Přejít na obsah
Zobrazit v aplikaci

Lepší způsob procházení. Dozvědět se více.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

Celoobrazovková aplikace na vaší domovské obrazovce s push notifikacemi, odznaky a další.

Pro instalaci této aplikace na iOS a iPadOS
  1. Klepněte na ikonu Sdílet v Safari
  2. Posuňte menu a klepněte na Přidat na plochu.
  3. Klepněte na Přidat v pravém horním rohu.
Pro instalaci této aplikace na Android
  1. Klepněte na tři tečky (⋮) v pravém horním rohu prohlížeče.
  2. Klepněte na Přidat na plochu nebo Nainstalovat aplikaci.
  3. Potvrďte klepnutím na Nainstalovat.

Doporučené odpovědi

Ahoj, po zimě mám problém s nastartováním Felicie. Přišel jsem, vložil baterii (nabitou), otočím klíčkem do první polohy a začalo bzučet v pojistkové skříňce u spolujezdce nějaké relátko (resp.je tam u nich takovej bzučák a ten bzučí), ten po cca 3s přestane bzučet a když začnu startovat, tak motor točí jako blázen a nic. Pročítal jsem co by to mohlo být, takže jsem začal svíčkami, ty dávají jiskru, potom výměnou palivového filtru, potom čerpadlo (to tlačí benzín) a teď jsem skončil u toho, že benzín jde až k motoru, ale svíčky jsou úplně suché. Tady jsem se dočetl o nějakém snímači otáček, ten najdu kde? Mohl by někdo poradit jak ho vyměním? Jo a  ještě jeden poznatek, když odpojím svorkovnici čerpadla, tak po otočení klíčku nezačne bzučet u těch relátek, jak to připojím, zase to bzučí. Díky za rady!

snímač otáček nejdeš nahoře na převodovce, přístup dobrý, výměna snadná. Pokud je úplně mrtvý, tak to VAG pozná, pokud jen blbne, tak často chybu nevyhodí.

 

to bzučení ale cosi značí - buď nějaký špatný spoj nebo jiskří relátko - může to být také příčinou. Chtělo by to minimálně vizuálně zkontrolovat

 

 

parkovala venku? Jestli taky třeba není voda v pojistkovce

Wittmann:
Používám ji jen do lesa - už není na značkách, takže do servisu na diagnostiku nedojedu. Relátka jsem vyměnil a bzučí to pořád, jestli to není známka zkratu možná, ale kde to hledat...
Je divné, že jak odpojim to čerpadlo, tak to nebzučí, každopádně když jsem odpojil hadičku nahoře u motoru a zapl klíček, benzín teče, takže je chyba někde v motoru, když svíčky jsou suché.

Malta:
Byla zavřená ve stodole, všude je sucho, max vzdušná vlhkost.

PS: zítra odpoledne sem hodím odkaz na video, co to dělá pro představu

Tak tady je info ohledně motoru dle VIN:

Škoda Felicia Combi GLXi 1.3 BMM 46kw, model year 1996, production number 261223

 

A tady je video, co to dělá:

https://ulozto.cz/live/!JHod2UrzYDlh/mov-0023-mp4

 

A tady je někde vidět to čidlo otáček?

DSC_0024.thumb.JPG.f01ec975f4e16bdce45dafa171c3983f.JPG

 

teď mě ještě tak napadá, měla už 96 imobilizér v klíčku?

Ne, imobilizer ne. To by to chytlo na cca 2 vteřiny (spálit benzín) a chcíplo.

Pro začátek bych tipoval to výše zmíňované čidlo otáček: Nejsou otáčky = není benzín.

Tak jo, zkusím sehnat čidlo, to je pro všechny motorizace stejné, nebo je třeba hledat konkrétní typ?

1,3 favorit + felicie je jeden a ten samý.  1,6 + diesel jsou už úplně jiné motory

Tak výměna snímače nepomohla [emoji19]
Další nápady? Jak zjistím co bzučí v té pojistkové skříňce a co to signalizuje?

tady je schéma zapojení relátek http://skoda.panda.cz/clanek.php?id=183 jediné, které by mohlo mít vliv na chod motoru je R5, ostatní jsou světla, cyklovač atd

 

zkus vyndavat pojistky, kdy přestane bzučení.

