Přejít na obsah

Fabia 2 vs. Fabia 1 - srovnání


emkon

Doporučené příspěvky

  • o 2 týdny později...

Trošku se ta diskuse stočila jiným směre, než bylo myšleno.

Za skoro roční používání FII Combi ve verzi Elegance musím říct, že až na několik cvrčků, žmolkující se potahy Chic a chybějící věci z verze Elegance u FI (kontrola žárovek, regulace podsvícení PD, otvírání nádrže z místa řidiče) mi Fabia slouží velmi dobře a zvyknul jsem si na ní. Rozhodně je to komfortnější a pohodlnější svezení než u FI - auto je robustnější, sedí se výše, lepší pocit za volantem si připadám jako v autě a ne jako na pryčně, což jsem ve FI měl. Designově je nová FII v kombíku rozhodně hezčí, vypadá "mastodontněji" a dravěji. FI je už přece jenom někde v jiném století. Bohužel nemám MAXIDOT, což mi opravdu hodně u téhle verze chybí (ve verzích 2009 už by měl být standardem) a přemýšlím o nákupu Columbuse z druhé ruky). Jinak audio je o 1000% lepší než u původní FI. Zvuk je někde jinde a jen by to chtělo doladit výplně dveří, které při basovějším základu trochu rezonují (hlavně v zadních dveřích). Jinak spokojenost, ale jako své auto bych si FII stejně nekoupil a šel bych do něčeho lepšího. Jsem zahleděný do C5, C4 Picasso atd., ale to je zase jiná třída, ale třeba takové Picasso se dá dnes už koupit za pěkné peníze skoro jako FII v Elegance). Nebo bych koupil ojetinu, které strašně padly a taková lancia Phedra za 250 000,- v plné náloži to není marný nákup.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

w.one: mas pravdu ze FI bola v inom storoci kde sa za tych 8 rokov dopracovala FII. prichod FI bol voci konkurencii nadpriemerny a teraz prichod FII voci konkurencii len len ze priemer. takze musime brat to s cim prisiel vyrobca na trh u daneho modelu a ja stale tvrdim ze FII je prepad voci FI, FII by som kupil bud vo vyraznej zlave ale inak nie, jednoducho dat za vybavenejsiu fabiu v combi ( ani nie velke auto ) s ako takym motor niekde k pol mega je vysmech.

p.s.: keby som mal kupovat tak by som povedzme za combi 1,6 elegance ( sport ) dal nejakych 420 t SK.

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pro mně je každý facelift vždy posunem k horšímu. Protože se většinou snižuje kvalita materiálu a obecně je snaha dát pryč vše na čem se dá ušetřit.

Rád bych, kdyby mi někdo osvětlil, nač je třeba dělat facelift u auta, která má dobré prodeje.

Omlouvám se za OT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak pridám i ja niečo do mlýnka. lol

Pred touto FII sme mali 2x FI. A ak mám pravdu povedať, tak nechcel by som sa už vrátiť späť k FI.

Vo FI sa subjektívne sedí o niečo športovejšie. Sedadla mali podľa mňa o málinko výraznejšie bočné vedenie a sedelo sa o dosť nižšie. V mieste stredového tunela je u FI podľa mňa viac miesta. Ale u FII mám väčší pocit bezpečia. Prístrojová doska je o dosť vyššia a spolu s menším čelným oknom vytvára pocit akoby ste sedeli v menšom terénnom SUV. O dosť je lepšie tvarovaný tapacirung a madlo dverí. Basové podanie sériového rádia je lepšie v FII ale zas výškače boli lepšie natočene k cestujúcim u FI. Celkový akusticky komfort je na strane FII.

Ale dosť ma nahnevala absencia ručičiek teplomeru a rezervy. Digitálne pojatie rezervy vyzerá síce pekne, ale som tak trošku zástancom klasiky... Tu by azda pomohol maxi-dot.

