Přejít na obsah

Jakou autobaterii? Výměna akumulátoru


u3nos

Doporučené příspěvky

Kontrolní otázka: mám TDI 66 kW r.v. 7/2000 a když jsem civěl :kuk: pod kapotu, tak jsem si všiml, že autobaterie není v plastové krabici resp. žádná plastová krabice tam není :076 je to stadard nebo mi v ňákém servisu čorkli?

Je to standart u starsich modelu. Ten plastovej kryt maj az novy modely.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dal bych link, ale Varta web nelinkuje - dneska jsem koupil taky novou baterku, ta stara sice jeste motorem tocila, ale rozdil je sakra znat. A kdyz mate zaslepeny zamky nevyplati se na baterii setrit.

Takze - do meho TDIcka sla Varta BLUE dynamic HP, 85Ah, 800A startovaci proud (EN), je o malicko delsi nez original

(315 vs. 278) a o malicko nizsi (175 vs. 190). Stala 3kkc, coz je docela dobra cena - puvodne jsem chtel levnejsi 80Ah, ale ta nebyla a nabizeli mi 80Ah Akumu za stejny prachy, co mne stala tahle (volba byla celkem jasna). Menil jsem to pul hodky, protoze jsem nemohl zaboha povolit sroub, vyndat starou bylo jako manipulace s jezkem v kleci (nechtelo se mi oddelavat filtr) ... vybral jsem si jeste vhodnou dobu, delat to pri minus dvaceti ...

Editováno: , autor: awe_cz
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...jo mám 74KW 1,6l. r.v. 99

Shodou okolnosti jsem byl dnes menit - nejak mi uz pohasínaly kontrolky pri startovani v rannich mrazicich. :D Dal jsem tam VARTU HP 60Ah - http://www.autohorak.cz/detail/14645 (vymena v cene, starou si nechali) a docela cucim na tu zmenu pri startovani. :specool: Baterka uz zrejme opravdu mlela z posledniho.Zkousel jsem i dobijet a nepoznal jsem zadnou zmenu. Puvodne tam byla taky 60Ah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Nazdarek,jestli můžu poradit ohledně AKB vyzkoušejte www.autobat.cz.Já měnil baterku po 6-ti letech a byla to "jen" AKUMA.Na 1,9Tdi stačí 70 Ah,konkretně jsem si nechal poslat "Zap calcium" a vyšlo mě to na 1550 Kč+dovoz 100Kč.Je to polský výrobek,ale nekupte to za ty prachy.V pokecu píšou,že má výborné starty při extrémních mrazech,doufám,že to tak bude.Start.proud uvádí 540 A.80-tiAh baterka dává až720A a je jen asi o200Kč dražší. Jsou bezúdržbové a s mag. okem,ale to je mi k ničemu,neboť je přikryto deklem pojistek.Kdo chce ušetřit 1-2000 vřele doporučuji i kdyby vydržela jen 3roky.Čus bus

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám TDI 81KW a dneska jsem dal 85Ah bo moje stará odešla do věčných lovišt! lol

Můžeš upřesnit co je to za typ a kde jsi jí kupoval?

Zatím mi vychází jako rozumná alternativa:

Akuma 82Ah 720A za cca 2.969,-

Dík.

Editováno: , autor: janp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdarek,jestli můžu poradit ohledně AKB vyzkoušejte www.autobat.cz.Já měnil baterku po 6-ti letech a byla to "jen" AKUMA.Na 1,9Tdi stačí 70 Ah,konkretně jsem si nechal poslat "Zap calcium" a vyšlo mě to na 1550 Kč+dovoz 100Kč.Je to polský výrobek,ale nekupte to za ty prachy.V pokecu píšou,že má výborné starty při extrémních mrazech,doufám,že to tak bude.Start.proud uvádí 540 A.80-tiAh baterka dává až720A a je jen asi o200Kč dražší. Jsou bezúdržbové a s mag. okem,ale to je mi k ničemu,neboť je přikryto deklem pojistek.Kdo chce ušetřit 1-2000 vřele doporučuji i kdyby vydržela jen 3roky.Čus bus

