Olda Homola Vloženo 9. Září 2008 Sdílet Vloženo 9. Září 2008 Dobrý den, mám dotaz: je termospínač ventilátorů chlazení nezávislý na čidlu teploty chladící kapaliny? co jsem se vrátil z dovolené na Slovensku (hornatý terén) mě zlobí oba. Čidlo je pravděpodobně špatné,teploměr ukazuje někdy 50, jindy 70, občas se vyšplhá na 90 stupňu. Něco podobného se mi už cca před dvěma roky stalo a je mi trošku divné, že by životnost tohoto dílu byla tak nízká. Co mne ale zaráží je, že když vůz stojí na volnoběh, téměř vždy se mi spustí ventilátory chladiče, ať teploměr indikuje jakoukoli teplotu. Většinou, když zhasnu motor, vypnou se i ventilátory, někdy ale běží nezávisle. Mám obavu, mimo jiné, že mi vybijí baterii a já už nenastartuji. Poradí prosím někdo? Děkuji. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
esař Vloženo 10. Září 2008 Sdílet Vloženo 10. Září 2008 Čidlo teploty co ukazuje teplotu na přístrojovce je nezávislý na termospínači ventilátoru.Závisí jestli máš klimatronik nebo ne ,pokud jo tak ventilátory na chladičích sou ovládaný pomocí termospínače přes řídící jednotku dochlazování,pokud ne tak je ventilátor jen jeden a přímo ovládanej tím termospínačem. Myslím že je normální že po zastavení se ty vent. spustí,mě se to taky občas dějě. Ale závada je v tom čidle chladící kapaliny,u TDi dvouokruhovým,jedna část je pro budíky a druhá pro řj motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Olda Homola Vloženo 11. Září 2008 Autor Sdílet Vloženo 11. Září 2008 OK děkuji, tohle jsem si potřeboval ujasnit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
per Vloženo 30. Září 2008 Sdílet Vloženo 30. Září 2008 Jen dovětek, jestli nefunguje termospínač (nebo motor ventilátoru) tak se samozřejmě neochlazuje chladící kapalina v systému. A to právě velmi často způsobuje přehřátí a tím nesprávnou funkčnost čidla teploty. Jelikož po zastavení auta, kdy už není motorový prostor náporově chlazen tak je teplota v chladícím systému dost vysoká + teplo naakumulované v trubkách a motorovém prostoru neblaze působí na tyto teplotní čidla. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
SiiD Vloženo 5. Říjen 2008 Sdílet Vloženo 5. Říjen 2008 Ahoj, taky mi začal haprovat ukazat teploty, někdy se vyšplha v poradku na 90 stupnu a nekdy se drzi dole nebo najednou ze 90 stupnu klesne na 40. Navíc mi kontrolka zhaveni jen vdzycky problikne, tak max pul sekundy, ale ze startovanim neni problem. Vag mi pise: 18025 - Kontrolka doby predzhaveni (K29) Preruseni/zkrat ke kostre P1617 - 35-00 - - Myslíte, že to může být způsobené taky tim čidlem? díky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jan1 Vloženo 19. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 19. Červenec 2009 Zdravim ja mam podobny problem, tiez mi rucicka teploty obcas beha hore dole niekedy ukazuje 90° potom uplne spadne, zas vybehne na 50 atd. Vag pri diagnostike pristrojovky ukazal chybu s cidlom teploty. Znamy mi uz hovoril ze bude treba vymenit to cidlo teploty, len sa chcem spytat ci s tym mozem ist na dlhsiu cestu ci to nema vplyv na chladenie motora atd... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žloutenka Vloženo 20. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 20. Červenec 2009 Taky si tady do toho topicu něco přihodim. Nevím jestli je to závada nebo ne, ale moc se mi to nezdá. Mám OI RS. A tady je problém....ručička na teploměru mi ukazuje tak jak má. Když se auto ohřeje, tak drží 90 a pohoda. Ale včera jsem ujel cca 10km v klidnym tempu a venku taky nebylo žádný vedro, takže žádný přehřívání auta. A po tom co jsem přijel a chcípnul motor, tak taky ještě dobu běžely větráky. Znamená to teda, že je nějaký čidlo v pr....? Ani pořádně nevim kde bych ho měl případně hledat. Za 14 dní chci autem daleko na dovču a chtěl bych to mít v cajku. Díky za případné odpovědi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ferda 007 Vloženo 25. Únor 2011 Sdílet Vloženo 25. Únor 2011 Zdravím Mám problém s budíkem teploty.Padá mi ručička sem a tam.Někdy dží někdy ne,ted třeba už 4 dny ani nevylezla.Mám podezření na čidlo ale nevím kde ho mám hledat.Taky jsem koukal na pojistky a pokouším se najít ukostření,prý to může být tim. Kde najdu to čidlo prosím? Díky regio03@seznam.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