Veci a drobnosti, ktoré robili radosť v FI ako je otváranie veka nádrže od vodiča, alebo i taký zapaľovač obyčajný sa proste museli utratiť kvôli cene. Veď cenový rozdiel podobne vybavenej FI spred troch rokov a dnešnej FII je skoro 50 tisíc SK. A za tie peniaze sa dajú dovybaviť ďalšie prvky výbavy, ktoré FI vôbec neponúkala.

Ak to mám tak zhrnúť, tak FII je aj po veľkom dedičstve dielcov, podvozka a elektroniky z FI úplne iné auto. Škoda akurát toho ťažko stráviteľného dizajnu auta. Nie každému padne hneď do oka, mne sa už zapáčil. :palec2:;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Thief1: ano pekne si porovnal, ale podla mna to ze je FII oproti FI lacnejsia je logicke nemyslis. ked Fi prichadzala na trh tak mala nadpriemernu techniku kde bolo treba zaplatit vyvoj, kdezto prichod FII neznamenal nijaky extra pokrok jedine zmenit formy ale nic sa moc nemenilo s konstrukcneho a motoroveho hladiska cize uz nie je potreba platit tak drahy vyvoj. este jeden a to dost dolezity jav pred 8 rokmi mala skoda auto vyraznejsie postavenie na trhu a nie taku konkurenciu kdezto dneska je velmi velka konkurencia predbiehajuca sa zlavami, takze ak chcu predavat tak musia ist dole.

moje hodnotenie je ze interier ma FII dobry akuratnemali okresat o vychytavky co boli u FI, exterier je u FI krajsi ako u FII, jednoducho povedane fabiu sa oplati kupit v akcii za dobru cenu ale neoplati sa kupit za cennikovu cenu to je vysmech, za tie prachy mam auto niekde inde.

inak podla mna je FII cesta dole, prenedarmo vyrobca neplanuje skor facelift ako mal v plane, nuz asi sam ma hlavu v smutku ( nehovori o tom ) ale u nas na slovensku FII nie je ziadny trhak zeby jej boli plne cesty na to kolko je na trhu tak nic moc. aj dealer v slabej chvilke prizna ze FII sa moc nepredava teda malo oproti tomu ake boli plany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S FI jsem jezdil šest let, teď mám půl roku FII, takže můžu objektivně srovnávat, aby bylo jasno.

Fabia I byla na svou dobu opravdu nadprůměrně spolehlivé auto, a nebýt závady ložiska v převodovce bych ani nevěděl co je to servis. FI má ale původ ještě v minulém století a od té doby se technika a technologie posunuly o kus dopředu. Navíc má na dnešní dobu již poměrně archaický vzhled.

U FI mě paradoxně vadily spíš takové věci, jako je pravé zpětné zrcátko ve kterém není nic vidět a taky ono zmiňované pohodlné otevírání klapky nádrže z místa řidiče, které mi v zimě zamrzalo a nedalo se bez cizí pomoci otevřít.

Co se týká FII, tak ta má jednoznačně lepší interiér a pohodlnější sedadla (lepší bederní opěra) a celkově posez je výš. Na delší trasy je FII daleko pohodlnější a po dlouhé době je to první auto, ve kterém mě na delších trasách nebolí záda.

Za stejný počet platů, za který jste kdysi kupovali FI, dnes máte FII v nesrovnatelně vyšší výbavě, to snad nikdo nepopře...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: áno súhlasím. Konkurencia sa veľmi posilnila od tej doby, hlavne ta ázijská. Dneska už nehrajú city, sympatie k určitej značke a ďalšie takéto preferencie, ktoré bolo niekedy vídať. Dneska vyhráva čo najnižšia cena s čo najvyššou výbavou. Auto už začalo byť spotrebný materiál...

Ale späť k FI vs. FII. ;)

Ako už bolo spomenuté, tak FII to mala o dosť ľahké oproti FI. U starej Fábii sa dosť hovorilo, že je taká nemastná-neslaná. Proste jej v introši chýbal nejaký výrazný nápad a exteriér bol u predface tiež dosť nudný. Také auto pre dôchodcov. lol Ale celkový posed bol pekne nízky, ala športový.

