Přejít na obsah

Koupě Octavie I


galaher

Doporučené příspěvky

O.

Ahoj,

super. Zajima me rozdil mezi temahle dvema motory. Zajima me rozdil ve spotrebe. Je mi jasny, ze 75kW je nekde jinde, ale slysel jsem ze docela papa. A co spotreba oleje? Kazdopadne za kazdou zkusenost budu vdecnej....

Diky

Tak mě napadlo, že se mrknu k sousedovi na palubní počítač jeho 55kw a srovnám to se svojí ať ti tady můžu napsat pár údajů a zrovna dnes jsem měl příležitost. Měnil jsem mu kabinový filtr. Soused ji má 3/4 roku a já 74kw budu mít v lednu 7 let. Moje je rv 98, sousedova rv 99. Mám najeto přes 240tkm (poctivé, koupeno v ČR serviska) na sousedově je 65tkm (snad poctivých, původně dovoz z D a v ČR je 3 majitel).

údaje z PP:

74kw průměrná spotřeba 8,1 l, prům. rychlost 52 km/h najeto dle PP2 cca 1200km

55kw průměrná spotřeba 7,3 l, prům. rychlost 38 km/h najeto dle PP2 cca 1050km

Celkem jsme se v počtu ujetých km sešli.

Oba máme zástavbu na LPG Elpigaz sekvenc.

Soused ji kupoval od známého který na ní loni měnil komplet výfuk včetně lambdy. Co bylo měněno předtím neví. Soused měnil před zimou čidlo teploty.

Na mojí je výfuk zatím ještě původní, před 4 lety vyměněna škrtící klapka z důvodu nedržení volného chodu a zhášení (oprava v škoda servisu, otázkou je zda byla opravdu vadná) v létě měněna lambda, čidlo teploty(pirát) a před zimou termostat a znovu čidlo teploty za originál.

Olej, brzdy, svíčky, filtry, rozvody a ostatní spotřebák nepočítám. Mění se dle potřeby a najetých KM.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem krásnou, vymazlenou 1.6-75KW a zbavil jsem se jí, protože jsem chtěl furt TéDéÍ. Dneska, kdy je rozdíl (zejména cenový) pomalu setřen (a lepší to asi nebude), tak si říkám, že jsem pěkný debil, že jsem se jí zbavoval... :wacko:

Copak k te k takove uvaze vedlo? (Krom toho, ze jsi chtel mit tdi za kazdou cenu?) Nevim, kolik stoji dneska nafta, ale porad to bude nejaky 50Kc rozdil na 100km...takze za pri 20t rocne to udela 10.tis penez. To uz je docela slusny rozdil ve prospech ropacka, ne?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No to je dost těžká otázka, mě osobně více chutnají benzínové motory, ikdyž vím že jízda s TDi je prima. Pokud se rozhodneš pro TDI ber aspoň tu 81 kW, ta už něco jede. Já bych to ale viděl tak - pokud si vyhlídneš 2 octávky stejného roku a nájezdu, tak 1.6 bude s cenou určitě níž než 1.9 TDI. Já bych teda koupil tu 1.6 a ušetřené peníze bych investoval do přastavby na LPG a pak TDI strácí jakýkoli význam ať jezdíš jak chceš. No přeber už si to podle svého ale bacha ať nekoupíš nějakou mrdku - po našich slavných bazarech jich je habaděj ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Octavaci co na to rict? PARADA!!

Kvalitnich informaci jsem se dockal. Strachy o spotrebe oleje se nepotvrdili (ruznych zarucenych informaci u piva se vzdy najde habadej) a strachy o neustale se opakujici poruse dodavky paliva u Tdi se zda take ne. Rozdil mezi 55kw a 75 kW vysvetlil velice kvalitne zpracovany predchozi prispevek. To je totiz hlavni tema pri volbe mezi 55kW a 75 kW - aneb spotreba versus pocit ze svezeni, ale zda se i 55 kW se da vydrzet ;o))) Jinak diky i za prispevek o Tdi a cene nejcasteji odchazejiciho dilu...to je presne co se potrebujeme myslim vsichni na techhle strankach dozvidat. Takze Octavamani diky moc

O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můj soused má Oct 1.6 75 kW r.01 kterou si koupil novou, po 2 letech si do ni nechal udělat LPG a od té doby si ji nemůže vynachválit jak jezdí svižně a levně. Třeba v létě si úplně liboval jak se vrátil s Chorvacka se spotřebou 7,5 l LPG/100 km. No tomu já říkám ušetřený peníz :kol-47: Jinak Octavie jsme jsi koupili v jednom roce oba nové a ani jeden z nás jsme neměli ještě jediný problém s autem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kawaman - Možná by to ještě chtělo uvést, z jakého vozu budeš do té Octávky přestupovat, to je dost důležité pro rozhodnutí, jestli ti bude 55ka stačit a kolik do toho hodláš investovat. 55ku stejně zachovalou, ale starší, seženeš levněji než 75ku.