LukasCO Vloženo 15. Květen 2011 Sdílet Vloženo 15. Květen 2011 pro znovu ujasnění. doufam že je to všude podobné, teď mluvím o motoru 1.9 TDi 81kw --- čídlo teploty chladící kapaliny- je to díl bez šroubování a je umístěn, když si stoupnete před auto a kouknete na motor tak po vaši pravé straně tam kde se sbíhají 2 trubky k termostatu, tak mezi nima. pouze se vyrazí pojistka směrem dolů a čidlo vytáhne, vždy po vytažení vyměňte O-kroužek na něm, po nasazení nového to vypadá že tam nedrží ale ano drží, jen má trochu vůli. Slouží k odesílání údajů na budík a do řídící jednotky. --- termospínač větráků chladiče. ten slouží ke spínání větráku, má 3 poly takže může větráky přepínat na 2 rychlosti. Tento díl je umístěn při stejném pohledu na auto po vaší pravé straně na vnitřní straně chladiče , pod baterií. vyměňuje se pěkně blbě, doporučuji si sehnat přetím 30mm trubkový klíč. když jsem to vyměňoval na svém šemíkovi tak jsem vyndal baterku, podložku pod baterií, gumovou trubku co je vedle baterie a plastové sání vzduchu u baterie( takovej kostrbatej kus plastu co vede po přední přepážce) Nezávislý na předchozím čidle, u vybavenějších vozů vede ještě přes relé, pod volantem relé číslo 13, stará se o doběh větráků chladiče. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 12. Duben 2012 Sdílet Vloženo 12. Duben 2012 Ja som spozoroval že mi nejak skoršie zapína termospínač na ventilátore chladiča,klímu nemám.Takže iba jeden ventilátor.Ešte nie sú také teploty aby mi pri dojazde zapínal vetrák,včera som bol v meste,jazda väščinou na 2.a 3. rýchlosť žiadne zápchy a ke´d som odstavil bežal vetrák,no vonku okolo 15°C.To predsa nieje teplota aby mi zapínal vetrák,predtým mi to v tomto ročnom období a tak skoro nerobilo,fakt už muselo byť naozaj horko. Popozeral som sa na nete po tom termospínači,asi ho skúsim vymeniť len sa chcem spýtať ak ho dám dolu či bude vytekať chladiaca alebo je iba v telese chladiča a nič nevytečie. Je to tento na obrázku? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kimmi Vloženo 12. Duben 2012 Sdílet Vloženo 12. Duben 2012 Len som omylom zabudol spomenúť že mám Fábiu I,ale to asi nevadí tam som to nenašiel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pitrsak Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 Zdar chlapi, mam problem a uz me stve docela delsi dobu, asi 3 mesice, oba dva ventilatory na dochlazovani porad jedou, nechal jsem vymenit cidlo teploty chladici kapaliny 4-polovy (mam climatronic) a prestaly bezet, 3x jsem zkousel jestli se zapne na klasicky dochlazovani a to fungovalo jak melo, ale po tydnu zas oba ventilatory zacaly pekne foukat... pred pul rokem sem musel nechat vymenit termostat ptz se nechtel otevirat tak se to prehrejvalo, ale i tak po tom vse fungovalo jak melo az do doby, kdy zacly prasit ty ventilatory. Nevim jestli to s tim ma neco spolecnyho, ale kdyz nekam jedu a motor je studenej, tak se to ohrejva hodne rychle, behem 3-5 km to mam zahraty skoro na 90°C a pak to obcas jen tak z niceho nic spadne skoro na 75-80°C a pak behem minuty na 90°C a drzi uz, poradte co mam vymenit, mam odpojeny oba vetraky a chci to mit hotovi nez bude teplo abych to neuvaril. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hlavoun313 Vloženo 2. Prosinec 2013 Sdílet Vloženo 2. Prosinec 2013 Zdravím, mám taky problém s ukazatelem teploty.. při studeném motoru se ručička teploměru už po otočení zapalování okamžitě vyhoupne na 90st. Po prohřátí motoru se pak ručička někdy pohybuje mezi 90-100st., někdy drží na 90st.. Je problém také v čidle teploty nebo jinde, např. v budíkách? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pajapaja Vloženo 14. Listopad 2017 Sdílet Vloženo 14. Listopad 2017 mam 1.6 74kw rv2000 asi mne nejde ventilator a teplota hned splha nahoru az k rozsviceni kontrolky co stim Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
RadaR08 Vloženo 24. Květen 2018 Sdílet Vloženo 24. Květen 2018 (editace) Čaute, mam problém s vetntilatory, bezi jen na jednu rychlost. Bylo mi řečeno, že to je zpusobeno termospinacem. Jenze kdyz si v obchode vybiram ten spinac tak mam na vyber asi ze tri druhu (dle vin samozrejme) muze nekdo poradit jaky termospinac mam koupit? Jeden cerny, druhy hnedy a jeden nejaky dvojity... Jde o O1 2004 1.9tdi 66kw ALH s climatronicem. Moc diky! Editováno: 24. Květen 2018, autor: RadaR08 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.