Přejít na obsah

100oktanů vs. 1.2


Tomíno S.

Doporučené příspěvky

Pánové zdravím,

mám jednu otázku,na kterou se mi dostává spusta odpovědí...

Může používání 100oktanovýho benálu mít vliv na životnost motoru (konkrétně HTPéčka)?Někdo říká jo,někdo ne,co vy na to?Fabii už mám druhou a na nic jinšího nejezdím.Možná to jsou vyhozený peníze,ale znát to na projevu a kultivovanosti motoru prostě je.První Fábii jsem prodal v 90 tis. km a při 120 tis. se utavil kus slitiny a namířil so to rovnou do 3ho válce a co bylo dál nemusím snad říkat.Tak jsme řešili i eventualitu,že to způsobilo právě používání vysokooktanovýho paliva (vyšší teploty a tak).Díky za odpovědi.Pěknej den Tomáš.Jo,tak mám ještě jednu,omluva.Mění se u 47kw palivovej filtr (ten s ventilem)?Hytrej pán ve škodovce mi,po tom co jsem si ho chtěl nechat při garančce vyměnit,řek,že se nemění a je nesmrtelnej...A já blbec myslel,že Nesmrtelná je jen teta Bohdalová...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle by mě docela taky zajímalo, jen doufám, že už to tady někde není a netvoříme zbytečně další téma. Momentálně mám v nádrži úplný minimum a příště se chystám dát poprvé plnou nádrž OMV carrery 100. Známej to začal nedávno tankovat (Sonata 2,2) a je moc spokojenej a celkově mu kleskla spotřeba o 0,5 litru na 100km. Což když jsem si to zhruba počítal, i když na cca 30litrech připlatím cca 50Kč, pří úspoře půl litru, se mi tato investice vrátí....

O tom, že už se někomu urvalo kus litiny a spadlo to přímo do válce jsem tady nedávno četl ještě u někoho a nerad bych byl další. Záleží jestli to je opravdu od lepšího benzínu, nebo prostě náhoda...teď tankuju u OMV natural 95 a zdá se mi, že ho dělaj schválně horší, aby když už, tak si člověk připlatil za carreru 95. Pač Benzina má natural 95 lepší...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tago,buď v klidu i to předtím,jsem někde zmiňoval já ;) .Vždycky jsem bral Racing od Shellu,ale před rokem jsem se odstěhoval z Práglu do Ltm a tady máme jen OMV,tkžejc beru právě jen tu Carreru.řel bych,že ouplně stejný a absolutní spokojenost.Se spotřebou sloužit nemůžu,ale co se týče chodu motoru,tak je to znát určitě-zmizely takový ty hluchý místa a průběh toček má stabilní nárůst,a hlavně snížení vybrací (pozoroval jsem u starý 40kw).Cena je vyšší,ale dostaneš premiovéj benzín (aditiva,nižší obsah síry,nějaký ty bodíčky navíc,když je sbíraš :) atd.)za cenu obyčejný nafty.Tomáš

Editováno: , autor: Tomíno S.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj já tankoval vždycky u Aralu, pak je předělali na OMV, tak jsem tam brával carreru 95, poté jsem si všiml, že tam je i jen ten natural 95, ale ustoupím od něj, buď zpět na carreru 95 nebo 100, případně se ještě podívám, za kolik má natural 95 Benzina a budu jezdit k nim. Četl jsem teď na netu test nafty a překvapivě kvalitou Benzina vyhrála...