Nová Fábia mala trošku vymazať tieto rozdiely. Auto pre mladších ľudí a mladé rodiny. Lenže urobili pravý opak FI... Exteriér ma nápad, interiér je moderný. No auto nastavili na komfort. Sedí sa vyššie, podvozok je jemnejšie odladený. Toto sa podpísalo aj na výške celého auta. Zobrali FI a ju natiahli do výšky a trošku aj do dĺžky, aby neboli out od trendu konkurencie. A vznikla FII. lol Dúfam, že FIII urobí zase takú malú revolúciu v triede. Ale to už to auto bude musieť sedieť na novom podvozku a s novou paletou agregátov.

BTW1: Aspoň je FII výnimočnejšia. :D FI je vídať skoro na každom rohu.

BTW2: Houmr, možno ťa to poteší. 1.4 63kW nemá už takú veľkú odozvu na plyn ako je vídať u 1.4 55kW. Motor lepšie reaguje na plyn. :palec2: Keď sa zabehne, bude to určite dobrý motor. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neberte to jako pokus o flame, ale FII neni laska na prvni shlednuti nebo svezeni. Posun jde videt az zevnitr a to s prominutim majitele FI muzou jen obtizne posoudit. Kdyz ale preseda clovek z FII do FI, prvni co mu zacne vadit jsou sedadla a to, ze jaksi spadne o 10cm dolu a musi se nahoru zvedat. Ale z prospektu to nezjisti.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Thief1: ano pekne si porovnal, ale podla mna to ze je FII oproti FI lacnejsia je logicke nemyslis. ked Fi prichadzala na trh tak mala nadpriemernu techniku kde bolo treba zaplatit vyvoj, kdezto prichod FII neznamenal nijaky extra pokrok jedine zmenit formy ale nic sa moc nemenilo s konstrukcneho a motoroveho hladiska cize uz nie je potreba platit tak drahy vyvoj. este jeden a to dost dolezity jav pred 8 rokmi mala skoda auto vyraznejsie postavenie na trhu a nie taku konkurenciu kdezto dneska je velmi velka konkurencia predbiehajuca sa zlavami, takze ak chcu predavat tak musia ist dole.

moje hodnotenie je ze interier ma FII dobry akuratnemali okresat o vychytavky co boli u FI, exterier je u FI krajsi ako u FII, jednoducho povedane fabiu sa oplati kupit v akcii za dobru cenu ale neoplati sa kupit za cennikovu cenu to je vysmech, za tie prachy mam auto niekde inde.

inak podla mna je FII cesta dole, prenedarmo vyrobca neplanuje skor facelift ako mal v plane, nuz asi sam ma hlavu v smutku ( nehovori o tom ) ale u nas na slovensku FII nie je ziadny trhak zeby jej boli plne cesty na to kolko je na trhu tak nic moc. aj dealer v slabej chvilke prizna ze FII sa moc nepredava teda malo oproti tomu ake boli plany.

no je vidět, že si svou FI budeš bránit horem dolem, ale někdy je to až úsměvné. Předně nevím, proč pořád řešíte cenu, ta je dána poměrem poptávka/nabídka, máme tržní hospodářství, vývoj běží kontinuelně stále a stále se musí platit z prodaných aut, o tom se snad netřeba přít:) Zda je exteriér FI lepší než u FII je věc vkusu každého jednotlivce, na mě tedy FI působí neskutečn stařecky, sorry, ale je to tak, stejně jako OI, SI atd. Ten věk je sakra znát. Jak už tu někdo psal, FII má design mnohem více "emotivní", což já jedině vítám:) Pokud jde o interiér, uznávám, že některé věci mě mrzí (např. odrazky či světýlka ve dveřích), ale je prostě doba šetřit a jsou to věci, které oželím. Na druhé straně jsou možnosti, které FI neměla, např. Climatronic (nemůžu si pomoct, ale raději mám Climatronic než ty odrazky ve dveřích a další s prominutím kravinky - ač zajímavé). Sedačky, hlavně sportovní se vůbec nedají rovnat s FI, o tom žádná. A pokud jde o víčko nádrže od řidiče, nechápu, co na tom kdo má, to je fakt tak dokonalá úžasná věc, že byste to nedali za žádnou cenu pryč? Mě to třeba přijde naprosto zbytečné, zlatý klíček u nádrže (resp. otázku položím jinak, co vám vadí na klasickém otvírání nádrže s klíčkem?).

