galaher Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Poradí někdo kdo má nebo měl Octávu na lpg a potom na naftu.Mám v oku koupě Octávie.Jenom se nemohu rozhodnout jestli 1.6 nebo 1.8 na LPG nebo 1.9 Tdi.Zatím mám zkušenosti na Felině co jsem měl na LPG,ale nevím jak se na LPG tváří Octáva.A ještě jedna otázka.Určitě poradíte na co mám dávat pozor při koupi Octavie.Všem předem děkuji. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Prochin Posted April 27, 2006 Share Posted April 27, 2006 Kámo jsme na tom stejně, já měl také feldu s LPG a také jsem se rozhodoval, zda-li opět LPG nebo TDi. Pokud koupíš už s LPG, tak to vychází šul, nul. Pokud si ten plyn necháš domontovávat, tak si to hoď na papír a do kalkulačky, za jak dlouho Ti to bude "vydělávat". U mě zvítězilo TDi a rozhodně nelituji. Výkon, spotřeba, turboefekt..... To Ti žádné LPG nedá! A v povinném ručení není zas až tak velký rozdíl... A na co si dávat pozor při koupi auta? No přeci na všechno! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gorca25 Posted April 30, 2006 Share Posted April 30, 2006 Ahoj Páni Skodováci jelikož asi vím že jsem toto téma nepatří tak si myslím že mi zde uplně nejlíp poradíte než v jiných tématech.Prosím Vás má někdo skušenosti se Skodou Octavia 1,6 55Kw rv.1997,její závady atd.Chtěl bych si jí totiž za měsíc pořídit,protože se mi moc Octavia líbí a chtěl bych o tomto typu motoru vědět něco víc i o jeho součástech . Díky moc za Vaše odpovědi a všechny vás zdravím. a nezlobte se prosím.Ahoj Gorca25@seznam.cz Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
xkali Posted May 3, 2006 Share Posted May 3, 2006 No obecně - 1.6 55kw jsem měl v práci - spotřeba na ten výkon dost vysoko - cca. 7-9l při "ostřejší" jízdě - jestli se to u tohoto motoru dá říct i přes 10l. Ten motor je dost línej - předjet kamion, apod. někdy dost horor. Pak jsem tam měli 1.6 - 74kw a tu bych ti doporučil - spotřeba se dala v pohodě ukočírovat kolem 6.4 - do max. 8,5 (ale to už byla dost prasárna) dálnice tak kolem 6,9-7,2 - a těch 20kW navíc je sakra znát. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest_Mira Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Nekupuj jí, za chvíli toho začneš litovat a budeš přemýšlet jak zvýšit výkon a ostrá vačka něco stojí a stějně se dostaneš maximálně na 69 kw, kup radši 74 kw, cenový rozdíl není zas tak veliký a když jí časem budeš prodávat, tak s 74 kw prodáš mnohem snadněji. Sám mám 74 kw a když jsem si jel s 55 kw tak jsem děkoval bohu, že jsem nekoupil 55 kw, která mě lákala cenou. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franta Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Mám ji. Průměrnou spotřebu mám 6,5 až 7l. Jezdím pohodově, delší trasy, dost naložený a v létě s klimou. Nemám možnost porovnat spotřebu s jiným motorem. Výkon je opravdu nic moc. Je dost problém při předjíždění v rychlosti nad 80km/h, tam výkon opravdu chybí, ale jinak na klidnou jízdu docela v pohodě. Samozřejmě výkonější motor je asi lepší volba. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petto Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 mám ji necelý měsíc a už bych tam chtěl dát 1.8T...ten motor je fakt slabej, ikdyž jestli nepotřebuješ vyloženě "myškovat" tak to postačí!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bobocop Posted May 4, 2006 Share Posted May 4, 2006 Ja mám ten motor, teraz samozrejme v oprave, ale som spokojný. Jazdil som na viacerých motoroch a autách, ale s mojou Octáviou som bol vždy spokojný. Iste do kopca nevinde 4-kou tam kde 74 kW áno, ale to mi neprekáža. Priemerná spotreba okolo 7,2 l, aspoň podľa palubného počítača. K porovnaiu by som chcel dodať, že sme raz išli s kamarátom do Poľska, cca 300 km, on má 74 kW Octaviu. Išiel predomnou, ale verte mi nemal som problém sa ho držať, kamoš tiež nechápal. Takže na mojej strane spokojnosť. Inak ak by si nevedel tak ten 55kW motor 1.6 r.v. 1997 je ten istý motor čo dávali do Felícií. Označenie AEE. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompo Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Neber ji!!!!! Mám 74kW a to je sakra rozdíl........Jestli chceš aspoň trochu ostřejší jízdu(sem tam občas)......Neváhej a sháněj......Prostě 55kW nejede a žere!!!!!!!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petto Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 žere?? to bych ani netvrdil... když se jede normálně tak jezdím za 6,5 litru což je fklidu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompo Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 Normálně za 6,5 litru? Co je to za styl jízdy? To jezdíš pořád z kopce ne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petto Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 no je to spíš za 7,5 :, ale i tak je to slušný!! a tata jezdí za 6,8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Guest Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 ber jen 74 kw - vaha vzduchu, promenliva delka sani a pod. To 55kw nema. Je to motor z felcky - 1.6 55kw. Mam 74Kw a ted s klimou prumer 6.1 litru na 100 A to docela honim klido na 160 Jel jsem s tou 55Kw - neni spatna, ale jaksi pokulhava a je to takovej splasenej motor.Porad to stejny jak ve felce. Ta 74 ma jinak naladeny motor a mekce reaguje, a jednotka je bezva vyladena na ten motor. Ber jen tu 74Kw a pozor novej typ motoru - AKL - ten predpisuje normu v exhalacich EU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petto Posted May 6, 2006 Share Posted May 6, 2006 ber jen 74 kw - vaha vzduchu, promenliva delka sani a pod. To 55kw nema. Je to motor z felcky - 1.6 55kw. Mam 74Kw a ted s klimou prumer 6.1 litru na 100A to docela honim klido na 160 Jel jsem s tou 55Kw - neni spatna, ale jaksi pokulhava a je to takovej splasenej motor.Porad to stejny jak ve felce. Ta 74 ma jinak naladeny motor a mekce reaguje, a jednotka je bezva vyladena na ten motor. Ber jen tu 74Kw a pozor novej typ motoru - AKL - ten predpisuje normu v exhalacich EU jo není co dodat! jke jasný že silnější bude lepší volbou a to že je takovej "splašenej" je pravda, ale není špatnej si myslím Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Franta Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 Normálně za 6,5 litru? Co je to za styl jízdy? To jezdíš pořád z kopce ne? Proč ne? Dnes jsem jel za 6.2l. Po okreskách 90 km, plně naložený, plná nádrž, občas klima + popojíždění před Prahou. Pohodovou jízdou podle předpisů. Jinak můj rekord na této trase je 5,6l Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petto Posted May 8, 2006 Share Posted May 8, 2006 říkám slušnou jízdou v poho!! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lukas_cz Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 Jak jste dostali dolu to lepidlo? Mě to nejde ničim dolů je to hruza!!!!!! Diky za jakoukoli rdu Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HARVY Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 C 6006... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