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No tak trochu teorie. Oktanové číslo udává objem antidetonační přísady v benzinu. Pokud je přísady málo, tak dochází k takzvanému předzápalu (směs shoří dříve než má), což se projevuje klepáním motoru a ztrátou výkonu. Pokud se v motoru spaluje benzin s vyšším oktanovým číslem, než na jaký je motor stavěný, tak to motoru nevadí ovšem ani to nepřináší ŽÁDNÉ výhody. Naopak čistě teoreticky, dochází k mírnému snížení výkonu, neboť antidetonační přísada zpomaluje prohoření paliva ve válci. Toto řekněme rozpliznuté hoření se u tříválce může projevit onou zmíněnou "kultivací" chodu motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě zbytečnost, tu lepší kultivovanost udělaly spíš aditiva, která jsou v těch "lepších" benzínech prakticky vždy. Takže satčí brát normální 95 a koupit aditiva ;) Jinak lepší chod jsem nezaznamenal ani u 1.4/74, která má 98 předepsanou. Nejdřív jsem si namlouval, že je to o trošku lepší, ale po delším ježdění a zkoumání to bylo snad i horší než na 95, nechápu...? A že by to u 1.2 udělalo takovej rozdíl a lépe to jelo, navíc když ani tu 98 nemá předepsanou?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto je téma v ktorom sa nikdy nedozvieme čo je lepšie alebo pre a proti používaniu 100oktánového benzínu v motoroch pre 95oktánový nakoľko bude 50 ludí pre a 50 proti a každý bude mať svojim spôsobom pravdu.

Je pravda že som tiež asi dva krát dal 100ku a nejaký kultivovanejší chod som si nevšimol a výkon? Zdá sa ti to lebo vieš že si tam dal niečo iné a je aj pravda to čo sa písalo že nie je 95ka ako 95ka a presne ako píšete, OMV má tú 95ku oničom.

Každopádne proti je vyššie zohriatie priamo exponovaných častí a to sú jednak piesty, krúžky a v neposlednej rade ventily resp ich sedlá ktoré to nemusia zvládnuť

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odkaz.Ústav paliv a maziv asi ví o čem mluví.Moje otázka se spíš týkala toho,jestli 100oktan může motor "oddělat".o se týče nárustu výkonu,to jsem nohama na zemi a je mi jasný,že se v tomhle ohledu zázraky nedějou (ÚPaM píše,že cca 2%plus,takže vlastně nic ;) ).Co se týče toho "uklidnění" motou,tak tam je to znát (1.2 bude,díky s vý technice,na benzím určitě náchylnější).Dopuručím na tyhle stránky mrknout,je tam hoooodně zajimavejch vecí,třebas tenhle dotaz "Je možné používat stolní olej jako palivo (např. v automobilu Audi A6 2,5 TDI, rok výroby 1999)?" apod. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska vyjedu a za barákem se rožla kontrolka, že už jedu na rezervu :feve: No měl jsem strach, abych se těch 25km k pumpě vůbec doplazil, sice PP ukazoval dojezd po chvíli ještě 50km, ale moc jsem tomu nevěřil...každopádně to dopadlo dobře, počítám že v nádrži mohly bejt tak max. 3l naturálu 95. Natankoval jsem tedy na zkoušku 36l carrery 100. Nějak kultivovanější chod jsem nezaznamenal, myslím že to je tím, že už mám na Fábce chip, protože po změně softwaru se jíž chod o něco zlepšil a chtít druhý zlepšení, to už asi ne :) Každopádně pocítil jsem nepatrný zlepšení v nízkejch otáčkách, při prudké akceleraci a celkově reakci na sešlápnutí plynu. Není to nic razantního, ale poznat to je, ovšem se klade otázka, zda se to vyplatí finančně. Čekal jsem co spotřeba, jenže na 25km zpět, ještě k tomu v dešti, kdy se předemnou vlekl serpentinama autobus, se moc neukázala...no dojel jsem za 5,7l, což považuju za normál. Uvidím, až najezdím víc km a nebo za sucha...zatím mám rekord na 16tkách při této trase co dnes 5,3, pokud ji zdolám, šla dolů lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nevím, co mám v TP, ale na víčku nádrže a pak v knížce, kde je všechno napsaný o Fabiích je taky uvedená právě ta 95. O 91 či 98 ani slovo. Ale mě stačí jako odpověď na moji otázku to, co je na stránkách té dobré pumpy....shoduje se to i s tím, co jsem já pocítil...2% nárůst výkonu je nic, pokud to přepočítám, tak to je zhruba 1kw, což by tak souhlasilo...ale spíš je znát ta lepší reakce auta na plynovej pedál....a pokud to motoru neuškodí a zjistím, že ta spotřea je fakt o něco menší, tak tu 1 - 2 nádrže 100 octanu co měsíčně projedu, klidně Tangerínovi dopřeju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediný benzin, který má předepsanou 98, je 1.4 16V 74kW, všechny ostatní motory mají 95. On to tak trochu naznačuje i litrový výkon, kdyby ta 1.2 potřebovala 98, tak by určitě neměla 47kW, ale tipuju tak přes 60kW...