Tosh toť pár názorů:) Je mi jasné, že Houmr bude držet FI nad vodou dokud to půjde, ale je to skoro slepá nostalgie...ač se to někomu nelíbí, je to tak...

btw. že se FII tolik neprodává je jasné, jak jsi sám napsal, FI tehdy prakticky neměla konkurenty...dnes je to jinak!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Budu oponovat...byla to láska na první pohled i svezení a jako bývalý majitel FI jsem posuzoval ihned v salonu...a nebylo o čem přemýšlet...hned byla objednána.. :-)

JJ souhlas, taky laska na fotce na prvni pohled. A vzdy kdyz mam ridit otcovu FI tak je to takovy divny jiny pocit a to ma taky silnejsi HTPcko tj. 47kw.

ten nizky posed mi vzdy vadil. a to otvirani nadrze otec taky v lasce moc nema.

interier F1: v porovnani s Felicii super, ale zpetne z FII takovy strasne hranaty a divny.

Ale auto je holt subjektivni vec, kazdemu se libi neco jineho. A o tom to je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak taky trochu přispěju,

Dobře znám F I a od léta vlastním F II combi 1,4 16V Sport. No nebyla to "láska na první pohled" , ale o to silnější je to delším užíváním :-) Zamiloval jsem si F II zevnitř (tam taky trávím víc času,než očumováním z venčí :p ) a opravdu se mi čím dál víc líbí i z venku.

Pro případné nefanoušky F II ještě přidám,že jsem pře tím měl Opel Astra G 1,6 sedan a jako třešničku : můj známý majitel O I je doslova nadčený s vysoké siluety F II a to při společných výletech jezdí za mnou a úzký pohled zezadu mu radost vůbec nekazí a závidí mi vyšší posaz spolu s pohodlným nastupováním a vystupováním lol:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Houmr: jaky je nejprodavanejsi auto v CR? .....FII - takze ta asi nebude "cesta dole", ne? :p

Kdyz jsem FII videl poprve, rikal jsem si, co to je za hnus... :feve: (FI se mi v tu dobu hodne libila), pak jsem si ji (FII) jednou pujcil v autopujcovne a role se obratily - FII se mi zalibila a FI mi zacala pripadat jak stary vybehovy auto (samozrejme se mi FI libi, ale neni to uz ono), takze tak asi tak... ;)

doporuceni na zaver - kup si ji a uvidis, jak se zamilujes lol

Editováno: , autor: PMA
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky sem se rozhod přilít trochu oleje do tohoto témata.Já osobně,když sem viděl poprvé na silnici FII krátkou,tak sem v první myšlence měl,co je to za auto.Nejen že mi to přišlo jako paskvil,ale vůbec sem neměl informace,že by se nějaká FII vyráběla.Po celou dobu existence krátké FII sem byl na vážkách se sympatií k tomuto vozu.Vše se nakonec obrátilo,když sem viděl první foto FII combi,to mi už přišlo jako vcelku povedený auto.V červnu,kdy sme uvažovali nad rodinným,novým vozem a obcházeli jsme salony skoro všech značek,mezi nimi i Skoda.Hned sem měl jasno,co budeme mít za nové auto......FII combi.

