Přejít na obsah

Fabia 2 vs. Fabia 1 - srovnání


emkon

Doporučené příspěvky

Prednosti FI:

- svetla subjektivne lepe sviti (kdyz odmyslim Corner a nataceni), ale take mnohem vic oslnuji

- pro nektere zajimave kravinky (hlidani zarovek, hlidani zajisteni zadni opery sedadel)

- u vyssich verzi dalkove ovladane vicko nadrze bez vystupku

- nektere levne vypadajici detaily (odpadnuti oplastovani kufru apod.)

- dostupnost nenatacecich xenonovych svetel (byt nejsou moc dobre ohlasy na jejich kvalitu)

Prednosti FII/R

- prostornejsi interier - interier siroky stejne ve vsech mistech (to je ale bolest hlavne Touru!), vic prostoru pro hlavu, vyssi sezeni (rozhled, snazsi nastupovani) a lepe resena ergonomie celkove (napr. vhodne tvarovane viko schranky pred spolujezdcem pridava nekolik cm navic)

- moznost porizeni novych prvku vybavy (hlavove airbagy, nataceci svetla, climatronic, corner mlhovky, aux zdirka, ... ) a zlevneni mnoha ostatnich (ESP za 12 000Kc, kola 16 palcu jenom o 3k drazsi oproti 15 palcum)

- dostupnost 1.6 po ktere mnoho lidi volalo

- vyrazne nizsi cena a rozsirena vybava

- o neco lepsi vysledky v narazovem testu (byt to nedostalo patou hvezdu)

Snad sem toho moc nezapomnel. Pridam, ze mame doma jak FIC 1.2 Elegance, tak i Ruma 1.6 Sport - takze je s cim srovnavat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S těma světlama to je pravda, když jsem přesednul z FI do FII s projektorama, byl jsem rozčerovanej. Moje první investice do nové fábky tak byly žárovky Osram Night Beaker. S těma to svítí už poměrně slušně. Dále mě v FII chybí červené světla ve výplních předních dveří a zpátečkové světla, které osvítí prostor za autem. V tomhle všem byla FI lepší.

Co se ale týká interiéru, tak FII je nesrovnatelně lepší, pohodlnější a prostornější, i když se to tak z venku nezdá. Pokud si nastavím sedadlo řidiče na moji výšku (skoro až nadoraz dozadu), tak se na zadní sedadlo pohodlně vejdu a mám i dost prostoru na kolena. U FI to takhle nebylo.

Exteriér hodnotit asi nemá smysl, každému se líbí něco jiného. Škodovka se ale naštěstí vyhnula takovým přehmatům, jako bylo u FI malé pravé zpětné zrcátko nebo nešťastné uchycení předního nárazníku u blatníků...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podla mna je vzhlad FII proti FI take skarede kacatko. mali klasicku Fi rozsirit o 5cm, rozsirit ponuku motorov, vybavy, vylepsit interier a bolo by to super. u FII je ta maska taka o nicom to sa nehodi na tak uzke auto, az na superb to uz ako tak je lebo je podstatne sirsie. asi tak v skratke ale novu fabiu ked tak iba v combi, to sa ako tak zo sebazaprenim da ale kratka nic moc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pozoruji rozdíl ve spotřebě.Měl jsem Fábia combi 1.2 47 kw od novoty,najeto 120 000km a spotřeba byla v průměru něco kolem 7 litrů.S Fábíí 2 combi 1.2 51kw,zatím najeto 6000 km se ani šetrnou jízdou nemůžu dostat pod 7 litrů.Zatím mám průměr 7.7 litru.Také pozoruji rozdíl na PC,který ukazuje okamžitou spotřebu. U staré Fábie mi ukazovala okamžitá spotřeba ni 1 stupeň při rozjezdu maximálně pokud si dobře vzpomínám 47.8 litru .U nové fábie mi pří stejném rozjezdu ukazuje PC 99.9 litru.Všimli jste si toho někdo též?Podotýkám.že v obou případech se jedná o rozjezd do mírného kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pozoruji rozdíl ve spotřebě.Měl jsem Fábia combi 1.2 47 kw od novoty,najeto 120 000km a spotřeba byla v průměru něco kolem 7 litrů.S Fábíí 2 combi 1.2 51kw,zatím najeto 6000 km se ani šetrnou jízdou nemůžu dostat pod 7 litrů.Zatím mám průměr 7.7 litru.Také pozoruji rozdíl na PC,který ukazuje okamžitou spotřebu. U staré Fábie mi ukazovala okamžitá spotřeba ni 1 stupeň při rozjezdu maximálně pokud si dobře vzpomínám 47.8 litru .U nové fábie mi pří stejném rozjezdu ukazuje PC 99.9 litru.Všimli jste si toho někdo též?Podotýkám.že v obou případech se jedná o rozjezd do mírného kopce.