Jinak co se týče závad, takové ty nejběžnější většinou vychytá první majitel. V případě 55ky se objevuje jedna konstrukční závada, a to je častější "odchod" lambda sondy. Je nevhodně umístěna dole na výf. potrubí kde kondenzuje vlhkost, vyřeší to převaření a umístění výš. U mé první Octávky 55 kW až po této úpravě byl pokoj, do té doby odešly 3, vždy zhruba po 15ti tis. km. Pokud má někdo vyšší spotřebu benzínu u tohoto motoru, může to být právě vadná tato lambda sonda. Ten motor se chová skoro stejně, ale baští klidně o litr víc. Také se časem projevuje prasklý vlnovec výfuku, takový bručivý zvuk při větším přidání plynu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kawaman - Možná by to ještě chtělo uvést, z jakého vozu budeš do té Octávky přestupovat, to je dost důležité pro rozhodnutí, jestli ti bude 55ka stačit a kolik do toho hodláš investovat. 55ku stejně zachovalou, ale starší, seženeš levněji než 75ku.

Jinak co se týče závad, takové ty nejběžnější většinou vychytá první majitel. V případě 55ky se objevuje jedna konstrukční závada, a to je častější "odchod" lambda sondy. Je nevhodně umístěna dole na výf. potrubí kde kondenzuje vlhkost, vyřeší to převaření a umístění výš. U mé první Octávky 55 kW až po této úpravě byl pokoj, do té doby odešly 3, vždy zhruba po 15ti tis. km. Pokud má někdo vyšší spotřebu benzínu u tohoto motoru, může to být právě vadná tato lambda sonda. Ten motor se chová skoro stejně, ale baští klidně o litr víc. Také se časem projevuje prasklý vlnovec výfuku, takový bručivý zvuk při větším přidání plynu.

DObry napad prevarit lambda sondu. Takovy vychytavky me zajimaj. Budu si to pamatovat, pokud koupim 55kW rozhodne to udelam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cau,

mam 1.9 TDi 90k combi, ale v serii to nieje nic moc, 1.6 felda sla lepsie - tu maju rodicia od nova, spotreba 4.8- jazdim prevazne mimo mesta tak do 120, zatial raz zblbol prietokomer vzduchu - po starte OK, inak nic, akurat mi zhnil kabel v soferovych dverach, kotuce povodne, olej nezerie ani kvapku, brat s nou boli 4 v nemecku - same dialnice, tam na plny - 5.6l, ale bez cipu zober radsej 81kW, zime kym su stedene, zere aj o 0.5l viac, inak lacne vozenie - zatial :)

1.6 100k a 101k - ma ju kamos aj ja som na nej behal - strasne tam odchadzaju lambdy a katalyzatory - to mi vravel aj kamos mechanik zo Skodovky - citujem "chore motory", ten kamos co ju ma od nova, nejaka 2001 - 6 krat lambda a 2x kat menena!!!!! inak spotreba jazda do 120, 2 sme boli na 600km - do 6.5l, motor je odost tichsi ako to TDi

po facelifte radsej kupit nechces ? TDI bude urcite drahsia mozno aj o 20 000 zalezi od vybavy, neviem ake ceny su u Vas, ja som spokojny ako som si vybral ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motory 75 kW nabíhaly během roku 2001, tuším ten přelom byl 6/2001 a současně octávia dostala velké zrcátko spolujezdce. Soused koupil novou v dubnu 2001 - ještě s malým zrcátkem a je to ještě 74 kW. Já koupil v červnu 2001 a to už byl modelový rok 2002 tzn. velké zrcátko, sklopný klíček, více kontrolek (dveře, žárovky, ostřikovače atd.) a v případe 1.6 právě taky 75 kW.

Editováno: , autor: Miki RS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych vyvrátit mýtus o počtu ujetých km rozhodujících pro výběr motorizace jak jsem se už často na foru i mimo něj setkal. Já mám TDI 2 roky a najedu tak 10 000 km ročně a to v 80% ve městě a do práce to mám jenom 5km. Takže nejméně vhodné podmínky pro výběr motorizace TDI. Za sebe mužu říci že jsem max.spokojený - žádné vícenáklady nemám, olej měním 1x ročně tak jako u mých předchozích benzínových aut - žádné úniky kapalin.