amogh Posted May 10, 2006 Share Posted May 10, 2006 ja to dostal dolu acetonem Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JohnyS Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Ja je zdelal komplet tak do hodiny a pul se vsim vsudy. Nejdriv jemne nariznout a pak po milimetrech pomalu odtrhavat. To lepidlo se pak samo odrhne od laku a nejsou tam zadne zbytky. No a pak jen ty casti s lepidlem jdou paradne Toluenem dolu. Proste brnkacka . . . Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lugo Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Já je odřízl rybářskou pletenou šnůrou...pak tam samo zustaly dva pruhy lepidla...pak hravě pomolh sprej od 3M který je přímo dělaný na odstraněný lepidel po různých nálepkách atd...je šetrný a učinnný zároveň.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jir-ka Posted May 14, 2006 Share Posted May 14, 2006 Něco taky přidám. Mám již od roku 1997 třetí Octavii. První dvě byly 55kW, třetí je 75 kW. Pokud s tou 55kou jezdí kliďas, ale to nznamená nějaký plížil, bude mít kombinovanou spotřebu do 7 litrů. I v zimě, pokud nejezdí jenom po městě. Dálkový jízdy v pohodě do 6ti. Je třeba si dát pozor na stav Lambda sondy. Pokud je vadná, jde spotřeba dost nahoru a laik ani nepozná, že ta sonda nefunguje. To auto jezdí skoro stejně, jenom dráž. Nejlepší z těchto šestnáctek je 75 kW. Ta má spotřebu nejnižší. Mám ale taky zkušenosti z dálničního provozu přes celý Německo. Ta 55ka má při vyšších rychlostech, těch 170 umí hravě, tachometrově i víc, podstatně příjemnější zvuk motoru. Takový hlubší a tišší. A co je zajímavé, že v dálničním provozu je 55ka úspornější. Alespoň podle palubního počítače a mých zkušeností. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mischanek9911 Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 Měl jsem ji taky, ale do 45 000 km mne 2x měnili lamda sondu. Jinak spokojený. Teď mám 74 kW a je to opravdu lepší. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Davon Posted May 19, 2006 Share Posted May 19, 2006 No tak nepremyslej o tomto motoru ani chvilicku... Do Octavie to byl proste omyl davat. Ja osobne mam 75kW a dovoluji si rici, ze ani to neni to, co by melo byt. Kdybych mel vybirat nyni, urcite bych sel do 1,8T nebo alespon 1,6FSI 85kW, coz je jen u OII. Ja jakozto majitel 75kW nebudu to chvalit do nebes, kdyz pravda je jinde. Ale prozatim staci, od cervence budu stejne jezdit pomalu... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Berry Posted May 20, 2006 Share Posted May 20, 2006 Než jsem si koupil Octu v combajnu, protože se mi líbila a musel již staré autíčko "raději" prodat, měl jsem o motoru celkem jasno. Já už prostě ze zásady nechci auto s malým obsahem a malým výkonem. Vybíral jsem z několika aut, zkoušel jsem i Octu 1,6 55KW. Najel jsem s ní jen 85 km. Jel jsem prázdný, při cestě zpátky jsem vezl v kufru jen sekačku na trávu. Jeli jsme ve dvou. A můj dojem : líná pomalá koza. Aby jela, pořád jsem musel motor točit a řadit. Nebyla bouraná, měla servisku, rok 1997 a chtěl za ní 129 tisíc. Na pohled opravdu voňavka. Když jsem ale řekl, proč jí neberu, dozvěděl jsem se, že pro ten samý důvod ji prodává. Ve finále jsem ze škodováckého servisu sehnal 2,0 85KW, kterou tam někdo dal protiúčtem. Byla v takovém stavu a za takové peníze, že jsem přestal hledat jinou. Jasně, není to žádné brko. Ale 200 jede, kdy si vzpomenu, pak už se jí moc nechce. Je to spíš hodně pohodlné rodinné auto, a to já potřeboval. Když se mi nic neplete do cesty, potřebuji jen 5. kvalt a na předjíždění 4. O spotřebě jsem tady už jednou mluvil. Dálky mimo město mi při rychlosti 100-110 počítač ukazuje 6,0-6,5. Celková kombinovaná je podle počítače je 8,5. Má to být průměr za posledních 5 tisíc km. Věřte nebo ne. Takže můj názor je - NEBRAT. Jedině, že bys jí měl za super cenu a obratem ji se ziskem prodal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.