Přejít na obsah

ABS - svítí kontrolka


markoke

Doporučené příspěvky

Na tento obrázek jsem se dopracoval také, kostřicí bod 13 je tam uveden, ale z toho obrázku nejsem zrovna dvakrát chytrej, kde ten bod teda vlastně je 😀 Čára vede kamsi do motorového prostoru a tím to tak nějak hasne 😀 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Emppu:

Ano není to moc přehledné a tak nějak v tom místě reálně nic není. Nejblíže je čidlo tlaku oleje. Ale kousek dál na boku motoru už je něco, co při troše představivosti vypadá jako kostřící bod. 

IMG_20240711_203403.thumb.jpg.8df9ffe0943be49842084673d2d6611f.jpg

 

No ale úplně bych na to nevsadil. 

Pod hlavu toho šroubu jde nějaký dvoubarevný kablík zakončený očkem. Zřejmě to ale nebude to co myslí Jipol57. Osobně si myslím že problém bude někde jinde ale vím že se prostě musí jít vylučovací metodou a zkontrolovat vše.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc oběma :) Pokud se ten šroub dá takto vyfotit, tak se tam snad dostanu s multimetrem. Zkusím ještě proměřit vůči minus pólu baterky vše možné, jestli se tam ještě někde něco neztrácí, respektive nebere napětí tam, kde by nemělo.

 

Dál už zbývá jedině vyměnit kabelové svazky, protože vše ostatní co by mohlo tak nějak souviset se už vyměnilo. 😀 Sice nastává éra, kdy se láme a oxiduje z původní elektroinstalace ledacos, ale nejsem si jist, zda by se to projevovalo zrovna takto. 

 

Na druhou stranu, ABS se rozsvítí většinou při rozjezdu, když je velké teplo a s tím související veliký odběr proudu. Dnes večer klesla teplota k 23 stupňům, 20km jízdy a ABS se nerozsvítilo. Poukazovalo by to spíš na nějaký vadný kontakt, protože obecná porucha ABS by se projevila spíše v rychlostech nad 30km/h.

 

Další krok, až se dostanu do servisu, bude asi prohodit zadní ložiska, uvidíme, zda se bude stále vypisovat LZ kolo, nebo porucha "přeskočí" na pravé. Moc se mi ale nezdá, že by zrovna byl vadný magnetický pásek nového ložiska na stejném kole, které vyhazovalo poruchu před výměnou. 

 

Pak už zbývá jedině autoelektrikář a dlouhosáhlé procházení kabelů 😏

 

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sice je to jebačka, ale pokud jsi trochu technicky zdatný tak přímo v konektoru do ABS najít podle dokumentace piny od zadních snímáčů a přepinovat je. Myšleno že levý snímač přepojíš na vstup do abs na snímač od pravého kola. a podle toho co bude dál, chyba zůstane na stejném kole, nebo se objeví na kole opačném tě to navede na problém. Kostra by to být neměla, minimálně ne hlavní to by dělalo horší paseku.

abs.jpg

Editováno: , autor: Alma
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cožpak o to, byla by ostuda, kdybych si s drobnými technickými problémy s technickým vzděláním neporadil 😀 Problém je spíš v tom, že nemám na podobné práce úplně nejvhodnější podmínky. Přecijen v činžovní čtvrti si člověk nenatáhne k autu ani prodlužku, natož tam něco rozebírat 😀

 

Stačilo, když jsem si takhle před barákem měnil rádio, a musel jsem s kabely vytaženými z palubní desky dvěma náhodným kolemjdoucím vysvětlovat, že nejsem zloděj, co se snaží ukrást auto jako nějaký padouch v amerických akčních filmech 😀

 

Většinu práce dělám na chalupě, kde sice mám vybavenou garáž, ale nemám auto jak zvednout, přičemž lézt pod něj na obyčejném heveru si netroufnu. 

 

Ale schémátka jsem si už prošel, mám vypsané čísly pinů na svorkovnicích a až se dostanu ke svému mechanikovi, zkusím ty kabely propípat a změřit odpor. 