No nevím, z Polska nejím ani sardinky, aby tě nenechala ta batreka ve štichu. Cena odpovídá většinou kvalitě a zrovna Poláci ti něco darujou. Aby se ti neohýbaly při proudové zátěži olověné články a jednou se nedotkly, to by byla sranda. Pak dej vědět jak dlouho vydržela, moc bych ti aspoň ty 3 roky přál. Já bych raději pořídil za 3 tisíce Vartu, Akumu... a na 99% bych ji tam měl 6 let a bez zkratovaných a rozpadlých článků.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nazdarek,jestli můžu poradit ohledně AKB vyzkoušejte www.autobat.cz.Já měnil baterku po 6-ti letech a byla to "jen" AKUMA.Na 1,9Tdi stačí 70 Ah,konkretně jsem si nechal poslat "Zap calcium" a vyšlo mě to na 1550 Kč+dovoz 100Kč.Je to polský výrobek,ale nekupte to za ty prachy.V pokecu píšou,že má výborné starty při extrémních mrazech,doufám,že to tak bude.Start.proud uvádí 540 A.80-tiAh baterka dává až720A a je jen asi o200Kč dražší. Jsou bezúdržbové a s mag. okem,ale to je mi k ničemu,neboť je přikryto deklem pojistek.Kdo chce ušetřit 1-2000 vřele doporučuji i kdyby vydržela jen 3roky.Čus bus

Jo a díval jsem se na ten web. Ty polský baterie Zap mají podezdřele nízkou hmotnost oproti Exide, Vartě..., no a co z toho plyne...olova málo !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já jsem koukal, že je tam rozdíl asi 0,4 kg na baterii (ZAP proti Varta) o podobné kapacitě a stejném rozměru. To mi nepřijde zas o tolik méně olova. Třeba tam je míň vody. Takhle to nepoznáš. To by jsi musel ty baterky rozšvihat a zvážit samotný olovo.

No já jsem ji koupil taky, konkrétně ZAP Silver 64Ah, což by mělo pro 1.6 75kW ve standardní plné elektrické výbavě úplně stačit. Záruka je dva roky, tak se uvidí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, baterie s velkou kapacitou jsou hezká věc, ale musí být adekvátní alternátor. Do benzínů se montovaly alternátory 70A a 90A, do dieselu 70, 90, 120. Odvíjelo se od elektrické výbavy vozu. Takže když tam bude velká baterka a budete jezdit se zapnutými spotřebiči tak ji nikdy nedobijete. Tuším že výrobcem nějvětší montovaná baterie je 72 Ah do nafty. Do benzinu 62Ah?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pánové, baterie s velkou kapacitou jsou hezká věc, ale musí být adekvátní alternátor. Do benzínů se montovaly alternátory 70A a 90A, do dieselu 70, 90, 120. Odvíjelo se od elektrické výbavy vozu. Takže když tam bude  velká baterka a budete jezdit  se zapnutými spotřebiči tak ji nikdy nedobijete. Tuším že výrobcem nějvětší montovaná baterie je 72 Ah do nafty. Do benzinu 62Ah?

Já pomáhám dobíjení tímto: Solární panel Conrad

- zejména to eliminuje samovybíjení akumulátoru, které údajně činí 1 – 2 % jmenovité kapacity denně. Toto samovybíjení se zvětšuje se stářím baterie a rovněž narůstá při nízkých teplotách. Při odstaveném vozidle tedy dochází ke ztrátě kapacity, snížení životnosti akumulátoru a po delší době k problémům se startem.

Mám to na vnější straně sluneční clony u spolujezdce. Parkuji venku, takže sklopím a už to tam pere cca 135mA. :p

Editováno: , autor: janp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

[Já pomáhám dobíjení tímto: Solární panel Conrad

- zejména to eliminuje samovybíjení akumulátoru, které údajně činí 1 – 2 % jmenovité kapacity denně. Toto samovybíjení se zvětšuje se stářím baterie a rovněž narůstá při nízkých teplotách. Při odstaveném vozidle tedy dochází ke ztrátě kapacity, snížení životnosti akumulátoru a po delší době k problémům se startem.

Mám to na vnější straně sluneční clony u spolujezdce. Parkuji venku, takže sklopím a už to tam pere cca 135mA. :p

No to mě pos.., vypadá to zajímavě. Myslím že to je elegantní alternativa. Máš to tam pořád, nebo nandaváš jen po zaparkování? A kolik uvádějí životnost? Každopádně cena ujde. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. Máš to tam pořád, nebo nandaváš jen po zaparkování? A kolik uvádějí životnost?

2. To se ten solární panel zapojuje, do zapalovače?

3. A jste si jisty ze to funguje?

....................................................................................................

ad 1+2. Mám přichyceno trvale na cloně a je to zapojeno do kabeláže přes pojistku. Životnost - to se uvidí :-) Mám to od 06/2006.

Ostatní - viz Návod.PDF u Conradů.

ad3. Věřím, že to funguje jako každý jiný prodávaný "Dobíječ" Aku.

Měřil jsem to multimetrem při instalaci a dle intenzity osvětlení tam teklo kolem 100mA.

Editováno: , autor: janp
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...