Když jsem se rozhodoval jakou motorizaci stanovil jsem si priority a na prvním místě byla co nejnižší spotřeba, takže volba byla TDI. A nelituji mám o 2 litry na 100 km menší prum.spotřebu než benzín. Takže já doporučuji TDI.

Toť můj názor :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A kdyz jsme u porovnani 1.6 74kW vs. 75kW....koncepcne je to stejny motor? Myslim tim pouze novejsi verze stejneho zakladu? Jinak o lambda sonde jsem slysel, ze odchazi hlavne u 55 kW, ale jak se zda tak i u 74 kW.....hmmmm. Ale jak bylo zminovano v predchozich prispevcich jde to vylepsit prevarenim lambda sondy na vyssi misto, coz je vcelku jednoduchy zasah a zda se ucinny....viz predchozi prispevek od jednoho clena. Jinak co se tyka 1.8,20V. Slysel jsem, ze papa olej (uniky u driku ventilu.... pry castejsi vymena simeringu nutna....pouze interpretace,co jsem precetl na foru). Je to tak nebo ne? Jeste by me zajimal rozdil mezi 1.8 a 2.0 motorem. Zase otazka, je to stejny zaklad (pouze zmena objemu stejneho zakladu) nebo totalni obnova a jake jsou zkusenosti s unikama oleje u 2.0?

Jen tak dal, diskutujte , distkutujte. Clovek se neco dozvi!

O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych vyvrátit mýtus o počtu ujetých km rozhodujících pro výběr motorizace jak jsem se už často na foru i mimo něj setkal. Já mám TDI 2 roky a najedu tak 10 000 km ročně a to v 80% ve městě a do práce to mám jenom 5km. Takže nejméně vhodné podmínky pro výběr motorizace TDI. Za sebe mužu říci že jsem max.spokojený - žádné vícenáklady nemám, olej měním 1x ročně tak jako u mých předchozích benzínových aut - žádné úniky kapalin.

Když jsem se rozhodoval jakou motorizaci stanovil jsem si priority a na prvním místě byla co nejnižší spotřeba, takže volba byla TDI. A nelituji mám o 2 litry na 100 km menší prum.spotřebu než benzín. Takže já doporučuji TDI.

Toť můj názor :feve:

Diky za prispevek o Tdi. A jake jsou zkusenosti se studenymi starty? Docetl jsem se jinde na foru, ze to umi nekdy zneprijemnit zivot. Takze jak tvoje Octavia startuje pod -5?

Dikec O.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chtěl bych vyvrátit mýtus o počtu ujetých km rozhodujících pro výběr motorizace jak jsem se už často na foru i mimo něj setkal. Já mám TDI 2 roky a najedu tak 10 000 km ročně a to v 80% ve městě a do práce to mám jenom 5km. Takže nejméně vhodné podmínky pro výběr motorizace TDI. Za sebe mužu říci že jsem max.spokojený - žádné vícenáklady nemám, olej měním 1x ročně tak jako u mých předchozích benzínových aut - žádné úniky kapalin.

Když jsem se rozhodoval jakou motorizaci stanovil jsem si priority a na prvním místě byla co nejnižší spotřeba, takže volba byla TDI. A nelituji mám o 2 litry na 100 km menší prum.spotřebu než benzín. Takže já doporučuji TDI.

Toť můj názor :feve:

Úspornost TDI je samozřejmá jenže podívej se na to s tédle stránky. Kupec si vyhlídne dvě stejné Octávky rok 2001 stejného nájezdu a podobného stavu a výbavy. Jedna bude 1.9 TDI a druhá 1.6. Pořizovací cena TDI bude za těchto podmínek tak cca o 20 až 30 tKč větší než u 1.6 a pokud dotyčný kupec najede ročně 10000 km jen těžko se mu po dobu užívání vozidla vrátí ten rozdíl pořizovacích cen. A samozřejmě nemluvím o přece jen náročnější údržbě TDI než MPI, ceně pojištění a vývoj ceny paliv taky trochu nahrává poslední dobou benzínovým motorům. Ale nic proti TDI po městě je snima příjemnější jízda než s benzínem, ale na dojíždění do práce po okreskách bych volil benzín.

Editováno: , autor: Miki RS
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...