Přejít na obsah

Řidiči kamiónů


FUGAS

Doporučené příspěvky

Řeknu Vám, že mě v poslední době docela začínají štvát řidiči kamiónů. Za poslední dva měsíce jsme s přítelkyní najezdili cca. 5000km a zdá se mi, že už to docela přeháněj. Např. včera jsme na výletě na Rabí a Kašperku a na zpáteční cestě jsme jeli v řadě aut, kterou vedli 2 kamióny. To, že ten druhej začal toho prvního předjíždět na plné čáře, by mi zas tolik nevadilo, ale to že to bylo před horizontem, kam i když sedí výš a má lepší rozhled než z osobáku, nemohl vidět, to jsem docela zíral. Hlavně jeho rychlost byla asi tak o 3km/h vyšší, než toho předjížděnýho, takže jel v protisměru strašně dlouho. Naštěští se nic nestalo, ale stejně to bylo na přes držku. Na D5 nám pak zase přebíhal před autem od benzínky chlap s ešusem v ruce přes dálnici, tak jsme koukali, co tam dělá a v opačným směru stál v odstavném pruhu zaparkovanej kamión, evidetně si byl koupit jídlo, to jsem měl taky dost, už jenom proto, že to do toho kamiónu mohl někdo napálit o přebíhání takhle frekventovaný dálnice ani nemluvím. To, že se kamióny na dálnicích předjížději rozdílem 2km/h a prostě zablokují ostatní provoz, mě už dávno nepřekvapuje a už se nad tím ani nerozčiluju. Přijde mi, že tím, že je řidičů kamiónů nedostatek, že je dneska řídí kde kdo. Nedávno např. ve zprávách ukazovali někde z dálnice převrácený kamión, a jak jsme se shodli s klukama v práci co tu reportáž taky viděli, ten řidič vypadal jako nějaká smažka, pak to nemá takhle na silnicích vypadat. Chápu, že ne všichni jsou takový a že jsou mezi nima i profesionálové, ale podle mě je v tomhle povolání koncentrace hovad poměrně vysoká. Hlavně, že pak ta jejich asociace vylepuje u silnic bilbordy "jedeme v tom spolu", čímž vyzívají řidiče osobáků k toleranci ke kamiónům, ale že by někdo vyzíval řidiče kamiónů, aby nejezdili jako prasata, to jsem ještě neslyšel.

Co Vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vole, ani mi nemluv, sou to č*ráci, 3 kamioňáky i znám a musím říct že všichni sou hovada a navíc notorici, a jeden už pod vlivem rozmlátil 4 auta a před 2 týdnama zase boural, teď dělá závozníka lol , Největšího hajzla co sem kdy potkal, tak když jsem jel od Přerova směr olomouc a tam je docela pěkná cesta která vede do kopce a navrchu je docela dost horizont, ta cesta je 2proudová, ale navrchu se to spojuje do jednoho, spěchám do Olmika do nemocnice pro tetku, jedu si po té pěkné cestě takových 120 a kus od toho slučování jsem zrovna jel vedle kamionu,kterýho sem už skoro uplně předjel a já jel v pruhu kterej dál pokračuje a toho kamioňáka napadlo, že by se zařadil, protože za 300 m se jeho pruh stejně slučuje.Tak když jsem byl vedle něho tak najednou dal blinkr a najel na mě a beze sraní mě vytlačil do protisměru, už jsem viděl na horizontu, že proti mě jede auto, tak sem ho tak tak stihl předjet a zařadit se abych se nesrazil s autem co jelo doprotivky a ten kokot na mě ještě troubil že co dělám, já bych ty kamioňáky nechal ojet buzíkama.Je jasný, že ho s oktávkou nevytlačím, tak vytlačil mě.klidně se mohl zařadit tak za 20 sekund hajzl. A to vám řeknu, že sem byl skoro posranej, pár sekund abylo to v prdeli a jenom kvůli nějakýmu debilovy.

Jo a bylo toho moc najednou takže jestli je ta cesta trochu jinak nebo to slučování, ak mě omluvte, ale moc sem neměl čas si toho všímat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamioniak nejsem, nikdo z rodiny taky ne.

