Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

Grym: Dík, kouknu se na to číslo.

Jinak ještě menší dotaz, vrtá mě to hlavou a musím se pro jistotu zeptat. Je normální, když jsem tu baterku zapojoval, aby když jsem na ni dával nakonec ten druhý kabel, aby to trošku zajiskřilo? Myslím při nasazování na ten kolík.

Dík.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradí mi někdo jak demontovat baterku z Fabky? Viděl jsem na fóru pár návodů, ale mám r. v. 2006 a je to trochu jinak. Na baterce je plastová konstrukce a na ní kabely. Nevím jak se k ní dostat tak aniž bych tam něco neponičil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maurik - jiskřit to bude vždycky, ať budeš jako první připojovat plusový nebo mínusový kabel. Vysvětlení už jsem tady taky několikrát psal, lidi s elektronikou obeznámení to chápou i bez něj, ti neznalí to prostě musí brát jako fakt - VŽDYCKY TO NAPOPRVÉ TROŠIČKU ZAJISKŘÍ.

Hanzz - jsou tam takové pružné jazyky se západkami. Musíš je nahmatat a odtlačit správným směrem, aby se plast dal odendat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten plast vím jak odjistit. On by se dal normálně vysunout navrch a baterku vyndat. Ale mě tam zavazí ty pojistky nebo co to je. Když to celé chci vysunout směr navrch, tak mě to drží káble, které jdou k těm pojistkám. Mě to připadá jako by se ty pojistky musely nějak sundat. Ale nechci to dělat silou ať tam něco nezlomím

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tam je ta baterka teda krááááásně a HLAVNĚ DETAILNĚ vidět...!

Máš velkou smůlu - venku je nejen tma jak v negerský prdeli, ale taky cca -18°C a mně už se nechce otevírat auto (zaparkovaný samozřejmě venku), kapotu a rozebírat a fotit to s holýma rukama zmrzlýma jak sobolí hovno. Protože v rukavicích to samozřejmě udělat nejde - o to se chytrý soudruzi konstruktéři z Bolky a Vlkohradu samozřejmě velmi dobře postarali... Budeš muset buď sám pohledat všecky ty plastový zácvaky dokola a poprat se s tím, nebo počkat až se nad tebou slituje někdo kdo má čas, foťák a teplo v garáži ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si spíš říkal, že mi odepíše někdo kdo má baterku přidělanou stejně jako já. Přece nejsem originál. Venku je zima jak na sibiři a tak jsem vydržel venku jen 5 minut při pokusu o vyndání aku. Byl bych vděčný někomu za radu jak ji distat ven. Předem díky. Připojuju větší foto

post-71581-0-14511200-1328381496_thumb.j

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to jsou mi ale věci. pro zajímavost mi popiš, jak se bude míň dobíjet a jak nic nezískáš tím, že budeš mít v mrazu vyšší startovací proud a baterka vydrží delší dobu schopná natočit motor.

pominu i fakt, že v dané velikosti, která se tam vleze, není nabídka podle kapacity moc široká.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja bych poridil tuhle, mam ji taky a naprosta spokojenost: http://www.cekl-eshop.cz/kategorie-1/autobaterie-varta-blue-dynamic-72-ah

Mimochodem jsem ji mel puvodne v Octavii TDI, a ted ji pouzivam ve fabii 1,4Mpi a s dobijenim nemam problem. Je sice fakt, ze mam led denni sviceni, takze pri jizde mam vic volnych Amper. Ale baterie je porad plne nabita, a to jezdim ocas jen kratke trasy s mnoha starty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je blbost, dej tam pouze takovou, co předepisuje výrobce, tím, že tam dáš podstatně silnější nic nezískáš, bude se míň dobíjet a výsledný efekt je stejný....

