Přejít na obsah

Studený start


fifa

Doporučené příspěvky

Tak tam dej nové.

Moje zkušenost je taková, že 1,4 MPI je velmi chytrý motor a řekne si sám:

- vůbec nesleduji kolik mají moje svíčky najeto

- ve chvíli, kdy musím točit u studeného motoru startérem déle, než obvykle, aby motor chytil, svíčky vyměním

A problém studených startů je odstraněný.

Ještě jsem nezažil, že by očištění svíček - mechanické - jejich stavu nějak prospělo.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pokud to není dané svíčkami s nesmyslnou tepelnou hodnotou, je to podezřelé.

Palivové čepadlo spíš udělá to, že třeba do 4000 motor jede a pak ztratí výkon.

Ale když je ti podezřelé, proč nezměřit tlak benzínu, že?

Já bych v tuhle chvíli radši radši změřil kompresní tlaky - teplý motor, vyndat všechny svíčky, plný plyn.

Ať máš jistotu, že to není nějaký mechanický problém a že v příslušenství nedloubeš zbytečně.

Ještě mě napadlo, jestli jsi třeba neměl odpojenou baterku.

Pak by to chtělo VAG, a provést základní nastavení klapky.

Možná klapku vyčistit, když už v tom budeš a pak to základní nastavení.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud mas ranni chod na benzin na 3 valce a uchlastava se motor velkou bohatosti - smrdi to nesp. smesi tak mas posunutou mapu ne v LPG, ale v RJ motoru.

Potrebujes ji posunout a udelas to pouze jen pres LPG jednotku.

Neni to tvuj jediny problem, hodne lidi si na to zvyklo a bere to jako nejakou zavadu v motoru, ktera se neda vyresit, hodne lidi se stim smirilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na 3 valce mi nejde len dlho toci az kym naskoci a dlsia vec ked dam klucik do II polohy cerpadlo ide kratko a hned vypne ked vyberiem kluc alebo dam zase do II polohy uz vobec netaha potom startujem dlho ked naskoci a hned vypnem zase idem startovat dam klucik do II polohy cerpadlo taha dlhsie benzin a pekne naskoci motor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 1 rok později...
  • o 8 měsíců později...

Ahoj lidičky, pokud tu toto téma je, tak jsem špatně hledal a omlouvám se. Ale nenašel jsem to tady.

 

Mám problém se svou 1.4 MPI .. Jedná se o 44kw, 2001 najeto už 208 800 km. Problém jsem neřešil a trvá asi od 180 000 km .. ale včera mě přišlo že to ještě nikdy nezaškubalo i na 3. rychlostní stupeň .. Dělá to při akceleraci. Prostě jako by se zadusil motor a ztratí výkon. Na 1. rychlost to neudělá. PP ukazuje spotřebu 22-26L/100km a pak najednou spadne třeba na 14 někdy na 20 a víc se mu nechce. Při tomto spadnutí spotřeby to citelně zaškube. Při zahřátém motoru je vše v naprostém pořádku. Motor startuje i jezdí bez problému.

 

Jediné co někdy zaznamenám je zvýšená spotřeba o 2dcl na volnoběh ale když projedu delší trasu a nabiju baterii na max tak je to zase vpohodě. A studený start má při rozdílných teplotách stále stejné chování .. otáčky 1200 a spotřeba někdy kolem 3L někdy 2,5 a klesá postupně.  A za studena občas zaklepou ventily při startu, někdy klepou prvních pár metrů.

 

Nevím čím by to mohlo být. Ventily, nebo snad něco jiného? :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

palivak sem chtel taky napsat, ale pocitam s tim ze ho v dohledne dobe menil ;)

 

 

     .............. pokud jsou vstriky uz chyceny nepomuze nic ;) ...... zkus spis koupit aditiva na cisteni palivove soustavy do benzinu a nalej to tam tam,.... pocitej, ale ze ti to hnedka nebude reagovat chce to minimalne 3 - 4 nadrze .......a to buch vi jestli ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Palivák ač se za to stydím jsem já co to auto mám neměnil a to je skoro 70 000km. Počítám že jej neměnil nikdy nikdo a spoléhám na to, že palivový filtr se přeci u fábii nemění :) Někdo říká že jo, někdo zase že jen u některých benzínu tak já nevím. Každopádně se jej pokusím vyměnit. Aditiva jsem tam lil .. hlavně když jsem kupoval polský benzín. A od doby co jsem ho tam lil mě přišlo že občas zaklepaly ventily. Tak jsem s tím přestal.

 

Jinak včera jsem to pořádně protáhl asi 160 po dálnici a dneska ráno ani zaklepání ani náznak nějakého poškubávání. I volnoběh za tepla je jak má být. A zdá se mě že auto nějak líp reaguje na plyn.

