Přejít na obsah

vymena oleja


Feroaaa

Doporučené příspěvky

Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje , nakolko su tu extremne teploty a take male mnozstvo oleja sa nestiha uchladit .Tak sa to viac a viac pripaluje a zacne scernat ). Ze vraj tie motory potom nevydrzia tolko km . Skratka zacni to menit pri cca 10000km a nic s tym nepokazis.

Určitě tim nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty......je to třívál a proto menší náplň, olej musí mít nějakou provozní teplotu a že černá znamená jen to, že právě rozpouští karbonové usazeniny a to je přeci dobře ne? Lidi nenechávejte si nakecávat kraviny od lidí co nemaj Škodovky rádi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

humvee4:

... je to "třívál" a proto menší náplň. Jsem myslel, že olej je v klikové skříni (resp. v oblasti klikové skříně) Můj "čtyřvál" má olejovou náplň 4,8 litru. Docela nepoměr, že? ;)

... ty "tzv. karbonové usazeniny" se v novém motoru vzaly kde? A když tam nejsou, jak se mohou rozpustit ? A jak kvůli něčemu, co v oleji není, může olej černat ?:)

Citace: "Určitě tím nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty" Dokážeš objasnit, na základě jakých faktů tvrdíš, že to jsou slinty ?

P.S: Tvé tvrzení, že kvůli lidem, co nemají škodovky rádi, bych z toho vypustil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neviem aký typ motora máš,ale v ETKE má väčšina motorov podložku 14x20mm (vnútorný x vonkajší priemer) a niektoré aj 16x22mm (môj prípad).Hlavne ju treba vyžíhať,aby bola mäkká.

mám F1 1,4 74kw, r.v. 2003, motor BBZ, tak když budeš té lásky a pokud mi sdělíš přesný rozměr té podložky. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

humvee4:

... je to "třívál" a proto menší náplň. Jsem myslel, že olej je v klikové skříni (resp. v oblasti klikové skříně) Můj "čtyřvál" má olejovou náplň 4,8 litru. Docela nepoměr, že? wink.gif

... ty "tzv. karbonové usazeniny" se v novém motoru vzaly kde? A když tam nejsou, jak se mohou rozpustit ? A jak kvůli něčemu, co v oleji není, může olej černat ?smile.gif

Citace: "Určitě tím nic nepokazíš, ale jinak jsou to slinty" Dokážeš objasnit, na základě jakých faktů tvrdíš, že to jsou slinty ?

P.S: Tvé tvrzení, že kvůli lidem, co nemají škodovky rádi, bych z toho vypustil.

Samo, že je olej v olejové vaně a nevisí někde nahoře u ventilů :). Myslel jsem, že obecně platí, že menší motor nepotřebuje tak velkou olejovou náplň, protože je menší, rychleji se chladí, nemá tak velký prostor, který je potřeba mazat atd... a proto jí je tam méně.

co se týče "karbonových" usazenin - v každém i novém (hlavně novém) motoru se usazují nečistoty, např. karbon, kovové část. atd. - ty se pomocí aditiv v oleji rozpouští a olej logicky mění barvu.

Pokud vím na 1.2 HTP výrobce předepisuje výměnu po 15t km a to je ok - nicméně pokud se chystá měnit po 10t km udělá jen dobře

A tohle, že není slint? "Nechcem nikoho strasit, ale v HTP treba menit olej najradsej uz pri max 10000km . ze vraj olej sa tam ovela viac znehodnocuje , ako u beznych motorov( ide sem len cca 2,8 litra a tim padom olej tu ovela skor degraduje"

Takže 1.2 HTP není běžný motor? Proč by degradoval rychleji? je tam menší náplň, ale zase jen 3 hrnky!!

Prostě jen logika a trochu přemýšlení.

Lidi prostě zbytečně straší s kravinama, jako např. "u 1.2 měňte olej raději v 5t km, nebo vám auto vybouchne" a to jen proto, že v podvědomí lidí je 1.2HTP sračka

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,pokud reaguješ na 2roky starý příspěvek,nebylo by špatné si něco o 1,2 HTP přečíst ,proč raději vyměnit olej o něco dříve:

http://auto.pravda.s...pisuje-vyrobca/

to víš času málo :)

proto říkám, že to rozhodně naškodu není měnit dřív...

jen mi vadí, že z toho motoru lidi dělají shit a navzájem se straší kravinama a přitom je podle mě v poho...jen se trochu postarat....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A nedat na slinty někoho, kdo ten motor moc nezná, viď? Bohužel HTP má jednu konstrukční nectnost, o které uživatelé jiných motorů zhusta nemají ani tušení - hlavní olejový kanál od čerpadla vede hodně blízko výfukového sběrného potrubí a tím dochází k nadměrnému ohřevu oleje a tím i k jeho tepelné degradaci, obzvlášť pokud se s autem jezdí často v horní oblasti provozních otáček. Proto se doporučuje v haťapkách měnit olej častěji, než udává výrobce - ne kvůli něčím modrým vočím...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...