Všichni nadavaji pouze na kamioniaky ale:

to OTDi - "jedu si po té pěkné cestě takových 120" - a neni tam nahodou 90???? - kdybys jel předpisově 90 tak si kus za tim kamionem a nemusel by ses nervovat - to že tě vytlačil s tim ale nema nic společných - chápu - byl to kokot

ale jinak:

včera mě ve Frýdku jeden čurak malem sejmul z osobakem co se zařazoval vedle Tesca z praveho pruhu do leveho - v protisměru provoz jak prase, musel jsem dupnout na brzdu, aby se on vlezl pře de mě a nestrčil do mě, za mnou autobusak brzdil i očima tak jsem to švihnul hned do prava, kam jsem se ani nestačil podivat jestli tam něco je nebo ne a autobus prosvištěl kolem mě a dobrzdil tak tak za tim kokotem co se mi tam vtlačil

dneska na stejne cestě ale o kousek dal na přibor kokoti předjižději z osobakama v levem odbočovacim pruhu a pak nevědi kam se vlést

atd atd

když si proberu posledni týden tak ze v 80% jsem na cestach viděl kokoty v osobacich co vyvaději pi..viny a ve 20% to byli řidiči všeho ostatniho včetně teda kombajnu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, je tam 90 ale rychlost jsem trochu přispůsobil stavu vozovky a provozu a taky sem docela spěchal, ale i tak si myslím že ta jízda byla bezpečná, ale to s tím kamioňákem nemělo nic cpolečnýho, vytlačil mě ať sem jel kolik jel. a jen tak mezi náma on 90 taky nejel. A souhlasím s tím, že je víc problémů s osobákama, ale hlavně proto, že jezdících osobáků je 100x víc než kamionů.

A kdo chce vidět jak se jezdí s kamionama ať jede v noci přes maďarsko, jel jsem za kamionem kterej letěl i přes vesnice 90-100 a mimo o dost vic, a na cestach kde byli díry jako prase a nerovnosti mi dokonce trochu ujížděl. A tak tam jezdí skoro všeci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak trochu to znám od obou volantů, a můžu říct, že jsou hovada jak osobáci, tak i kamioňáci, jen ten kamion obvykle nadělá větší paseku, podobně jako pád letadla vs. osobní doprava,

vše je jen o lidech, ale je pravdou, že za mého působení se na kamion dostal člověk až hodně pozdě (avia, ifa, mates, solo, návěs a pak vytoužený TIR) v porovnání s dnešní praxí, taky byl jen jeden podnik - ČSAD a školení se opravdu dělaly, dodržovaly se přestávky apod.

Bohužel dnešní mlaďáci ani netuší co mají v rukách, ono to jede jako ďas a ostatní se bojí a uhýbají, to je jejich kredit, bohužel policie je v tomto nečinná, kolik jste kdo viděl odstavených kamionů při kontrole, případně potrestaných za zmiňované předjíždění, to by musela policie po dálnicích jezdit, jako ve světě, ne statovat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

k tomu Maďarsku, jeli jsem přes něj v noci do chorvatska a nestačili jsem se divit, rychlosti jak již bylo napsáno, ale hlavně předjíždí kde se jim chce a osobákum dávají dálkové...

jinak v jedné části německa je taková zajímavá praktika, podplacený policista zastavuje kamiony z čech, slovenska a polska, na polovinu věcí řekne šajze a pošle řidiče na TÜV kontorlu kde za to zaplatili policistovi. na TÜV najdou všelijaký chyby a řidiče pošlou do servisu který za to zaplatil TÜV stanici. no a takhle si tam kluci vydělávají, jen ta samotná kontrola vyjde na šílený peníze...

no a to že tě kamion vytlačuje z pruhu nebo že se předjíždí až pomalu nevíš kdo koho je běžná věc. ale jeden rekord byl fakt extrémní. najel jsem na D8 směr praha, u sjezdu 35 se začali předjíždět dva kamiony a dopředjeli se u sjezdu 29. já jel celou dobu za nima něco mezi 80 a 90 a už mi nezbývalo nic jiného než to brát s humorem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jasně, jsou dobrý kamioňáci, jsou špatný kamioňáci...stejně jak u osobáků. Moje zkušenosti jsou vcelku OK, ale je pravda, že mě občas značně nasírá, když si jedu svojí povolenou rychlostí a on je mi s kamiónem nalepenej za prdelí. Už vidím, co by udělal, kdybych s RS dupnul na brzdu, to nemá šanci ubrzdit. Asi by mi sešrotoval celej zadek..... :((

nejhorší je, když je takhle nalepenej dlouhou dobu, to už pak buď opravdu nevydržím a ještě zpomalím ať si mě předjede nebo na to dupnu a ujedu mu abych předjel alespoň jedno auto a on se lepil na něj a ne na mě...

mám pak hroznej strach, že budu potřebovat přibrzdit a nebudu moct...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dastax: to je běžná věc, technická prodleva brzd je u kamionu navíc delší než u osobáku, nehledě na to že brzdí sice silnějšíma brzdama, ale úplně jinou váhu. Takhle když někde dobržďuju a je za mnou kamion, tak současně hlídám svůj předek a jeho kvůli zadku...

