Září 5, 200718 r Ahojte, blíží se mi STK, takže se chci zeptat jestli někdo prošel přes STK i když měl rezervu přidělanou jen popruhy (tak jak to zde někdo nafotil)? Mám to zatím také přichycené jenom popruhem. Drží to dobře (mám rezervu naležato v kufru v kombíku, zdá se mi to lepší než nastojato), takže se mi nechce vařit někde matku a provrtávat gumouvou vanu na dně kufru. Technickou jsem prošel, a rezervu mám jenom položenou v kufru. Nemám ji nijak přidělanou, ani popruhy. Popravdě se mě na rezervu vůbec nedívali.
Září 13, 200718 r Něco pro všechny, kdo hledají úsporné auto na plyn... Jen nevím, jestli jde o překlep nebo si majitel dělá p*del... Anebo z lidí neznalých věci dělá blbce... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5862608 Upraveno Září 13, 200718 r od Wassermann
Září 13, 200718 r Něco pro všechny, kdo hledají úsporné auto na plyn... Jen nevím, jestli jde o překlep nebo si majitel dělá p*del... Anebo z lidí neznalých věci dělá blbce... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5862608 taktřeba tou spotřebou chtěl naznačit že jezdí nákladově za polovinu
Září 17, 200718 r Něco pro všechny, kdo hledají úsporné auto na plyn... Jen nevím, jestli jde o překlep nebo si majitel dělá p*del... Anebo z lidí neznalých věci dělá blbce... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5862608 taktřeba tou spotřebou chtěl naznačit že jezdí nákladově za polovinu To víš, že mě to taky napadlo, jen si myslím, že se najde spousta "trubek", co to nepochopí a vezmou to jako fakt Korektnější by bylo napsat polopaticky...
Září 18, 200718 r Něco pro všechny, kdo hledají úsporné auto na plyn... Jen nevím, jestli jde o překlep nebo si majitel dělá p*del... Anebo z lidí neznalých věci dělá blbce... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5862608 taktřeba tou spotřebou chtěl naznačit že jezdí nákladově za polovinu To víš, že mě to taky napadlo, jen si myslím, že se najde spousta "trubek", co to nepochopí a vezmou to jako fakt Korektnější by bylo napsat polopaticky... to rozhopádně , stačilo by napsat 8,5l/100km LPG, náklady 1,10 Kč na km např. Upraveno Září 18, 200718 r od Malta
Září 18, 200718 r Něco pro všechny, kdo hledají úsporné auto na plyn... Jen nevím, jestli jde o překlep nebo si majitel dělá p*del... Anebo z lidí neznalých věci dělá blbce... http://www.sauto.cz/car_detail.php?filter_car_id=5862608 taktřeba tou spotřebou chtěl naznačit že jezdí nákladově za polovinu To víš, že mě to taky napadlo, jen si myslím, že se najde spousta "trubek", co to nepochopí a vezmou to jako fakt Korektnější by bylo napsat polopaticky... to rozhopádně , stačilo by napsat 8,5l/100km LPG, náklady 1,10 Kč na km např. A pochopí to i trumpeta, zemědělec z vesnice s rádiovkou na palici a třemi semestry ZŠ...