Tak to je nesmysl...mám stejný motor, combi a v pohodě se dá dostat někam na 5,5..můj zatím rekord při cestě z práce je 4,8l/100km. Naprosto v pohodě i svižnější jízdou se dá dostat pod 7 litrů. Přiznávám, že se poměrně často přesunuji svižně, přesto mám dlouhodobý průměr kolem 7 litrů. Podotýkám, těch 4,8 jsem dal při najetých asi 2000 km, tedy čerstvý motor.

A pokud jde o rozjezd, máme doma 2x FI (47kW 1.2HTP) a u obou PC při určitém stylu rozjezdu těch 99,9 ukáže taky;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výhody FII:

  • o niečo lepšie motory (ale stále šedý priemer resp. podpriemer triedy)
  • podstatne bohatšia výbava (hlavové airbagy, corner, digitálna klíma...)
  • kvalitnejšie sériové audio
  • väčšia bezpečnosť (síce 4* vs 4*, ale sú hlavové airbagy a novšie ESP)
  • v globále nižšia cena a bohatšia výbava za danú cenu
  • podstatne viac miesta v interiéri, aj na šírku, aj na dĺžku vzadu
  • stredová konzola naozaj nezavadzá pravému kolenu
  • väčšie spätné zrkadlá a teda lepší výhľad dozadu
  • kvalitnejšie materiály v interiéri - prístrojovka, poťahy sedadiel
  • lepšie odhlučnenie v interiéri

Nevýhody FII:

  • napriek rozšírenej výbave chýbajú xenóny
  • projektorové svetlá o niečo horšie svieta (stále je to ale lepšie, než napr svetlá na Ceede!)
  • o niečo horší výhľad na semafóry (kvôli menšiemu čelnému sklu a inému sklonu)
  • šetrilo sa aj tam, kde sa nemuselo (chýba kontrola žiaroviek, víčko nádrže je na kľúč)

Stručne, jasne, výstižne ;)

K ostatným už spomenutým veciam - s chýbajúcim ukazovateľmi teploty chladiacej kvapaliny začal ako prvý Opel, niekedy po roku 2004 a chytili sa toho aj ostatní. Celkovo bola len otázka času, kedy začnú šetriť všetci. Treba si uvedomiť, že Fabia vznikla pred rokom 2000 v čase veľkej eufórie - prišiel VW, mal kopec peňazí a tak ich natlačil do vývoja nového modelu. Fabia II už vznikala v čase vytriezvenia, a šetrilo sa tam, kde sa dalo. Ale toto nie je nič nové pod slnkom, stačí sa pozrieť aj na konkurenciu.

Kritika na výbavu u FII neobstojí, s Corsou patrí medzi to najlepšie vo svojej triede - naozaj je na výber neskutočné kvantum položiek a kombinácií výbav, nielen japonská konkurencia je v tomto úplne pozadu. Takisto prevedenie interiéru je jedno z najlepších v triede, až na čalúnenie dverí (tvrdý plast a kombinácia látky). Čalúnenie kufra je naozaj v porovnaní s FI lacnejšie a pôsobí holo, no je účelné - tvrdé prekryty blatníkov nie sú zdrojom nepríjemných pazvukov, takisto ako aj chýbajúce obloženie dverí kufra (keďže tam žiadne nie je).

Osobne mi vadia na FII jedine tieto 2 veci:

  • plexi na budíkoch má opačný sklon, takže perfektne naň sadá prach. Stačí utrieť, a ako magnet na to nasadá prach za pár minút znova...
  • stierače nie sú v zákryte za hornou hranou kapoty, takže pri ostreknutí a zotretí čelného skla pri vyšších rýchlostiach sa vplyvom náporu vzduchu voda spod stieračov vytlačí na sklo a pekne stúpa hore smerom k streche. Treba ju zotrieť, no stierače kĺzajú po suchom skle, keďže voda sa nazbierala len na cca 1 cm široký pásik medzi oboma stieračmi.

Ak by som znova kupoval auto, vyberiem znova FII kol5 Dizajn nemá význam komentovať, je to čisto subjektívna vec. Sú aj krajšie autá v danej triede, aj škaredšie. Auto sa ale nemá kupovať sdrcom, ale rozumom :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Suhlasim s Igorom s tymi stieracmi to posrali na plnej ciare aj u Roomstera. Je to proste az smiesne ako takuto banalitu nedomysleli...ved to predsa museli preboha testovat niekde. A ze si toho nik nevsimol? Le to trasna otrava a len to pini sklo ak to nechas zaschnut alebo ti stierace stieraju po suchom...podobne ako oneskorene ostrekovanie celneho skla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výhody FII:

  • kvalitnejšie materiály v interiéri - prístrojovka, poťahy sedadiel

To bych tak netvrdil. Kdyz vidim /a hlavne citim/ potahy Style, tak musim rict opak. Spis se kupujou casteji vyssi vybavy a tim padem i lepsi potahy.

Jinak souhlas. Hlavne ten kryt budiku je hodne nestastnej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jím to vymlouvat nebudu,nakonec nenajezdí víc než 5tis ročně,tak proč ne. Nehledě na to ,že auto je to opravdu krásné.