to s tím předjížděním a ujetím říkáme i lidem na polygonu, protože je to daleko bezpečnější... nebo pokud čas dovolí, stačí zastavit na pumpě a dát si kafe :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja si furn nemohu pomoci a musim tady vzpomenout moji oblibenou zemi - Švedsko - jenom leos jsme tam za 12dni najezdili přes 5000km - po dalnicich i okrskach, v poledne ale i pulnoci.....

za celou dobu jsem tam nepotkal policajta ani policejni auto, neviděl jsem žadnou nehodu, tam kde byla značka 50 tak na tom bodě všichni jeli 50, tam kde byla značka 110 tak všichni jeli 110 - a to i když cesta byla rovna až po horizont, oplocena kvuli zvěři a bylo na ni 5 aut na useku 10 km, ani jednou se mi nestalo že by někdo se lepil mi prdel auta, ani jednou jsme nemuseli brzdit "na krev"

Tam se prostě jezdi jinak, žadne problemy, žaden chaos na cestě.

Prostě pohoda na cestach - a to je to co mi u nás chybí :( :( :( :( a zavidim Švedum

ale hold žiju tady tak se musim přispusobit

Editováno: , autor: brunoos
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

On každej nadává na kamiony a náklaďáky. Sou pomalí velký a když se vymáznou tak "zaberou" hodně místa.

Ale čerstvý rohlíčky chcete všetci, oblečení taky, díly na Okynku jo a pivo v hospodě určitě. Ale vono se to samo nedoveze!!!!

Zkuste to za volentam náklaďáku.

Jezdím na nadměrnejch nákladech a SPOUSTA lidí ignoruje naše doprovodný auta a vlítnou vám pod kola i když vezete 90 tun a zkuste to ubrzdit!!!

A takovejch "zážitků" mám až až!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenže ono dovízt pivo, rohlíčky, ... jde i bez ohrožování života ostatních, víš :)

stačí se nechovat jako blbec....

tím samozřejmě nechci útočit na kamióňáky...jak jsem říkal, v každý skupině řidičů jsou ti slušný a ti prasácký

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jenže ono dovízt pivo, rohlíčky, ... jde i bez ohrožování života ostatních, víš :)

stačí se nechovat jako blbec....

Tos mi sebral z pusy, přesně to jsem chtěl napsat ;) Problém, je že u těch kamiónů by člověk tak nějak čekal, že jsou si vědomi jaké kolosy řídí, a že se podle toho budou chovat patřičně zodpovědně. Proto mě to dokáže tak vytočit, protože oni jsou relativně v bezpečí, kdežto posádka osobáků, kterou smete kamión, je na tom podstatně hůř. Jak říkám, vím, že je mezi nima i spousta profesionálů, jenže okolo těch člověk projede, aniž by o tom tak nějak moc přemýšlel, kdežto ty hovada si pamatuje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

většina TIR jsou čuráci n-tého řádu. Občas narazím i na džentlmeny, ale toho je jak šafránu, a pak jsem k nim zas chvilku vstříný, do doby než mně první zase nasere.

V pondělí jel jeden DE kamion na okraji Pardubic(pro znalé od Semtína až nahoru na nadjezd) přes kilo. Nevím, jak je to možné, protože by měl mít omezovač, ale prostě jel přes kilo. Bylo to asi v 19 hodin. Bych chtěl vidět, jak brzdí na tom přechodu pro chodce na nadjezdu, kdyby mu tam někdo přecházel. Já to s osobákem v pohodě ubrzdím(prakticky ověřeno :kol-17: ), ale nevím nevím ten kamion.

A vůbec snad není den, kdy bych nenadával na TIR. A s tím vytlačováním, tak s tím si vůbec hlavu nelámou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zakladni problem - vychova novych ridicu ? kde kdysi ? no na vojne, dneska vojna neni takze neni ani praxe, staci jen zaplatit autoskolu a hura jezdit pro nejakeho podnikatele :)jedno jestli jestli jsem imbecil a nebo zdravy clovek .)

CESMAD uz davno resil jak kriticky nedostatek novych ridicu vyresit, byl i navrh ze se budou ridici nabirat z rad cizincu, a ted se drzte byli tam hlavne vietnamci a nebo moldavci :)fakt nevim jak by si takovy vietnamec behem nakladky kontroloval co mu tam vlastne cpou do auta a jakou reci by delal vytykacku na CMR :(Moldavci sou zase vepri nevycvalani, kdo videl rumuna v kamionu tak jenom v ruzovem strihle sovetskym vlivem .)