Karle, tímhle bys teda trefil kozla - ona se tam jednak podstatně o moc větší baterka jednoduše nevejde, druhak co mi řekneš na situaci, kdy mám na zalívání zahrádky dvě nádrže - jednu kubíkovou, druhou s objemem půldruha kubíku, a na zalívání používám buď jednu, nebo druhou - a vždycky vyzalívám stejnej počet konví - jak dlouho bude stejný pumpě trvat, než mi vyzalívanou vodu do momentálně používaný nádrže doplní?
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukám že nejen tady na fóru, ale ani jinde v tom není jasno. Autoelektrikáři i prodejci baterií tvrdí každý něco jiného. Kupuju v prodejně Akumy. Když jsem kupoval baterii tak mi jednou řeknou že předepsaná výrobcem stačí, že je zbytečný dávat silnější. Na podzim jsem tam byl kupovat opět a tvrdili že mám dát co nejsilnější. Měl jsem od výrobce 45 Ah, teď mi radili ať si tam dám 60 Ah. Tak jsem zvolil zlatou střední cestu a koupil Vartu Silver Dynamic 52 Ah 520A. Tak snad bude stačit. Mám 1,2 47kw.

Tak teď babo raď... :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to jako s tím bazénem na zalívání - baterka s větší kapacitou pokud je do auta daná nabitá a není příliš vybíjená při vypnutém motoru bude vždycky mít větší rezervu pro natočení motoru, stejně tak baterka s vyšším "startovacím" proudem bude schopná líp natočit motor v chladnějším prostředí = bude mít vyšší výkon a menší pokles napětí než baterka s údajem o "startovacím" proudu nižším. Zvěsti o tom že "silnější" baterka bude víc zatěžovat alternátor jsou doslova šířením poplašných zpráv, protože přetížit altík jednoduše při dobře pracujícím regulátoru nejde - dá jen tolik, na kolik je zkonstruovaný a dost. Takže každýmu kdo se MNE ptá na doporučenou velikost baterky říkám KUP SI CO NEJVĚTŠÍ SE DO AUTA VEJDE - KAŽDÁ AMPÉRHODINA KAPACITY A DESÍTKA AMPÉR MAXIMÁLNÍHO ZKRATOVÉHO PROUDU JE PŘÍNOS... Bohužel výrobci aut musejí z ohledu na svou kapsu prodávat co nejlacinější příslušenství - montují proto baterku co nejmenší a nejméně výkonnou to jde = co nejlevnější s jakou je možno ještě auto bezpečně v běžných podmínkách nastartovat. Proto se liší kapacita baterie sériově montované do auta, kapacita baterky doporučované pro takovou motorizaci samotným výrobcem auta - a baterky doporučované výrobcem baterií. Koncern VW montuje (například) do motorizace 1,4 16V baterku 44Ah, ovšem samotný značkový servis doporučuje minimálně 55Ah a třeba baterkový konfigurátor Varty mi na prodejnách několikrát "vyhodil" doporučení k tomuto motoru koupit baterku 62 nebo 66Ah.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám Fabiu 1,2 HTP 47 kW a na jeseň som kúpil akumulátor Akuma 60Ah. A nič sa nedeje, stíha dobíjať, v mrazoch točí štartér v pohode. Na služobnej mám 44 Ah a pri -20 už cítiť, že točí ťažšie. Treba si pozrieť graf kapacity akumulátora voči vonkajšej teplote a tam zistíte,ako je na tom akumulátor s kapacitou plne nabitý pri -20.:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kupuj baterku minimalne 74Ah a startovaci prud co najvyssi... nieco okolo 680A az 760A

ta ktora je tam od vyroby je slabucka.... 61Ah a 300A startovaci prud je tak na zaplakanie :kol-26:

kupoval som baterku VARTA BLUE DYNAMIC 74Ah 680A vysla ma nieco okolo 89eur.

cize niet o com....

myslim ze do kastlika na baterku vtrepes na dlzku max. bateriu u rozmere 30cm

VARTA ma na dlzku 278mm :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...