P207 a krasne? hmmm .... ved tie predne svetla ma skoro vyssie nez je kapota, mne osobne sa to vobec nepaci... Peugeot isiel tiez dost mimo si myslim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To bych tak netvrdil. Kdyz vidim /a hlavne citim/ potahy Style, tak musim rict opak. Spis se kupujou casteji vyssi vybavy a tim padem i lepsi potahy.

No skús pre zaujímavosť poťah FI Classic, ten je suverénne na dotyk najhorší - tá látka je totálna montérkovina. Style je úplne v pohode, no Elegance aj Sport sú vynikajúce. Pôvodné Ambiente a Elegance, dokonca ani RS sa nechytajú!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

style potahy su total humáč a socka .. je to monterkovina designom aj materialom porovnatelna s F1 Classic ... mal som aj to clasic a style teraz ..

samozrejme lepsie vybavy su na tom o nieco lepsie .. ale tiez to niee je bohvieco ..

igor nemozem suhlasit ze auto sa ma kupovat rozumom a nie srdcom ..

keby som kupoval rozumom skodovku si nekupim :t

skor by som povedal .. auto treba kupovat srdcom ale s rozumom -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj Luky, přesně jsi nato kápl :palec2: I když teď s těma slevama už se dá pořizovat trochu i rozumem ;)

Jinak mě osobně mrzí, že FII je to skládačka z Rooma a z části novýho auta (nebo nápadu). Těšil jsem se, jak bude vypadat další Fábka, ale že udělají tohle, to mě ani nenapadlo. Každej model by měl být individuální. Ale to jen můj dojem, někdo to vidí zase jinak. Každopádně je škoda, že se nevycházelo víc z FI a u FII se prostě jen nevychytali mouchy, neudělalo se vzadu víc místa, pač u FI to vzadu není nic moc, možnost větší a pestřejší výbavy + motory jak jsou teď, sem tam něco udělat líp a inovovat a byl by model jedna radost :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Igore FI Classic mel bratr jako prvni sluzebni (Classic se stresnim oknem, kolama z lehkych slitin mimochodem.. :-/ ), Ambientky sou jako zakladni sluzebaky ve firme a Elegance (Frome) mame doma.

Rozdily sou mezi vsema trema stupnema a skoda, ze na to hodne lidi pri nakupu nemysli.

Bohuzel Style mne porad prijde horsi nebo maximalne stejnej jako ten z Ambientky ve FI, hlavne diky efektu "pytel na brambory" - ta sedacka neni vubec prijemna na dotek. Osobne ale zastavam nazor, ze kdo kupuje auto za 300k a setri na vybave, ma co chtel a dobre mu tak :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U Roomstera voci Fabii 1 mi vadi viacero zhorseni.

1,-Odkladacia skrinka pred spolujazdcom bola u fabii perfektna, vodorovna s utajenym priestorom, miestom na mince a stojanom na dva napoje. U romstra je to sikmo dole, vsetko tam pada. do vyklapacej casi nemate kam si dat kavu ap. Horna skrinka je odflaknuta, bez pogumovaneho oblozenia, bez nadobky na mince.

2,-U fabii sa nadrz odomikala komfortne z priestoru od vodica lankom. Na roomstri je viecko volne otvoritelne a zamika sa hrdlo. Je to jednoznacne zhorseny komfort a zvysene riziko vyroby falosenho klucu z vylomeneho vrchanku

3,-Na fabii sa dalo spravit automaticke zatvaranie okien pri zapnuti, na Roomstri sa to uz neda.

4,-Na fabii ste si nastaili pohodlene silu podsvietenia pristrojov a na Roomstri sa to neda

5,-Na fabii bol popolnik-kos na smeti v strednom panely na Roomsti nie je. Mozete iba pouzivat poharovu nadobnu, ktora vam zaberie jedno miesto na napoj.

6,-Na Roostri je stredna cast pristojovej dosky zakoncena vlmi zle, tak ze pri celnom naraze vam to zlomi nohu pod kolenom.

.

A je tam viacero dalsich drobnosti. Len nechapem konstrukterov a managerov preco zhorsili to co na predchadzajucich modeloch bolo perfektne. Zda sa mi, ze to hranici so sabotazou, aby boli zakaznici nespokojni.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle nema cenu. Nemuzete srovnavat ruzny vybavy.

Mam sluzebni FI clasic a tak neni taky vubec nic, zadny otvirani nadrze, zadny nastaveni intenzity podsviceni, zadnej popelnik (IMHO koureni za volant nepatri, ale beru, ze tam davate papirky od bombonu). Svetla svitej na hooo, Material v interieru je lacinejsi, zadni sedacka neni delana. atd atd. Kazdy mmame jine priority, nekdo chce velkej kufr, nekdo mekci sedacku. :kuk:

Slovo sabotaz mi prijde vazne legracni. lol

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...