 

Už mě i napadlo jestli to není elektronikou pedálu plynu. Když podle PP to na vteřinu dá méně paliva a přitom to zároveň vlastně i cukne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proc by se palivak nemel menit :D ja kdyz sem koupil auto tak sem menil,.... byl tam jeste origo z vyroby a auto melo 148 tis km tedka mam 206 tis km a palivak v dohledny dobe jeste menit nehodlam,... protoze vim ze sem ho menil takze pocitam az tak ve 248 tis km ;) ( pokud fabca jeste bude ;) ) ......

 

nicmene, palivak vymen,... kup nejakej MANN a je to ;) vymena je trivialni s otazkou cca max. 30 min. ;) za tu jistotu ti to stoji ;) cena okolo 500 - 550 kc ;)

 

 

......... kazdopadne jak rikam muze to byt fakt cimkoliv ze ti to cuka ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

E85 bych moc nedoporucoval :( ..... jezdil sem sice 1:1, sice to podle me lip jelo protoze to ma vetsi oktanove cislo ale zaclo se mi auto srat ;) ..... nevim jestli to bylo zpusobeno tim ale je to dost mozny ;) odesla mi zapal lista a je taky moznost ze vstriky mam nacnuty ;) tedka to dorovnavam aditivama a snad to bude v cajku ;) co sem delal tedka rozvody, rovnal hlavu a daval novy olej auto paradne tichy nestezuju si ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

Jinak včera jsem to pořádně protáhl asi 160 po dálnici a dneska ráno ani zaklepání ani náznak nějakého poškubávání. I volnoběh za tepla je jak má být. A zdá se mě že auto nějak líp reaguje na plyn.

 

Už mě i napadlo jestli to není elektronikou pedálu plynu. Když podle PP to na vteřinu dá méně paliva a přitom to zároveň vlastně i cukne.

no pokud jsi to takhle protáhl a je tam zlepšení, tak jsi měl zaneřáděnou lambda sondu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to mě taky napadlo, ale já myslím že na to škubání bylo moc teplo .. bylo nějakých 14°C a to většinou dělalo když bylo tak kolem 8-9°C .. uvidím ráno. Každopádně filtr koupím a vyměním :) i aditiva koupím nové a začnu je tam zase chvíli lít a projedu to zítra trochu. Děkuji za rady snad to přestane :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem dnes absolvoval výměnu palivového filtru, koupil aditiva a přidal jsem je při tankování do benzínu aby byl poměr v nádrži asi 1:500 a prohnal jsem ho po dálnici kolem 150km/h asi 50km.. Zatím se žádné problémy neprojevují, starý filtr byl ještě původní a jak jsem jej vypouštěl, tekl z něj úplně černý benzín.

 

A opět mě ve škodovce řekli že 1,4 MPI vydrží moc a moc km. Že podle časopisu Auto Tip je to nejlepší motor na výdrž tak mě to i zahřálo u srdce :) ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

uvidis co se bude dit treba se to srovna nebo aspon to nebude delat tak casteji ;)

 

co se tyce te cernoty aspon vidis jak kvalitni benzin je a jak se musi jeste vycistit nez dojde k jeho spaleni ;)

 

 

........... se skodovkou musim souhlasit na 1.4 MPI se nemuze opravdu snad nic dit pokud vsechno dobre funguje ;) ...... nikdy sem tento motor potkanej nevidel a snad se ani potkat nemuze :D pokud olej cerpadlo tlaci, nemuze se snad ani zadrit ;) ...... neni nad klasickej dobrej ac nevykonej ceskej motor ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

U mna sa tiez zacinaju prejavovat zle studene starty vymenil som aj cidlo teploty chlad. kvap. Vag nic nehlasi ked je auto zohriate startuje normalne zistil niekto co to sposobuje mne sa to javi na zapalovaciu listu len ako sa da odskusat ci je zla jedna sa o 1.4 50Kw AME

Myslim si že zapalovacia lišta by sa tak neprejavovala, ja som mal ten problem ale vtedy motor skackal vo vysokych otačkach alebo stratil uplne vykon a nešiel, vymenil som zapalovaciu cievku a aj tak auto zle štartuje za stude, ale len ked je vonku dost chladno, ked je cca 20stupnov tak naštartuje celkom v pohode na studeny start, ale ked je zima tak chyti možno na 3-4 krat alebo ked mu trafiš plyn cca na stvrtku tak naštartuje hned no zhukne na vysoke otačky, moj tip to bude vadný ohrev lambda sondy pred katalizatorom čiže prvej. Dnes ju idem vymenit tak som zvedavy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...