Abych řek pravdu tak bych už neměnil,sžil sem se a sem spokojen.......no,jak se říká-když ji miluješ,není co řešit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aby bylo jasno, a nehádali jste se tady, jestli je nová Fabia menší nebo větší než stará, tady jsou fakta:

rozměr / Fabia I / Fabia II / rozdíl

délka [mm] / 3970 / 3992 / +22

šířka [mm] / 1646 / 1642 / -4

výška [mm] / 1451 / 1498 / +47

rozvor [mm] / 2462 / 2462 / 0

rozchod vpředu [mm] / 1435 / 1436 / +1

rozchod vzadu [mm] / 1424 / 1426 / +2

podélný prostor vpředu min [mm] / 890 / 880 / -10

podélný prostor vpředu max [mm] / 1080 / 1090 / +10

podélný prostor vzadu min [mm] / 580 / 600 / +20

podélný prostor vzadu max[mm] / 820 / 850 / +30

šířka vpředu [mm] / 1380 / 1370 / -10

šířka vzadu [mm] / 1390 / 1370 / -20

délka sedáku vpředu [mm] / 510 / 510 / 0

délka sedáku vzadu [mm] / 490 / 470 / -20

výška opěradla vpředu [mm] / 610 / 620 / +10

výška opěradla vzadu [mm] / 550 / 590 / +40

šířka vstupu 5.dveří [mm] / 900 / 960 / +60

výška vstupu 5.dveří [mm] / 800 / 860 / +60

délka zav. prostoru dole [mm] / 690 / 720 / +30

šířka zavazadlového prostoru min [mm] / 955 / 955 / 0

výška nakládací hrany 5.dv. nad zemí [mm] / 660 / 640 / -20

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pamatuju si, když si otec koupil Felicici tenkrát...joo to bylo krásný auto, to si člověk fakt hned zamiloval. Když pak vyjela FI, říkal jsem si, no ty v...e, co to je za hnus, zlatá Felda...říkal to každej a slyšel jsem to odevšad...pak jsem si dělal řidičák ve facelitovým sedanu (jeden úplně z prvních co asi vyjel) a říkal jsem si, co je na něm jiný, hezčí a za chvíli zahada vyřešena a platí to pro mě dodnes...předface Fabky se mi nelíbí a než mít předface, radši něco jinýho...Facelit už je pěknej, jiný narazníky a změna barvy interiéru do černa udělá sakra hodně. Jediný co mi taky vadí, je to malý zrcátko (i když dá se to vyřešit za větší,takže vcelku prkotina,pominu to,že to něco stojí) a otevírání víčka nadrže od řidiče...taky mi to nikdy nepřimrzlo ani jednu zimu, ale spíš bych tady uvítal, aby to bylo hezký hladký víčko na zatlačení, jak má felda se zámkem. U předfacelitu se mi nelíbí ten kraj víčka udělanej na prst. Jinak jsem jel jak s FII tak Roomstrem...FII se mi moc nelíbí z boku a zezadu, Roomstr vyhrává, toho když jsem viděl poprvé na živo, po chvíli koukání jsem si řekl jo, to je pěkný auto....ale na FII můžu koukat jak chci a prostě nic. Interiér...hrany nic moc pro mě, přijde mi to zpět k Fáčku...ale Climatronic ANO, mnohem lepší tapecka s těma madlama...uvítal bych i u FI, nevím proč má jen takový trapný opěrky, ze který se nedá pořádně chytnou. Sedačky jsem nějak změnu nepocítil, nebo si nepamatuju, že by se mi v ních sedělo nějak líp či ne....takže osobně bych po FI šel do Roomstra, pokud by neexistovala OII a SupII :)

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To víš, z nějakýho důvodu jsem na střední musel vyhrát mezi cca 4 školama 1.místo za nejlepší slohovou práci, já to prostě krátce neumím :smich:

jj FII Combi je přijatelný řešení...ale taky to je asi otázka času, než se FII vryjou pod kůži, pak se to bude líbit :)

Editováno: , autor: Tangerín
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...