Před cca 3 msíci kolega v SK dostal služební Opel Insignii kombi,ropu, čtyřkolku.

Nefungoval zadní náhon, pořád v servisu srandičky atd.

Nastoupil náš právník s odstoupením od kupnísmlouvy a do týdne provedena oprava , prý jediná v CZ a SK - všude prý čekají na opravu několik měsíců.

Tak zatím vše o naší firemní flotile.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A k.rva. Je vidět že se na kvalitu dlabe úplně všude a k tomu ještě u Volva(i když vlastně ChinaGroupe). To jsme to dopracovali. Smáli jsme se Fiatu,např., a známý ho má o rok dýl jak já v provedení 1,4T-Jet a trápí ho jen trošku vyšší spotřeba po městě. Jinak za 40tis km nic.

A to já mám za sebou rozvody, novou baterku, po instalaci podložky mi začalo(!) chrastit ovládání regulace turba, popolezla spotřeba, začaly vrzat přední dveře jak plasty tak v rámu,zadní "repráky" jsou na vyhození, loupe se řadička, naboptnal kousek "chromu" na masce(ani nereklamuji, řeknou "to šutééérek), hapruje centrál vs. komfortní otvírání oken, cuká na volnoběh a zdá se mi hlučnější převodovka.Hlavně že to stálo to co to stálo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jakub Nabel: Brácha má Fiat Bravo s 1.4 Tjet, má ho o něco málo déle než já nějak necelé 3 roky.

Závady:

- vadná řídící jednotka motoru (auto nepojízdné, jelo do servisu na odtahovce)

- únik chladící kapaliny (netěsnost nějaké hadice, výměna)

- lupání ve spojkovém pedálu (promazání, lupe dodnes)

- rosení zadních světel (výměna)

- brutální vrzání přední nápravy (kompletní výměna celé nápravy, řízení a tlumičů)

Auto je slabší, než Octavia s 1.4 Tsi, při jízdě je slyšet turbo (pro někoho výhoda) a jezdí se spotřebou o cca 1 litr vyšší než já cca 7.5l/100 km.

Co se mě týče tak nic, žádná závada, až se mi to zdá podezřelé...

Editováno: , autor: pava
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to mám 06/2010 on cca o rok dýl a fakt nic. A to je totální poleno na auta. Z dálnice sjede bez dochlazení turba, stojí na kvaltu, nastartuje a pomalu na startér hned jede,jeho nejlepší otázka-ojej se musí kontrolovat?. Dál už psát nebudu, to by se vám spoustě udělalo špatně, i tak asi stačí.

Možná trefil na dobrý kus, ale jak jsem psal tak ho trápí spotřeba.Když jsme jeli loni na hory tak já měl na střeše bednu na věci(jeho, mu se do auta nevlezly a nemá nosiče- nevýhoda pro toho kdo má něco "navíc") + klip na troje lyže a spotřebu měl o cca 1,5 litru na sto vyšší než já s 63ou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Problémy po výměně rozvodů:

po ranním nastartování běží motor na 3-4 válce, hádá se-jakoby byla bohatá směs, střílí dolů do výfuku /u-starších motorů bohatá směs,ulité svíčky/.

Prošlapávám plyn , až po chvíli se to srovná a začne reagovat, tak jak má.

To vypadá na rozhozený rozvod, stačí o zub a dělá to co popisuješ. Neodflákli to v servisu?

Co se týče řadičky, já myslím, že každému je tady jasné, že se jedná o pokovený plast, který se snadno poškrábe. Stačí prstýnek a je hotovo. Plotnička na řadičce jde snadno vyměnit, mrkni na aukro, někdo tam nabízel všechny možné druhy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

prstýnky nenosím. :kol-28: To se dělá i nástřikem jak který výrobce,ale tady u "VW Group" loupání po cca roce? Ani nemám chuť se sněkým dohadovat. Vadilo mi nechutné drnčení kliček zadních dveří a nakonec postupem "dodo" jsem je popotahl na tom ozubení do polohy "stále tlačí dolů" a je klid. A ani okno nesjíždí.Blbých pár gramů plastu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Doplněním do 0,75l destilkou se nic nestane, větší únik řeš kapalinou naředěnou 1:1. A nebo zajeď do servisu a tam to dolijí a zároveň se poptej kudy tudy mohla zdrhnout. Mi po cca měsíci zdrhlo asi 0,5 l a od té doby nic. Říkal něco o zvýšeném odpařování při záběhu. No asi si zopáknu školu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já už mám šaltrpáku koženou s chromem ze supa standartně z výroby :D

Jediné, co po zimě, že mi sůl zdevastovala oba znaky škoda (na masce i na kufru), na okrajích jsou tam bílé fleky....

V nejhorším tam jednou koupím ty nové :D

Editováno: , autor: Clint
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

po ranním nastartování běží motor na 3-4 válce, hádá se-jakoby byla bohatá směs, střílí dolů do výfuku /u-starších motorů bohatá směs,ulité svíčky/.

Prošlapávám plyn , až po chvíli se to srovná a začne reagovat, tak jak má.

Znovu reklamuji, elektronika jak jinak hlásí - vše je OK.

Servis neví,jak dál a bude posílat dotaz do M.B.

hele, někde jsem zaznamenal, že problém může být v přenastavovači vačkového hřídele, zvukový projev je stejný jako u řetězu, nemůže to být ono? to hádání za studena na to tak trochu vypadá?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...