 

Cením si Vaší pomoci 🙂 a dám vědět, jak celá akce dopadne. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak ještě k té kostře; hlavní kostra to určitě nebude, to by problém s provizorně nataženým vodičem mezi blokem motoru a baterkou zmizel. Všechny "hlavní" kostřicí kabely se navíc vyčistily, promazaly a proměřily. Pokud to skutečně kostra je, tak to musí být některý z méně nápadných kostřicích bodů, který jde jinou cestou než přes blok motoru. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, Emppu napsal:

Většinu práce dělám na chalupě, kde sice mám vybavenou garáž, ale nemám auto jak zvednout, přičemž lézt pod něj na obyčejném heveru si netroufnu.

Koupil jsem si takovéhle nájezdy:

https://www.motora.cz/naradi/vybaveni-autoservisu/zvedaky-stojany/panenka-hydraulicke-zvedaky/rampa-najezdova-pro-vozidlo-do-1t-213175737.htm?gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIl8nSv5qkhwMVFKKDBx1iHg3BEAQYASABEgJbXvD_BwE

Pohodlně se pod auto dostanu a je to myslím i bezpečné.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Petr L. Na tlak v pneu jsem celkem pes, vepředu předepsaných 2.3Bar, vzadu 2.2. Zkoušel jsem při vesnických pojížďkách už i podhustit i mírně přehustit, pak opět návrat na předepsané hodnoty. Na výskyt závady to nemá vliv 😟

 

@Alma je mi to jasné, ale načatý káblík by se mohl poznat i podle odporu.

 

@jipol57 Díky za tip, do garáže se mi na tom auto na výšku nevejde, ale když bude hezky, můžu to postavit ven za barák 🙂 I cena vypadá dobře, třeba konečně nebudu muset otravovat mechanika kvůli výměně oleje 😀

 

Jinak pár dnešních nových zjištění:

 

- ABS se rozsvítí ani ne pouze při rozjezdu, jak jsem si myslel, ale obecně při vysoké zátěži motoru; vysoké otáčky + hodně plynu, což sedí nejen na rozjezdy, ale i třeba jízdu do kopce. Trochu to vyvrací mé hypotézy s napětím, protože za vyšších otáček bez ohledu na proudový odběr drží na palubní síti stabilně 14.3V. Až mě naopak napadlo, jestli tomu nemůže vadit vysoké napětí spíše, než to nízké. Ukazovalo by to třeba na načatou pojistku, kdy za podmínek velký proud + velké napětí + vysoká teplota by se snížila proudová propustnost a mohla by se začít tavit. Všechny pojistky přímo či nepřímo související s ABS (dle schémat např. s ABS nějakým způsobem souvisí i 40A pojistka dochlazování ventilátoru) u akumulátoru i v kabině jsou ale vyměněné. Nemůže být ještě nějaká souvislost s motorem a jeho otáčkami? 

 

- Mám bohužel podezření, že s jediným výskytem sporadické chyby během jízdy se ABS vypne až do dalšího testu při zapnutí zapalování. Zkoušel jsem to zadupnout, brzdí to sice úžasně, ale ABS nekopalo. Kola se mi zablokovat ani na mokré vozovce nepovedlo, asi trochu pomáhají nové letní Continentaly. Přitom dříve to mělo snahu kopat i při prudším, ale ne nouzovém brzdění. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jenom tak ze zvědavosti... Narazil jsem na něco zajímavého 🙂  Proč na jednotku ABS vede napětí mimo jiné skrze pojistku SA10, tedy 40A pojistku ventilátoru dochlazování? Jak moc pravděpodobné je, že by vadná sahara mohla nějak ovlivňovat funkci ŘJ ABS při zmíněném poklesu napětí při rozběhu ventilátoru? 

obrázek_2024-07-15_092450528.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Máte pravdu, včera jsem dospěl ke stejnému zjištění :D 

 

Zkoumáním schémat jsem dospěl k zapojení sahary a termospínače ventilátoru. Jsou tam dvě relé pro spínání prvního a druhého stupně ventilace. Zdá se mi však, že sahara fouká pouze na plný výkon nebo vůbec. Při zapnuté klimatizaci to asi dává smysl, ale tak si říkám, že jsem nějak nezaznamenal, že by se kdy točila pouze na první stupeň. Je to tak běžné, nebo to může signalizovat nějakou poruchu sahary, jejíí řídicí jednotky, termospínače nebo třeba jen vadného relé? 

 

Tak jako tak přímá souvislost mezi saharou a ABS tady není, tudíž musím hledat příčinu jinde...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...