Přejít na obsah

Fabia 2 vs. Fabia 1 - srovnání


emkon

Doporučené příspěvky

S výhledem 20m kecáš jak stará Kropáčková. Stačí napsat nelíbí, nepohodlné, ale vymýšlet není třeba. Já jsem dneska vyzkoušel dno a taky tady netvrdim, že jsem viděl jenom oblohu. Je to přece o zvyku a mimo jiné je o tom právě výškově nastavitelné sedadlo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja mám obidve, tak to môžem porovnať. Sedadlá mám vždy na spodnom doraze, ak som ho mal na FI vyššie, tak po niekoľkých sadnutiach som ho mal opäť dole, lebo som skoro vždy nechtiac pritlačil stehnom o páku. Pri nasadaní do FI som si takmer pravidelne obíjal píšťaly (holenné kosti) o prístrojovú dosku, toto sa mi v FII ešte nestalo (mám 180cm a cca 95kg). Pravú nohu mám opretú o stredový tunel u obidvoch, na to som však zvyknutý od dôb favorita, ak šoférujem iné auto kde si nemám kde oprieť pravé koleno tak mi to chýba. V FI je síce lepší výhľad na semafory, ale horší na cestu, vzhľadom k nízkemu posedu viac oslňujú protiidúce autá, v FII je výhľad na cestu neporovnateľne lepší, s vyššieho posedu som mal obavy, no pri skúšobnej jazde sa mi to zapáčilo. Kvalita interiéru je +/- rovnaká, no pravdepodobne záleží od výbavy, u výbavy FII Active sa mi zdá interiér trochu lepšie spracovaný ako v FI Ambiente. FI má pomerne priestrannú skrinku pred spolujazdcom, kde pokojne môžete dať mapu formátu A4, FII má dve skrinky pred spolujazdcom útlych rozmerov do vrchnej sa zmestí asi len väčšie GPS, spodná tiež nie je na tom oveľa lepšie, toto je ale kompenzované skrinkami pod sedadlami, pokiaľ niekto dnes nutne potrebuje atlas formátu A4, môže si ho dať do dverí, kde je na podobné veci určená "gumička" ktorá zabráni jeho vypadnutiu. Pri pohľade na detaily napr v motorovom priestore, či stĺpiky pri otvorených dverách, alebo spôsob výmeny žiaroviek vpredu či vzadu) sa u FII silne "optimalizovalo", ale stále to nie je také zlé ako u francúzov a na jazdné vlastnosti to nemá vplyv. Oko technika ale podstatne viac poteší precízne spracovanie "neviditeľných" detailov u FI. U FII je podstatne viac miesta vzadu na dĺžku, na šírku je to niečo horšie, ale FI a FII je defacto auto pre 4 osoby, aj keď v prípade núdze ich na ňom môže ísť legálne 5. Absencia manuálnej regulácie podsvietenia prístrojovky nie je na závadu, keď že je tam automatická, stačí urobiť test, sadnúť večer do auta, vypnúť stropné osvetlenie, po pár sekundách sa ztlmí aj podsvietenie budíkov, odkiaľ si to zase prečíta SWING a taktiež zníži podsvietenie, nesledoval som to detailne, ale mám pocit, že sa reguluje aj podsvitenie ovládačov. Mám síce maxidot, ale podobnú funkcionalitu očakávam aj u obič. budíkov. Snímač osvitu je niekde pri tých dvoch tlačidlách (mám FL). Kufor je jednoznačne lepší u FII, v FI som nemal kde dať menšie veci ktoré lietali po celom kufri, háčiky a prepážky na tašky v FII fakt nemajú chybu.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak za sebe mám Rooma, F1 i O1 a v tomto pořadí mi vyhovuje také posez, o kterém se zde tak často diskutuje. Prostě ten vyšší"náklaďákovej" posez mi vyhovuje více i sedačku připumpuju výše. Jinak teda jsem až zde zaregistroval možnost tlumení přístrojovky vypnutím stropních lampiček, to se musí vyzkoušet :palec2: i když se mi to jeví míéně komfortní než relátkem na palubovce!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Deje sa to automaticky na základe intenzity okolitého osvetlenia, snímač je niekde v strednej spodnej časti budíkov, tak je to možné aj zacloniť, a pozorovať ako sa zmení podsvietenie budíkov a celej palubky, ale intenzitu tohto efektu nie je možné nastaviť. Viac-menej je možné zmenu osvetlenia najednoduchšie nasimulovať v prítmí, vypnutím svietiaceho stropného osvetlenia, vtedy je to asi najviac pozorovateľné, do cca 2s sa zníži intenzita.

