Přejít na obsah

Závada - Climatic nechladí


Malin

Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Ja jsem zase ted narazil na jiny problem s klimou. Mam Climatic a ted jsem zjistil, ze budto fouka studeny vzduch nebo teply. Nic mezi. At otacim cudlikem na teplotu, jak chci, fouka stale chladny vzduch, ze se to neda vydrzet. Jen kdyz to otocim na max. teplotu (tedy uplne doprava), tak zacne foukat teply vzduch. A kdyz s tim otocim nazaptek, jde zase vyrazne chladny vzduch.

Aby se tady zase nerozhorela diskuse Climatic vs Climatronic, vim jak to ma fungovat a tohle je 100% spatne. Kdyz to fungovalo, nastavil jsem si teplotu 21-22 stupnu a foukal mirne chladny vzduch. Foukalo to furt a dalo se to vydrzet. Ted to musim vypinat a zapinat, protoze to fouka vyrazne chladne a je to az neprijemny. Je to velkej rozdil v tehlech vedrech.

Vim, ze s tim budu muset do servisu, bohuzel ted potrebuju auto denne a behem 14 dnu pujdu na pravidelnou prohlidku, tak to nahlasim pri tom.

Jen me zajima, jestli se to nekomu stalo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to prave neni automatika, to fouka teplotu vzduchu, co nastavim. Takze kdyz nastavim 21, melo by to foukat 21, aspon takhle se to vzdycky chovalo. Tezko rici, jestli to souvisi s temi teplotami, co ted panuji, ale chova se to obdobne jako pise Malin.

to Malin: a co tam budou menit?

pozn.: je pravda, ze vcera jsem si tady postezoval, tak se zalekla a zacla relativne fungovat, i kdyz mam stejne pocit, ze jsou tam vykyvy teplot...no hlavne aby to nahlasilo na diagnostice chybu, abych jim pak s teplomerem nemusel dokazovat, ze to blbe fouka teplotu... :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to prave neni automatika, to fouka teplotu vzduchu, co nastavim. Takze kdyz nastavim 21, melo by to foukat 21, aspon takhle se to vzdycky chovalo.

Nemas pravdu, Climatic je a vzdy byl poloautomat, stejnej jako byl v FI. Tzn. ze teplotu vzduchu vhaneneho do interieru si ridi ridici jednotka. Pokud v aute (nebo i venku) panuji vysoke teploty a ty nastavis 21°C, bude ze zacatku vhanet co nejchladnejsi vzduch, aby cilove teploty 21°C dosahl co nejdrive. Az potom zacne upravovat teplotu vhaneneho vzduchu tak, aby tech 21°C pouze udrzel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Maverick: to si prave myslim, ze takhle se chova Climatronic, automat, ktery reguluje teplotu vhaneneho vzduchu sam. U Climaticu si teplotu musim regulovat sam pres cudlik. Prece Climatic nikde zadne senzory v aute nema, tak nepozna jaka je uvnitr teplota a tudiz nemuze sam regulovat tepltu vhaneneho vzduchu, To dela Climatronic, klasickej automat. U Climaticu si to musim nastavovat sam, proto poloautomat. Aspon jsem to takhle od zacatku chapal a takhle mi to fungovalo. Nastavil jsem rucne 21 a foukalo to stalou teplotu i kdyz to uvnitr bylo rozpalene. Nic se nemenilo.

to bojler: mas pravdu, kazdopadne by to nejak melo reagovat, a vzdycky reagovalo, vloni byly taky velky vedra a reagovalo to na otoceni knoflikem. Kazdopadne jdu za dva tydny na prohlidku a reknu jim to. Ted se zase sice ochladi, uvidim, jak to bude fungovat, ale stejne si myslim, ze to blbne...

Editováno: , autor: martyx
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

omezim se na strohe konstatovani faktu, zrejme porad jeste malo znameho:

climatic umi slepe regulovat teplotu vhaneneho vzduchu - ne jeho smer a mnozstvi; climatic sice dokaze poznat, ze je neco spatne, neumi ale krom regulace teploty vzduchu sam nic delat; na rozdil od manualni nechladi furt na plnej vykon

climatronic ma ovladane vsechny klapky servomotory - reguluje mnozstvi vzduchu, teplotu a rozvod po aute; clovek tak nemusi po ranu kroutit cudlikama, aby mu nebyla zima na nohy a odpoledne kroutit zase zpatky, aby mu nebylo vedro

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Martyx. On ten "Climatic" má čidel teploty pokud si dobře pamatuji snad pět.

"sleduje":

- venkovní teplotu

- teplotu na výparníku

- teplotu vzduchu "horní" vystup do středních ofukovačů

- teplotu vzduchu výstup "nohy"

- teplotu v interiéru - čidlo je za mřížkou vpravo od tlačítek ovládání klima.

Serva jen dvě:

- mísící klapka teplého a studeného vzduchu (teď bez potenciometru zpětné vazby - od MR05 A04 se trochu štřilo...)

