Malin Vloženo 22. Květen 2009 Sdílet Vloženo 22. Květen 2009 Ked mame teraz vonku tak teplo, ako na potvoru sa mi musela pokazit klima (Climatic). Zapnem ju, kontrolka svieti, ale nic sa nechladi. Z ofukov ide stale rovnaky vzduch ako s vypnutou klimou. Nemate niekto podobnu skusenost? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
olisoft Vloženo 22. Květen 2009 Sdílet Vloženo 22. Květen 2009 Zacnu sa Ti tocit vetraky? Zopne kompresor? Co VAG, nepise nieco? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Thief1 Vloženo 22. Květen 2009 Sdílet Vloženo 22. Květen 2009 Alebo sa ti zvýšia otáčky motora na voľnobehu? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Blacky Vloženo 22. Květen 2009 Sdílet Vloženo 22. Květen 2009 mazel do servisu. Klimatizaci na kolene neopravis. Pokud mas auto jeste v zaruce, tak neni co resit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
muchapuk Vloženo 25. Květen 2009 Sdílet Vloženo 25. Květen 2009 nemôže ti chýbať aj freón v klíma sústave ? rozhodne servis , snád nemáš poškodené trubky hlavne na toto leto Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malin Vloženo 26. Květen 2009 Autor Sdílet Vloženo 26. Květen 2009 jasne ze som s tym prasil do servisu, praskol nejaky spoj, takze chladiace medium je fuc, zial nemali na sklade tu trubku, tak este cakam na vymenu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 2. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 2. Červenec 2009 Ja jsem zase ted narazil na jiny problem s klimou. Mam Climatic a ted jsem zjistil, ze budto fouka studeny vzduch nebo teply. Nic mezi. At otacim cudlikem na teplotu, jak chci, fouka stale chladny vzduch, ze se to neda vydrzet. Jen kdyz to otocim na max. teplotu (tedy uplne doprava), tak zacne foukat teply vzduch. A kdyz s tim otocim nazaptek, jde zase vyrazne chladny vzduch. Aby se tady zase nerozhorela diskuse Climatic vs Climatronic, vim jak to ma fungovat a tohle je 100% spatne. Kdyz to fungovalo, nastavil jsem si teplotu 21-22 stupnu a foukal mirne chladny vzduch. Foukalo to furt a dalo se to vydrzet. Ted to musim vypinat a zapinat, protoze to fouka vyrazne chladne a je to az neprijemny. Je to velkej rozdil v tehlech vedrech. Vim, ze s tim budu muset do servisu, bohuzel ted potrebuju auto denne a behem 14 dnu pujdu na pravidelnou prohlidku, tak to nahlasim pri tom. Jen me zajima, jestli se to nekomu stalo? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 3. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2009 a chladi ti to naplno i za normanlni teploty? pokud to ma neco spolecnyho s automatikou, tak by si to melo teplotu vzduchu regulovat samo, ne? neni problem jenom v extremnich teplotach? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HjM Vloženo 3. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 3. Červenec 2009 přesně, s těma extrémníma teplotama, jde o to, jestli tam dáš těch 21 jak říkáš, tak ono se to snaží co nejrychlejc na tu teplotu ochladit a proto to fouká tolik studené Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malin Vloženo 3. Červenec 2009 Autor Sdílet Vloženo 3. Červenec 2009 Mne niekedy zblbne ovladanie teploty a aj ked mam nastavenu teplotu na minimum, tak mi ide uplne horuci vzduch ako keby sa klapky nepretocili. Na diagnostike je chyba "vadna riadiaca jednotka Climatic", tak sa to bude menit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 4. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 4. Červenec 2009 to prave neni automatika, to fouka teplotu vzduchu, co nastavim. Takze kdyz nastavim 21, melo by to foukat 21, aspon takhle se to vzdycky chovalo. Tezko rici, jestli to souvisi s temi teplotami, co ted panuji, ale chova se to obdobne jako pise Malin. to Malin: a co tam budou menit? pozn.: je pravda, ze vcera jsem si tady postezoval, tak se zalekla a zacla relativne fungovat, i kdyz mam stejne pocit, ze jsou tam vykyvy teplot...no hlavne aby to nahlasilo na diagnostice chybu, abych jim pak s teplomerem nemusel dokazovat, ze to blbe fouka teplotu... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 5. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2009 ona ma vubec skoda vubec problem identifikovat, co je to za klimatizaci... uvidis, co to udela po techdle vykyvech teplot. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 5. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2009 to prave neni automatika, to fouka teplotu vzduchu, co nastavim. Takze kdyz nastavim 21, melo by to foukat 21, aspon takhle se to vzdycky chovalo. Nemas pravdu, Climatic je a vzdy byl poloautomat, stejnej jako byl v FI. Tzn. ze teplotu vzduchu vhaneneho do interieru si ridi ridici jednotka. Pokud v aute (nebo i venku) panuji vysoke teploty a ty nastavis 21°C, bude ze zacatku vhanet co nejchladnejsi vzduch, aby cilove teploty 21°C dosahl co nejdrive. Az potom zacne upravovat teplotu vhaneneho vzduchu tak, aby tech 21°C pouze udrzel. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 5. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 5. Červenec 2009 no kazdopadne by to na otaceni retroknofliku melo reagovat, jinak je asi neco spatne. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 6. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2009 Ne nutne. Kdyz bude ve vyhratym aute 40°C a zapnu klimatizaci, tak at nastavim 18, 20 nebo treba 22°C, pojede klima prvnich par minut stale na max, tedy aspon po prechodnou dobu defacto zadna reakce na otaceni knoflikem. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 6. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 6. Červenec 2009 (editace) to Maverick: to si prave myslim, ze takhle se chova Climatronic, automat, ktery reguluje teplotu vhaneneho vzduchu sam. U Climaticu si teplotu musim regulovat sam pres cudlik. Prece Climatic nikde zadne senzory v aute nema, tak nepozna jaka je uvnitr teplota a tudiz nemuze sam regulovat tepltu vhaneneho vzduchu, To dela Climatronic, klasickej automat. U Climaticu si to musim nastavovat sam, proto poloautomat. Aspon jsem to takhle od zacatku chapal a takhle mi to fungovalo. Nastavil jsem rucne 21 a foukalo to stalou teplotu i kdyz to uvnitr bylo rozpalene. Nic se nemenilo. to bojler: mas pravdu, kazdopadne by to nejak melo reagovat, a vzdycky reagovalo, vloni byly taky velky vedra a reagovalo to na otoceni knoflikem. Kazdopadne jdu za dva tydny na prohlidku a reknu jim to. Ted se zase sice ochladi, uvidim, jak to bude fungovat, ale stejne si myslim, ze to blbne... Editováno: 6. Červenec 2009, autor: martyx Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 7. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2009 omezim se na strohe konstatovani faktu, zrejme porad jeste malo znameho: climatic umi slepe regulovat teplotu vhaneneho vzduchu - ne jeho smer a mnozstvi; climatic sice dokaze poznat, ze je neco spatne, neumi ale krom regulace teploty vzduchu sam nic delat; na rozdil od manualni nechladi furt na plnej vykon climatronic ma ovladane vsechny klapky servomotory - reguluje mnozstvi vzduchu, teplotu a rozvod po aute; clovek tak nemusi po ranu kroutit cudlikama, aby mu nebyla zima na nohy a odpoledne kroutit zase zpatky, aby mu nebylo vedro Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 7. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2009 (editace) To Martyx. On ten "Climatic" má čidel teploty pokud si dobře pamatuji snad pět. "sleduje": - venkovní teplotu - teplotu na výparníku - teplotu vzduchu "horní" vystup do středních ofukovačů - teplotu vzduchu výstup "nohy" - teplotu v interiéru - čidlo je za mřížkou vpravo od tlačítek ovládání klima. Serva jen dvě: - mísící klapka teplého a studeného vzduchu (teď bez potenciometru zpětné vazby - od MR05 A04 se trochu štřilo...) - klapka vnitřní cirkulace Klimatronik má navíc: - sluneční senzor - servo klapky rozvodu vzduchu - elektronickou regulace otáček ventilátoru Climatic je sice vcelku "hloupá" klima, ale proti klasickému "manuálu" například u A4 (Octavie I, Golf IV) je to velký pokrok, "umí například mimo teploty regulovat výkon kompresoru... (na klimatronik však nemá...). také Meverik píše "svatou" pravdu! Editováno: 7. Červenec 2009, autor: norton Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 7. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 7. Červenec 2009 presne takle to je. pro identifikaci problemu je asi potreba vedet, jestli to nereaguje na otaceni retroknoflikem i za beznych teplot a nebo jenom extremnich. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malin Vloženo 8. Červenec 2009 Autor Sdílet Vloženo 8. Červenec 2009 to martyx: menit mi budu riadiacu jednotku Climaticu vo vacsine pripadov mi to ide OK, iba niekedy to zastrajkuje Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
