Emppu Vloženo 10. Července Sdílet Vloženo 10. Července Na tento obrázek jsem se dopracoval také, kostřicí bod 13 je tam uveden, ale z toho obrázku nejsem zrovna dvakrát chytrej, kde ten bod teda vlastně je 😀 Čára vede kamsi do motorového prostoru a tím to tak nějak hasne 😀 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 11. Července Sdílet Vloženo 11. Července Na další stránce je to namalované. Mělo by to být někde vlevo pod ABSkem. Základní vybavení, od března 2010.pdf strana 3856. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Milan MM72 Vloženo 11. Července Sdílet Vloženo 11. Července Emppu: Ano není to moc přehledné a tak nějak v tom místě reálně nic není. Nejblíže je čidlo tlaku oleje. Ale kousek dál na boku motoru už je něco, co při troše představivosti vypadá jako kostřící bod. No ale úplně bych na to nevsadil. Pod hlavu toho šroubu jde nějaký dvoubarevný kablík zakončený očkem. Zřejmě to ale nebude to co myslí Jipol57. Osobně si myslím že problém bude někde jinde ale vím že se prostě musí jít vylučovací metodou a zkontrolovat vše. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 11. Července Sdílet Vloženo 11. Července Díky moc oběma Pokud se ten šroub dá takto vyfotit, tak se tam snad dostanu s multimetrem. Zkusím ještě proměřit vůči minus pólu baterky vše možné, jestli se tam ještě někde něco neztrácí, respektive nebere napětí tam, kde by nemělo. Dál už zbývá jedině vyměnit kabelové svazky, protože vše ostatní co by mohlo tak nějak souviset se už vyměnilo. 😀 Sice nastává éra, kdy se láme a oxiduje z původní elektroinstalace ledacos, ale nejsem si jist, zda by se to projevovalo zrovna takto. Na druhou stranu, ABS se rozsvítí většinou při rozjezdu, když je velké teplo a s tím související veliký odběr proudu. Dnes večer klesla teplota k 23 stupňům, 20km jízdy a ABS se nerozsvítilo. Poukazovalo by to spíš na nějaký vadný kontakt, protože obecná porucha ABS by se projevila spíše v rychlostech nad 30km/h. Další krok, až se dostanu do servisu, bude asi prohodit zadní ložiska, uvidíme, zda se bude stále vypisovat LZ kolo, nebo porucha "přeskočí" na pravé. Moc se mi ale nezdá, že by zrovna byl vadný magnetický pásek nového ložiska na stejném kole, které vyhazovalo poruchu před výměnou. Pak už zbývá jedině autoelektrikář a dlouhosáhlé procházení kabelů 😏 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 12. Července Sdílet Vloženo 12. Července (editace) Sice je to jebačka, ale pokud jsi trochu technicky zdatný tak přímo v konektoru do ABS najít podle dokumentace piny od zadních snímáčů a přepinovat je. Myšleno že levý snímač přepojíš na vstup do abs na snímač od pravého kola. a podle toho co bude dál, chyba zůstane na stejném kole, nebo se objeví na kole opačném tě to navede na problém. Kostra by to být neměla, minimálně ne hlavní to by dělalo horší paseku. Editováno: 12. Července, autor: Alma Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 12. Července Sdílet Vloženo 12. Července Cožpak o to, byla by ostuda, kdybych si s drobnými technickými problémy s technickým vzděláním neporadil 😀 Problém je spíš v tom, že nemám na podobné práce úplně nejvhodnější podmínky. Přecijen v činžovní čtvrti si člověk nenatáhne k autu ani prodlužku, natož tam něco rozebírat 😀 Stačilo, když jsem si takhle před barákem měnil rádio, a musel jsem s kabely vytaženými z palubní desky dvěma náhodným kolemjdoucím vysvětlovat, že nejsem zloděj, co se snaží ukrást auto jako nějaký padouch v amerických akčních filmech 😀 Většinu práce dělám na chalupě, kde sice mám vybavenou garáž, ale nemám auto jak zvednout, přičemž lézt pod něj na obyčejném heveru si netroufnu. Ale schémátka jsem si už prošel, mám vypsané čísly pinů na svorkovnicích a až se dostanu ke svému mechanikovi, zkusím ty kabely propípat a změřit odpor. Cením si Vaší pomoci 🙂 a dám vědět, jak celá akce dopadne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 12. Července Sdílet Vloženo 12. Července Jinak ještě k té kostře; hlavní kostra to určitě nebude, to by problém s provizorně nataženým vodičem mezi blokem motoru a baterkou zmizel. Všechny "hlavní" kostřicí kabely se navíc vyčistily, promazaly a proměřily. Pokud to skutečně kostra je, tak to musí být některý z méně nápadných kostřicích bodů, který jde jinou cestou než přes blok motoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 13. Července Sdílet Vloženo 13. Července A nemáš to LZ kolo jen podhuštěné nebo přehuštěné? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Alma Vloženo 13. Července Sdílet Vloženo 13. Července Kabely propípat můžeš , ale nejspíš ti to nic neřekne, protože to máš sporadickou závadu. Pro 100% ověření to musíš prohodit a sledovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jipol57 Vloženo 13. Července Sdílet Vloženo 13. Července (editace) před 17 hodinami, Emppu napsal: Většinu práce dělám na chalupě, kde sice mám vybavenou garáž, ale nemám auto jak zvednout, přičemž lézt pod něj na obyčejném heveru si netroufnu. Koupil jsem si takovéhle nájezdy: https://www.motora.cz/naradi/vybaveni-autoservisu/zvedaky-stojany/panenka-hydraulicke-zvedaky/rampa-najezdova-pro-vozidlo-do-1t-213175737.htm?