- klapka vnitřní cirkulace

Klimatronik má navíc:

- sluneční senzor

- servo klapky rozvodu vzduchu

- elektronickou regulace otáček ventilátoru

Climatic je sice vcelku "hloupá" klima, ale proti klasickému "manuálu" například u A4 (Octavie I, Golf IV) je to velký pokrok, "umí například mimo teploty regulovat výkon kompresoru... (na klimatronik však nemá...). také

Meverik píše "svatou" pravdu!

Editováno: , autor: norton
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to panove diky za vysvetleni a ozrejmeni pojmu!

Ja nevim, kde sem prisel k tomu, ze to je jen manual prevlecenej do lepsiho nazvu. Mozna pred rokem, kdyz sem si to auto prebiral, tak mi to bylo takhle receno, o funkcnosti a dalsich senzorech na hlidani teploty mi nikdo nic nerikal. Podivam se jeste do navodu k autu,asi to tam bude napsany, jak rikate...a pak si sypu popel na hlavu, ze tady s tim otravuju.... :feve:

Takze kdyz nastavim 21 stupnu, je to proste teplota, kterou chci mit v aute? A kdyz se dosahne pozadovane teploty, tak Climatic zacne foukat relativne teplejsi vzduch nez na zacatku, kdyz si nedoakze regulovat vetrak?

to bojler: co to je extremni teplota? Ted bylo okolo 28, akorat bylo vic dusno a vetsi vlhkost vzduchu. V loni byly 36, svitilo slunicko, auto rozpalene uvnitr daleko vice nez ted a klimatizace foukala furt stejne. Nastavenejch 21, sednu do auto a fouka OK. Furt stejne prijemne. Ted nastavenejch 21 a foukal studenej vzduch po celou dobu, ze se to nedalo vydrzet. Jediny, ze ted to funguje jako predtim. Ale nevim, uz sem trosku z toho zmatenej...proste mam pocit (a takto se to chovalo celej rok, co mam auto), ze kdyz si sednu do rozpaleneho auta, zapnu klimatizaci nastavenou na 21, tak to fouka furt stejne i po pul hodine jizdy. Nikdy se mi nemenila teplota foukaneho vzduchu v zavislosti na teplote interieru. Az ted to zaclo foukat jinak, daleko chladneji a taky po celou dobu. Ale je pravda, ze jsem to mezitim vypnul, ptotoze to se nedalo vydrzet. A kdyz jsem chtel pridat teplotu, tak jsem to musel otocit na 28 a zaclo to foukat teply vzduch. Nic jsem optimalniho jsem mezitim nedokazalnastavit...

to Malin: a kdyz to zastavkuje, tak to zacne foukat uplne jinak?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1. jak uz sem rikal, se spravnym oznacenim ma problem sama skoda a podle potreby ho upravuje. takze si z toho nic nedelej. pochybuju, ze zrovna prodejci ve velke vetsine ovladaji technicke detaily, kdyz jim i skoda jednou pise automat a podrue poloautomat.

2. extremni jsem myslel hlavne rozpalene auto, prip. velmi vysoke okolni teploty. ja s pocatecnim vetranim a climaticem nemam zkusenosti, protoze s fabijou jezdim jenom z garaze a cesta k mori zacinala v noci. vubec by bylo zajimavy, kdyby nekdo popsal, jestli umi climatic regulovat teplotu vhaneneho vzduchu u pri vypnutem AC a jestli teda staci mit nastaveno 22 stupnu a nebude to pritom topit, ale jenom vetrat.

jinak loni mne climatronic taky dvakrat zazlobil a musel sem ho vypnout a zapnout. tak jestli to treba nebylo neco podobnyho. dela to furt?

Editováno: , autor: bojler
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to martyx: pri vypnutom vetraní mám teplotu nastavenú na minimum, zapnem vetranie a z ofukov mi ide horúci vzduch, tak pretočím ovládačom teploty, vrátim opäť na minimum a potom už vháňa chladnejší vzduch. Dnes mi to tiež zaštrajkovalo so zapnutou klimatizáciou, ale inak to robieva nezávisle od toho či mám klimatizáciu zapnutú alebo nie, stačí len spustiť vetrák.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Bojler, climatic "hlídá" teplotu "furt" i při vyplé "AC". Tehdy pracuje jako "skoro automatické" topení. Osobně mám nastaveno takřka "imrvére" něco málo pod dvadvacítkou. Jako příklad dnešek ráno, venku kolem 13°C. Jakmile se zahřál motor, topila skoro naplno, po 30 sekudnách teplota vystupujícího vzduhu klesla a foukal "vlažný vánek" a jen temperovala. S tím "zblbnutím" ŘJ jednotky klima je vcelku běžný jev, stalo se mi to také. Šoupl jsem ovladač při vyplé AC na minimum a ono to hajcuje... Jak jsem psal minule, ušetřilo se na potenciometru, který informoval ŘJ o poloze klapky, takže to může mít vliv. Mohu porovnat, ve "staré Fabče" jsem měl ještě "komletní" klimu ta podobné kousky nědělala a nástup byl poněkud plynulejší. Ovšem, jen má lenost mi zatím nedovolila vzít kabel a kouknout na to VAGem. Pokud by tam byla závada, je to na výmenu ŘJ (ovládání klima) nebo servomotorku klapky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...