Upraveno od McMatej

V 27. 3. 2017 na 22:18, Stringo napsal:

Je divné, že jak odpojim to čerpadlo, tak to nebzučí, každopádně když jsem odpojil hadičku nahoře u motoru a zapl klíček, benzín teče, takže je chyba někde v motoru, když svíčky jsou suché.

 

Ještě mně napadlo, když to při odpojeném čerpadle nebzučí, tak by mohl být problém v čerpadle. Protože všechno ostatní tj. vedení od pojistek a relé k čerpadlu bylo zapojené.

Nepsal něco, nechce se mi to teď hledat, že benzín má až ke vstřiku?

Jestli jde až do vstřiku to nevím, ale odpojil jsem hadičku co vede nad motor ke klapce vzduchu a když jsem otočil klíčkem, tak benzín vytékal, tak mě ještě napadá, nemá třeba mít i nějaký tlak ten benzín od čerpadla? Vystříklo to celkem solidně, ale možná s tím čerpadlem něco být může, že sice tlačí, ale nemá tlak (pokud na tom záleží). Jak odpojim čerpadlo nebzučí to, jak ho připojím bzučí to a dnes odpoledne skočím zjistit které to relátko to dělá a dám vědět.

 

 

Tlak musí být, někde bude i jeho hodnota.
Kdysi dávno, otec měl Renaulta 11-ku, pro nás první seznámení s něčím, čemu se říkalo vstřik, něco se stalo s čerpadlem, spravovali jsme ho, tlak byl, auto jelo, ale když bylo třeba přidat, nebo jet do kopce, byl konec.

Tak to bzučí relé R5, když ho vyndám nic nebzučí, separátně s tím, když odpojim čerpadlo a relé je zapojené, tak to taky nebzučí... Takže zkusit vyměnit čerpadlo?

Není mně jasné proč by při poruše čerpadla mělo relé bzučet. Spínané kontakty (30 a 87) a ovládací cívka relé (kontakty 85 a 86) jsou dva různé obvody  (aby to nebylo někde jen blbě ukostřené). Psal si, že už si relé měnil, ale stejně, zkus vyměnit relé R5 a R4 (vyhřívání zadního skla). Podle schematu v odkazu výše by měla být stejná.

 

Nebo půjčit (na zkoušku vyměnit) čerpadlo ze zdravého auta.

 

Propojit drátem kontakty 30 a 87 je už dost velká partyzánština i když by se nemělo nic stát, je tam pojistka. To už nechám na vkusu každého soudruha. :-)

 

Tady jsem narazil na video s "diagnostikou palivového čerpadla", sice jiný motor, ale podobnost tam nějaká bude.

Upraveno od McMatej

Tak, výměna relé R4 a R5 nepomohla - bzučí to stejně. S tou kostrou mě to napadlo taky, ale nenapadl mě způsob, jak to zjistit a kde hledat.

Zjistit by se to dalo tak, že si z pinů v desce pro relátko vytáhneš dráty do relátka kontakty 30 a 87  a na cívku relátka ( kontakty 85 a 86) přivedeš napětí třeba rovnou z baterky. Nevím, já bych to asi zkusil, ale někomu to radit .... záleží na tobě, jak jsi zdatný a odvážný. :-)

 

I když stejně je to divný, proč to nebzučí, když je čerpadlo odpojené??? Napájení (ukostření) relátka je pořád stejné.

Moc zdatný v elektrice nejsem.

Tak to pak dobrá rada drahá. Zkus jiné čerpadlo.

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Aktivovat mobilní záhlaví

Chrome pro Android
  1. Klepněte na ikonu zámku vedle adresního řádku.
  2. Klepněte na Povolení → Oznámení.
  3. Upravte své preference.
Chrome pro desktop
  1. Klikněte na ikonu zámku v adresním řádku.
  2. Vyberte Nastavení webu.
  3. Najděte Oznámení a upravte své preference.