martyx Vloženo 8. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2009 Tak to panove diky za vysvetleni a ozrejmeni pojmu! Ja nevim, kde sem prisel k tomu, ze to je jen manual prevlecenej do lepsiho nazvu. Mozna pred rokem, kdyz sem si to auto prebiral, tak mi to bylo takhle receno, o funkcnosti a dalsich senzorech na hlidani teploty mi nikdo nic nerikal. Podivam se jeste do navodu k autu,asi to tam bude napsany, jak rikate...a pak si sypu popel na hlavu, ze tady s tim otravuju.... Takze kdyz nastavim 21 stupnu, je to proste teplota, kterou chci mit v aute? A kdyz se dosahne pozadovane teploty, tak Climatic zacne foukat relativne teplejsi vzduch nez na zacatku, kdyz si nedoakze regulovat vetrak? to bojler: co to je extremni teplota? Ted bylo okolo 28, akorat bylo vic dusno a vetsi vlhkost vzduchu. V loni byly 36, svitilo slunicko, auto rozpalene uvnitr daleko vice nez ted a klimatizace foukala furt stejne. Nastavenejch 21, sednu do auto a fouka OK. Furt stejne prijemne. Ted nastavenejch 21 a foukal studenej vzduch po celou dobu, ze se to nedalo vydrzet. Jediny, ze ted to funguje jako predtim. Ale nevim, uz sem trosku z toho zmatenej...proste mam pocit (a takto se to chovalo celej rok, co mam auto), ze kdyz si sednu do rozpaleneho auta, zapnu klimatizaci nastavenou na 21, tak to fouka furt stejne i po pul hodine jizdy. Nikdy se mi nemenila teplota foukaneho vzduchu v zavislosti na teplote interieru. Az ted to zaclo foukat jinak, daleko chladneji a taky po celou dobu. Ale je pravda, ze jsem to mezitim vypnul, ptotoze to se nedalo vydrzet. A kdyz jsem chtel pridat teplotu, tak jsem to musel otocit na 28 a zaclo to foukat teply vzduch. Nic jsem optimalniho jsem mezitim nedokazalnastavit... to Malin: a kdyz to zastavkuje, tak to zacne foukat uplne jinak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 8. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 8. Červenec 2009 (editace) 1. jak uz sem rikal, se spravnym oznacenim ma problem sama skoda a podle potreby ho upravuje. takze si z toho nic nedelej. pochybuju, ze zrovna prodejci ve velke vetsine ovladaji technicke detaily, kdyz jim i skoda jednou pise automat a podrue poloautomat. 2. extremni jsem myslel hlavne rozpalene auto, prip. velmi vysoke okolni teploty. ja s pocatecnim vetranim a climaticem nemam zkusenosti, protoze s fabijou jezdim jenom z garaze a cesta k mori zacinala v noci. vubec by bylo zajimavy, kdyby nekdo popsal, jestli umi climatic regulovat teplotu vhaneneho vzduchu u pri vypnutem AC a jestli teda staci mit nastaveno 22 stupnu a nebude to pritom topit, ale jenom vetrat. jinak loni mne climatronic taky dvakrat zazlobil a musel sem ho vypnout a zapnout. tak jestli to treba nebylo neco podobnyho. dela to furt? Editováno: 8. Červenec 2009, autor: bojler Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malin Vloženo 8. Červenec 2009 Autor Sdílet Vloženo 8. Červenec 2009 to martyx: pri vypnutom vetraní mám teplotu nastavenú na minimum, zapnem vetranie a z ofukov mi ide horúci vzduch, tak pretočím ovládačom teploty, vrátim opäť na minimum a potom už vháňa chladnejší vzduch. Dnes mi to tiež zaštrajkovalo so zapnutou klimatizáciou, ale inak to robieva nezávisle od toho či mám klimatizáciu zapnutú alebo nie, stačí len spustiť vetrák. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
norton Vloženo 9. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2009 To Bojler, climatic "hlídá" teplotu "furt" i při vyplé "AC". Tehdy pracuje jako "skoro automatické" topení. Osobně mám nastaveno takřka "imrvére" něco málo pod dvadvacítkou. Jako příklad dnešek ráno, venku kolem 13°C. Jakmile se zahřál motor, topila skoro naplno, po 30 sekudnách teplota vystupujícího vzduhu klesla a foukal "vlažný vánek" a jen temperovala. S tím "zblbnutím" ŘJ jednotky klima je vcelku běžný jev, stalo se mi to také. Šoupl jsem ovladač při vyplé AC na minimum a ono to hajcuje... Jak jsem psal minule, ušetřilo se na potenciometru, který informoval ŘJ o poloze klapky, takže to může mít vliv. Mohu porovnat, ve "staré Fabče" jsem měl ještě "komletní" klimu ta podobné kousky nědělala a nástup byl poněkud plynulejší. Ovšem, jen má lenost mi zatím nedovolila vzít kabel a kouknout na to VAGem. Pokud by tam byla závada, je to na výmenu ŘJ (ovládání klima) nebo servomotorku klapky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
bojler Vloženo 9. Červenec 2009 Sdílet Vloženo 9. Červenec 2009 super, konečně to tady byl schopnej někdo popsat Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.