Publikováno Listopad 22, 200816 r zajímalo by mě jak změřit celkový odběr vozu v klidu a při nastartovaném motoru. Dále pak jak změřit kolik dodává alternátor.
Listopad 22, 200816 r Jestly chceš změřit odběr při vyplim kličku tak stačí jen zapojit sériově na plus baterie multimetr (odpojíš plusko od baterky, dáš na plusko baterky jeden konec multimetru a na svorku plus druhej konec) ale nedoporučiji zapínat klíč anebo dokonce startovat jelikož tenhle způsob se hodí na odběr do 10A (seškvařil by se ti multimetr). Ve dvou dalších případech se musí použít klešťový ampérmetr. Kontrola alternátoru se dělá pomocí změření napětí (které by mělo být vyšší než 13,8V ale naopak nižší než 14,5V). Ale pokud chceš při nastartovanym motoru změřit čistý odběr (bez odběru doplnění baterie) tak musíš odpojit svorku 15 z alternátoru (takovej ten konektor), tím pádem vyřadíš ze hry alternátor, bude ti svítit kontrolka a auto pojede jen z baterky, pak zjistiš jakej odběr má auto. Ale pozor, za žádnejch okolností neodpojuj s alternátoru jen hlavní plus (bez odpojení té patnáctky) jelikož alternátor když vyrábí eletriku tak musí být v zátěži a když není tak hrozí poškození alternátoru. Upraveno Listopad 22, 200816 r od obrbaz
Listopad 22, 200816 r No já teda nevim, ale my jsme ampérmetr vždy připojovali před spotřebič (svorka plus) a né až za (kostra). Ale ono by to mělo být v postatě jedno. Upraveno Listopad 22, 200816 r od obrbaz
Listopad 22, 200816 r Autor to Obrbaz: nevim jestli jsem tě dobře pochopil, takže při měření odběru za chodu musim odpojit kompletně všechno od alternátoru?
Listopad 22, 200816 r no, nač si chceš komplikovat život a měřit odběr auta za chodu?? sežeň si někde ten klešťový ampermetr ať to máš bez problémů. Já osobně bych altík neodpojoval. Podle mě ta informace o odběru auta nestojí za to, abys to musel zkoušet takovým způsobem.
Listopad 23, 200816 r Jj, protože když necháš zapojen alternátor tak ti bude dělat odběr i baterka, ale tohle je celkem nicneříkající údaj. Spíš bych měřil hlavně odběr při vyplim kličku (jesi ti něco nehuntuje baterku) a pak napětí při nastartovanym autě (jestly je altik ok).
Listopad 23, 200816 r Autor ok, ale moc si se nerozepsal o tom měření altíku. Jeden kabel bych měl píchnout na 15 alternátoru a druhej na kostru vozidla? Kolik může být při tom klidovém odběru? Jasně, že by bylo nejlepší, kdyby to nic nebralo, ale jako laik si myslim, že to asi něco bude brát. Můžete mi ještě prosím napsat co je ještě dobrý a co už ne...díky
Listopad 23, 200816 r už se to tu psalo několikrát: obrbaz: "Jestly chceš změřit odběr při vyplim kličku tak stačí jen zapojit sériově na plus baterie multimetr (odpojíš plusko od baterky, dáš na plusko baterky jeden konec multimetru a na svorku plus druhej konec) ale nedoporučiji zapínat klíč anebo dokonce startovat jelikož tenhle způsob se hodí na odběr do 10A (seškvařil by se ti multimetr). Ve dvou dalších případech se musí použít klešťový ampérmetr. Kontrola alternátoru se dělá pomocí změření napětí (které by mělo být vyšší než 13,8V ale naopak nižší než 14,5V)" Napětí měř klidně přímo na baterce. Co víc dodat
Listopad 23, 200816 r Jn jen dodám že odběr bez zapnutého klíčku by měl být v řádech mA, nechci kecat ale mám takový dojem že to má být kolem 150mA.
Listopad 24, 200816 r To ale az po "uspani", niektore systemy sa odpajaju az po urcitej dobe. Najlepsie nechaj to postat a meraj (pozeraj na merak) az potom. Pripadne skus zamknut a pozri na merak az po par minutach.
Listopad 27, 200816 r Autor takže mám dát normálně jeden na plusko a druhej na mínusko baterky nebo na plusko a na kostru? (to víš moc o tom nevim , a nerad bych nechal něco vyhořet)
Listopad 27, 200816 r chlape, pokud vubec nevis, jak to mas merit a co mas merit, tak se zeptej nekoho, souseda apod., kdo ti s tim pomuze, at si nenadelas vic skody, nez uzitku, protoze hrat si s baterkou, kdyz nevis co...uz jsem videl par zkratovanych a bouchlych baterek. myslim to v dobrem slova smyslu. Kdyz nebudes startovat, tak ti na to staci obycejny multimetr. bacha na to, aby ti neblikaly blinky ci alarm, pak ti to bude display skakat, jak oprcana koza Upraveno Prosinec 2, 200816 r od Vinca
Listopad 28, 200816 r Asi tak, ked nevies, zober kamosa, ktory to vie. Este si pri zlom nastaveni rozsahu (ak nemas autorange) mozes odpalit poistku v multimetri.
Listopad 30, 200816 r Autor Díky Mildo.J za to schéma....... to Vinca a Olisoft: Já myslel, že od toho tady to forum je, aby mi někdo poradil
Prosinec 1, 200816 r To vies, poradit Ti mozu, ale ako laik mozes nechtiac nieco prepojit a narobit si tym problemy. Ono pri tychto novsich autach je elektriky az privela a aj majster tesar sa utne (videl som par pripadov sikovnych autoelektrikarov, ktori pos*ali veci, ktore robili uz x rokov). Preto som Ti napisal, ze by bolo dobre mat niekoho so sebou, moze sa vyskytnut nieco, co nas teraz tu nenapadne a bude treba reagovat, aby si si nieco v aute (alebo multimetri) neposkodil. Prijemny den a uspesne meranie bez problemov Ti prajem.
Prosinec 2, 200816 r tak tak, proc riskovat, to nemas nejakyho znamyho, ktery rozumi co je + a - , a spolecne to merit, vzdyt na tom nic neni a pokud chces poradit: nastav si na multimetru nejvyssi rozsah Amperu ( radej vic, pak muzes snizovat), rozpoj svorku na baterce + ( nekteri rikaji, ze se ma - kostra, ale podle me je to jedno)jeden kabel s multimetru dej na baterku, kde jsi rozpojil svorku, a druhy kablik dej na kabel se svorkou, aby jsi propojil okruh. no a multimetr by ti mel ukazat odber cca 40mA - rikam to spravne?
Prosinec 2, 200816 r Zo zaciatku mu ukaze vyrazne vyssi odber, kym sa neuspia jednotlive systemy. Doporucujem rozpajat minunsovy pol, je to z bezpecnostnych dovodov. Bateria v aute je velmi tvrdy zdroj a pri skrate + na kostru (staci tuknut o srob) merak "uvaris". Stat sa to moze tak, ze jednu meraciu spicku opries o baterku (+ pol) a druha sa Ti vysmykne a brnkne napriklad o motor. Ak sa pripojis do minusovej vetvy, tak pri opreti na kostru sa nic nestane...
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.