Přejít na obsah

Jak změřit celkový odběr vozu?


Fighty

Doporučené příspěvky

Jestly chceš změřit odběr při vyplim kličku tak stačí jen zapojit sériově na plus baterie multimetr (odpojíš plusko od baterky, dáš na plusko baterky jeden konec multimetru a na svorku plus druhej konec) ale nedoporučiji zapínat klíč anebo dokonce startovat jelikož tenhle způsob se hodí na odběr do 10A (seškvařil by se ti multimetr). Ve dvou dalších případech se musí použít klešťový ampérmetr. Kontrola alternátoru se dělá pomocí změření napětí (které by mělo být vyšší než 13,8V ale naopak nižší než 14,5V). Ale pokud chceš při nastartovanym motoru změřit čistý odběr (bez odběru doplnění baterie) tak musíš odpojit svorku 15 z alternátoru (takovej ten konektor), tím pádem vyřadíš ze hry alternátor, bude ti svítit kontrolka a auto pojede jen z baterky, pak zjistiš jakej odběr má auto. Ale pozor, za žádnejch okolností neodpojuj s alternátoru jen hlavní plus (bez odpojení té patnáctky) jelikož alternátor když vyrábí eletriku tak musí být v zátěži a když není tak hrozí poškození alternátoru.

Editováno: , autor: obrbaz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok, ale moc si se nerozepsal o tom měření altíku. Jeden kabel bych měl píchnout na 15 alternátoru a druhej na kostru vozidla?

Kolik může být při tom klidovém odběru? Jasně, že by bylo nejlepší, kdyby to nic nebralo, ale jako laik si myslim, že to asi něco bude brát. Můžete mi ještě prosím napsat co je ještě dobrý a co už ne...díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už se to tu psalo několikrát:

obrbaz: "Jestly chceš změřit odběr při vyplim kličku tak stačí jen zapojit sériově na plus baterie multimetr (odpojíš plusko od baterky, dáš na plusko baterky jeden konec multimetru a na svorku plus druhej konec) ale nedoporučiji zapínat klíč anebo dokonce startovat jelikož tenhle způsob se hodí na odběr do 10A (seškvařil by se ti multimetr). Ve dvou dalších případech se musí použít klešťový ampérmetr. Kontrola alternátoru se dělá pomocí změření napětí (které by mělo být vyšší než 13,8V ale naopak nižší než 14,5V)"

Napětí měř klidně přímo na baterce.

Co víc dodat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chlape, pokud vubec nevis, jak to mas merit a co mas merit, tak se zeptej nekoho, souseda apod., kdo ti s tim pomuze, at si nenadelas vic skody, nez uzitku, protoze hrat si s baterkou, kdyz nevis co...uz jsem videl par zkratovanych a bouchlych baterek. myslim to v dobrem slova smyslu. Kdyz nebudes startovat, tak ti na to staci obycejny multimetr. bacha na to, aby ti neblikaly blinky ci alarm, pak ti to bude display skakat, jak oprcana koza ;)

Editováno: , autor: Vinca
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To vies, poradit Ti mozu, ale ako laik mozes nechtiac nieco prepojit a narobit si tym problemy.

Ono pri tychto novsich autach je elektriky az privela a aj majster tesar sa utne (videl som par pripadov sikovnych autoelektrikarov, ktori pos*ali veci, ktore robili uz x rokov).

Preto som Ti napisal, ze by bolo dobre mat niekoho so sebou, moze sa vyskytnut nieco, co nas teraz tu nenapadne a bude treba reagovat, aby si si nieco v aute (alebo multimetri) neposkodil. ;)

Prijemny den a uspesne meranie bez problemov Ti prajem. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak tak, proc riskovat, to nemas nejakyho znamyho, ktery rozumi co je + a - , a spolecne to merit, vzdyt na tom nic neni a pokud chces poradit: nastav si na multimetru nejvyssi rozsah Amperu ( radej vic, pak muzes snizovat), rozpoj svorku na baterce + ( nekteri rikaji, ze se ma - kostra, ale podle me je to jedno)jeden kabel s multimetru dej na baterku, kde jsi rozpojil svorku, a druhy kablik dej na kabel se svorkou, aby jsi propojil okruh. no a multimetr by ti mel ukazat odber cca 40mA - rikam to spravne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zo zaciatku mu ukaze vyrazne vyssi odber, kym sa neuspia jednotlive systemy.

Doporucujem rozpajat minunsovy pol, je to z bezpecnostnych dovodov. Bateria v aute je velmi tvrdy zdroj a pri skrate + na kostru (staci tuknut o srob) merak "uvaris".

Stat sa to moze tak, ze jednu meraciu spicku opries o baterku (+ pol) a druha sa Ti vysmykne a brnkne napriklad o motor. :kuk:

Ak sa pripojis do minusovej vetvy, tak pri opreti na kostru sa nic nestane... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...