Přejít na obsah

D-DOT s parkovacím asistentem


dolezelk

Doporučené příspěvky

buhuzel. I u Superba jede vetsina jednotek na kwp1280, teprve az od roku 2005 je motorovka na kwp2000(a to pouze u nekolika malo motorizaci) , ale ostatni je stale na kwp1280.

Navic je otazkou jestli ta motorovka vubec podporuje fast init, to jsem nezkousel. slow init znamena + 2 vteriny navic pri pripojovani , i kdyz to bude pak kwp2000.

vyhodou kwp2000 je ovsem to, ze hned po inicializaci muzu cist merene hodnoty a nemusim cekat nez me RJ posle vsechny udaje jako , cidlo, kodovani, extra informace, atd.

Ale i s kwp1280 trva pripojeni do motorovky, budiku, ABS a bagu cca 4 sekundy (po te se zis zacne zobrazovat merena hodnota)

nejhorsi je komfort, tam nez to posle info ze vsech dveri tak to trva snad 12 vterin .... (parkovak tak 5 vterin)

Slow init ma tu nevyhodu, ze nebyva na 100% uspesny na prvni pokus, takze opakovat po 1 vterine :(

Ta 'sbernice' je pomala vzdycky, teprve az CAN frci :)

kwp1280 beha bud na 9600 nebo 10400,

kwp2000 vzdy na 10400

Podstatny je ovsem rozdil v posilani prikazu.

na kwp 1280 se posle byte, rj to potvrdi inverznim byte, atd .... az do konce bloku (max 15 byte)

pak posle RJ byte, ja to potvrdim atd... az zase do konce (max 15 byte)

na kwp2000 ja poslu celej blok naraz

RJ mi odpovi celym blokem naraz

V tom je podstatny rozdil v rychlosti, prtoze u kwp1280 se celkem ceka mezi odeslanym byte a potvrzujicim byte uz v ramci jednoho bloku, kdezto u kwp2000 je pouze prodleva mezi mym blokem a blokem s RJ.

rozdil v skutecny ryhlosti prenosu je pak temer dvounasobny.

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

post-18821-1232165474_thumb.jpg

Tak jsem odzkousel mereni tlaku turba na AGU externim senzorem (nema to v RJ)

Na to , ze ten senzor stal par stovek jsou vysledky vynikajici.

Pripojuje se pres T kus mezi regulator tlaku paliva a sani. (tam kam se pripojuje meric tlaku pri diagnostice)

3 draty ze senzoru se pak pripoji k Ddotu (+5V, zem a na vstup externi senzor 0)

Hned je videt, jestli vam nekde tlak neutika, jak pri volnobehu (tlak je mensi nez atmosfericky)

nebo pri akceleraci (tlak je vetsi nez atmosfericky)

Za jednotky se omlouvam, melo tam byt mbar :(((((

Jinak obrazek je uz z CANove verze D-Dotu. Samozrejme funguje to i s 3drat verzi.

Pokud to nekdo ze stavajicich zakazniku bude chtit neni, problem staci, nahrat novejsi verzi software pro D-Dot a nechat si poslat senzor s navodem na pripojeni. Jelikoz jeste nevim za kolik presne budu schopen sehnat senzor a T kus, nereknu presnou cenu, ale melo by to byt tak cca 400Kc.

Kamil

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem odzkousel mereni tlaku turba na AGU externim senzorem (nema to v RJ)

Na to , ze ten senzor stal par stovek jsou vysledky vynikajici.

Pripojuje se pres T kus mezi regulator tlaku paliva a sani. (tam kam se pripojuje meric tlaku pri diagnostice)

3 draty ze senzoru se pak pripoji k Ddotu (+5V, zem a na vstup externi senzor 0)

Hned je videt, jestli vam nekde tlak neutika, jak pri volnobehu (tlak je mensi nez atmosfericky)

nebo pri akceleraci (tlak je vetsi nez atmosfericky)

Za jednotky se omlouvam, melo tam byt mbar :(((((

Jinak obrazek je uz z CANove verze D-Dotu. Samozrejme funguje to i s 3drat verzi.