Září 29, 200718 r Myslím,že budeš spokojen.Jen nesmíš podléhat klamu,že budeš jezdit přesně za polovinu.Tak to není.To je alespoň má zkušenost. Já měl spotřebu benzínu okolo 6,5l-cca 30kč/l na 1.4mpi.Spotřeba plynu se pohybuje okolo 7,6l cca 13,7kč/l.To znamená,že náklady na palivo a km jsou: Benzin 1,95kč/km Plyn 1.04kč/km+ benzín na start 0,15kč/km + revize cca 0.013kč/km+svíčky 0.017kč/km+ plyn filtr 0.03kč/km,dražší emice 0,01kč/km ====1,26kč/km Vím,že to je přesný součet nepřesných výpočtů a podkladů,(třeba poměr ceny benzinu a plynu se mění a měnit bude),ale snad pro orientaci pro někoho kdo o tom uvažuje to bude mít nějakou vypovídající hodnotu a jak si ji vyloží je jen na něm. Je to počítáno na najetí asi 15000 až 17000km/rok,Olej měním po 10 000km stejně jako na benzín(plná syntetika). Mám to od nova a tak záruka na dva roky,garančky bez materiálu zdarma.Při ceně montáže 26000kč je tedy návratnost asi 37000km to je něco přes dva roky a to mi platí záruka.Vím,že později příjdou ještě investice jiné,membrány,nebo se také muže navýšit cena servisu.Ale to už bude zaplacené a jen se zníží ziskovost oproti benzinu. Závěrem chci napsat,že to jsou mé zkušenosti a nikomu to nenutím,že to tak je.Ale nemámá rád pokud někdo říká budeš jezdit za polovinu a přitom pak muže přijít zklamání.Já spořím tedy asi 0.36 nákladú na pohonné hmoty.A jsem spokojen! Systém sekvenčního vstřiku elpigaz.1,4mpi.Montáž při 36000km. prosimte muzes mi jeste napsat, jak jsi na tom pocitove s vykonem ( napriklad pri plnem a soucasnem prepnuti na benzin )? a nemas poblemy se servem? ( ovlivnovani vstriku pulzy cidla servomotoru )
Říjen 1, 200718 r Myslím,že budeš spokojen.Jen nesmíš podléhat klamu,že budeš jezdit přesně za polovinu.Tak to není.To je alespoň má zkušenost. Já měl spotřebu benzínu okolo 6,5l-cca 30kč/l na 1.4mpi.Spotřeba plynu se pohybuje okolo 7,6l cca 13,7kč/l.To znamená,že náklady na palivo a km jsou: Benzin 1,95kč/km Plyn 1.04kč/km+ benzín na start 0,15kč/km + revize cca 0.013kč/km+svíčky 0.017kč/km+ plyn filtr 0.03kč/km,dražší emice 0,01kč/km ====1,26kč/km Vím,že to je přesný součet nepřesných výpočtů a podkladů,(třeba poměr ceny benzinu a plynu se mění a měnit bude),ale snad pro orientaci pro někoho kdo o tom uvažuje to bude mít nějakou vypovídající hodnotu a jak si ji vyloží je jen na něm. Je to počítáno na najetí asi 15000 až 17000km/rok,Olej měním po 10 000km stejně jako na benzín(plná syntetika). Mám to od nova a tak záruka na dva roky,garančky bez materiálu zdarma.Při ceně montáže 26000kč je tedy návratnost asi 37000km to je něco přes dva roky a to mi platí záruka.Vím,že později příjdou ještě investice jiné,membrány,nebo se také muže navýšit cena servisu.Ale to už bude zaplacené a jen se zníží ziskovost oproti benzinu. Závěrem chci napsat,že to jsou mé zkušenosti a nikomu to nenutím,že to tak je.Ale nemámá rád pokud někdo říká budeš jezdit za polovinu a přitom pak muže přijít zklamání.Já spořím tedy asi 0.36 nákladú na pohonné hmoty.A jsem spokojen! Systém sekvenčního vstřiku elpigaz.1,4mpi.Montáž při 36000km. prosimte muzes mi jeste napsat, jak jsi na tom pocitove s vykonem ( napriklad pri plnem a soucasnem prepnuti na benzin )? a nemas poblemy se servem? ( ovlivnovani vstriku pulzy cidla servomotoru ) Tak servo pracuje dobře,zatím nepozoruji žádné změny a co se týče porovnání výkonu tak při plném výkonu jsem to nezkoušel,ale porovnání provádím při jízdě do kopce.Plynový pedál ve stejné poloze a přepnu.Zatím nepociťuji menší tah,vlastně žádnou změnu.Není cítit ani samotné přepnutí plyn-benzín.
Říjen 15, 200717 r Ahojte kolegové plynaři, tak jsem si pročítal minulotýdenní Svět motorů č.41/2007, který jako jeden z mála motoristických časopisů považuji za seriózní a hodný mého zájmu a měli tam v sekci bazar zajímavé porovnání ojeté Fabie 1,2HTP 40 kW social edition (Classic) vs. Fabia RS. Prostě srovnání, o kolik užitku více přinese RS, jestli to stojí za ty peníze oproti Classicu atd. blablabla, kdo chce, ať si to přečte... Co mě ale trochu znervóznělo a znepokojilo, bylo u výčtu plusů a minusů jednotlivých Fabií tvrzení, že údajně 1,2 HTP nesnáší dlouhodobě provoz na LPG, přičemž následkem provozu na LPG vynechává 1 válec a oprava je drahá. Blíže to rozvedeno nebylo... Konkrétní citace: "Pokud je dvanáctistovka přestavěná na pohon lpg, čekají ji přibližně po ujetí 100 000 km problémy. Motoru potom často vynechává jeden válec a oprava není vůbec levná. Dlouhodobě totiž používání lpg špatně snáší." Nevíte o těchto údajných problémech 1,2 HTP někdo něco??? Vo co go? Proč by zrovna 1,2 HTP nemělo snášet provoz na plyn? Už jsem v minulosti nějaké takové nejasné tvrzení zaregistroval i z jiného zdroje, ale měl jsem za to, že se jednalo o častější rozlaďování tříválce, ne že by měl krachnout třeba jeden válec... Nevíte o tom někdo něco bližšího??? Možná snad Karel.lpg ze své praxe, ale to už by tady snad prezentoval... Upraveno Říjen 15, 200717 r od Wassermann
Říjen 15, 200717 r skus napisat do Sveta Monteru, nech ti redaktor odpovie ! nech to rozvinie, alebo tam (z prace) zavolaj.