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl8nSv5qkhwMVFKKDBx1iHg3BEAQYASABEgJbXvD_BwE Pohodlně se pod auto dostanu a je to myslím i bezpečné. Editováno: 13. Července, autor: jipol57 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 13. Července Sdílet Vloženo 13. Července @Petr L. Na tlak v pneu jsem celkem pes, vepředu předepsaných 2.3Bar, vzadu 2.2. Zkoušel jsem při vesnických pojížďkách už i podhustit i mírně přehustit, pak opět návrat na předepsané hodnoty. Na výskyt závady to nemá vliv 😟 @Alma je mi to jasné, ale načatý káblík by se mohl poznat i podle odporu. @jipol57 Díky za tip, do garáže se mi na tom auto na výšku nevejde, ale když bude hezky, můžu to postavit ven za barák 🙂 I cena vypadá dobře, třeba konečně nebudu muset otravovat mechanika kvůli výměně oleje 😀 Jinak pár dnešních nových zjištění: - ABS se rozsvítí ani ne pouze při rozjezdu, jak jsem si myslel, ale obecně při vysoké zátěži motoru; vysoké otáčky + hodně plynu, což sedí nejen na rozjezdy, ale i třeba jízdu do kopce. Trochu to vyvrací mé hypotézy s napětím, protože za vyšších otáček bez ohledu na proudový odběr drží na palubní síti stabilně 14.3V. Až mě naopak napadlo, jestli tomu nemůže vadit vysoké napětí spíše, než to nízké. Ukazovalo by to třeba na načatou pojistku, kdy za podmínek velký proud + velké napětí + vysoká teplota by se snížila proudová propustnost a mohla by se začít tavit. Všechny pojistky přímo či nepřímo související s ABS (dle schémat např. s ABS nějakým způsobem souvisí i 40A pojistka dochlazování ventilátoru) u akumulátoru i v kabině jsou ale vyměněné. Nemůže být ještě nějaká souvislost s motorem a jeho otáčkami? - Mám bohužel podezření, že s jediným výskytem sporadické chyby během jízdy se ABS vypne až do dalšího testu při zapnutí zapalování. Zkoušel jsem to zadupnout, brzdí to sice úžasně, ale ABS nekopalo. Kola se mi zablokovat ani na mokré vozovce nepovedlo, asi trochu pomáhají nové letní Continentaly. Přitom dříve to mělo snahu kopat i při prudším, ale ne nouzovém brzdění. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 15. Července Sdílet Vloženo 15. Července Jenom tak ze zvědavosti... Narazil jsem na něco zajímavého 🙂 Proč na jednotku ABS vede napětí mimo jiné skrze pojistku SA10, tedy 40A pojistku ventilátoru dochlazování? Jak moc pravděpodobné je, že by vadná sahara mohla nějak ovlivňovat funkci ŘJ ABS při zmíněném poklesu napětí při rozběhu ventilátoru? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 15. Července Sdílet Vloženo 15. Července Ale sahara je jištěná přes SA8, popř. z SA5. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 15. Července Sdílet Vloženo 15. Července (editace) U předFL je to trochu jinak než u FL. SB4 = ABS (40A) SA7 = ABS (25A) SA8 = Sahara (30A) SA10 = Sahara (40A). Editováno: 15. Července, autor: Emppu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 15. Července Sdílet Vloženo 15. Července Originální návod k mému modelu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Petr L. Vloženo 15. Července Sdílet Vloženo 15. Července Ale podle schémat jistí SA4 saharu a SA10 ABS, takže to je v návodu nebo schématech přehozené. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 16. Července Sdílet Vloženo 16. Července Máte pravdu, včera jsem dospěl ke stejnému zjištění Zkoumáním schémat jsem dospěl k zapojení sahary a termospínače ventilátoru. Jsou tam dvě relé pro spínání prvního a druhého stupně ventilace. Zdá se mi však, že sahara fouká pouze na plný výkon nebo vůbec. Při zapnuté klimatizaci to asi dává smysl, ale tak si říkám, že jsem nějak nezaznamenal, že by se kdy točila pouze na první stupeň. Je to tak běžné, nebo to může signalizovat nějakou poruchu sahary, jejíí řídicí jednotky, termospínače nebo třeba jen vadného relé? Tak jako tak přímá souvislost mezi saharou a ABS tady není, tudíž musím hledat příčinu jinde... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Emppu Vloženo 1. Srpna Sdílet Vloženo 1. Srpna ABS problémy zmizely spolu s dobitím baterky... Původní je vadná a čekám na novou, na 90% je tam vadný jeden blok - baterka drží napětí, ale dává velmi malý proud. Spolu s tím, že byla vadná a zároveň vybitá krátkými jízdami, nedokázala při odbuzení altíku (např. prudký rozjezd) pokrýt odběr proudu, což vyvolávalo chybu ABS... Takto zní provizorní hypotéza, která se s každým dalším dnem pouze potvrzuje... Za pár dní bude snad možné tuto hypotézu prohlásit za teorii. Horší je, že se zmizením jednoho problému se objevil problém jiný - sahara nejen že běží pouze na druhý stupeň, ale ještě se spustila na studeném vypnutém zamčeném autě, zatímco jsem byl pryč, a vybila totálně baterku... To je ale jiné téma a vypadá to (snad) na ŘJ ventilátoru. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.