Pokud to nekdo ze stavajicich zakazniku bude chtit neni, problem staci, nahrat novejsi verzi software pro D-Dot a nechat si poslat senzor s navodem na pripojeni. Jelikoz jeste nevim za kolik presne budu schopen sehnat senzor a T kus, nereknu presnou cenu, ale melo by to byt tak cca 400Kc.

Kamil

Pecka a do kolika Mbar bude zobrazovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

stavajici cidlo co mam otestovane je 0-1 bar(tj. od atm. tlaku cca 1000mbar do 2000mbar), jelikoz turbo tlaci tak max 1.6, 1.7 tak to bude s prehledem stacit.

Kdyztak existuji cidla ve stejne cenove relaci s 0-2 bar, 0-10 bar a dokonce 0-1 bar Absoulutni(ale vakkum asi merit neni potreba) :))

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

da se.

Ovsem bude zalezet jaka to ma byt teplota. vody, vzduchu unvitr, atd.

Problem je ovsem, ze se udrzuje spojeni s urcitou RJ a ta nemusi mit nikde v merenych blocich teplotu. Takze pak externi cidlo na teplotu.

Dole je k dispozici 13 znaku (1 radek)

V teto chvili to tam pise:

D-dot ver1.1 kdyz je vse ok

pokud se zmackne RES vypise to tam 'dalsi blok'

pokud se pripojuje k dalsi RJ tak pise 'SPOJUJI' pripadne 'ZKOUSIM ZNOVA'

Jeste lze pomerne jednoduse ziskavat informace primo z komfort CANU a ty dole zobrazovat.

da se:

- Skutecna Rychlost

- Otacky motoru

mozna i neco dalsiho

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pres HEX interface to bohuzel nepujde.

Maji specificky protokol (neznamy).

pctools.txt

Tohle je Update na CAN verzi 1.1

Prejmenovat na z .txt na .rar

Rozbalit do nejakeho adresare.

Prepnout D-Dot do Update modu a to bud:

- Pri zapnuti zapalovani DRZET RES

- pres menu - UPDATE

Pres command prompt a prikaz CD skocit do prislusneho adresare.

Spustit Up-DOT.bat, pripadne tento zeditovat - mozno zmenit COM port na treba COM2, zalezi , na jakem portu je VAG interface.

Po spusteni ze zacne software aktualizovat. Ukazuje to %, na maxidotu pise Updating ...

Update trva cca 1 minutu, pak je aktivni CAN verze :)

Pozor, update podporuji D-Dotu od 20 Prosince 2008, do starsich je potreba nejprve dohrat bootloader.

Pripadne dotazy pres email.

Editováno: , autor: dolezelk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau,

tak sem na to koukal a v linuxu musis pouzit pro otevreni portu POSIX file deskriptory. Celkem me zarazi, ze pro tak maly programek pouzivaj windows only api. BTW http://www.easysw.com/~mike/serial/serial.html resej jak to nahradit pres klasicke API potom bys to prelozil jak ve windows tak v cemkoliv jinem nativne. Pripadne by se to dalo asi bez uprav zkompilovat proti wine-libs, ale to je prasarna.

Jinak jestli to je primo pro Atmel AVR, coz asi je, tak existuje primo gcc-avr pro linux a potom bys byl schopny sve programy take gcc rekompilovat pro jakoukoliv platformu. http://paul.graysonfamily.org/thoughts/avrlinux/

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ano s Fabii a se Superbem by to melo fungovat. (CAN verze) Zatim nevyzkouseno, ale na 99% to pojede.

Co se tyce ostatnich koncernovych vozu, napr. Pasiku, kde bude zrejme mirne jina komunikace s maxidotem, netusim, ale dalo by se to urcite taky rozchodit.

Dalsi vozy napr. O2 a F2 jsou lehce problematicke, protoze diagnostika uz jede po CANu, ale principielne by se to asi taky dalo, ale nemam na cem odladovat.

Kdyztak objednavky radeji na email: dolezelk@kochind.com

V pripade potreby jsem schopen zajistit i montaz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...