Říjen 16, 200717 r Co mě ale trochu znervóznělo a znepokojilo, bylo u výčtu plusů a minusů jednotlivých Fabií tvrzení, že údajně 1,2 HTP nesnáší dlouhodobě provoz na LPG, přičemž následkem provozu na LPG vynechává 1 válec a oprava je drahá. Blíže to rozvedeno nebylo... Konkrétní citace: "Pokud je dvanáctistovka přestavěná na pohon lpg, čekají ji přibližně po ujetí 100 000 km problémy. Motoru potom často vynechává jeden válec a oprava není vůbec levná. Dlouhodobě totiž používání lpg špatně snáší." nestraš , mám najeto tak cca 100 500 km na LPG a jsem rád že jsem se všech problémů zbavil, už ani check motoru se mi po výměně EGR ventilu nerozsvěcuje a teď toto???? Pokud budeš vědět něco blíže dej vědět pls.
Říjen 16, 200717 r nestraste mama nabehane cc 66tkm na 12V HTP (AZQ 47kW) a uvazujem nad LPG teda este len spekulujem, uvazovat budem az ked sa splni jedna nutna podmienka (ked budem nuteny dochadzat 80km denne)
Říjen 16, 200717 r Co mě ale trochu znervóznělo a znepokojilo, bylo u výčtu plusů a minusů jednotlivých Fabií tvrzení, že údajně 1,2 HTP nesnáší dlouhodobě provoz na LPG, přičemž následkem provozu na LPG vynechává 1 válec a oprava je drahá. Blíže to rozvedeno nebylo... Konkrétní citace: "Pokud je dvanáctistovka přestavěná na pohon lpg, čekají ji přibližně po ujetí 100 000 km problémy. Motoru potom často vynechává jeden válec a oprava není vůbec levná. Dlouhodobě totiž používání lpg špatně snáší." nestraš , mám najeto tak cca 100 500 km na LPG a jsem rád že jsem se všech problémů zbavil, už ani check motoru se mi po výměně EGR ventilu nerozsvěcuje a teď toto???? Pokud budeš vědět něco blíže dej vědět pls. No to víš, já šmejdil okolo Tvýho auta, zjistil jsem, kolik tam máš najeto, tak jsem to tady hned narafičil na těch 100t km, abych Ti udělal radost Teď vážně. Vyděsilo mě to a pídit se po tom budu, hned zítra cinknu do firmy, kde mi to montovali, jestli něco nevědí, ikdyž o tom pochybuju, protože než mi to montovali, tvrdili, že žádné problémy s htp nejsou a údajně k nim jezdí i firemní htpčka, které měli v té době nalítáno přes 180t km na lpg a prý bez problémů, tak nevím A chci i napsat do SM, ale trochu pochybuji, že to bude mít nějaký výsledek a že se se mnou bude chtít někdo zaobírat. Na druhou stranu, mám lpg v htp od funglovky, tady jsou taky htpečkaří na lpg a domnívám se, že celkově htpeček na lpg mnoho není, tak by mne jen zajímalo, odkud v SM berou tyto informace jako hotovou věc.... No to já se tady mezi vámi ptal hlavně proto, jestli nejsem za trubku, co se o všem dozví až poslední a Vy o tom problému třeba už dávno víte... Jakmile se něco dozvím, určitě se s Vámi podělím.... Také mne napadlo, že své by k tomu jistě mohl říct i karel.lpg, který se přestavbami živí. Tedy až sem na fórum po dlouhé době zase jednou třeba zavítá...