Jinak je možno použít i 91, ale je možné (spíš skoro jisté) že dojde k mírnému snížení výkonu. Výjimkou je akorát již zmíněný 16V 74kW, u kterého je možno používat 95, u které může dojít k mírnému snížení výkonu a když nebude 98 ani 95, tak je možné použít na dojetí i 91, ale při nejbližší možné příležitosti dotankovat nádrž 98 či 95.

Shruba takto to je napsáno v návodu :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj tohle vím, možná ještě F ve 2,0 má doporučeno tankovat N98. Ale to je jedno...pokud auto s doporučeným tankováním N98 může zaznamenat zhoršení při natankování N95, tak proč by auta s obráceným doporučením nemohly zaznamenat změnu k lepšímu. Myslím, že ten rozdíl v kvalitě benzínu zase není tak velkej, že by ho dnešní motory neuměly využít a tím by změna žádná nenastala.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mě zbytečnost, tu lepší kultivovanost udělaly spíš aditiva, která jsou v těch "lepších" benzínech prakticky vždy. Takže satčí brát normální 95 a koupit aditiva ;) Jinak lepší chod jsem nezaznamenal ani u 1.4/74, která má 98 předepsanou. Nejdřív jsem si namlouval, že je to o trošku lepší, ale po delším ježdění a zkoumání to bylo snad i horší než na 95, nechápu...? A že by to u 1.2 udělalo takovej rozdíl a lépe to jelo, navíc když ani tu 98 nemá předepsanou?

No tak jako nevím ale jakmile naleju do 74kw fabky N95 tak vůbec netáhne od spoda a celkově je línější........uznávám ale že kultivovanost chodu motoru je stejná jak na 95 nebo 98 oktanů

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj tohle vím, možná ještě F ve 2,0 má doporučeno tankovat N98. Ale to je jedno...pokud auto s doporučeným tankováním N98 může zaznamenat zhoršení při natankování N95, tak proč by auta s obráceným doporučením nemohly zaznamenat změnu k lepšímu. Myslím, že ten rozdíl v kvalitě benzínu zase není tak velkej, že by ho dnešní motory neuměly využít a tím by změna žádná nenastala.

Ja jsem 100oktanovej benzin zkousel nekolikrat. Jak V-power Racing, tak i Vervu 100. U V-poweru racing se dokonce motor zhlucnil, mel jiny zvuk a ze bych pozoroval nejaky narust vykonu se rict neda. Benzin s vyssim oktanovym cislem se pouziva u motoru kde jsou vetsi tlaky ve valcich, aby se benzin samovolne nevznal. To totiz zpusobuje klepani.

A nejaky narust vykonu u HTP bych necekal. Jednou za cas vemu V-power 95, ale jinak beru klasiku 95 u shell, protoze to jede v podstate stejne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tangu... v tomhle bohužel nemáš pravdu... prostě do 1.2 HTP stačí 95 a při jízdě na benzín s vyšším oktanovým číslem nedojde k ničemu, protože prostě ten motor nevyužije potenciál vyššího oktanového čísla... jinak tomu je u motorů FSI s vrstveným spalováním... což jsou u Oktávek jenom

4x4 FSI...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bravere, pod to bych se podepsal... já zkoušel do 1.6 MPI... 75 kW V-power Racing a pocitově to jelo hůř než na N98 od JETky :) a do 1.2 HTP ... to nemá podle mě smysl vůbec... naopak byl chod motoru ještě víc hrubý... nevím no... podle mě to jsou jenom marketingový tahy prodejců a výrobců pohonných hmot... a lidi jsou jak ovce...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...