Proste a jedine bude to horsi co se kamionaku tyce, ale bohuzel zivot bez nich nejde :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V tom dnešním provozu těm kamióňákům nezávidím ani kilometr jízdy. Že jsou mezi nima hovada, který taky přemýšlí něčím jiným než hlavou o tom žádná. Podstatně horší jsou ale podle mě řidiči dodávek a OTDi apod., kteří si myslí jak silná mají auta a naprosto vše zvládnou bez problémů, jsou bez chyby atd. Ti právě dokazují, jak jsou omezený - předjíždění v místech, kam není vidět, je u nich standardní věc a vůbec nepřemýšlí o tom, že proti nim může jet stejně bezchybnej... ...a takovýhle potkávám mnohem častěji než blbce kamióňáka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem se dozvěděl, že jeden typek z dědiny co jezdi kamionem boural na slovensku. Osobak ho předjižděl, jelikož se něco objevilo v protisměru tak se vecpal před něho a on to neubrzdil a posunul toho blbečka do přikopy a sebe tam hodil taky - zatim je z toho nasrany protože policia uvedla do zapisu "Nedodžení bezpečné vzdálenosti" -> muže za to kamioniak i když to neni pravda - podal protest tak zitra se to bude vyšetřovat znovu

Svědek ktery všechno viděl tak sice zastavil ale když mu řekl že s nima počka na policii a vše mu dosvědči tak se zbalil a zmizel - jedine štěsti že ma jeho značku tak ho ted shani policie kvuli vypovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

problém je na straně všech řidičů - osobních aut i kamiónů.. bohužel jak již tu bylo zmíněno kamióny řídí dnes kde kdo, sice mají školení každý rok, profesní průkazy a já nevím co ještě, ale stejně si většina z nich neuvědomuje, co může svoji chybou způsobit.. další problém je, že se žíje pořád ve spěchu, chudáci kamióňáci nemaj čas na přestávky - prostě jedou furt, jen aby stihli dovézt náklad včas..

já se snažím jezdit ohleduplně ke všem účastníkům provozu.. poslední dobou jsem se dost uklidnil, vím že ikdyž pojedu rychle, tak tím moc nezískám. jestli přijedu o 5 minut dýl, ono se to nezblázní ;) je fakt že se rád rychle svezu, ale s rozumem.. taky bysme tu mohli založit téma o debilních chodcích, kteří si myslí, že mají na přechodech i mimo ně absolutní přednost! já jak vidím přechod a hodně lidí na chodníku, tak radši jedu 30 než to rvát naplno 50.. a pak vidím ve stejným úseku motorkáře, kterej tam jede snad 100 nebo kamióňáka, kterej se tam řítí 70.. rozhodně doporučuju kurzy na autodromu ve Vysokém Mýtě nebo v Mostě, tam se člověk dozví opravdu dost! a vůbec super jsou ty obrázky po nehodách...

takže na sebe dávejte pozor a buďte ohleduplní ke všem..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne, to je to heslo - OHLEDUPLNOST.

Je jedno, kolik magoru je v radach osobaku, kamionaku, motorkaru a chodcu, kdyz k sobe budou vsichni ohleduplni s pochopenim pro toho druheho (ne podle hesla Ted jedu ja, tak uhni) a budou respektovat aspon zakladni pravidla, aby ten druhej vubec mohl predvidat, bude to na nasich silnicich o necem jinem.

K tomu mame ale bohuzel jeste sakra daleko a bude to trvat dlouha leta, nez se to zlepsi. Nezbyva nez jezdit po vyspelejsi Evrope, staci hned vedle do DE nebo Skandinavie - FI, NO, SE - tam je to panove o necem jinem. A severani taky dorazi na misto vcas a taky maji v obchodech rohlicky, hadricky a dílečky - viz, nekdo vyse. Takze to jde, ale musi se k tomu mentalne dospet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

když budeš testovanej, tak budeš připravenej a hned reagovat...

řidič kamionu si v klidu a pokoji za jizdy čte noviny (často vidět rozložené na volantu), dokonce jsem viděl i jak si smaží něco na pánvi - vařič byl na palubce

v autě každou chvíli někdo píše sms, cpe se bagetou, pije se horký kafe z kelímku, to jsou pak reakční doby na prd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Psychotesty jsou jedna věc, ale ja bych zavedl testy pozornosti a testy na reakčni rychlost (jak dlouho ti trva než zareaguješ na nějakou změnu v provozu

No a co myslíš, že se dělá za testy při žádosti o profesní průkaz?? Právě test na reakční rychlost. A pokud ho neuděláš, tak máš na rok po ptákách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...