Přejít na obsah

Auto bez lambdy sondy ide OK,s lambdou kolíšu otáčky, prečo?


bobocop

Doporučené příspěvky

Ahoj. Mám Š-Octavia, 1,6, 55 kW, r.v. 1997. S voľnobežnými otáčkami mám už niekoľko rokov problémy. Naposledy bola závada škrtiaca klapka, tú som vymenil, hoci nie za fungel novú ale je OK. Nedávno som meral odpor medzi článkami na lambda sonde a zistil som, že je K.O., to mi vraveli aj na EK, nakoľko neboli dobré emisné limity, lambda sa spamätala na koniec. Včera som úplne odpojil lambda sondu a hľa závada vyriešená, otáčky ako zabetónované, žiadne závada. Tak som objednal úplne novú BOSCH lambdu, založil som ju a hľa, otáčky na pič.. Tak teda čo môže spôsobovať závadu ??? Rozvody komplet menené pred 5.000km, zdvihátka ventilov, vačkový hriadeľ,sviečky tiež, palivový filter, vzduchový filter, klapka OK. Podotýkam VAG chybu nehlási, v pamäti bola iba sporadická chyba 1 vstrekovacieho ventilu chyba č. 01249. VAG mám napojený aj počas naštartovanie keď kolíšu otáčky ale chybu nebadá. Tiež som nanovo utesňoval výfukové potrubie pred lambdou. Otáčky mi kolíšu najmä keď otáčam volantom, alebo keď je nejaký odber elektrického prúdu v aute (zapnutá žiarovka...). Auto si počas kolíšania pridáva sám plyn a je to otras ako ide, motor až ide zdochnúť, v poslednej chvíli sa spamätá, otáčky vyletia na 1300 a ide to dookola. Už som zúfalý. :angry:

Prosím o radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lambda, co si vyndal nebyla ještě úplně KO = házela nesmyslí RJ motoru a pak to blblo, KO lambda = 0 signálů z ní = odpojená = motor v nouzáku, vstřikování paliva neomezované na základě emisí.

Ta nová lambda ti blbne, jelikož si nedal základní nastavení, znovu ji namontuj, odpoj baterii na cca 15 min a po cca 50km by si to mělo být OK ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, dnes som baterku odpojil na 4, hodiny, následne zapojil a bez vykonania základných nastavení som prešiel cca 8 km, závada stále pretrváva, otáčky kolíšu ako prasa

mal som podobný problém, a našiel som chybu v kabeláži . je to prechod od RJ k motoru, nachádzy sa nad štarterom . ale može to byť i tá škrtiaca klapka , ktoru si menil nie za novu... skus na nej prečistiť a napružiť kontakty na potenciometri škrtiacej klapky, ale to bude dočasne riešenie

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lambda, co si vyndal nebyla ještě úplně KO = házela nesmyslí RJ motoru a pak to blblo, KO lambda = 0 signálů z ní = odpojená = motor v nouzáku, vstřikování paliva neomezované na základě emisí.

Ta nová lambda ti blbne, jelikož si nedal základní nastavení, znovu ji namontuj, odpoj baterii na cca 15 min a po cca 50km by si to mělo být OK ;)

Dá se nějak doma v amaterských podmínkách měřákem doměřit orientačně funkci lamdy na tomto motoru??Myslím tim ohmetrem nebo něco podobnýho případně nějaký napětí jestli z ní á líst při nastartování.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

základné nastavenia so nespravil, lebo mi to rolbař neradil, tak teda neviem, ak tak uvažujem, keď odpojím autobatériu, mali by sa základné nastavenia obnoviť z RJ, firemné nastavenia. Voľnobeh kolíše inak ako prasa, ale iba pri zohriatom motore. Zaujímavé je, že keď lambdu odpojím je to OK, tak teda klapka by nato vlyv nemala mať. Podľa všetkého musí byť zrejme niekde chyba v napojení lambdy (predpokladám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

základné nastavenia so nespravil, lebo mi to rolbař neradil, tak teda neviem, ak tak uvažujem, keď odpojím autobatériu, mali by sa základné nastavenia obnoviť z RJ, firemné nastavenia. Voľnobeh kolíše inak ako prasa, ale iba pri zohriatom motore. Zaujímavé je, že keď lambdu odpojím je to OK, tak teda klapka by nato vlyv nemala mať. Podľa všetkého musí byť zrejme niekde chyba v napojení lambdy (predpokladám).

ee nejdřív nech udělat základní nastavení klapky pak se zabývej dalšími věcmi, bude to klapka na 80 %, ale musíš s tím k někomu na vag, když odpojíš baterii a připojíš neudělá se základní nastavení, alespoň tak jsem to vyčetl z diskuzí tady, sám sem ji ještě neměnil ani nečistil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VAG mám, takže s tým nie je problém, základné nastavenie som urobil neď po výmene lambdy a robilo mi to, teda kolísali mi otáčky, ak sa teda automaticky nenastavia základné hodnoty, neviem načo je dobré odpájať baterku, tak ako to radil rolbař. Ja len dúfam, že to tá klapka nie je. Hoci to nebola fungel klapka ale mechanik, od ktorého som ju kúpil tvrdil, že má najazdených len okolo 10.000km....mimochodom ani nevypadala, že by bola nejak zdevastovaná. Tiež nechápem aký má vplyv lambdy na klapku... teda ten súvis, odpojená lamda OK, zapojená NIE...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

baterku jsem radil odpojit, jelikož se vymažou hodnoty z RJ, bohužel jsem to napsal tak blbě, že sem zapoměl poznamenat následné základní nastavení přes VAG. ;)

ps: nemáš náhodou ještě prasklé svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem? tím se totiž přisává vzduch do výfuku a mate to lambdu, teoreticky kdyby byla díra velká, tak lambda bude hlásit RJ, že je chudá směs, motor si přidá, ale moc a pak bude zase bohatá.