Říjen 17, 200717 r Také mne napadlo, že své by k tomu jistě mohl říct i karel.lpg, který se přestavbami živí. Tedy až sem na fórum po dlouhé době zase jednou třeba zavítá... no záleží jestli i nějaké předělával a pokud, tak kolik ty "jeho" mají nalítané, jinak fundovaný je určo dost
Říjen 17, 200717 r Také mne napadlo, že své by k tomu jistě mohl říct i karel.lpg, který se přestavbami živí. Tedy až sem na fórum po dlouhé době zase jednou třeba zavítá... no záleží jestli i nějaké předělával a pokud, tak kolik ty "jeho" mají nalítané, jinak fundovaný je určo dost pisal som mu spravu, hadam si najde trocha casu.
Říjen 17, 200717 r Chlapi vydržte, abych Vám řekl pravdu, vím zatím asi to co Vy, marně se sháním po časopisu, nevím co se tam vlastně píše. Už jsme montovali 1.2 dost, al e s žádnou problém nebyl, spíš se mi stalo, že se po namontování rozběhla na dva válce, ale pak jsem zjistil, že musí být perfektně docvaknuté koncovky benzínových vstřikovačů, jinak to hlásí,že jede na dva válce, stačí jedno odpojení a nasazení zpátky a je u některých konektorů problém, to je praxe. Jinak všem doporučuju, kdo jezdí na LPG, nejenom Fabie a Octavie- když se rozsvítí rezerva, natankovat, ale max. 10 l ,zjistili jsme, že když zůstane v nádrži víc jak 6-8 týdnů začne se nějak rozkládat a žere to gumučky v čerpadle a nádrži, značkové servisy se tím přímo vyžívají, když můžou řícz, že je to plynem, opak je pravdou, i auta co jezdí-nejezdí na benzín mají stejný problém, myslím ty co natankují plnou nádrž a pak najedou 20 km za týnen, nebo taky za měsíc, samozřejmě v plynu se to projeví spíš, víme proč- protože na něj jedem minimálně. Prostě a stručně, nekvalitní benzín + mizerná guma a je tu problém. Jinak si myslím, že to bude taky trochu propaganda, nyní se dělá těchto aut nejvíc, před pár lety tyto auta vyskočili na trhu a teď jim končí záruky.... a navíc zaznamenávám v poslední době to, že co je na LPG je špatné, proč asi, jednoduše RVE už neví co s prachama tak si hrají na hezké, budou přece dělat do zemního plynu, když jim to bude stát částečně financovat a my ostatní to zaplatíme. Takže na závěr, jakmile budu vědět něco víc, ozvu se, teď mám pilno, zítra budem seřizovat novou rolbu ZAMBONI na LPG/STAG 300/u nás v Mor. Budějovicích, má to třílitrový motor, tak se musím trošku před pány z města předvést...
Říjen 17, 200717 r Tak už měsíc jezdím na LPG (Stag 300, dík: karel.lpg). Zatím spotřeba asi 7,6l/100km (a to Fábku dost honim). Dneska jsem byl na seřízení po 2000km a dal jsem nový svíčky (na starých bylo už 50 000km) tak uvidím. Žádný cukání, zatím jednou kontrolka elektroniky. Docela mě překvapila (kladně) kvalita montáže - při pohledu do motoru člověk pomalu nepozná , že se tam přidávalo něco neoriginál. Doufám, že to motor vydrží aspoň 2 roky (a asi 70000km) než splatím lízačku a koupím Yetiho.