Editováno: , autor: lubikSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S výhledem 20m kecáš jak stará Kropáčková. Stačí napsat nelíbí, nepohodlné, ale vymýšlet není třeba. Já jsem dneska vyzkoušel dno a taky tady netvrdim, že jsem viděl jenom oblohu. Je to přece o zvyku a mimo jiné je o tom právě výškově nastavitelné sedadlo.

Tak jsem si dneska zkusil pár km se sedačkou vyheverovanou nahoru. A musím konstatovat, že pro můj způsob posezu je to víc než nevhodné - možná někde na dálnici tak jezdit jde, tady u nás po městě a v relativně členitém terénu to ale nelze. Nejen že je omezený výhled horními okraji oken, ale navíc MNĚ při takovém zdvihnutí zaclání vnitřní zpětné zrcátko značnou část výhledu skrz čelní sklo směrem od osy výhledu doprava - prostě když si zvednu sedačku, mám oči přesně ve výšce vnitřního zpětného zrcátka a nevidím přes něj ven - je tím pro mne porušena jedna ze základních podmínek bezpečné jízdy, pokud možno co nejlepší výhled do co největšího úhlu. Radši zůstanu u své obvyklé polohy "na doraz dole" - při mé výšce je to bezpečnější posez, i když možná ten vzpřímenější by mohl být pohodlnější...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Prispejem aj ja. Porovnávam najvyššie stupne výbavy. Po stránke detailov je FI vypracovanejšia, problém je len v tom, že tie detaily sú často skryté, takže ich uvidí asi tak 0,1% majiteľov, ktorá tak ako ja musia v aute stále niečo rozoberať a vylepšovať. Ohľadom sedenia, mne viacej vyhovuje o čosi vyššie umiestnená sedačka vo FII než v OII. Ohľadom hornej hrany čelného skla, mám dojem, že u OII je tá hrana iba o chlp vyššie, takže nejaký zásadný rozdiel tam nevidím.

Áno, na FII sa dosť šetrilo, je to vdieť. Ale na druhej strane mi to auto teraz príde také vyrovnanienie po všetkých smeroch. A taktiež po stránke ceny a výbavy to je lepšie, ako kedysi. Napríklad ja som si kúpil svoju FI 2,0 MPI za v prepočte 21.500€. Za tieto peniaze som mal 5.st prevodovku, veľmi príjemný motor s 85 kW, ESP, ťažné zariadenie, rádio s MP3, poloautomatickú klimatizáciu, centrál s DO, alarm, aftermarket rádio s MP3, hmlovky, čelé a bočné airbagy, vyhrievaná výškovo nastaviteľná predné sedadlá ...

Teraz sim si kúpil FII RS a za prakticky rovnakú cenu som dostal to isté, čo som mal vo FI (okrem ťažného), naviac výborný 132 kW motor s podstatne nižšou spotrebou, skvelý 7.st automat, kožený športový multifunkčný volant s radením, fakt výborné športové sedadlá, maxidot, BT handsfree, originálne rádio s MP3 a dvojicou antén, stmavené zadné sklá, XDS, hlavové airbagy, plne automatickú klimatizáciu, väčšie a širšie kolesá, natáčanie predných svetiel do zákrut, ... z drobností sú to napr. vyššie spomínané gumičky na papiere v predných dverách, stropné svetlo aj na zadných sedadlách, aerostierače, lakťovú opierku vpredu. Takže sa dokážem preniesť aj cez tie horšie plasty v interiéri alebo len dvojstupňovú reguláciu výhrevu predných sedadiel be teplotného čidla v sedačke. Proste k FI by som sa už z FII nechcel vrátiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...