Dej si ve VAGu vagoscope na měřených hodnotách lambda regulace, tam uvidíš křivku, kolik dává lambda V, nepamatuju si, kolik to teď je, dlouho jsme to nedělal, ale křivka musí být plynulá.

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

baterku jsem radil odpojit, jelikož se vymažou hodnoty z RJ, bohužel jsem to napsal tak blbě, že sem zapoměl poznamenat následné základní nastavení přes VAG. ;)

ps: nemáš náhodou ještě prasklé svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem? tím se totiž přisává vzduch do výfuku a mate to lambdu, teoreticky kdyby byla díra velká, tak lambda bude hlásit RJ, že je chudá směs, motor si přidá, ale moc a pak bude zase bohatá.

Dej si ve VAGu vagoscope na měřených hodnotách lambda regulace, tam uvidíš křivku, kolik dává lambda V, nepamatuju si, kolik to teď je, dlouho jsme to nedělal, ale křivka musí být plynulá.

K moji otázce nahoře by jsi neznal odpověď s oměřením ty lamdy?Ty jsi schopen udělat diagnostiku?Zajímá mě to proto, že mě bude čekat technická a až bude vypis chyb z jednotky tak abych nekoukal jak puk potom že je lambda v řiti. Koukal jsem že se pohybuješ okolo Trutnova, já jsem z něj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A ešte som našiel toto na inom fóre :

Tiež som našiel toto :

Citácia:

Felicia 1,6 - Vysoká spotřeba, neustálé hlášení sporadické chyby na prvním vstřiku (i když se dá novej), špatně chytá, chcípe vrčí semtam občas jak na tři válce, celý se to klepe na volnoběh, houpe, špatná reakce na plyn.

Příčina: Vadný regulátor tlaku palivové soustavy na vstřikovací liště, propouští benzín přímo do podtlaku - vyměnit, klapka - suchý oběhaný potenciometr, oddělat dekl klapky a dráhu potenciometru potřít diavou (leštěnka na nábytek) je nutné provést základní nastavení a přizpůsobení.

a tiež toto foto :

1.jpg

čo je zaujímavé, klapka je ukostrená na inbusovom šróbe. Má to tak byť ? Lebo moja ukostrenie nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak, lambda prevarená na katalyzátor, výfuk vymenený za nový spolu s tesnením..... otáčky stále kolíšu, ba motor aj zdochne.... Vykonané základné nastavenie, VAG nič nehlási. skúšal som odpojiť aj čidlo teploty motora, bez zmien otáčky stále kolíšu... ja už teda NEVIEM, prosím poradte niekto či musí byť ukostrená tá klapka alebo nie, lebo originál kábel na ukostrenie tam nemám.

Editováno: , autor: bobocop
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak páni, dúfam, že dnes som to už navždy opravil, otáčky idú ako po masle. Na začiatok som vyhrabal starú škrtiacu klapku o ktorej mi mechanik povedal, že je zlá (číslo : 030133064F). Túto klapku som v elektronickej časti rozobral a dráhu potenciometra som vyčistil diavou (leštidlo na nábytok), tak ako to radil niekto z iného fóra. Túto klapku som zamenil za tú, čo mi predal mechanik (číslo : 030133064D). Potom som zistil, že kontakty na ukostrení zapalovacieho trafa sú veľmi zaoxidované, tak som ich prečistil šmirgľom. Od tohoto ukostrenia som natiahol ukostrovací kábel až ku klapke, ktorú som takto tiež ukostril. Potom som zahrial motor, otáčky kolísali, dal som to na VAG, nastavil základné nastavenia a doteraz to funguje. Otáčky krásne bežia, motor som nechal ísť hádam aj 5 minút a dosiaľ bez závady. TAkže buď bola chyba v klapke, v jej ukostrení alebo v ukostrení zapaľovacieho trafa, nakoľko toto keď som zapájal počul som niekde od prístrojovky krátky piskľavý zvuk. neviem čo to mohlo byť, pripomínalo to zvuk ako keď ťahá palivové čerpadlo. Toto bolo počuť pri každom opätovnom ukostrení zapaľovacieho trafa. Dúfam, že toto bola tá závada, čo mi robila problémy a budem mať s tým už konečne pokoj. Ešte jednu ves som postrehol pri výmene škrtiacej klapky že ich čísla sú rozdielne ale len v poslednom písmene "F" alebo "D". Neviem či je možné tieto klapky zamieňať medzi sebou.

post-1817-1233407640_thumb.jpg

post-1817-1233407694_thumb.jpg

post-1817-1233407729_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zdarec to su zase já Co ti to dělalo že jsi měnil vačku a nazdvihátka jinak mám to auto rok má servisku servisoval to škoda servis a po prvním majiteli a měnil jsem už.lambdu,klapku,spojku,zapalovací modul,rozdělovač,čidla,kabely,kotouče,starter,ten jsem už měnil třikrát a ted mi začalo klepat v motoru a odešel mi katalisátor už bych si takovy auto nikdy nekoupil už jsem do toho dal dost peněz tak se mi to prodávat nechce.Najeto175000

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...