Říjen 18, 200717 r karel.lpg: díky, bedeme se těšit na info od Tebe a držíme pěsti pro štěstí se Zambonkou BTW: v časáku nepíší nic víc, než ty dvě, tři věty, které jsem doslova odcitoval tady o pár příspěvků výše. Provoz 1,2 na lpg nebyl podstatou té reportáže, hodili to do placu jen tak okrajově jako hotovou a všeobecně známou věc, asi stejně, jako že u prvních Fabií odcházely stabiky... Nic víc, než jsem tady napsal, se v tom čísle SM nedočteš... Domnívám se, že 1,2 HTP přestavěných na lpg je u nás pořád přece jen dost málo (třeba oproti Fávům a Feldám) na to, aby tu byl dostatečný reprezentativní vzorek, z kterého by se dali zobecňovat nějaké závěry typu "1,2 nesnáší dlouhodobě provoz na lpg..." Já osobně z Fabií, co v Brně a okolí potkávám přestavěné na lpg, tak HTPečka bych spočítal na prstech jedné ruky, tak nevím, odkud berou v časáku ty info... Holt v cajzlově to asi vidí jinak... Karle díky za info, až budeš mít čas... Já ještě zkusím kontaktovat redakci, že mě ta problematika zajímá a odkud že plynou ty jejich zobecněné poznatky. Snad mě nepošlou rovnou k šípku nebo někam ještě dál... Upraveno Říjen 18, 200717 r od Wassermann
Říjen 23, 200717 r Tak nějak u nás některé čerpačky zvedají cenu na 15,50 Kč/l, tak doufám, že to není trend do hajzlu, omlouvám se, ale mohlo to kurňa ještě chvíli vydržet
Říjen 24, 200717 r Tak nějak u nás některé čerpačky zvedají cenu na 15,50 Kč/l, tak doufám, že to nenítrend do hajzlu, omlouvám se, ale mohlo to kurňa ještě chvíli vydržet u nas sa da porovnavat cena benzinu a plynu tu : http://www.natankuj.sk/?go=vyhladavanie&am...emerne_ceny_tab
Říjen 24, 200717 r Tak nějak u nás některé čerpačky zvedají cenu na 15,50 Kč/l, tak doufám, že to nenítrend do hajzlu, omlouvám se, ale mohlo to kurňa ještě chvíli vydržet přes zimu s tím musíme počítat, mění se poměr Propanu a Butanu, Lipůvka u Brna zatím drží 14,50, ale je fakt že jinde jsem již viděl ceny přes 15
Říjen 24, 200717 r U kombajna to akceptuji ale do krátký mě to příjde jako blbost nezustane skoro žádné místo,nehledě že známý prodával feluňu s LPG a měl docela problém to prodat i když auto bylo v cajku,byla krátká. Něco jiného je když je nádrž místo rezervy,ale to je zas o financích Rozumný člověk si pochopitelně nechá namontovat toroid, u solidní firmy bude cena stejná jako při válcové nádrži, takže to není o penězích. Akorát mě možná bude stát nějakou stovku dojezdové kolo z vrakoviště, případně sada na opravu pneu (sprej). Tu feldu nechápu. Naopak auto s LPG má určitě větší cenu a bude na koupi zajímavější než bez, zvlášť při těchto cenách PHM. no nevím jestli mě nesežerete., ale držím palce plynařúm!! pokud někdo najede ročně kolem 20tis tak mu to vřele doporučuju! Mám sice octávku , ale měl i favorita, rapida a feldu a 1000% spokojenost. A potom by mě zajímala zpokojenost! Mám v plánu koupit manželce asi fabku, a šla by hned do plynu, ted jen nevím jakou kubaturu! Dík za typy!
Říjen 27, 200717 r Ahojte kolegové plynaři,tak jsem si pročítal minulotýdenní Svět motorů č.41/2007, který jako jeden z mála motoristických časopisů považuji za seriózní a hodný mého zájmu a měli tam v sekci bazar zajímavé porovnání ojeté Fabie 1,2HTP 40 kW social edition (Classic) vs. Fabia RS. Prostě srovnání, o kolik užitku více přinese RS, jestli to stojí za ty peníze oproti Classicu atd. blablabla, kdo chce, ať si to přečte... Co mě ale trochu znervóznělo a znepokojilo, bylo u výčtu plusů a minusů jednotlivých Fabií tvrzení, že údajně 1,2 HTP nesnáší dlouhodobě provoz na LPG, přičemž následkem provozu na LPG vynechává 1 válec a oprava je drahá. Blíže to rozvedeno nebylo... Konkrétní citace: "Pokud je dvanáctistovka přestavěná na pohon lpg, čekají ji přibližně po ujetí 100 000 km problémy. Motoru potom často vynechává jeden válec a oprava není vůbec levná. Dlouhodobě totiž používání lpg špatně snáší."........... priatelia, ako dopadla akcia Svet Monteru ? vypatral niekto nieco ??
Říjen 28, 200717 r Konkrétní citace:"Pokud je dvanáctistovka přestavěná na pohon lpg, čekají ji přibližně po ujetí 100 000 km problémy. Motoru potom často vynechává jeden válec a oprava není vůbec levná. Dlouhodobě totiž používání lpg špatně snáší." hele, a rekl jim v tom svete motoru, ze 1.2HTP je jen trivalec? protoze opravit ten ctvrty, co vynechava, je fakt nakladna zalezitost :-D --- btw pro ostatni vec, kterou ted resim a ktera by mohla take nekomu dat info v rozhodovani. blbne mi servo ( obvykla vec ), take alternator uz mel neco najeto. tim padem pulzne padalo pod 12V. no a tohle ty moje vstriky nemaji rady. takze na vagu mam hlasku o chude smesi. zitra to jdu resit doladenim, tak uvidime, co z toho bude.
Připojte se k diskuzi
Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.